Przetargi.pl
Administrowanie cmentarzem komunalnym w Wieluniu przy ul. Roosevelta

Gmina Wieluń ogłasza przetarg

  • Adres: 98-300 Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 8860249 , fax. 43 8860260
  • Data zamieszczenia: 2012-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wieluń
    Plac Kazimierza Wielkiego 1 1
    98-300 Wieluń, woj. łódzkie
    tel. 43 8860249, fax. 43 8860260
    REGON: 73093475000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wielun.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Administrowanie cmentarzem komunalnym w Wieluniu przy ul. Roosevelta
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na administrowaniu cmentarzem komunalnym położonym w Wieluniu, przy ul. Roosevelta. Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia, na czas obowiązywania umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia, umowy na dostarczanie energii elektrycznej do zasilania cmentarza. Koszty dostawy energii elektrycznej ponosi Wykonawca. Umowa na dostawy wody i odbiór nieczystości ciekłych pozostaje w gestii Zamawiającego. Bramy wjazdowe cmentarzy powinny być otwierane tylko w uzasadnionych wypadkach (pogrzeb, montaż nagrobka, ekshumacja) w godzinach 8.00 - 16.00 zgodnie z obowiązującą Uchwałą Nr XXXVIII/406/09 Rady Miejskiej w Wieluniu z dnia 16 września 2009 roku w sprawie ustalenia zasad korzystania z Cmentarza Komunalnego w Wieluniu. Po opuszczeniu cmentarza przez osoby, którym wjazd został udostępniony, Wykonawca zobowiązany będzie do zamknięcia bramy cmentarza. Wykonawca odpowiada za ład i porządek pozostawiony przez osoby, którym udostępniony został wjazd na cmentarz. Furtki wejściowe cmentarza muszą być otwarte przez całą dobę. Pojazdy, których wjazd na cmentarz spowodowany będzie poleceniem Zamawiającego, będą miały prawo do bezpłatnego wjazdu na teren cmentarza, w terminach i godzinach uzgodnionych z Wykonawcą. Zamawiający w ramach administrowania cmentarzem udostępnia Wykonawcy jedno z pomieszczeń znajdujących się w pawilonie przy cmentarzu o powierzchni 22,61 m2 wskazane przez Zamawiającego w celu otwarcia Biura Administratora Cmentarza. Wykonawca może wykorzystywać je bezpłatnie jedynie do wykonywania czynności związanych z realizacją przedmiotu zamówienia np. jako biuro, w którym załatwiane będą formalności związane z administrowaniem cmentarzem oraz do przechowywania niezbędnych narzędzi służących do wykonywania przedmiotu zamówienia. Zamawiający udostępnia również pawilon sanitarny o powierzchni 49,12 m2, który powinien być otwarty codziennie od 8.00 - 16.00, a przede wszystkim w okresie od 26 października do 2 listopada każdego roku. Udostępnienie tych pomieszczeń przez Zamawiającego nastąpi od dnia oddania budynków do użytku. Zakres prac obejmuje: Zarządzanie cmentarzem: a) prowadzenie ksiąg cmentarnych poprzez systematyczne dokonywanie wpisów podstawowych i uzupełniających zgodnie z obowiązującymi przepisami; b) prowadzenie racjonalnej gospodarki miejscami grzebalnymi zgodnie z projektem zagospodarowania terenu oraz zarządzanie obiektami zlokalizowanymi na terenie cmentarza, udzielanie informacji dotyczących lokalizacji grobów i miejsc rezerwowych na podstawie zapisów w księgach cmentarnych; c) prowadzenie bieżącej ewidencji pochówków i miejsc rezerwowych; d) nadzorowanie prac firm usługowych (firmy pogrzebowe, zakłady kamieniarskie) w zakresie przestrzegania przez te firmy parametrów przewidzianych w przepisach szczegółowych dotyczących wymiarów grobów, nagrobków, pomników oraz odstępów między nimi; e) prowadzenie ewidencji pobranych opłat, sporządzanie miesięcznych raportów z wpłat z tytułu opłat zgodnie z obowiązującym Zarządzeniem Nr 122/11 Burmistrza Wielunia z dnia 11 kwietnia 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z Cmentarza Komunalnego w Wieluniu. Utrzymanie w czystości i porządku terenu cmentarza: a) parking, aleje i ścieżki: zamiatanie, usuwanie roślinności, wyrównywanie nawierzchni dla ułatwienia spływu wód opadowych, likwidowanie zastoisk wody, gołoledzi, śniegu, a także utrzymanie w porządku i czystości opuszczonych grobów; b) sprawowanie dozoru w godzinach otwarcia cmentarza; c) inne drobne prace porządkowe dotyczące naturalnej eksploatacji cmentarza, np. grabienie liści, zbieranie śmieci, oczyszczanie obrzeży krawężnikowych; d) wyposażenie terenu cmentarza w pojemniki na odpady komunalne w ilości co najmniej 6 szt. (2 pojemniki na odpady ulegające biodegradacji, 2 pojemniki na szkło, 1 pojemnik na plastik i 1 pojemnik na pozostałe odpady zmieszane), o pojemności co najmniej 240 l każdy oraz nie dopuszczanie do ich przepełnienia. Pojemniki powinny być zaopatrzone w informację o zbieranych odpadach i obowiązku selektywnej ich zbiórki oraz powinny posiadać otwory wrzutowe o odpowiednich rozmiarach do rodzaju odpadów. W okresie od 15 października do 15 listopada każdego roku Wykonawca zobowiązany jest do ustawienia dodatkowych pojemników na odpady w ilości niedopuszczającej do ich przepełnienia. Pojemniki powinny być bieżąco opróżniane i utrzymane w należytym stanie sanitarnym i technicznym. Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia umowy z wykonawcą usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych; e) ponoszenie kosztów wywozu odpadów i innych opłat związanych z funkcjonowaniem cmentarza; Utrzymanie zieleni w szczególności: a) przygotowanie podłoża poprzez wyrównanie oraz usunięcie kamieni i innych zanieczyszczeń, posianie odpowiedniej mieszanki traw na nowej części cmentarza oraz dosiewanie w razie konieczności; b) utrzymanie we właściwym stanie trawników: koszenie minimum 5 razy w ciągu roku, pielenie, nawożenie, usuwanie uszkodzeń, podlewanie, przygotowanie podłoża, wywóz skoszonej trawy; c) niszczenie chwastów w pasie przyległym, tj. pomiędzy cmentarzem a aleją główną oraz pomiędzy alejami bocznymi a ogrodzeniem istniejącego już cmentarza; d) koszenie lub inne zabiegi agrotechniczne na nie eksploatowanej części cmentarza mające za zadanie nie dopuszczenie do wzrostu roślin powyżej 15 cm; e) pielęgnacja roślin tj. przycinanie gałęzi suchych, nadłamanych oraz podlewanie roślin w razie potrzeby; f) wykonywanie nasadzeń roślin na terenie cmentarza, dostarczonych przez Zamawiającego; Utrzymanie obiektów budowlanych i uzbrojenia w szczególności: a) konserwacja i drobne naprawy ogrodzenia (do 10 mb). W zakres napraw wchodzi uzupełnienie siatki, wymiana uszkodzonych klamek i zawiasów, prostowanie uszkodzonych fragmentów ogrodzenia, napinanie siatki ogrodzeniowej, spawanie urwanych elementów; b) utrzymanie w dobrym stanie technicznym pomieszczeń, punktów czerpania wody itp. w szczególności poprzez: ponoszenie drobnych nakładów związanych ze zwykłym używaniem obiektu (np. malowanie ścian w pomieszczeniach udostępnionych Wykonawcy, malowanie siatki); c) korzystanie z obiektów zgodnie z ich przeznaczeniem; d) zapewnienie możliwości korzystania z punktów czerpalnych wody; e) Wykonawca odpowiada za utrzymanie pawilonu sanitarnego, urządzeń i wyposażenia znajdującego się w nim w odpowiednim stanie sanitarnym i technicznym oraz zapewnienie stałego dostępu do niezbędnych środków higienicznych (papieru toaletowego, płynnego mydła); f) Wykonawca na własny koszt umieści na cmentarzu tablicę informacyjną, na której umieści między innymi informacje o nazwie i adresie firmy zarządzającej cmentarzem, dane kontaktowe, adres i godziny otwarcia Biura Administratora Cmentarza (styl i wielkość tablicy należy uzgodnić z Zamawiającym); g) Wykonawca ma obowiązek bezzwłocznie poinformować Zamawiającego o zaistniałych usterkach urządzeń i obiektów budowlanych objętych okresem gwarancji powykonawczej (okres gwarancji 60 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru tj. od 16 października 2012 r.). Działalność cmentarza: a) wykonywanie czynności ciążących na zarządcy cmentarza określonych w przepisach i w regulaminie cmentarza, w szczególności w zakresie: - wykonywania pochówków osób w stosunku, do których żadna z firm nie wyraziła woli dokonywania pochówku; - prowadzenia cmentarza zgodnie z przepisami ustaw, uchwał i zarządzeń Burmistrza Wielunia, dokumentacji ksiąg cmentarnych, rejestrów przyjęcia zwłok, wykonywania robót na cmentarzu, dokumentacji finansowej; - załatwienia spraw formalno-organizacyjnych dotyczących funkcjonowania cmentarza i udzielenia informacji osobom zainteresowanym; - racjonalnego wykorzystania miejsc pochówku, w tym wytyczanie kolejnych kwater, rezerwowanie i udostępnianie miejsc pod groby (zgodnie z zarządzeniem o wysokości opłat za korzystanie z cmentarza komunalnego), wytyczanie miejsc pod groby, nadzorowanie wykonywania i utrwalania grobów zgodnie z obowiązującym prawem i ich odbiór; b) egzekwowanie przestrzegania zasad wynikających z regulaminu korzystania z cmentarza komunalnego w Wieluniu przy ulicy Roosevelta, który w formie czytelnej tablicy powinien być umieszczony w dostępnych i widocznych miejscach; c) prowadzenie statystyki, prognozowanie oraz składanie kwartalnych i rocznych oraz na żądanie Zamawiającego, sprawozdań z działalności, a w szczególności wykorzystania miejsca na cmentarzu. Dane dotyczące cmentarza komunalnego przy ulicy Roosevelta w Wieluniu: - powierzchnia pól grzebalnych - 8 514,97 m2, - powierzchnia ciągów pieszych - 1 293,89 m2, - pow. zabudowy - 302,0m2, - pow. parkingów - 1 805,21 m2, - pow. terenów zielonych - 693,78 m2
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983711115
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium do dnia 10.12.2012 r. do godz. 13.00 w wysokości 1 800,00 zł (słownie: jeden tysiąc osiemset złotych 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.wielun.pl

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach