Przetargi.pl
Bieżąca obsługa Urzędu Miejskiego w Białymstoku w zakresie tłumaczeń ustnych oraz pisemnych

Miasto Białystok ogłasza przetarg

  • Adres: 15-950 Białystok, ul. Słonimska 1
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 869 60 02 , fax. 085 869 62 65
  • Data zamieszczenia: 2012-01-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białystok
    ul. Słonimska 1 1
    15-950 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 085 869 60 02, fax. 085 869 62 65
    REGON: 00051500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialystok.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżąca obsługa Urzędu Miejskiego w Białymstoku w zakresie tłumaczeń ustnych oraz pisemnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem umowy jest bieżąca obsługa Urzędu Miejskiego w Białymstoku w zakresie tłumaczeń ustnych oraz pisemnych, z języków obcych na język polski oraz z języka polskiego na języki obce w ilości każdorazowo zlecanej przez Zamawiającego. 2. Językami obcymi, o których mowa w ust.1, są następujące języki: a) angielski, b) francuski, c) rosyjski, d) niemiecki, e) włoski. 3. Przewidywany charakter tłumaczeń: codzienna korespondencja wpływająca do Urzędu i wysyłana z Urzędu, m.in. zaproszenia, podziękowania, odpowiedzi, pisma przewodnie, programy konferencji, teksty wystąpień, prezentacji itp.; dokumenty związane z działalnością urzędu, treści dotyczące inicjatyw, projektów realizowanych lub współorganizowanych przez Urząd. 4. Przedmiot umowy obejmuje: a) tłumaczenia pisemne, b) tłumaczenia pisemne wraz z weryfikacją i korektą native-speaker`a, c) tłumaczenie pisemne krótkiej korespondencji mailowej, d) tłumaczenia ustne. 5. Przewidywaną ilość tłumaczeń szacuje się na: Łącznie 800 stron tłumaczeń z języków wymienionych powyżej ( ust.2 lit. od a - do e) na język polski, 400 stron tłumaczeń z języka polskiego na języki ( ust.2 lit. od a - do e), 200 stron weryfikacji tłumaczeń, 40 godzin tłumaczeń ustnych. Zamawiający szacuje, że w ogólnej wartości zamówienia 80% przypadać będzie na tłumaczenia w językach: angielski, francuski, rosyjski a 20% na tłumaczenia w języku niemieckim i włoskim. 6. Wykonawca ma obowiązek zachować szatę graficzną tłumaczonych lub weryfikowanych dokumentów zgodnie z oryginałem, uwzględniać w tekstach tłumaczeń lub weryfikacji wszystkie elementy, takie jak rysunki, wykresy i podpisy, poprzez ich zeskanowanie i załączenie do tekstu w odpowiednim miejscu w formie obiektów graficznych, przy czym wszystkie fragmenty tekstowe tych obiektów mają zostać przetłumaczone lub zweryfikowane. 7. Przy obliczaniu wynagrodzenia za tłumaczenia pisemne, za stronę uważa się 40 wierszy, a za wiersz 45 znaków. Za znak uważa się wszystkie widoczne znaki drukarskie, w szczególności litery, znaki przestankowe, cyfry, znaki przeniesienia oraz uzasadnione budową zdania przerwy między nimi. W razie tłumaczenia sporządzanego w innym układzie maszynopisu lub wydruku komputerowego niż 40 wierszy po 45 znaków na stronę, za stronę tłumaczeniową przyjmuje się 1800 znaków. 8. Przyjmuje się, że standardowa realizacja zamówienia, dla ilości ok. 5 stron tłumaczenia, wynosi 24h od momentu przyjęcia go do realizacji. W przypadku zleceń większych Zamawiający przedłuży ten termin proporcjonalnie do wielkości zlecenia. 9. Przy obliczaniu wynagrodzenia za tłumaczenia ustne, za godzinę tłumaczenia ustnego, przyjmuje się godzinę zegarową od godziny, na którą winien stawić się tłumacz, oraz za każdą rozpoczętą godzinę tłumaczenia. Tłumacz ma obowiązek stawić się we wskazanym przez Zamawiającego, w zleceniu, czasie i miejscu na 20 minut przed zaplanowanym rozpoczęciem spotkania, w celu uzgodnienia szczegółów związanych z realizacją zlecenia. Wykonawca zapewni usługę tłumaczenia ustnego, na które zapotrzebowanie zostanie zgłoszone przynajmniej w dniu poprzedzającym. 10. Wynagrodzenie za tłumaczenie ustne obejmuje wszelkie koszty po stronie Wykonawcy, w tym m.in. koszt stawienia się tłumacza w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego. Za realizację tych tłumaczeń w niedziele i dni ustawowo wolne od pracy, oraz w godzinach nocnych tj. godz. 22.00-06.00 wynagrodzenie za godzinę tłumaczeniową będzie powiększone o 30%. 11. Usługa tłumaczenia z weryfikacją i korektą native-speaker`a, będzie polegała na przetłumaczeniu a następnie na sprawdzeniu danego tekstu pod względem językowym, gramatycznym i stylistycznym, z uwzględnieniem kontekstu kulturowego i historycznego a także zwyczajów i mentalności danego obszaru językowego przez osobę, której językiem ojczystym jest dany język. 12. Przez tłumaczenie pisemne krótkiej korespondencji mailowej rozumie się bieżące tłumaczenie krótkich tekstów (do 900 znaków) na i/lub z języka polskiego. Przyjmuje się, że standardowy czas realizacji tłumaczenia korespondencji wynosi do 3 godzin od momentu przyjęcia zlecenia do realizacji. Zamawiający przyjmuje, iż wynagrodzeniem za opisane powyżej czynności tłumaczenia będzie równowartość wynagrodzenia za jedną stronę tłumaczenia pisemnego dla danego języka. 13. Zamówienie objęte zakresem zamówienia będzie realizowane w postaci świadczeń jednostkowych na podstawie dyspozycji Zamawiającego złożonych drogą elektroniczną lub telefonicznie, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. 14. Zlecenia będą realizowane przez wykwalifikowanych tłumaczy, terminowo, ze starannością wynikającą z zawodowego charakteru tych czynności, na warunkach określonych w umowie. Tłumacze będą zobligowani do stosowania terminologii występującej w dziedzinie, której dotyczy tłumaczenie oraz do zachowania spójności terminologicznej, a także do uwzględnienia wszelkich zmian w terminologii, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. Wykonawca odpowiedzialny będzie za poprawność gramatyczną, ortograficzną i leksykalną oraz zastosowanie stylu funkcjonalnego. Wykonawca nie może dokonywać tłumaczenia z użyciem translatorów językowych. 15. Wykonawca oświadcza, że umowa (poza usługą weryfikacji i korekty native-speaker`a) realizowana będzie przez osoby, które: ukończyły magisterskie studia wyższe na kierunku filologia, lub: ukończyły magisterskie studia wyższe na innym kierunku i studia podyplomowe w zakresie tłumaczenia, odpowiednie dla danego języka. 16. Wykonawca oświadcza, że osoby wskazane w umowie do realizacji zlecanych tłumaczeń posiadają minimum 4-letnie doświadczenie w tłumaczeniach pisemnych zdobyte po uzyskaniu wykształcenia, o którym mowa powyżej. 17. Jeśli z jakiegoś powodu osoby wskazane w ofercie nie będą mogły wykonać zlecenia, Wykonawca zapewnia, że realizacja umowy zostanie powierzona osobie o wykształceniu, doświadczeniu i praktyce nie niższej niż wymagana w SIWZ, co każdorazowo będzie potwierdzane przed rozpoczęciem danego tłumaczenia odpowiednim oświadczeniem (wg załącznika nr 3 do SIWZ) oraz kopią dyplomu do wglądu. 18. Usługa weryfikacji i korekty native-speaker`a, będzie wykonywana przez osoby będące native-speaker`ami danego języka. 19. Przy przesyłaniu wykonanego tłumaczenia Wykonawca będzie zamieszczał informacje, który ze wskazanych tłumaczy wykonywał dane zlecenie. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zażądania zmiany danego tłumacza jeśli wystąpią zastrzeżenia co do jakości wykonywanych przez niego tłumaczeń. W takim wypadku Wykonawca wskaże nową osobę, która winna spełniać warunki postawione przez Zamawiającego w SIWZ. 20. W przypadku powierzenia przez Wykonawcę innym podmiotom wykonania tłumaczeń lub weryfikacji w całości lub w części, Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania tych podmiotów, jak za własne działania lub zaniechania. 21. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania poufności, co do uzyskanych informacji i dokumentacji dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 795300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.bialystok.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach