Przetargi.pl
Atlas występowania substancji priorytetowych w rzekach Polski, na podstawie danych państwowego monitoringu środowiska

Główny Inspektorat Ochrony Środowiska ogłasza przetarg

  • Adres: 00-922 Warszawa, ul. Wawelska 52/54
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 8256376, 8258457 , fax. 022 8256376, 8254129
  • Data zamieszczenia: 2014-10-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska
    ul. Wawelska 52/54 52/54
    00-922 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 8256376, 8258457, fax. 022 8256376, 8254129
    REGON: 00086159300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gios.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Atlas występowania substancji priorytetowych w rzekach Polski, na podstawie danych państwowego monitoringu środowiska
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Etap I (termin realizacji: 1.12.2014 r.): Koncepcja rozwiązań metodycznych i informatycznych wspomagających wykonanie ocen wstępnych i ocen rocznych 1. Przeanalizowanie aktualnych wymagań krajowych i unijnych odnośnie wykonywania rocznych i wstępnych ocen jakości powietrza i obowiązków raportowych, zwłaszcza dyrektywy 2008/50/WE, 2004/107/WE i decyzji sprawozdawczej 2011/850/UE, a także wytycznych do dec. 2011/850/UE i dokumentów technicznych dostępnych na portalu jakości powietrza Europejskiej Agencji Środowiska (http://www.eionet.europa.eu/aqportal) oraz wytycznych GIOŚ do rocznej oceny jakości powietrza i wytycznych GIOŚ do wstępnej oceny jakości powietrza. 2. Przeanalizowanie struktury, zawartości i procesu wypełniania dotychczasowych narzędzi OR i OW, tj. wykonanych w MS Access, a także obecnych wymagań w zakresie raportowania danych w cz. B, C, D, E i G zał. II dec. 2011/850/UE oraz zawartości informacyjnej JPOAT2,0. Rozpoznanie możliwych powiązań i relacji pomiędzy projektowanymi modułami OR i OW, a dotychczasowymi częściami JPOAT2,0. 3. Wykonanie koncepcji rozwiązań metodycznych i informatycznych wspomagających wykonanie wstępnych i rocznych ocen jakości powietrza zawierającej projekty wstępne modułów OR i OW oraz ich powiązania i relacje z dotychczasowymi częściami JPOAT2,0, a także wstępne projekty raportów OR i OW w Business Intelligence (BI), biorąc pod uwagę założenia odnośnie finalnej wersji modułów OR i OW opisane w lit. B. Wykonawca powinien również zaproponować optymalne rozwiązanie odnośnie uprawnień do JPOAT2,0 i modułów OR i OW (kwestia dostępu dla administratorów wojewódzkich). Dodatkowo, w koncepcji powinno być zaproponowane rozwiązanie odnośnie użycia i przetwarzania danych z modelowania (w postaci gridów siatki obliczeniowej) oraz określania obszarów przekroczeń (w postaci poligonów). Etap II (termin realizacji: 16 listopada 2015 r.) Wykonanie projektów modułów Ocena Wstępna i Ocena Roczna; projekt raportów z wykorzystaniem narzędzia Business Intelligence; wykonanie prototypów modułów OR i OW (wersji wstępnych modułów OR i OW): 1. Wykonanie projektów technicznych modułów OR i OW oraz ich powiązań i relacji z dotychczasowymi częściami JPOAT2,0. 2. Zaprojektowanie predefiniowanych raportów przy użyciu Business Intelligence umożliwiających analizę wyników OR i OW na poziomie wojewódzkim i krajowym, w tym raportów pokazujących dane na mapach. Powinny być zaprojektowane zarówno predefiniowane raporty pokazujące dane wyjściowe z modułów OR i OW, jak i raporty predefiniowane do danych w trakcie pracy nad oceną roczną lub wstępną (także na mapach), np. pokazujące na mapie stacje z przekroczeniami. 3. Wykonanie modułów Ocena Wstępna i Ocena Roczna - wersje wstępne, wraz z instrukcjami użytkownika do modułów. Przekazanie Zamawiającemu wersji instalacyjnych/kodów źródłowych do instalacji w środowisku testowym Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z Zamawiającym w celu prawidłowego zainstalowania oprogramowania na środowisku Zamawiającego. 4. Wykonanie raportów (wersje wstępne) zaprojektowanych przy użyciu Business Intelligence umożliwiających analizę wyników OR i OW na poziomie wojewódzkim i krajowym oraz wykonanie widoków bazodanowych do eksportu wyników OR i OW (również w formacie przestrzennym) do portalu jakości powietrza Zamawiającego. Przekazanie Zamawiającemu skryptów do instalacji w środowisku testowym Zamawiającego. 5. Wykonanie scenariuszy testowych do modułów OR i OW, wykonanie testów, też testów wydajnościowych oraz raportu z testów. 6. Wykonanie wytycznych do weryfikacji danych pomiarowych na potrzeby oceny rocznej i oceny wstępnej jakości powietrza. Wytyczne powinny uwzględniać specyfikę pomiaru poszczególnych substancji i ich zachowanie w środowisku, przepisy krajowe i unijne, rozwiązania krajowe określone w wytycznych do oceny rocznej jakości powietrza i wstępnej oceny jakości powietrza, ogólnie przyjęte sposoby weryfikacji danych zawarte w dokumentach AQUILA, a także doświadczenia krajowe wynikające z przeglądu wieloletnich serii pomiarowych. Etap III (termin realizacji: 4 października 2016 r.) Wykonanie modułów Ocena Wstępna i Ocena Roczna; helpdesk; szkolenie z wykonywania ocen rocznych (i wstępnych): 1. Wykonanie finalnej wersji modułów Ocena Wstępna i Ocena Roczna, wraz z instrukcjami użytkownika do modułów. Przekazanie Zamawiającemu wersji instalacyjnych/kodów źródłowych do instalacji w środowisku testowym Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z Zamawiającym w celu prawidłowego zainstalowania oprogramowania na środowisku Zamawiającego. 2. Wykonanie finalnej wersji raportów zaprojektowanych przy użyciu Business Intelligence umożliwiających analizę wyników OR i OW na poziomie wojewódzkim i krajowym oraz wykonanie widoków bazodanowych do eksportu wyników OR i OW (również w formacie przestrzennym) do portalu jakości powietrza Zamawiającego. Przekazanie Zamawiającemu skryptów do instalacji środowisku testowym Zamawiającego. 2. Organizacja i przeprowadzenie 2-dniowego wstępnego szkolenia informatyczno-merytorycznego dotyczącego użytkowania modułów OR i OW i wykonywania rocznych ocen jakości powietrza z uwzględnieniem weryfikacji danych dla pracowników WIOŚ (dla 32?3 osób) i GIOŚ (dla 3?1 osób) w lutym 2016 r. 3. Świadczenie usługi helpdesk poprzez zapewnienie wsparcia merytorycznego i technicznego użytkowników modułów OR i OW w zakresie obsługi modułów, przeglądania raportów BI w zakresie OR i OW. 4. Zmigrowanie danych archiwalnych ocen jakości powietrza do modułów OR i OW, przekazanych Wykonawcy przez Zamawiającego w zakresie wyników klasyfikacji stref dla poszczególnych parametrów (kryteriów oceny) i czasów uśredniania oraz klas wynikowych (od 2004 r.). 5. Wykonanie dokumentacji powykonawczej modułów OR i OR, raportów BI oraz widoków bazodanowych. 6. Wykonanie aktualizacji wytycznych GIOŚ do rocznej oceny jakości powietrza w strefach wykonywanej wg zasad określonych w art. 89 ustawy -Prawo ochrony środowiska z uwzględnieniem wymogów dyrektywy 2008/50/WE i dyrektywy 2004/107/WE. 7. Konsultacje dla wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska oraz Zamawiającego w zakresie wykonywania rocznej oceny jakości powietrza za 2015 r., w tym: weryfikacji wyników pomiarów, interpretacji wyników pomiarów i statystyk (zagregowanych danych), interpretacji wyników modelowania, interpretacji reprezentatywności stacji, interpretacji ważności wyników pomiarów/ modelowania/ obiektywnego szacowania w przypadku kwestii spornych, wyznaczania obszarów przekroczeń, obsługi modułu OR. Wykonawca zapewni: I. Asystę techniczną w liczbie co najmniej 30 osobogodzin przez okres 24 miesięcy od dnia odbioru końcowego. II. Serwis gwarancyjny na produkty powstałe w ramach niniejszej pracy, przez okres 24 miesięcy od dnia odbioru końcowego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 723200004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100), przed upływem terminu składania ofert

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: asysta techniczna
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gios.gov.pl/bip/przetargi.php
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach