Przetargi.pl
Bankowa obsługa budżetu Miasta Katowice.

Miasto Katowice ogłasza przetarg

  • Adres: 40-098 Katowice, ul. Młyńska 4
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 2593302 , fax. 32 2593303
  • Data zamieszczenia: 2015-03-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Katowice
    ul. Młyńska 4 4
    40-098 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 2593302, fax. 32 2593303
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowice.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bankowa obsługa budżetu Miasta Katowice.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa bankowa budżetu miasta Katowice obejmująca: 1)otwarcie i prowadzenie rachunku bieżącego budżetu miasta, 2)otwarcie i prowadzenie oprocentowanych rachunków budżetu miasta dla obsługi środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, w tym w EURO, 3)otwarcie i prowadzenie rachunków bieżących i pomocniczych jednostek organizacyjnych miasta, 4)realizację elektronicznych i papierowych zleceń płatniczych w PLN z wszystkich rachunków w następujący sposób: a) w rozliczeniach międzybankowych: a1)złożonych w formie elektronicznej najpóźniej do godz. 11:30 realizacja ( wpływ środków na rachunek w banku beneficjenta ) w dniu złożenia zlecenia, a2)złożonych w formie papierowej - realizacja w tym samym dniu roboczym lub najpóźniej w następnym dniu roboczym, b) w rozliczeniach wewnątrzbankowych - w formie elektronicznej - realizacja bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż w ciągu 1 godziny od złożenia zlecenia, 5)sporządzanie na pisemne żądanie jednostki organizacyjnej Zamawiającego papierowych wyciągów bankowych przez Bank każdego dnia i wydawanie w następnym dniu roboczym po dokonaniu operacji osobom wymienionym w karcie wzorów podpisów lub innym osobom upoważnionym przez Zamawiającego, 6)przyjmowanie wpłat gotówkowych i realizacji wypłat gotówkowych z wszystkich rachunków bez pobierania opłat i prowizji od posiadaczy rachunków, 7)przyjmowanie wpłat gotówkowych od osób trzecich dokonywanych na wszystkie rachunki bankowe we wszystkich placówkach bankowych znajdujących się na terenie miasta Katowice - bez pobierania opłat, 8)zapewnienie funkcjonalnego systemu bankowości elektronicznej umożliwiającego za pomocą sieci Internet wykonywanie następujących operacji: a)dokonywanie przelewów ( krajowych i zagranicznych), również z datą przyszłą przelewu, umożliwiając jednorazowe wysłanie grupy przelewów ( np. płatności wobec ZUS, US itp.), b)udostępnienie usługi polecenia zapłaty, c)przesyłanie danych w formie elektronicznej obejmujących duże zbiory przelewów, d)udostępnienie usługi automatycznego zasilania środkami pieniężnymi rachunku płacowego z rachunku bieżącego przy realizacji wypłat wynagrodzeń, e)udostępnienie usługi automatycznego zasilania środkami pieniężnymi z rachunku technicznego rachunków wydatków jednostek oświatowych obsługiwanych przez Zespół Obsługi Jednostek Oświatowych w Katowicach, f)zleceń krajowych dostosowanych do formatu Eliksir, natomiast płatności zagranicznych zgodnych ze standardem SWIFT, SEPA, g)szybkiego i łatwego dostępu do aktualnych informacji o stanie środków na rachunkach oraz o przeprowadzanych transakcjach, w tym: g1) tworzenia raportów z operacji na poszczególnych rachunkach bankowych ( dla określonego rachunku i dla grupy rachunków); raporty muszą mieć możliwość sortowania, filtrowania i podglądu wybranego typu operacji, g2) podglądu aktualnego salda na wybranym rachunku lub wybranej grupie rachunków, g3) pobierania wyciągów w postaci plików, z możliwością ich automatycznego drukowania wraz z pojedynczymi poleceniami przelewów g4) pobierania plików z danymi dotyczącymi automatycznego uzgodnienia wpłat, g5) monitoring stanu rachunków bankowych jednostek organizacyjnych miasta Katowice wskazanych przez Zamawiającego, posiadających rachunki w tym samym banku, g6) informacji o odrzuceniu transakcji z podaniem komunikatu o jej przyczynie, g7) tworzenie zbiorów danych kontrahentów, numerów rachunków i innych danych ewidencyjnych; przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji według rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, daty, kwoty i ciągu znaków z tytułu przelewu; g8) zobowiązanie banku do stwierdzania ważności podpisów przez osoby uprawnione do składania oświadczeń majątkowych w imieniu zamawiającego, na wezwaniach do zapłaty z tytułu udzielonej gwarancji i przekazywania wezwań za pośrednictwem banku do gwaranta; g9)umożliwienie odblokowania użytkownika poprzez system bankowości elektronicznej oraz konsultanta w rozmowie telefonicznej; g10)dodanie nowego użytkownika bankowości elektronicznej za pośrednictwem wniosku wypełnionego i wysłanego za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej; g11)składanie wniosku o otwarcie nowego rachunku bankowego za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej. 9)zainstalowanie oprogramowania systemu bankowości elektronicznej w Urzędzie Miasta Katowice (księgowość organu, księgowość podatkowa i księgowość rachunkowa) oraz we wszystkich jednostkach organizacyjnych miasta, przy uwzględnieniu niżej wymienionych minimalnych wymagań: a)system oparty o zdalny dostęp z poziomu przeglądarek internetowych: Internet Explorer ver. 11 i wyższe oraz FireFox ver. 35 i wyższe, Chrome ver. 40 i wyższe zainstalowany na serwerze Banku ( system OnLine, na stacji roboczej użytkownika nie jest instalowane dodatkowe oprogramowanie klienckie) b)możliwa praca wielu użytkowników z przyznawaniem uprawnień użytkownika na podstawie podanej nazwy użytkownika i hasła lub certyfikatu; 10)umożliwienie pełnego zastosowania podpisu elektronicznego zgodnie z systemem pełnomocnictw, na różnych poziomach autoryzacji - z uwzględnieniem różnej klasy podpisów ( w tym podpisy łączne) lub autoryzacji z wykorzystaniem jednorazowych kodów SMS z zachowaniem wszelkich kombinacji podpisów, 11)zapewnienie, że wszelka komunikacja z bankiem poprzez system bankowości elektronicznej spełnia wysokie wymogi bezpieczeństwa, w tym przewiduje: a)weryfikację uprawnień użytkownika na poziomie logowania do aplikacji na podstawie nazwy użytkownika i hasła lub certyfikatu, b)identyfikacje połączenia za pomocą: b1)haseł jednorazowych generowanych przez token, b2) sprawdzenia numeru IP nawiązującego połączenie w przypadku łączności przez Internet, b3) weryfikacji historii połączeń - porównanie historii zapisanej w banku i u klienta, c)zastosowanie indywidualnych plików transmisyjnych, d)szyfrowanie transmisji danych kluczem o długości min. 256 bit, e)automatyczną blokadę po kilkukrotnych próbach dostępu z błędnie podanym hasłem, f)tworzenie rejestru czynności użytkowników; 12)zapewnienie integracji systemu bankowości elektronicznej z systemem finansowo-księgowym Urzędu Miasta i miejskich jednostek organizacyjnych, która pozwoli na: a)import danych adresowych i informacji o rachunkach z systemu bankowości elektronicznej do sytemu finansowo - księgowego Zamawiającego; b)eksport poleceń przelewów z systemu finansowo - księgowego Zamawiającego do systemu bankowości elektronicznej; c)import potwierdzeń przelewów z systemu bankowości elektronicznej do sytemu finansowo - księgowego Zamawiającego; d)import wyciągów bankowych w formie elektronicznej z systemu bankowości elektronicznej do sytemu finansowo - księgowego Zamawiającego; 13)w przypadku planowania jakiejkolwiek zmiany systemu lub formatu wymiany danych, niezbędnej dla prawidłowego funkcjonowania banku, Wykonawca musi zawiadomić Zamawiającego o takiej zmianie z wyprzedzeniem sześciomiesięcznym, pozwalającym na terminową modyfikację systemu informatycznego Zamawiającego, 14)zapewnienie bezpłatnej pomocy technicznej w okresie wdrożeniowym i powdrożeniowym, tj. przez cały okres umowy, polegającej na: a)przeszkoleniu pracowników pracujących w systemie bankowości elektronicznej komórek Urzędu Miasta wyszczególnionych w pkt 9 i jednostek organizacyjnych miasta, b)obsłudze autorskiej banku w siedzibach Zamawiającego z czasem reakcji max. 2 godziny od zgłoszenia problemu telefonicznie lub faksem, c)obsłudze telefonicznej typu Hot Line w godzinach pracy jednostek organizacyjnych Zamawiającego, 15)wypłatę świadczeń rodzinnych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej za pomocą debetowych kart przepłaconych o ważności do trzech lat; karta umożliwi użytkownikowi dokonywanie bez żadnych opłat transakcji gotówkowych w bankomatach placówek obsługującego banku i transakcji bezgotówkowych, krajowych w punktach płatniczych akceptujących karty; dostęp do danych o statusie karty, transakcjach, blokadach i wyciągach przez internet po podaniu loginu i hasła; Koszt zakupu 1 karty winien być zgodny z ofertą; ilość wydawanych kart następować będzie na podstawie dyspozycji Dyrektora MOPS, 16)zapewnienie możliwości identyfikowania płatności masowych polegającej na: a)przeprowadzeniu rozliczeń pieniężnych z tytułu zrealizowanych dyspozycji płatniczych na rachunkach wirtualnych Zamawiającego ( wpłat gotówkowych, poleceń przelewu, w tym dokonywanych przy użyciu systemu bankowości elektronicznej, wpłat otrzymanych z urzędów pocztowych lub innych banków), b)uznania rachunku bieżącego kwotami przetworzonych płatności masowych w tym samym dniu roboczym, w którym przetwarzane ( wpłacone ) były płatności masowe, c)zapisywaniu na rachunku bieżącym sumarycznej kwoty zrealizowanych dyspozycji płatniczych w tym samym dniu roboczym Banku, w którym były przetwarzane masowe płatności, d)generowaniu i przekazywaniu informacji o masowych płatnościach dokonywanych na rzecz Zamawiającego ( plik wyjściowy ) za pomocą bankowości elektronicznej; plik wyjściowy powinien być udostępniony najpóźniej w następnym dniu roboczym Banku do godziny 8 rano następującym po dniu przetwarzania płatności masowych. e)zautomatyzowaniu identyfikacji płatnika i rodzaju płatności polegającej na udostępnieniu przez bank odpowiedniej ilości cyfr ( nie mniej niż 15 ) w ramach numeru rachunku bankowego. W ramach tych cyfr zamawiający stworzy własny identyfikator i rodzaj płatności, a utworzone w ten sposób numery rachunków bankowych będą stanowić wirtualne subkonto do rachunku bankowego Zamawiającego. Wczytanie pliku do systemu finansowo- księgowego leży po stronie Zamawiającego, f)przekazywaniu pełnych informacji w pliku wyjściowym dla Zamawiającego o źródle płatności, rodzaju płatności, dacie obciążenia rachunku dłużnika w innym banku ( pod warunkiem korzystania z systemu Eliksir i możliwości przekazania takich informacji z banku dłużnika do banku Zamawiającego) oraz reklamacjach i dokonanych zwrotach, 17)zapewnienie możliwości realizowania wypłat gotówkowych poprzez system wypłat elektronicznych ( elektroniczne czeki), 18) prowadzenie skonsolidowanego rachunku miasta Katowice, polegającego na dokonaniu na koniec każdego dnia ( o godz. 19:00) oraz o godz. 5:00 rano przeksięgowania salda grupy rachunków, obejmującej rachunek podstawowy budżetu i inne rachunki wskazane przez Zamawiającego i przeniesienia na odrębny rachunek konsolidacyjny budżetu Miasta; a)w sytuacji, gdy na rachunku bieżącym budżetu Miasta wystąpi saldo debetowe - suma sald uzyskana wskutek konsolidacji posłuży do zredukowania debetu. Koszty kredytu dotyczyć będą zatem kwoty debetu rachunku bieżącego budżetu miasta nie zredukowanego przez sumę sald pozostałych rachunków podlegających konsolidacji, b)oprocentowaniu tak zgromadzonych środków jednolitą stawką wyliczoną zgodnie z zasadami określonymi w ofercie, c)gromadzeniu odsetek powstałych z oprocentowania od środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku skonsolidowanym; d)przeniesienia na moment rozpoczęcia następnego dnia roboczego środków z rachunku konsolidacyjnego na odpowiednie rachunki budżetu i inne wskazane przez Zamawiającego. 19.zapewnienie możliwości wystawiania dyspozycji obciążeniowych powodujących powstanie debetowego salda rachunku podstawowego budżetu Miasta w wysokości nie przekraczającej 50 mln PLN rocznie z tym, że w całym okresie obowiązywania umowy w wysokości nie przekraczającej 250 mln PLN. Jedynym dopuszczalnym przez Zamawiającego zabezpieczeniem kredytu w rachunku bieżącym może być oświadczenie o poddaniu się egzekucji w trybie art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe ( Dz. U. z 2012.1376 z późn. zm.) prowadzonej według przepisów kodeksu postępowania cywilnego, 20. zapewnienie możliwości lokowania - zgodnie z art. 48 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych ( Dz. U. 2013.885) - wolnych środków znajdujących się na rachunku bieżącym budżetu Miasta w formie lokat terminowych 1 tygodniowych, których stawka oprocentowania będzie zgodna ze złożoną ofertą, 21. zapewnienie obsługi gotówkowej w formie zamkniętej dla potrzeb miejskich jednostek ( 1 wrzutnia w placówce bankowej na terenie Katowic z zapewnieniem dostarczenia bezpiecznych kopert) oraz wrzutni zlokalizowanej w siedzibie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji (1 wrzutnia realizująca wpłatę gotówki on line w czasie rzeczywistym dokonanej wpłaty za pomocą bezpiecznych kopert zapewnionych przez Bank; wrzutnia pozostaje przez cały okres umowy własnością wykonawcy); Urządzenia powinny zostać zainstalowane w ciągu 14 dni od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego; 22. obsługa transakcji płatniczych za pomocą kart obciążeniowych rozliczanych w cyklu miesięcznym; wydawanie kart odbywać się będzie na wniosek Zamawiającego; dla wszystkich udostępnionych kart wyznacza się limit w wysokości 100.000 PLN na m-c 23. udostepnienie czterech kas automatycznych wraz z oprogramowaniem (opłatomatów będących własnością wykonawcy), umożliwiających dokonywanie wpłat gotówkowych od osób trzecich, zlokalizowanych w siedzibie Urzędu Miasta ( dwie kasy w siedzibie przy ul. Francuskiej i dwie kasy w siedzibie na ul. Rynek 1); Realizacja wpłat gotówkowych odbywać się powinna na wskazane przez Zamawiającego rachunki bankowe w czasie rzeczywistym dokonania wpłaty gotówki do opłatomatu i dotyczy następujących rodzajów wpłat: opłat komunikacyjnych, podatku od nieruchomości, podatku od środków transportu, opłaty skarbowej, opłat komunalnych z tytułu odbioru odpadów, opłat z tytułu wieczystego użytkowania gruntów i dzierżawy, opłaty geodezyjne, mandaty wystawiane przez Straż Miejską. W kasach automatycznych powinny być realizowane wpłaty w PLN poprzez wybór odpowiednich opcji na ekranie dotykowym urządzenia lub poprzez wykorzystanie kodu wielowymiarowego. Urządzenia powinny zostać zainstalowane w ciągu 14 dni od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego; 24. udostępnienie bankomatu w okolicach placówki Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Krakowskiej nr 138 w Katowicach. Bankomat powinien obsługiwać wypłatę środków pieniężnych o następujących nominałach: 10 PLN, 20 PLN, 50 PLN i 100 PLN. Urządzenie powinno zostać zainstalowane w ciągu 14 dni od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego; 25. zapewnienie, że: a) Wykonawca nie będzie pobierać od miasta i jego zakładów budżetowych żadnych opłat i prowizji za wykonywanie czynności innych niż jednolita opłata ryczałtowa określona w pkt 1. ppkt 1 oferty, b) jeżeli w trakcie trwania umowy powstaną lub zostaną przekazane miastu inne jednostki organizacyjne miasta, w tym jednostki budżetowe lub zakłady budżetowe, zostaną one włączone do tej obsługi bez dodatkowych opłat, c) zmiana stanu rachunków bankowych oraz form organizacyjnych jednostek finansowanych z budżetu miasta ( jednostek i zakładów budżetowych) nie spowoduje zmiany opłaty ryczałtowej zaproponowanej w ofercie, d) oprocentowanie środków na rachunkach wskazanych przez Zamawiającego jako nie podlegające konsolidacji podlega odniesieniu na właściwe konta, jakiego dotyczą. 26. zobowiązanie Wykonawcy do bezpłatnego udzielania informacji w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia. 2. Zamawiający wymaga aby osoby wykonujące zamówienie zobowiązane były do zachowania tajemnicy bankowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661100000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca powinien zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium przetargowe w wysokości 19.000,00 PLN. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy na nw. konto Urzędu Miasta Katowice : ING Bank Śląski S.A. VII Oddział w Katowicach ul. Sokolska 34 nr 58 1050 1214 1000 0007 0000 5481 z dopiskiem wadium dla zamówienia pn: Bankowa obsługa budżetu miasta Katowice.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Opłacalność oprocentowania wolnych środków
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.katowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach