Przetargi.pl
„Bezgotówkowy zakup paliw płynnych dla potrzeb Zakładu Zieleni Miejskiej w Katowicach’’

Zakład Zieleni Miejskiej ogłasza przetarg

  • Adres: 40-523 Katowice, ul. Tadeusza Kościuszki
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 515 186 , fax. 322 515 081
  • Data zamieszczenia: 2020-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Zieleni Miejskiej
    ul. Tadeusza Kościuszki 138
    40-523 Katowice, woj. śląskie
    tel. 322 515 186, fax. 322 515 081
    REGON: 35457111011220
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://zzmkce.bip.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Bezgotówkowy zakup paliw płynnych dla potrzeb Zakładu Zieleni Miejskiej w Katowicach’’
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest bezgotówkowy zakup paliw płynnych bezpośrednio do zbiorników pojazdów oraz do kanistrów dla sprzętu spalinowego użytkowanego w Zakładzie Zieleni Miejskiej w Katowicach, przy użyciu kart paliwowych. 2. Na przedmiot zamówienia składają się sukcesywne zakupy paliwa na stacjach paliw Wykonawcy, realizowane z wykorzystaniem elektronicznych, bezgotówkowych kart paliwowych, do pojazdów, maszyn i urządzeń eksploatowanych przez Zamawiającego. 3. Przewidywana ilość kart paliwowych: - 56 kart paliwowych przypisanych konkretnemu pojazdowi z jego numerem rejestracyjnym; - 24 kart imiennych wystawionych na Zakład Zieleni Miejskiej w celu zaopatrzenia w paliwo maszyn i sprzętu spalinowego. Szczegółowe ustalenia w zakresie ilości kart paliwowych, ich rodzajów oraz wprowadzonych limitów i opcji uzgodnione zostaną z wybranym Wykonawcą, z którym Zamawiający podpisze umowę. Opłaty za karty paliwowe zgodnie z cenami Wykonawcy podanymi w ofercie. 4. Przewidywane zapotrzebowanie na paliwo w okresie realizacji zamówienia: - olej napędowy ON-160 000 [l] - benzyna bezołowiowa Pb 95 - 56 000 [l] Podane w SIWZ ilości asortymentu są wielkościami orientacyjnymi. 5. Prawo opcji 1) Zamawiający w ramach przedmiotu zamówienia przewiduje prawo opcji. W ramach prawa opcji Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji w wysokości do 20% polegającego na zwiększeniu podstawowej wartości umowy lub na zmniejszeniu podstawowej wartości umowy do 50%. 2) Wynagrodzenie brutto za podstawowy przedmiot umowy zostanie wskazane przez Wykonawcę w pkt A ppkt 2 na druku „OFERTA WYKONAWCY” stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ. 3) Zmiana wynagrodzenia, w ramach prawa opcji, może być związana z: - zmniejszeniem / zwiększeniem zapotrzebowania na paliwo wiążącym się ze zmniejszeniem / zwiększeniem zakresu prac Zamawiającego na terenie miasta Katowice, - zmniejszeniem / zwiększeniem taboru samochodowego / sprzętowego Zamawiającego, - ewentualną zmianą cen paliw. Rabat podany na druku oferty będzie obowiązywał także dla prawa opcji. 4) W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z przysługującego mu prawa opcji albo skorzystania z prawa opcji w niepełnym zakresie, niewykorzystującym maksymalnego poziomu prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tytułu nie skorzystania przez Zamawiającego z przysługującego mu prawa opcji albo skorzystania z prawa opcji w niepełnym zakresie, niewykorzystującym maksymalnego poziomu prawa opcji bądź skorzystania z prawa opcji polegającym na zmniejszeniu podstawowej wartości umowy. 5) Oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji Zamawiający winien złożyć Wykonawcy na piśmie nie później niż do dnia 30 listopada 2022 roku. 6. Przedmiot zamówienia winien posiadać świadectwo jakości oraz spełniać wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. z 2015r. poz. 1680 z późn. zm.) oraz w Polskiej Normie: - benzyna bezołowiowa Pb-95- PN– EN 228, - olej napędowy (letni i zimowy) ON- PN – EN 590. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość paliw. 7. Realizacja przedmiotu zamówienia: 1) Warunki tankowania a) Dojazd do stacji paliw Wykonawcy od siedziby Zamawiającego musi odbywać się tam i z powrotem drogą publiczną zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. b) Przynajmniej jedna ze stacji musi znajdować w odległości nie przekraczającej 2,5 km od siedziby Zamawiającego mieszczącej się w Katowicach przy ul. Kościuszki 138. c) Stacja paliw musi być czynna całodobowo. d) Wykonawca musi oferować zarówno benzynę jak i olej napędowy na tej samej stacji. e) W okresie zimowym Wykonawca zabezpieczy pobór oleju napędowego (zimowego) stosownego do temperatur na zewnątrz. f) Sprzedaż paliw będzie realizowana na wszystkich stacjach paliw Wykonawcy, zlokalizowanych na terenie miasta Katowice, a w razie potrzeby na terenie kraju. 2) Kontrola tankowania a) Wszystkie karty paliwowe muszą być zabezpieczone poufnym kodem identyfikacyjnym PIN, który będzie znany jedynie ich użytkownikom. b) Wykonawca musi zapewnić możliwość rejestracji stanu licznika pojazdu przy tankowaniu w przypadku kart przypisanych do pojazdów (nie dotyczy tankowania do kanistrów na karty imienne). c) Wykonawca zapewni kontrole tankowania właściwych pojazdów. Kontrola będzie polegała na doraźnym sprawdzeniu zgodności numeru rejestracyjnego z kartą paliwową. d) Tankowanie do kanistrów możliwe tylko dla kart imiennych. 3) Warunki płatności a) Faktura zbiorcza (2 faktury w miesiącu) z terminem płatności 14 dni od dnia wpływu do siedziby Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury. b) Płatność przelewem metodą podzielonej płatności na rachunek bankowy Wykonawcy figurujący w Wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT, niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT i wskazany na fakturze. c) Ceny muszą być wyrażone w polskich złotych, zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku. d) Wraz z fakturą Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wykaz rozliczanych tankowań, który dodatkowo udostępni w formie elektronicznej (edytowalny plik w formacie arkusza ms excel).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09132100-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli posiada koncesję na obrót paliwami płynnymi, o której mowa w ustawie Prawo energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997r. (tj. Dz. U. z 2020r. poz. 833 z późn.zm.),
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wraz z ofertą (wzór OFERTY stanowi Załącznik Nr 1 do SIWZ): a) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SIWZ). Oświadczenie należy złożyć w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. b) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do SIWZ). Oświadczenie należy złożyć w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. c) w przypadku dokonywania czynności związanych ze złożeniem wymaganych dokumentów przez osobę(y) (podpisującą ofertę w imieniu Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia, ustanowioną do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego)nie wymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy lub jeżeli umocowanie nie wynika z przepisów prawa lub innych złożonych dokumentów, Zamawiający wymaga złożenia (wraz z Ofertą) oryginału Pełnomocnictwa w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do udzielania pełnomocnictwa; d) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (np. spółki cywilne, konsorcja) – Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Fakt ustanowienia pełnomocnika należy udokumentować dołączeniem pełnomocnictwa podpisanego przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo winno być złożone w oryginale w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym wszystkich wspólników; e) jeśli Wykonawca będzie polegać na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów musi złożyć (wraz z Ofertą) zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – Załącznik Nr 6 do SIWZ. Oryginał zobowiązania należy złożyć w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym oraz dowody, że osoba podpisująca takie zobowiązanie jest uprawniona do działania w imieniu podmiotu. Oryginał pełnomocnictwa należy złożyć w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy przedstawia: 1) informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o jakim mowa w Rozdziale VIII pkt 1 ppkt 1 lit. a) i b) SIWZ, 2) oświadczenie tego podmiotu (Załącznik Nr 6 do SIWZ) określające w szczególności: a) zakres zasobów innego podmiotu udostępnianych Wykonawcy, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3) oświadczenia i dokumenty o jakich mowa w Rozdziale VIII pkt 2 ppkt 1. 5. Podmioty zagraniczne 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale VIII pkt 1 SIWZ, dokument lub dokumenty potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Wymagania dotyczące okresu ważności tego dokumentu stosuje się odpowiednio. 3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. Dokumenty składane przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) Konsorcjum firm: a) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają jedną ofertę wspólną, b) ten sam Wykonawca może być członkiem tylko jednego konsorcjum, c) oświadczenia, o których mowa w niniejszym Rozdziale pkt 1 ppkt 1) lit. „a)” (Załącznik nr 3 do SIWZ) o braku podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy Wykonawca wchodzący w skład konsorcjum, d) oświadczenia, o których mowa w niniejszym rozdziale pkt 1 ppkt 1) „b)” (Załącznik nr 4 do SIWZ) o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa ustanowiony pełnomocnik konsorcjum, e) dokumenty i oświadczenia wymienione w niniejszym Rozdziale pkt 3 ppkt 1) lit. „a)-d)” składa każdy Wykonawca, f) dokumenty, oświadczenia i wykazy wymienione w niniejszym Rozdziale pkt 3 ppkt 2) lit. „a)-b) składa ustanowiony pełnomocnik konsorcjum, g) oświadczenie o grupie kapitałowej (Załącznik nr 2 do SIWZ) składa każdy Wykonawca. 2) Spółka cywilna: a) Wspólnicy ubiegający się o udzielenie zamówienia składają jedną ofertę wspólną, b) ten sam Wspólnik może być członkiem tylko jednego konsorcjum, c) oświadczenia, o których mowa w niniejszym Rozdziale pkt 1 ppkt 1) lit. „a)” (Załącznik nr 3 do SIWZ) o o braku podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy Wspólnik, d) oświadczenia, o których mowa w niniejszym Rozdziale pkt 1 ppkt 1) „b)” (Załącznik nr 4 do SIWZ) o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa ustanowiony pełnomocnik spółki, e) dokumenty i oświadczenie wymienione w niniejszym Rozdziale pkt 3 ppkt 1) lit. „a)-d)” składa każdy Wspólnik, f) dokumenty, oświadczenia i wykazy wymienione w niniejszym Rozdziale pkt 3 ppkt 2) lit. „a)-b) składa ustanowiony pełnomocnik spółki, g) oświadczenie o grupie kapitałowej (Załącznik nr 2 do SIWZ) składa każdy Wspólnik.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach