Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Kościerzyna w 2020 roku

Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Kościerzyna ogłasza przetarg

  • Adres: 83-400 Kościerzyna, ul. Marii Skłodowskiej-Curie
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586 862 869 , fax. 586 862 869
  • Data zamieszczenia: 2020-09-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Kościerzyna
    ul. Marii Skłodowskiej-Curie 6
    83-400 Kościerzyna, woj. pomorskie
    tel. 586 862 869, fax. 586 862 869
    REGON: 19003674300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.koscierzyna.gdansk.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Kościerzyna w 2020 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest bieżąca konserwacja dróg leśnych przebiegających przez teren Nadleśnictwa Kościerzyna w ramach dwóch części zamówienia części zamówienia. 3.2 Wspólny Słownik Zamówień: 45000000-7 – Roboty budowlane 45233141-6 – Roboty w zakresie konserwacji dróg 3.3 Zamawiający udzieli zamówienie w podziale na trzy części zamówienia: 1) CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA NR 1 – bieżąca konserwacja dróg leśnych przebiegających przez teren obrębu leśnego Kościerzyna w Nadleśnictwie Kościerzyna. Zadanie obejmuje wykonanie profilowania równiarką oraz zagęszczanie walcem wibracyjnym samojezdnym dróg. Zamawiający przewiduje ilość kilometrów profilowania i zagęszczania: około 18,50 km. Wykonawca dokona wyceny 1 km profilowania drogi o średniej szerokości 4,5 m wraz z zagęszczaniem walcem wibracyjnym samojezdnym. Po zgłoszeniu Zamawiającemu wykonania robót zostaną one sprawdzone i odebrane oraz rozliczone po cenach jednostkowych za 1 km zawartych w ofercie Wykonawcy. Szczegółowe dane dotyczące przedmiotu zamówienia zawarte są w przedmiarze robót budowlanych stanowiącym załącznik nr 6 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej Specyfikacją lub SIWZ, w szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią załącznik nr 8 do SIWZ oraz w wyciągu z Poradnika technicznego pod nazwą „Drogi leśne”, stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ. 2) CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA NR 2 – bieżąca konserwacja dróg leśnych przebiegających przez teren obrębu leśnego Bąk w Nadleśnictwie Kościerzyna. Zadanie obejmuje wykonanie profilowania równiarką oraz zagęszczanie walcem wibracyjnym samojezdnym dróg. Zamawiający przewiduje ilość kilometrów profilowania i zagęszczania: około 35,00 km. Wykonawca dokona wyceny 1 km profilowania drogi o średniej szerokości 4,5 m wraz z zagęszczaniem walcem wibracyjnym samojezdnym. Po zgłoszeniu Zamawiającemu wykonania robót zostaną one sprawdzone i odebrane oraz rozliczone po cenach jednostkowych za 1 km zawartych w ofercie Wykonawcy. Szczegółowe dane dotyczące przedmiotu zamówienia zawarte są w przedmiarze robót budowlanych stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ, w szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią załącznik nr 8 do SIWZ oraz w wyciągu z Poradnika technicznego pod nazwą „Drogi leśne”, stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ. 3.4 Zamawiający zaleca, aby Wykonawca ubiegający się o udzielenie na daną część zamówienia w niniejszym postępowaniu, w celu ustalenia niezbędnych informacji o zamówieniu, mających wpływ na sporządzenie oferty, dokonał wizji lokalnej obiektu budowlanego objętego niniejszym zamówieniem. 3.5 Prace wykonane na przedmiocie zamówienia objętego daną częścią zamówienia muszą być zgodne z prawem budowlanym, wyciągiem z Poradnika technicznego pod nazwą „Drogi leśne”, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych oraz wytycznymi realizacji robót zawartych w przedmiarach robót. 3.6 Gwarancja jakości i rękojmia udzielone przez Wykonawcę na wykonany przedmiot zamówienia winny wynosić co najmniej 3 miesiące. Zamawiający może wykorzystać niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji, uprawnienia z rękojmi w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji. Warunki gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane objęte dana częścią zamówienia zostały określone we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. Wykonawca, któremu będzie udzielone zamówienie publiczne, będzie zobowiązany do udzielenia gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane zgodnie z warunkami określonymi w niniejszej Specyfikacji. 3.7 Zamawiający, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane niżej przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji każdej części zamówienia, których wykonanie polega na realizacji pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (Dz. U. 2020r., poz. 1320 z późn. zm.). Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) operatora równiarki, b) operatora walca wibracyjnego samojezdnego. Osoby, które będą wykonywać powyższe czynności muszą być zatrudnione na umowy o pracę. Zamawiający wymaga przekazania w terminie 7 dni roboczych od dnia zawarcia umowy wykazu osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, wykonujących czynności, o których mowa powyżej oraz pisemnych oświadczeń tych osób, potwierdzających powyższe zatrudnienie. Wykaz ma obejmować wyłącznie imię i nazwisko pracownika, datę zatrudnienia na umowę o pracę, informację o rodzaju wykonywanych przez niego czynności oraz musi zawierać informację, że wykazani pracownicy są zatrudnieniu na umowę o pracę. Wykonawcy przysługuje prawo do zmiany osób realizujących powierzone prace na inne osoby. Zmienione osoby muszą spełniać warunki, o którym mowa powyżej. Zamawiającemu przysługuje prawo do żądania w trakcie realizacji zamówienia do sprawdzania na każdym etapie zamówienia, czy osoby wykonujące prace są zatrudnione na umowy o prace. W związku z powyższym na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedstawi w terminie 7 dni roboczych, informację o stanie zatrudnienia osób realizujących zamówienie publiczne, zgodnie z procedurą, o której mowa powyżej (wykaz osób oraz oświadczenie pracowników). Niniejsze postanowienia dotyczą w pełnym zakresie także podwykonawców i dalszych podwykonawców. Uprawnienia z niniejszego postanowienia Zamawiający będzie wykonywać po przez wskazanych przedstawicieli Zamawiającego. Sankcje wynikające z niespełnienia wymagań, o którym mowa powyżej, określa wzór umowy, stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ. 3.8 Wskazana w SIWZ ilość prac wchodzących w zakres przedmiotu umowy ma charakter szacunkowy. Ilość prac zleconych do wykonania w trakcie realizacji umowy może być mniejsza od ilości przedstawionej w SIWZ, co jednak nie może być podstawą do jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający może zlecić w trakcie realizacji umowy zakres prac mniejszy niż wskazany w SIWZ, jednak nie mniej niż 50 % wartości przedmiotu umowy. 3.9 Ustalenia organizacyjne związane z wykonaniem zamówienia i wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia prowadzonych robót poprzez prawidłowe ich oznakowanie. 2) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie przedmiotu zamówienia w okresie realizacji umowy. 3) Przedmiot zamówienia powinien być wykonany, z należytą starannością zgodnie zobowiązującymi przepisami prawa, zasadami sztuki budowlanej, standardami współczesnej wiedzy technicznej i technologii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowymi. 4) Wykonawca dostarczy we własnym zakresie i na własny koszt materiały użyte do wykonania Przedmiotu Umowy. 5) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą wyłącznie przez ustalonych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. 6) Wykonawca we własnym zakresie zobowiązany jest do: a) wykonania pełnego zakresu prac wraz z dostarczeniem urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, b) uporządkowania terenu prac i terenu przyległego po przeprowadzonych robotach, c) odtworzenia istniejącej nawierzchni, w przypadku jej uszkodzenia w trakcie wykonywanych robót, d) utrzymania w należytym porządku i czystości teren, na którym będą wykonywane roboty budowlane, e) przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowymi. 3.10 Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na poszczególne części zamówienia. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub dwie części zamówienia. Oferty niezawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone. 3.11 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3.12 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane. 3.13 Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1 Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 1) Część zamówienia nr 1 – 1.300,00 zł (słownie złotych: jeden tysiąc trzysta 00/100). 2) Część zamówienia nr 2 – 2.400,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące czterysta 00/100). 8.2 Wykonawca musi wnieść wadium przed terminem upływu składania ofert. 8.3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank BGŻ BNP PARIBAS S.A. O/Starogard, numer rachunku: 54 2030 0045 1110 0000 0040 3720, ze wskazaniem tytułu przelewu o treści: „Wadium – bieżące utrzymanie dróg leśnych – część zamówienia (należy podać cyfrą część zamówienia, o udzielenie której Wykonawca się ubiega)”. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2020 poz. 299 z późn. zm.). Zamawiający nie dopuszcza wnoszenia wadium w formie gotówki do kasy Zamawiającego (wpłaty gotówkowe dokonywane w kasie Nadleśnictwa Kościerzyna). 8.4 W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna, że wadium zostało wniesione w terminie, o którym mowa w pkt. 8.2 SIWZ, jeżeli znajdzie się ono na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem tego terminu. 8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie określonej w pkt. 8.3 ppkt. 2), 3), 4), 5) SIWZ, Wykonawca wnosi wadium przez złożenie za pokwitowaniem oryginału dokumentu w kasie Zamawiającego w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 do 15:00. Tak wnoszone wadium musi znaleźć się w kasie przed upływem terminu określonego w pkt. 8.2 SIWZ. 8.6 Jeżeli Wykonawca ubiega się o udzielenie zamówienia na jedną lub więcej niż jedną część zamówienia, Wykonawca musi, w przypadku wnoszenia wadium w: 1) formie pieniężnej, na dokumencie polecenia przelewu jednoznacznie wskazać część lub części zamówienia, których dotyczy wadium z podaniem wartości wadium dla każdej z części – zgodnie z treścią, o której mowa w pkt. 8.3 ppkt. 1) SIWZ; 2) formie określonej w pkt. 8.3 pkt. 2), 3), 4), 5) SIWZ, jednoznacznie wskazać część lub części zamówienia, których dotyczy wadium z podaniem wartości wadium dla każdej z części. Wykonawca jest zobowiązany do złożenia tylu poręczeń lub (i) gwarancji, na ile części zamówienia się ubiega, żeby Zamawiający mógł zwrócić niezwłocznie wadium Wykonawcy na tą część zamówienia, na którą nie została wybrana oferta Wykonawcy. Dlatego każda jedna gwarancja lub (i) poręczenie musi dotyczyć tylko i wyłącznie jednej części zamówienia. W przypadku złożenia jednej gwarancji lub (i) poręczenia Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium Wykonawcy po spełnieniu przesłanek do zwrotu wadium odnośnie wszystkich części zamówienia, o które ubiegał się Wykonawca. 8.7 Poręczenie i gwarancja muszą być bezwarunkowe, płatne na pierwsze wezwanie Zamawiającego, obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w ustawie Prawo Zamówień Publicznych, a także obejmować cały okres związania ofertą określony w SIWZ oraz muszą zawierać zobowiązanie poręczyciela lub gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a, art. 46 ust. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonanie przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień Wykonawcy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. III.4): 1) ppkt. 1 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24ust. 1 pkt 13, 14 i 21; 2) ppkt. 2–4 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokumenty, o których mowa w pkt. 1. ppkt. 1), 2) lit. b), powinny być wystawione nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. 1. ppkt. 2) lit.a), powinien być wystawiony nie wcześniej, niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 2. stosuje się. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt. III.4) ppkt. 1), składa dokument, o którym mowa w pkt. 1. ppkt. 1), w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 2. zdanie pierwsze stosuje się. 6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 7. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo Zamówień Publicznych, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. III.4). 8. Oferta Wykonawcy musi składać się z nasypujących dokumentów: 1) Formularz ofertowy - dokument sporządzony i wypełniony przez Wykonawcę według załącznika nr 1 do niniejszej specyfikacji. 2) W przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocników, należy dołączyć do oferty oryginał pełnomocnictwa lub jego kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza – pod warunkiem, że prawo pełnomocników do działania w imieniu Wykonawcy nie wynika z innych dokumentów złożonych z ofertą. 3) Pełnomocnictwo Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego.Z dokumentu musi wynikać jednoznacznie, kto będzie pełnomocnikiem i jaki jest zakres udzielonego przez Wykonawcę pełnomocnictwa (zakres reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego). Pełnomocnictwo musi być podpisane przez każdego jednego Wykonawcę. Do oferty należy dołączyć uwierzytelniony odpis pełnomocnictwa potwierdzonego notarialnie lub pełnomocnictwo w oryginale. 4) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w pkt. III.3) ogłoszenia o zamówieniu - Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu mają stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w powyższym oświadczeniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców przedmiotowe oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w przedmiotowym oświadczeniu. 5) Dokument sporządzony przez Wykonawcę metodą uproszczoną na podstawie jednego z przedmiarów robót, będących załącznikami nr 6 lub 7 do SIWZ. Wykonawca sporządza kosztorys ofertowy na podstawie takiego przedmiaru robót budowlanych, w zależności od części zamówienia, o udzielenie której się ubiega. W przypadku ubiegania się o dwie części zamówienia Wykonawca musi załączyć dwa kosztorysy ofertowe.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach