Przetargi.pl
Bieżąca pielęgnacja i utrzymanie zieleni na terenie Muzeum Śląskiego w Katowicach

Muzeum Śląskie ogłasza przetarg

  • Adres: 40-205 Katowice, ul. Tadeusza Dobrowolskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 7799300-1, 32 2130866
  • Data zamieszczenia: 2018-01-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Śląskie
    ul. Tadeusza Dobrowolskiego 1
    40-205 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 7799300-1, 32 2130866
    REGON: 001094121
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.muzeumslaskie.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżąca pielęgnacja i utrzymanie zieleni na terenie Muzeum Śląskiego w Katowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest bieżąca pielęgnacja i utrzymanie zieleni na terenie Muzeum Śląskiego w Katowicach, która obejmuje: Ogród Bylinowy (pow. 27 952 m2, w 2019 r. pow. 28 229 m2), Ogród przy Stolarni (pow. 3810 m2), Ogród przy Łaźni (pow. 4000 m2), Ogród Północ (pow. 9156 m2), Skarpa południe (pow. 5600 m2). Zakres czynności pielęgnacyjnych dla poszczególnych części i form zieleni zaplanowanych na terenie Muzeum Śląskiego w Katowicach obejmuje: Trawniki: a) Koszenie b) Podlewanie c) Regeneracja d) Wertykulacja e) Ciągłą pielęgnację w całym okresie wegetacyjnym w celu utrzymania zdrowej, niezachwaszczonej, zielonej murawy Byliny: a) Podlewanie b) Odchwaszczanie c) Wiosenne rozluźnianie zbitej gleby d) Ręczne rozścielenie kory pod bylinami e) Jesienne usuwanie zeschniętych części roślin i liści nawiewanych z drzew rosnących w pobliżu f) Wiosenne ścinanie zaschniętych części bylin i usuwanie rozkładających się organicznych pozostałości po zimie (tj. liści, łodyg, owocostanów) g) Przesadzanie bylin Krzewy i pnącza: a) Podlewanie b) Odchwaszczanie, wypielenie krzewów c) Cięcie sanitarne d) Cięcie formujące Drzewa: a) Podlewanie b) Odchwaszczanie wierzchniej warstwy misy korzeniowej drzew c) Cięcie sanitarne d) Cięcie formujące Oczyszczenie alejek żwirowych (makadam) z rosnących chwastów na całej długości Nasadzenia, w razie konieczności uzupełninia lub wymiany nasadzeń roślinnych na terenie należącym do Muzeum Śląskiego w Katowicach, ul. T. Dobrowolskiego 1, materiał roślinny musi spełniać parametry opisane w punkcie 4 OPZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (zwany dalej „OPZ”) zawiera Załącznik nr 2 do SIWZ. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie ze wzorem umowy, który stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ. 2. Termin wykonania przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania podstawowego zamówienia: od dnia zawarcia umowy, jednak nie wcześniej niż od dnia 1 marca 2018 r. do dnia 30 listopada 2018 r. lub do momentu wykorzystania całkowitej wartości umowy określonej w § 10 ust. 1 umowy, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi wcześniej oraz z zastrzeżeniem pkt. 2) poniżej; 2) Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania prawa opcji, co oznacza, że Zamawiający zastrzega sobie prawo do skorzystania z jednokrotnego wydłużenia terminu realizacji przedmiotu zamówienia. Powyższe oznacza, że – w przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji - Wykonawca zobowiązany będzie także do wykonywania opcji zamówienia: od dnia 1 marca 2019 r. do dnia 30 listopada 2019 r. lub do momentu wykorzystania całkowitej wartości umowy określonej w § 10 ust. 1 umowy, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi wcześniej. 3) Zamawiający przekaże zawiadomienie o realizacji opcji, najpóźniej do dnia 12 grudnia 2018 r. 3. Kody CPV: 77.31.00.00-6 (Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych). 4. Miejsce realizacji: Muzeum Śląskie w Katowicach ul. Tadeusza Dobrowolskiego 1, 40-205 Katowice. 5. Termin gwarancji: Zamawiający wymaga udzielenia minimum 12 miesięcznej gwarancji na nasadzenia dokonane w ramach zamówienia, a także nasadzenia wykonane w ramach wymiany uszkodzonych w trakcie realizacji przedmiotu umowy przez Wykonawcę. Okres gwarancji rozpoczyna się od dnia odbioru nasadzeń. 6. Podwykonawstwo 1) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 2) Zamawiający żąda wskazania w ofercie przez Wykonawcę części (zakresu) zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i o ile jest to wiadome, należy wskazać wykaz proponowanych podwykonawców. W przypadku, kiedy Wykonawca nie wskaże w ofercie części (zakresu), którą zamierza powierzyć podwykonawcom, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca zrealizuje zamówienie samodzielnie. 3) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na usługi, o których mowa w art. 36a ust. 2 pkt 1) ustawy Pzp. 8. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: 1) Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszystkie prace fizyczne związane z realizacją usług dotyczących zamówienia, a których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 ze zm.) dalej „KP”, tj. czynności polegających na plewieniu, koszeniu, sadzeniu, odchwaszczaniu, nawożeniu, grabieniu, wertylukowaniu oraz czynności wykonywane przez koordynatora, o którym mowa w OPZ - dalej zwanych łącznie „personelem”. 2) Sposób dokumentowania zatrudnienia personelu – regulują zapisy wzoru umowy § 3. 3) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w rodz. IV ust. 8 SIWZ, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań - regulują zapisy wzoru umowy: § 3, § 11 ust. 1 pkt 10) oraz § 12 ust. 1 pkt 6). 9. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 10. Oferty równoważne. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w przypadkach, w których Zamawiający wskazuje znaki towarowe, patent lub pochodzenie, źródło lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę przedmiotu zamówienia, z zachowaniem przez Wykonawcę zasad i wymogów opisanych w SIWZ. Wpisanie znaków towarowych jest uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń. Użyte w SIWZ określenia wskazujące znaki towarowe, patent lub pochodzenie, źródło lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę przedmiotu zamówienia należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne”. Wykonawca może przedstawić ofertę równoważną, jednakże proponowane rozwiązania równoważne muszą być o takich samych parametrach użytkowych, funkcjonalnych i jakościowych lub je przewyższać. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesienie takie należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne”. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wymagane jest przedstawienie określonego oznakowania, Zamawiający akceptuje wszystkie oznakowania potwierdzające, że przedmiot zamówienia spełnia równoważne wymagania. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77310000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany – przed upływem terminu składania ofert – wnieść wadium w wysokości 11 000,00 złotych (słownie: jedenaście tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek Zamawiającego: ING Bank Śląski Spółka Akcyjna o/Katowice, numer rachunku: 51 1050 1214 1000 0023 4893 4700, z dopiskiem na przelewie: „Wadium – numer referencyjny: MŚ-ZP-WW-333-2/18”. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego wskazanym w rozdziale IX ust. 3 SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) gwarancji lub poręczenia – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 6. W treści gwarancji lub poręczenia, muszą znajdować się następujące informacje: 1) numer referencyjny: MŚ-ZP-WW-333-2/18, 2) kwota wadium, 3) okres ważności dokumentu, 4) nazwa Zamawiającego, 5) nazwa wnoszącego wadium – Wykonawcy. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w treści gwarancji lub poręczenia muszą być wymienieni wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (wszyscy członkowie konsorcjum lub wszyscy wspólnicy spółki cywilnej), a w przypadku wymienienia tylko jednego z wykonawców, powinno zostać zaznaczone, że składa on ofertę wspólną wraz z innymi Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia 6) treść oświadczenia gwaranta z którego jednoznacznie wynika, iż gwarant zobowiązuje się bezwarunkowo do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp. 8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, co Wykonawcy którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Oświadczenie należy złożyć w oryginale. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór informacji o braku przynależności do grupy kapitałowej zostanie udostępniony przez Zamawiającego w dniu zamieszczenia, na stronie na której zamieszczono SIWZ, informacji z otwarcia ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w rozdz. VII ust. 6 SIWZ składa każdy z Wykonawców. Zamawiający wyklucza Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017 r. poz. 229, 1089 i 1132), złożyli odrębne oferty lub oferty częściowe, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Forma dokumentów 1) Oświadczenia, o których mowa w SIWZ dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotyczące Podwykonawców, składane są w oryginale. 2) Dokumenty inne niż oświadczenia, o których mowa w rozdz. VII ust. 9 pkt 1 SIWZ, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 3) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo Podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Ofertę stanowi wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, zawierający cenę oferty, a także warunki realizacji zamówienia. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć: 1. Oświadczenia, o których mowa w rozdz. VII ust. 1 SIWZ, jeżeli dotyczy to wraz z informacją o której mowa w rozdz. VII ust. 2 SIWZ oraz w ust. 4 SIWZ. 2. Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Zamawiającemu niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, zgodnie z zapisami rozdz. V ust. 5 SIWZ – jeżeli dotyczy. 3. Jeżeli uprawnienie do podpisania oferty, względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, nie wynika z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej do oferty Wykonawca jest zobowiązany dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo Wykonawca składa w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 4. Dokumenty o którym mowa w rozdz. XI ust. 3 SIWZ – jeżeli dotyczy, tj. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (np. konsorcja, spółki cywilne) – należy ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz dołączyć do oferty prawidłowo sporządzone pełnomocnictwo (w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie) lub umowę – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (przez każdego z wykonawców lub pełnomocnika).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach