Przetargi.pl
AKADEMIA ZMIENIA SZCZECIN: REWITALIZACJA PAŁACU MUZYKI I SZTUK PLASTYCZNYCH

Akademia Sztuki w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 70-562 Szczecin, Plac Orła Białego
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 664 080 267, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Akademia Sztuki w Szczecinie
    Plac Orła Białego 2
    70-562 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 664 080 267, , fax. -
    REGON: 32085033400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.akademiasztuki.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    AKADEMIA ZMIENIA SZCZECIN: REWITALIZACJA PAŁACU MUZYKI I SZTUK PLASTYCZNYCH
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pn. „Akademia ZMIENIA Szczecin: rewitalizacja Pałacu Muzyki i Sztuk Plastycznych” – zwana dalej „rewitalizacją”. 2. Szczegółowe wymagania dotyczące rewitalizacji są zawarte w następujących załącznikach do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej w dalszej części „SIWZ”: - załącznik nr 1 - Wzór umowy; - załącznik nr 1a – Decyzja o pozwoleniu na budowę; - załącznik nr 1b – Dokumentacja projektowa (wyciąg z projektu budowlanego i z projektu wykonawczego); - załącznik nr 1c – Specyfikacja techniczna; - załącznik nr 1d – Przedmiar robót branża architektoniczna i konstrukcyjna; - załącznik nr 1e – Przedmiar robót branża sanitarna; - załącznik nr 1f – Przedmiar robót branża elektryczna i teletechniczna; - załącznik nr 1g – Przedmiar robót wentylacja; - załącznik nr 1h – Przedmiar robót przyłącza sanitarne. Ilekroć w dalszej części SIWZ mowa będzie o „przedmiocie zamówienia” bez bliższego określenia rozumieć przez to należy całość treści zawartej w załącznikach nr 1, 1a, 1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g, 1h SIWZ. 3. Przedmiot zamówienia: - podlega współfinansowaniu przez Unię Europejską oraz współfinansowaniu krajowemu ze środków budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014 – 2020 w ramach projektu „Akademia ZMIENIA Szczecin: rewitalizacja Pałacu Muzyki i Sztuk Plastycznych”, Oś Priorytetowa 9: Infrastruktura publiczna, Działanie: 9.3 Wspieranie rewitalizacji sferze fizycznej, gospodarczej i społecznej ubogich społeczności i obszarów miejskich i wiejskich; - podlega współfinansowaniu ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Umowa nr 10262/19/FPK/DFE z dnia 23.07.2019 r. dotycząca dofinansowania zadań w ramach Programu Promesa Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. 4. W zakres przedmiotu niniejszego zamówienia wchodzą również roboty i świadczenia dodatkowe po stronie Wykonawcy związane z wykonywaniem lub wykonaniem (ukończeniem) robót budowlanych wskazanych we Wzorze Umowy, wykonywanie ewentualnych uzgodnień z organami właściwymi przy prowadzeniu procesu inwestycyjnego, wykonaniem prób, rozruchów i niezbędnych szkoleń, a także użytych do wykonania tych robót materiałów i urządzeń, usuwanie wad w z związku z udzieloną gwarancją jakości oraz uprawnieniami Zamawiającego wynikającymi z rękojmi za wady. 5. W związku z koniecznością prowadzenia wszystkich prac objętych niniejszym zamówieniem na czynnym obiekcie Uczelni, należy każdorazowo uzgadniać wykonywanie poszczególnych prac z przedstawicielem Zamawiającego wskazanym we wzorze umowy i zabezpieczyć życie i zdrowie osób przebywających na terenie czynnego obiektu Uczelni, podczas wykonywania zajęć dydaktycznych. Wykonawca będzie zobowiązany do organizacji swojego placu budowy w sposób niezakłócający pracy pracowników i osób przebywających w obiekcie. 6. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania następujących robót porządkowych: 1) Zabezpieczenie terenów i pomieszczeń obiektu w którym będą prowadzone prace, 2) wykonanie zabezpieczenia sprzętów, mebli i innego wyposażenia pomieszczeń budynku, w których będą prowadzone prace; 3) codziennego oczyszczania miejsca pracy z zanieczyszczeń powstałych w związku z prowadzeniem robót, w tym na żądanie Zamawiającego, w obszarach związanych z częścią użytkowaną budynku. 7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości częściowej realizacji zamówienia. 8. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Zamawiający wymaga: 1) aby Wykonawca lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby, które podczas realizacji zamówienia będą wykonywać czynności w zakresie budownictwa tj. prace fizyczne pod kierownictwem innej osoby, w miejscu i czasie wskazanym przez tego Wykonawcę lub Podwykonawcę – polegające na: a) przygotowaniu terenu pod budowę, w tym roboty w zakresie zagospodarowania terenu, b) wykonywaniu robót ogólnobudowlanych w szczególności w zakresie burzenia, robót ziemnych, betonowania, robót renowacyjnych, robót izolacyjnych w tym izolacja cieplna, murowania, tynkowania, malowania, kładzenia i wykładania podłóg oraz glazury i terakoty, instalowania drzwi i okien, prac konstrukcyjnych z wykorzystaniem stali, instalowania wyrobów metalowych, instalowania wind, instalowania ścianek działowych i sufitów podwieszanych, w tym wykładania ścian oraz prac w zakresie stolarki budowlanej, c) wykonywaniu robót sanitarnych, w szczególności w zakresie robót instalacyjnych wodnych i kanalizacyjnych, instalowania urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, robót w zakresie kanalizacji ściekowej i instalacji hydraulicznych, robót w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków, d) wykonywaniu robót elektrycznych, w szczególności w zakresie prac w dotyczących elektrycznych urządzeń rozdzielczych, robót instalacyjno-elektrycznych, instalacji elektrycznych i elektrotechnicznych, robót w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych oraz instalowania przeciwpożarowych i przeciwwłamaniowych systemów alarmowych, e) wykonywaniu prostych prac fizycznych w budownictwie: przenoszenie materiałów budowlanych, ręczne wykopy, sprzątanie terenu budowy. Powyższy wymóg dotyczy wyłącznie osób wykonujących bezpośrednio ww. prace. Nie dotyczy osób, które kierują wykonywaniem ww. prac przez inne osoby. 2) Zatrudnienie, o którym mowa powyżej powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia. 3) Wymagania w zakresie sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnień Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, szczegółowo określone zostały we wzorze Umowy stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ. 9. Zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Zamawiający wymaga zatrudnienia: 1) przez wykonawcę do realizacji zamówienia osób z jednej lub więcej grup wskazanych poniżej tj.: a) bezrobotnych w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy lub właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, b) młodocianych, o których mowa w przepisach prawa pracy, w celu przygotowania zawodowego; c) osób niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego; d) innych osób niż określone w pkt. a) – c) powyżej, o których mowa w ustawie z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 217 i 730) lub we właściwych przepisach państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego (np. osób: bezdomnych realizujących indywidualny program wychodzenia z bezdomności, w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej, uzależnionych od alkoholu, uzależnionych od narkotyków lub innych środków odurzających, chorych psychicznie, w rozumieniu przepisów o ochronie zdrowia psychicznego, długotrwale bezrobotnych w rozumieniu przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, zwalnianych z zakładów karnych, mających trudności w integracji ze środowiskiem, w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej, uchodźców realizujących indywidualny program integracji, w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej, osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych). - w liczbie co najmniej 2 osób (z grup wskazanych w pkt. a) – d) powyżej) przez cały okres realizacji zamówienia na zasadach i w wymiarze, które nie naruszają przepisów prawa powszechnie obowiązującego. Zatrudnienie ww. osób musi nastąpić w ciągu 30 dni licząc od dnia zawarcia umowy i trwać do końca upływu terminu realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku gdy zatrudnienie zakończy się przed upływem tego okresu, wykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby, spełniającej ww. warunki, tak aby wymagania określone w klauzuli społecznej były spełnione przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. 2) Zatrudnienie, o którym mowa powyżej powinno trwać w okresie realizacji zamówienia. 3) Wymagania w zakresie sposobu dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnień Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, szczegółowo określone zostały we wzorze Umowy stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ. 10. Zamawiający wskazuje, iż ewentualne użycie w SIWZ przykładów nazw własnych produktów bądź producentów dotyczące określonych elementów, materiałów, urządzeń itp. mają jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie minimalne wymagania techniczne i funkcjonalne wymienione w SIWZ, przy czym Wykonawca zobowiązany jest wykazać w treści złożonej oferty ich równoważność załączając stosowne opisy techniczne i/lub funkcjonalne. Ponadto jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych pociąga za sobą konieczność dokonania zmian projektowych w dokumentacji (załączonej do SIWZ), Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji zamiennej uwzględniającej wprowadzone zmiany na koszt własny i uzyskania jej akceptacji przez autora projektu i inwestora oraz o ile to niezbędne uzyskania również uzgodnień (zezwoleń, pozwoleń, itp.) lub decyzji odpowiednich instytucji, podmiotów i organów administracyjnych. 11. Zamawiający wskazuje, iż ewentualne użycie w SIWZ przykładów patentów, pochodzenia, norm, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne lub systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisane w dokumentacji o której mowa w ust. 4, pod warunkiem, że będą one o nie gorszych właściwościach i jakości.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem ubiegania się Wykonawcy o udzielenie niniejszego zamówienia jest wniesienie Zamawiającemu wadium w wysokości 100 000 zł (słownie: sto tysięcy złotych). 2. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2) Gwarancjach bankowych; 3) Gwarancjach ubezpieczeniowych; 4) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.) 5) W pieniądzu, wpłaconym przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Gospodarstwa Krajowego Region Zachodniopomorski, ul. Tkacka 4, 70-556 Szczecin Nr rachunku: 69 1130 1176 0022 2159 8920 0001 z zalecanym dopiskiem według następującego wzoru: wadium w przetargu AS/BZP/01/2020. 3. Ostatecznym terminem wniesienia wadium Zamawiającemu jest termin składania ofert w niniejszym postępowaniu (termin określony w dziale XI SIWZ). Wadium wnosi się na czas nie krótszy niż termin związania ofertą w niniejszym postępowaniu (dział IX SIWZ). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu uważać się będzie za wniesienie z chwilą uznania rachunku, o którym mowa w ust. 2 pkt 5) niniejszego działu. 5. Treść uprawnień Zamawiającego wynikająca z dokumentu wadium wniesionego w formach wskazanych w ust. 2 pkt 1) – 4) niniejszego działu musi wskazywać na niniejsze postępowanie i umożliwiać spieniężenie wadium na pełną kwotę, bezwarunkowo i nieodwołalnie na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, przy zajściu okoliczności wskazanych w ust. 6 i 7 niniejszego działu. Jeżeli dokumenty wadium wniesionego w formach wskazanych w ust. 2 pkt 1) – 4) niniejszego działu sporządzone są w języku innym niż polski, należy do nich dołączyć ich tłumaczenie na język polski. Zaleca się przedstawienie tłumaczenia z poświadczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego. Uwaga: Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia dokumentu wadialnego w postaci elektronicznej opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Oryginał dokumentu w postaci elektronicznej opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę należy załączyć do oferty na nośniku danych (np. CD, pendrive). 6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówi podpisania Umowy o zamówienie na warunkach określonych w jego ofercie; 2) Wykonawca, którego oferta została wybrana nie wniesie wymaganego w dziale XVI SIWZ zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; 3) Zawarcie z Wykonawcą, którego oferta została wybrana Umowy o zamówienie stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie tego Wykonawcy. 7. Niezależnie od postanowień ust. 6 niniejszego działu, Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Z zastrzeżeniem wynikającym z postanowień ust. 6 i 7 niniejszego działu, Zamawiający zwróci Wykonawcy wadium wniesione w niniejszym postępowaniu na podstawie i na zasadach określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy PZP. 9. Postanowienia powyższe niniejszego działu będą miały zastosowanie również w sytuacji wskazanej w art. 46 ust. 3 ustawy PZP, z tym, że termin do wniesienia wadium określi Zamawiający w żądaniu do ponownego wniesienia wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp, Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Uwaga: W przypadku wykonawców nienależących do żadnej grupy kapitałowej, Zamawiający dopuszcza aby powyższe oświadczenie złożyć wraz z ofertą. Wykonawca zobowiązany jest do aktualizacji złożonego oświadczenia, gdy w toku postępowania zmieni się jego sytuacja tj. włączenie do grupy kapitałowej. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. 2. Wypełniony i podpisany Formularz oferty – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ. 3. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez umocowanego przedstawiciela Wykonawcy. W związku z powyższym Wykonawca składa wraz z ofertą dokumenty z których wynika umocowanie do podpisania oferty oraz wszelkich dokumentów/oświadczeń składanych wraz z ofertą (oryginał lub poświadczona notarialnie kopia) chyba, że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700 ze zm.), a Wykonawca wskazał w ofercie odpowiedni adres internetowy na którym Zamawiający może pobrać dokument. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności ww. dokumentu w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera je samodzielnie. W przypadku braku podania w ofercie ww. adresu, Zamawiający może pobrać ww. dokumenty w formie elektronicznej, o ile te są dostępne w ogólnodostępnych i bezpłatnych bazach danych. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawców występujących wspólnie (dotyczy również spółki cywilnej) – pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (oryginał lub poświadczona notarialnie kopia). 5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Z treści zobowiązania potwierdzającego udostepnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą; Uwaga: W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach