Przetargi.pl
Analiza możliwości technicznych i ekonomicznych jednostek sektora publicznego w zakresie oszczędności energii wraz z opracowaniem propozycji środków efektywności energetycznej stosowanych przez te jednostki

Ministerstwo Gospodarki ogłasza przetarg

  • Adres: 00-507 Warszawa, Plac Trzech Krzyży 3/5
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 693 59 45, 693 54 16 , fax. 022 693 40 07, 693 40 95
  • Data zamieszczenia: 2009-10-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ministerstwo Gospodarki
    Plac Trzech Krzyży 3/5 3/5
    00-507 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 693 59 45, 693 54 16, fax. 022 693 40 07, 693 40 95
    REGON: 00001773300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Analiza możliwości technicznych i ekonomicznych jednostek sektora publicznego w zakresie oszczędności energii wraz z opracowaniem propozycji środków efektywności energetycznej stosowanych przez te jednostki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie opracowania dotyczącego problematyki efektywności wykorzystania energii przez jednostki sektora publicznego w kontekście implementacji postanowień dyrektywy 2006/32/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 kwietnia 2006 roku w sprawie efektywności końcowego wykorzystania energii i usług energetycznych oraz uchylająca dyrektywę rady 93/76/EWG. Przedmiotowe opracowanie powinno obejmować: 1.Wstęp 2.Założenia do programu oszczędnego gospodarowania energią w sektorze publicznym, które powinny uwzględniać następujące działania priorytetowe: a)stosowanie energooszczędnych urządzeń i sprzętu stanowiącego wyposażenia budynków eksploatowanych przez jednostki sektora publicznego (biura, urzędy, szkoły, szpitale itp.); b)uwzględnianie w realizowanych inwestycjach finansowanych ze środków publicznych kryterium efektywności energetycznej; c)organizowanie szkoleń dla pracowników jednostek sektora publicznego w zakresie efektywności energetycznej oraz zachowań energooszczędnych; d)wymiana oświetlenia ulicznego i instalacja nowego efektywnego energetycznie; e)działania związane z pełnieniem wzorcowej roli przez jednostki sektora publicznego, w tym wymiana najlepszych praktyk w zakresie promowania zachowań energooszczędnych. 3.Wytyczne dla jednostek sektora publicznego w zakresie stosowania następujących środków poprawy efektywności energetycznej: a)wykorzystywanie instrumentów finansowych dotyczących oszczędnego gospodarowania energią, takich jak umowy o poprawę efektywności energetycznej, b)zakup nowych urządzeń, sprzętu lub pojazdów charakteryzujących się niskim zużyciem energii, po dokonaniu analizy kosztów ich eksploatacji; c)wymiana eksploatowanych urządzeń, sprzętu lub pojazdów na efektywne energetycznie, albo ich modernizacja, po dokonaniu analizy kosztów ich eksploatacji; d)nabywanie lub wynajmowanie efektywnych energetycznie budynków lub ich części albo modernizacja użytkowanych budynków lub ich części w celu poprawy ich efektywności energetycznej; e)opis zakresu i wytycznych dla przeprowadzania audytów energetycznych w różnych jednostkach sektora publicznego. 4.Wykaz różnych kategorii efektywnych energetycznie urządzeń, sprzętu i pojazdów, które mogą być stosowane przez jednostki sektora publicznego. 5.Opracowanie systemu raportowania i weryfikacji oszczędności energii uzyskanych w wyniku stosowanych przez jednostki sektora publicznego środków poprawy efektywności energetycznej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 723160003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełnią poniższe warunki udziału w postępowaniu: 1. Posiadają uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności (jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień), oraz nie podlegają wykluczeniu na podst. art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych; 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) zrealizował w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 3 opracowania (ekspertyzy lub analizy lub raporty lub programy) o wartości minimum 50 000 zł brutto, każde dotyczące racjonalnego gospodarowania energią . b) dysponuje lub będzie dysponował minimum 4 osobami, które będą tworzyć zespół badawczy, a które posiadają doświadczenie w zakresie sporządzania analiz i opracowań dotyczących sektora energetycznego, oraz - minimum 1 osoba, spośród osób tworzących zespół badawczy, musi posiadać wykształcenie wyższe związane z energetyką ; - minimum 1 osoba, spośród pozostałych osób tworzących zespół badawczy, musi posiadać doświadczenie w sporządzaniu audytów energetycznych (lub weryfikacji tych audytów) wykonywanych w ramach działającego w Banku Gospodarstwa Krajowego Funduszu Termomodernizacji i Remontów na podstawie ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów - minimum 1 osoba, spośród pozostałych osób tworzących zespół badawczy, musi posiadać wykształcenie wyższe związane z ekonomią lub posiadając wykształcenie wyższe wykazać się jednorocznym doświadczeniem w pracy na stanowisku merytorycznym (aktualnym lub w przeszłości) w zakresie spraw związanych z makroekonomią; 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie prowadzona na podstawie treści złożonych oświadczeń lub dokumentów wymaganych zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Z 2006 r. Nr 87, poz. 605 ze zm.). Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu metodą spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków: 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2. Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów (np. referencje) potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie (zał. nr 4); 3. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności. Jeżeli w wykazie wykonawca wskaże osoby, którymi będzie dysponował, do wykazu należy dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia (zał. nr 5); 4.Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 3).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mg.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach