Przetargi.pl
Analiza rynku komunikacji miejskiej w Lublinie wraz z optymalizacją oferty przewozowej na podstawie przeprowadzonych badań rynku komunikacji miejskiej

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie ogłasza przetarg

  • Adres: 20-718 Lublin, ul. Kraśnicka 25
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 0-81 466 29 00 , fax. 0-81 466 29 01
  • Data zamieszczenia: 2011-03-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie
    ul. Kraśnicka 25 25
    20-718 Lublin, woj. lubelskie
    tel. 0-81 466 29 00, fax. 0-81 466 29 01
    REGON: 06043356000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: ztm.bip.lublin.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: gminna jednostka budżetowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Analiza rynku komunikacji miejskiej w Lublinie wraz z optymalizacją oferty przewozowej na podstawie przeprowadzonych badań rynku komunikacji miejskiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest wykonanie opracowania: Analiza rynku komunikacji miejskiej w Lublinie wraz z optymalizacją oferty przewozowej, na podstawie przeprowadzanych badań rynku komunikacji miejskiej, zwanego dalej Opracowaniem, zgodnie z poniższą specyfikacją: Część 1 Opracowania- Opracowanie wyników badań i analiza rynku komunikacji miejskiej w Lublinie. 1. Przedmiot prac: Przedmiotem opracowania jest przetworzenie oraz zinterpretowanie danych będących w posiadaniu zamawiającego, pochodzących z przeprowadzanych badań rynku komunikacji miejskiej w Lublinie w zakresie: - potoków pasażerskich (napełnień pojazdów), - więźby ruchu pasażerskiego (kierunków przemieszczania się pasażerów pomiędzy rejonami komunikacyjnymi), - struktury pasażerów (struktury rodzajowej biletów), - preferencji i satysfakcji pasażerów (jakości komunikacji), oraz przedstawienie na podstawie tych danych analizy rynku komunikacji miejskiej w Lublinie, w szczególności przez: 1) określenie wielkości popytu na usługi komunikacji miejskiej, poprzez: - przedstawienie w postaci tabelarycznej liczby pasażerów na poszczególnych: liniach komunikacyjnych, kursach, przystankach oraz w przeliczeniu na kilometr, w przekroju poszczególnych kursów - osobno dla dnia powszedniego, soboty i niedzieli, - przedstawienie średniomiesięcznej liczby pasażerów dla poszczególnych linii komunikacyjnych oraz określenie średniomiesięcznej liczby pasażerów w przeliczeniu na kilometr dla każdej z linii komunikacyjnych, - opracowanie mapy potoków pasażerskich - oddzielnie dla dnia powszedniego, soboty i niedzieli, 2) określenie kierunków popytu na usługi komunikacji miejskiej, w szczególności poprzez: - przedstawienie w postaci tabelarycznej kierunków przemieszczania się pasażerów pomiędzy rejonami komunikacyjnymi miasta w przekroju dobowym, osobno dla dnia powszedniego, soboty i niedzieli, - wyszczególnienie największych węzłów przesiadkowych, - opracowanie mapy więźby podróży, osobno dla dnia powszedniego, soboty i niedzieli, 3) określenie struktury popytu oraz przychodowości w komunikacji miejskiej, poprzez: - przedstawienie w postaci tabelarycznej struktury pasażerów (struktury rodzajowej biletów) korzystających z komunikacji miejskiej w Lublinie, pod kątem obowiązującej taryfy przewozowej i z uwzględnieniem uprawnień do bezpłatnych i ulgowych przejazdów oraz tzw. gapowiczów, - obliczenie przychodowości, kosztochłonności i rentowności każdego z kursów i każdej linii komunikacyjnej oraz sporządzenie zestawień rentowności dla całej sieci komunikacyjnej, osobno dla dnia powszedniego, soboty, niedzieli i przeciętnego miesiąca, 4) syntetyczne określenie popytu na usługi komunikacyjne pod kątem jakości komunikacji miejskiej, poprzez analizę preferencji komunikacyjnych pasażerów, ze szczególnym uwzględnieniem następujących parametrów: cena przejazdu (biletu), częstotliwość kursowania, regularność kursowania, punktualność kursowania, połączenia bezpośrednie lub dogodność przesiadania się, informacja w pojazdach i na przystankach, warunki podróży w pojazdach i komfort jazdy, warunki oczekiwania na przystankach, bezpieczeństwo podróży, 5) analizę i ocenę dotychczasowych tras linii komunikacyjnych, rozkładów jazdy, taryfy. 2. Źródła opracowania (dane będące w posiadaniu Zamawiającego): Wykonawca zgodnie z wytycznymi określonymi w pkt. 1, opracuje wyniki (przetworzy dane) badań rynku komunikacji miejskiej w zakresie potoków pasażerskich i więźby ruchu pasażerskiego przeprowadzonych w 2010 r. - opisanych w załączniku nr 8 do s.i.w.z. oraz dokona analizy rynku komunikacji miejskiej w Lublinie, na podstawie badań będących w posiadaniu zamawiającego: 1) w zakresie, o którym mowa w pkt 1 ppkt 1 i ppkt 2: a) obligatoryjnie na podstawie badań potoków pasażerskich i więźby ruchu pasażerskiego przeprowadzonych w 2010 r. b) uzupełniająco (w zakresie nieujętym w ppkt 1 lit. a) na podstawie opracowania: Sytuacja eksploatacyjno-ekonomiczna linii podmiejskich ZTM w Lublinie(2009 2010 r.) - opis opracowania w załączniku nr 9 do s.i.w.z., c) uzupełniająco (w zakresie nieujętym w ppkt 1 lit. a i lit. b) na podstawie pozostałych badań wyszczególnionych w załączniku nr 9 do s.i.w.z., d) na podstawie dokumentów i danych przekazanych przez zamawiającego (np.: badania przeprowadzone przez zamawiającego we własnym zakresie). 2) w zakresie, o którym mowa w pkt 1 ppkt 3 i ppkt 4: a) na podstawie badań wyszczególnionych w załączniku nr 9 do s.i.w.z., b) na podstawie badań przeprowadzonych w 2010 r., c) na podstawie dokumentów i danych przekazanych przez zamawiającego (badania przeprowadzone przez zamawiającego we własnym zakresie, zestawienia sprzedaży biletów, wpływy z biletów, itp.). Źródła opracowania, o których mowa w pkt. 2, zamawiający przekaże wykonawcy w formie elektronicznej (wypełnione kwestionariusze badań, wyniki opracowanych badań). Część 2 Opracowania- Przejściowa i docelowa koncepcja optymalizacji oferty przewozowej w komunikacji miejskiej w Lublinie. 1. Przedmiot prac: 1) Przedstawienie koncepcji przejściowej, uwzględniającej obecny układ komunikacyjny oraz ukierunkowanej na planowaną rozbudowę sieci trakcji trolejbusowej, planowaną do zrealizowania do połowy 2014 r.: a) propozycje nowych linii komunikacyjnych lub zmian tras istniejących linii komunikacyjnych (opisy i schematy tras przebiegu linii), osobno dla linii autobusowych i trolejbusowych wraz z dokładną analizą uzasadniającą potrzebę realizacji proponowanych zmian, b) określenie optymalnej liczby pojazdów w ruchu dla całej sieci i poszczególnych linii komunikacyjnych, z określeniem przydziału taboru, c) opracowanie wytycznych do rozkładów jazdy na poszczególnych liniach komunikacyjnych, zawierających w szczególności: optymalne w określonych porach doby częstotliwości kursowania pojazdów na poszczególnych liniach (w dzień powszedni, w sobotę i w niedzielę), optymalne czasy przejazdu dla poszczególnych linii w przedziałach czasowych, d) prognoza wykonania pracy przewozowej w wozokilometrach. 2) Aktualizacja i dostosowanie koncepcji przejściowej do przekazanych przez zamawiającego aktualizowanych harmonogramów oddawania do użytku sieci trakcyjnej przy uwzględnieniu uwag pochodzących z konsultacji społecznych, w zakresie określonym w ppkt 1 lit a-d. 3) Przedstawienie koncepcji docelowej, uwzględniającej planowaną rozbudowę sieci trakcji trolejbusowej w ramach projektu Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego w Lublinie: a) propozycje nowego układu komunikacyjnego, osobno dla linii autobusowych i trolejbusowych, zgodnie z następującymi wytycznymi i założeniami: - linie trolejbusowe stanowić będą zasadniczy układ komunikacji miejskiej, o określonej częstotliwości kursowania, - kategoryzacja linii komunikacyjnych, ze względu na ich znaczenie w obsłudze miasta oraz częstotliwość funkcjonowania - należy wyróżnić 4 poziomy tj. linie: priorytetowe, podstawowe, uzupełniające i marginalne, - rozważenie (w zależności od wyników badań potoków pasażerskich) utworzenia jednej lub kilku linii trolejbusowych priorytetowych o interwale modułowym w szczycie nieprzekraczającym 7,5 min. (rozumiane jako 7-8 min.), - zaproponowanie układu trolejbusowych i autobusowych linii podstawowych, o interwałach od 7,5 min. (rozumiane jako 7-8 min.) do 15 minut, stanowiącego podstawę systemu komunikacji miejskiej w Lublinie, - pozostałe linie komunikacyjne (w tym linie podmiejskie) powinny stanowić układ linii uzupełniających i marginalnych, którego funkcją jest obsługa pasażerska do linii priorytetowych i podstawowych oraz pokrycie zapotrzebowania na kursy specjalne tj. realizujące zadania uzasadnione społecznie, - układ linii komunikacyjnych powinien być oparty na trasach o niewielkiej wariantowości, - przy budowie układu linii komunikacyjnych należy wziąć pod uwagę historycznie ukształtowany układ linii komunikacyjnych (nazewnictwo linii, przyzwyczajenia pasażerów). b) opracowanie wytycznych do konstrukcji rozkładów jazdy na poszczególnych liniach komunikacyjnych, zawierających w szczególności: optymalne w określonych porach doby częstotliwości kursowania pojazdów na poszczególnych liniach (w dzień powszedni, w sobotę i w niedzielę), optymalne czasy przejazdu dla poszczególnych linii w przedziałach czasowych, przy uwzględnieniu następujących założeń: - układ rozkładów jazdy trolejbusów, co do zasady modułowy (w regularnych odstępach czasu dla wspólnych odcinków), - wykonawca zaproponuje wielkości interwałów modułowych (częstotliwości) dla głównych potoków pasażerskich w układzie: przed szczytem porannym, w szczycie porannym, w okresie międzyszczytowym, w szczycie popołudniowym, w okresie wieczornym poszczytowym, w okresie późnowieczornym, w uzasadnionych przypadkach wykonawca przedstawi (zdefiniuje inny rozkład szczytów występujących w komunikacji miejskiej w Lublinie), - koordynacja rozkładów jazdy powinna być zaprojektowana wieloaspektowo: linie priorytetowe i podstawowe skoordynowane w obszarze centrum miasta, rytmiczne rozłożenie odjazdów pojazdów różnych linii (koordynacja) na wspólnie obsługiwanych przez wiązki linii ciągach komunikacyjnych oraz na peryferyjnych przystankach końcowych, - uwzględnienie przy opracowywaniu wytycznych do rozkładów jazdy zmienności czasów przejazdów w ciągu dnia, - zaproponowane rozwiązania muszą być kompatybilne z oprogramowaniem posiadanym przez zamawiającego (program BusMan 100 firmy AGC, zakładający pory pionowe liczenia zmienności czasów przejazdów), c) określenie optymalnej ilości pojazdów w ruchu dla całej sieci i poszczególnych linii komunikacyjnych, z określeniem przydziału taboru, d) prognoza wykonania pracy przewozowej w wozokilometrach, 2. Źródła opracowania, wytyczne i konsultacje społeczne: 1) Wykonawca przedstawi koncepcje optymalizacji rynku lubelskiej komunikacji miejskiej, o których mowa w pkt 1, w oparciu o wyniki analizy stanowiącej Część 1 Opracowania wraz z uwzględnieniem dokumentów przekazanych przez Zamawiającego, określających: a) planowaną rozbudowę trakcji trolejbusowej z uwzględnieniem harmonogramów oddawania do użytku poszczególnych odcinków trakcji trolejbusowej - załącznik nr 10 do s.i.w.z. b) inne dane określające rynek komunikacji miejskiej (dokumenty: planistyczne, statystyczne, itp.). 2) Wytyczne do rozkładów jazdy Wykonawca zobowiązany jest przedstawić z uwzględnieniem uwag dokonanych przez Zamawiającego, w szczególności pochodzących z prac roboczych zespołów, w których uczestniczy zamawiający oraz wnioskowanych przez organizacje i instytucje społeczne. 3) Przed przedstawieniem koncepcji komunikacyjnych, o których mowa w pkt 1, wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić konsultacje społeczne (publiczne przedstawienie założeń, dyskusja, modyfikacja koncepcji): - wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia co najmniej trzech konsultacji społecznych z: ośrodkami decyzyjnymi Gminy Lublin (władze miasta, komisje rady miasta), radami dzielnic, innymi podmiotami z otoczenia transportu (miłośnicy komunikacji, zainteresowane organizacje i stowarzyszenia), - zamawiający zastrzega, że określone przez niego rozwiązania (przedstawiane w toku konsultacji społecznych) wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w opracowaniu). 4) Opracowanie powinno być zgodne z ustawą z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U z 2011 r. Nr 5, poz. 13), a w szczególności z zapisami Rozdziału 2. Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego, tym samym powinno stanowić materiał który będzie wykorzystany do opracowania Planu transportowego na terenie Gminy Lublin. Opracowanie powinno być również spójne z Zintegrowanym Systemem Miejskiego Transportu Publicznego w Lublinie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 637127103
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Składający ofertę winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości: 1.1. 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100) 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (DZ.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank Pekao S.A., V O. w Lublinie, ul. Królewska 1, Lublin, nr: 71 1240 1503 1111 0010 2200 3156 z dopiskiem WADIUM: analiza, Nr sprawy: DZ.381-1-2/11. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku zamawiającego. 4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia oryginał dokumentu należy złożyć w Zarządzie Transportu Miejskiego w Lublinie, Al. Kraśnicka 25, 20-718 Lublin, pok. 211 przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, a w szczególności: 5.1. gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, 5.2. okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 6. Wadium wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej lub poręczenia udzielonego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, a w szczególności: 6.1. poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, 6.2. poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 7. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z treści dokumentu wadium, wnoszonego w formie gwarancji lub poręczenia winno jednoznacznie wynikać, że gwarancja lub poręczenie zostało udzielone wszystkim podmiotom składającym ofertę wspólną. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium na podst. art. 46 ust 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 9. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 46 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: ztm.bip.lublin.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach