Przetargi.pl
Adaptacja kamienicy przy ul. Bydgoskiej 50-52 w Toruniu na cele kulturalne oraz społecznie użyteczne.

Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia ogłasza przetarg

  • Adres: 87-100 Toruń, ul. Wały gen. Sikorskiego
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 566 118 713 , fax. 566 118 622
  • Data zamieszczenia: 2020-01-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia
    ul. Wały gen. Sikorskiego 8
    87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 566 118 713, fax. 566 118 622
    REGON: 59690300000000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Adaptacja kamienicy przy ul. Bydgoskiej 50-52 w Toruniu na cele kulturalne oraz społecznie użyteczne.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Adaptacja kamienicy przy ul. Bydgoskiej 50 - 52 w Toruniu na cele kulturalne oraz społecznie użyteczne”. 1.2. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwa zadania: Zadanie I: Kulturalna szkieletówka - adaptacja zabytkowej kamienicy przy ul. Bydgoskiej 50 na cele kulturalne”. 1.2.1. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności następujący zakres prac: 1) prace ogólnobudowlane z zakresu remontu i przebudowy budynku, 2) prace konserwatorskie w budynku, 3) renowacja i wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, 4) roboty w zakresie instalacji wod-kan, 5) roboty w zakresie instalacji c.o., 6) roboty w zakresie instalacji wentylacji mechanicznej, 7) roboty w zakresie instalacji odgromowej i elektrycznej, 8) roboty w zakresie instalacji niskoprądowych. Uwaga: Przedmiot zamówienia nie obejmuje dostawy i montażu wyposażenia. 1.2.2. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w zakresie i w sposób określony w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, z podziałem na Zadanie I i Zadanie II (opracowania wykonane przez Pawła Glińskiego, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: „BUDEN Biuro Inżynierskie Paweł Gliński”, w tym aneks do projektu budowlanego - opracowanie własne WIiR UMT; części składowe dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych wymienione w załączniku nr 1 do wzoru umowy) oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, sztuką budowlaną, na podstawie oględzin terenu budowy oraz zgodnie z posiadanymi przez Zamawiającego decyzjami administracyjnymi. Zadanie II: „GPR - REAnimacja Bydgoskiej 52 – adaptacja zabytkowej kamienicy na cele społecznie użyteczne”. 1.2.3. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności następujący zakres prac: 1) prace ogólnobudowlane z zakresu remontu i przebudowy budynku, 2) prace konserwatorskie w budynku, 3) wykonanie windy dla osób niepełnosprawnych, 4) renowacja i wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, 5) roboty w zakresie instalacji wod-kan, 6) roboty w zakresie instalacji c.o., 7) roboty w zakresie instalacji wentylacji mechanicznej, 8) roboty w zakresie instalacji odgromowej i elektrycznej, 9) roboty w zakresie instalacji niskoprądowych, 10) wykonanie elementów zagospodarowania terenu. Uwaga: Przedmiot umowy nie obejmuje dostawy i montażu wyposażenia. 1.2.4. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w zakresie i w sposób określony w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, z podziałem na Zadanie I i Zadanie II (opracowania wykonane przez Pawła Glińskiego, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: „BUDEN Biuro Inżynierskie Paweł Gliński”, w tym aneks do projektu budowlanego - opracowanie własne Zamawiającego oraz projekt wykonawczy zabezpieczenia ściany zewnętrznej – opracowanie wykonane przez Piotra Bieleckiego, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: „X-BUD Piotr Bielecki”; części składowe dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych wymienione w załączniku nr 1 do wzoru umowy) oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, sztuką budowlaną, na podstawie oględzin terenu budowy oraz zgodnie z posiadanymi przez Zamawiającego decyzjami administracyjnymi. 1.3. Zamówienie jest prowadzone wspólnie przez dwóch Zamawiających na podstawie zawartego porozumienia o wspólnym prowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z dnia 9.12.2019 r. w trybie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, pomiędzy Toruńską Agendą Kulturalną z siedzibą w Toruniu, ul. Pod Krzywą Wieżą 1, 87-100 Toruń (Lider) oraz Gminą Miasta Toruń z siedzibą w Toruniu, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń (Partner), przy czym GMT odpowiada za zapłatę wynagrodzenia za zadanie nr II, a TAK za zadanie nr I. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego którego przedmiotem jest wybór wykonawcy robót budowlanych dla zadania pn. „Kulturalna szkieletówka – adaptacja zabytkowej kamienicy przy ul. Bydgoskiej 50 na cele kulturalne”, realizowanego zgodnie z umową partnerstwa PR.1162-3/10/2018 z dnia 26.07.2018 r. oraz zadania pn. „GPR - REAnimacja Bydgoskiej 52 – adaptacja zabytkowej kamienicy na cele społecznie użyteczne”, z uwagi na konieczność wykonania prac w obu funkcjonalnie powiązanych obiektach przez jednego wykonawcę, w całości przeprowadzi Partner. Strony wyznaczają Partnera jako Zamawiającego upoważnionego do przygotowania i przeprowadzenia postępowania w ich imieniu i na ich rzecz. Partner odpowiada za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności za: a) pełną obsługę administracyjno-biurową i wyposażenie techniczne, b) wykonywanie obowiązków kierownika Zamawiającego, c) powołanie członków komisji przetargowej (w skład komisji będzie wchodziły dwie osoby wskazane przez Lidera i osoby wskazane przez Partnera), d) ewentualne powołanie biegłych, e) zapewnienie odpowiednich warunków pracy członkom komisji przetargowej oraz biegłym, f) zamieszczanie ogłoszeń we właściwych publikatorach, g) inne czynności wynikające z przepisów prawa związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem zamówienia, z zastrzeżeniem § 1 ust. 5 i 6 zawartego porozumienia, takie jak np. wybór najkorzystniejszej oferty, unieważnienie postępowanie, itp., w tym czynności podejmowane w postępowaniu odwoławczym w wypadku wniesienia przez wykonawców środków ochrony prawa (wybór pełnomocnika do reprezentowania Stron przed Krajową Izbą Odwoławczą przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych oraz przed właściwym sądem okręgowym), h) przechowanie i zabezpieczenie dokumentacji przetargowej. Przez każdego z Zamawiających zostaną zawarte odrębne umowy na roboty budowlane z wykonawcą wybranym w postępowaniu przeprowadzonym przez Partnera. Lider upoważnia Partnera do przygotowania i przeprowadzenia zamówienia w imieniu i na rzecz Lidera, na zasadach określonych w niniejszym Porozumieniu, z zastrzeżeniem, że każda ze Stron Porozumienia zawrze umowę w swoim imieniu i na swoją rzecz. Z uwagi na konieczność wykonania prac w obu funkcjonalnie powiązanych obiektach przez jednego Wykonawcę niniejsze postępowanie ma na celu wyłonienie Wykonawcy dla obu tych zadań. W związku z powyższym Zamawiający informują, że w przypadku przekroczenia środków jakie jeden z Zamawiających zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia dla danego zadania postępowanie może zostać unieważnione w całości na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP pomimo, że łączna kwota przewidziana na realizację całego zamówienia jest niższa od oferty najkorzystniejszej. Środki jakie każdy z Zamawiających zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (z podziałem na oba zadania) zostaną odczytane podczas procedury publicznego otwarcia ofert. 1.4. Wykonawca przed złożeniem oferty zapozna się ze wszystkimi warunkami lokalizacyjnymi, terenowymi i realizacyjnymi placu budowy i uwzględni je w wynagrodzeniu ryczałtowym. 1.5. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę, przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, osób wykonujących wskazane poniżej czynności związane robotami budowlanymi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia: - czynności fizyczne i obsługa maszyn przy robotach ogólnobudowlanych, związanych z remontem i przebudową budynku, robotach sanitarnych oraz robotach elektrycznych. Szczegóły dotyczące wymagań zatrudnienia na podstawie umowy o pracę zawarte zostały we wzorach umów, stanowiących załącznik do SIWZ 1.5. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 PZP oraz postawienia zastrzeżeń, o których mowa w art. 36 a ust. 2 ustawy. 1.6. Zamawiający będzie stosował procedurę odwróconą, na podstawie art. 24aa ustawy Pzp. 1.7. Informacje i wymagania dotyczące umów o podwykonawstwo oraz wypłacie wynagrodzenia w częściach i procentowej wartości ostatniej części wynagrodzenia zawarta są we wzorach umów stanowiących załącznik do siwz. 1.8. Zapisy dotyczące rozwiązań równoważnych uregulowane są w pkt 1.12. SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości: 200 000,00 zł ( słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100 ), powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Okres ważności wadium powinien być zgodny z terminem związania ofertą. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu - na konto UMT nr 62 1160 2202 0000 0003 3943 1400 z adnotacją: wadium: 153/2019: „Adaptacja kamienicy przy ul. Bydgoskiej 50-52 w Toruniu na cele kulturalne oraz społecznie użyteczne” Za datę wniesienia wadium przyjmuję się datę jego wpływu na konto Zamawiającego. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 310).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. 2. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmioty, na zdolnościach, których wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Wypełniony formularz oferty – załącznik nr 3 4. Tabela wynagrodzenia ryczałtowego z rozbiciem na poszczególne elementy dla dwóch zadań 5. Dowód wniesienia wadium (oryginał). 6. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy ( zestawienie złożonych ofert ), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 7. Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych (jeśli dotyczy) 8. Oświadczenia: - oświadczenie Wykonawcy, które z informacji zawartych w ofercie na stronach od .... do .... stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i jako takie nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. W przypadku zastrzeżenia informacji przez wykonawcę zobowiązany jest on wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Brak powyższego oświadczenia oznaczał będzie, że dokumenty składające się na ofertę nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa (Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy ). - Wykonawca na podstawie art. 36b ust. 1 ustawy składa oświadczenie jaką część zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcom wraz z podaniem firm podwykonawców. Oświadczenie składane w przypadku zamiaru korzystania z podwykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach