Przetargi.pl
„Adaptacja dawnego dworca kolejowego Wieluń – Dąbrowa na cele kulturalne”

Gmina Wieluń ogłasza przetarg

  • Adres: 98300 Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 438 860 249 , fax. 438 860 260
  • Data zamieszczenia: 2017-03-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wieluń
    Plac Kazimierza Wielkiego 1
    98300 Wieluń, woj. łódzkie
    tel. 438 860 249, fax. 438 860 260
    REGON: 73093475000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Adaptacja dawnego dworca kolejowego Wieluń – Dąbrowa na cele kulturalne”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego w systemie „zaprojektuj i wybuduj” pn. „Adaptacja dawnego dworca kolejowego Wieluń – Dąbrowa na cele kulturalne”. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej spełniającej wymagania zawarte w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, kompleksowej dokumentacji projektowej oraz wykonanie na jej podstawie robót budowlanych polegających na modernizacji budynku byłego dworca PKP Wieluń-Dąbrowa, której celem jest adaptacja budynku na potrzeby Wieluńskiego Domu Kultury w celu stworzenia warunków dla rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego oraz zainteresowania wiedzą i sztuką. Inwestycja obejmuje modernizację budynku byłego dworca PKP Wieluń-Dąbrowa w zakresie: 1) zmiany układu ścian i pomieszczeń, 2) zmiany funkcji pomieszczeń, 3) termomodernizacji ścian zewnętrznych, 4) termomodernizacji stropów, 5) termomodernizacji ścian fundamentowych, 6) wymiany stolarki okiennej i drzwiowej, 7) wymiany pokrycia dachowego, 8) wykończenia. Dopuszczalne jest zastosowanie innego wykończenia pomieszczeń, po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, 9) instalacji: - sanitarnych: woda zimna, ciepła woda użytkowa, ppoż. hydrantowa, kanalizacja sanitarna, wentylacja mechaniczna nawiewno-wywiewna, centralne ogrzewanie z kotłownią, - elektrycznych i teletechnicznych: oświetlenie ogólne i awaryjne, gniazda wtykowe, wykrywanie i sygnalizacja pożaru, sieć komputerowa (LAN) i telefoniczna, 10) remoncie nawierzchni utwardzonych, 11) rekultywacji terenów zielonych, zagospodarowanie terenu wokół dworca zielenią 12) wyposażenia: mobilna scena z zadaszeniem, krzesła, wyposażenie pracowni ceramicznej, wyposażenie biura, sprzęt nagłaśniający, wyposażenie antresoli. Szczegółowe parametry urządzeń oraz ich ilość uzgodnić należy z Zamawiającym. Budynek dawnego dworca jest włączony do ewidencji zabytków i podlega ochronie na podstawie przepisów ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (art. 7 ust. 4 ustawy). Wytyczne konserwatorskie dla projektowanej adaptacji dawnego dworca na cele kulturalne zawiera załącznik nr 16 do SIWZ. Realizacja przedmiotu zamówienia powinna być zgodna z Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Wyciąg z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z mapą stanowi załącznik nr 17 do SIWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia tj. wszystkie wymagania dotyczące wykonania dokumentacji projektowej, a także modernizacji budynku byłego dworca PKP Wieluń-Dąbrowa w systemie „zaprojektuj i wybuduj” zawiera Program funkcjonalno-użytkowy stanowiący załącznik nr 14 do SIWZ. Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu i zakres robót budowlanych: Typ budynku - wolnostojący Powierzchnia użytkowa - 580,93 m2 Powierzchnia zabudowy - 653,90 m2 Kubatura - 4675,00 m3 Liczba kondygnacji - 2 Wysokość budynku - 10,33 m Podpiwniczenie - brak Szerokość budynku - 19,36 m Długość budynku - 47,39 m Kategoria zagrożenia ludzi - ZL 1 Klasa odporności pożarowej - B UWAGA - Parametry zostały określone na podstawie inwentaryzacji. Do obiektu są doprowadzone podstawowe media (woda, kanalizacja sanitarna, energia elektryczna). Obiekt byłego dworca PKP Wieluń-Dąbrowa jest pod opieką konserwatora zabytków. Budynek jest zlokalizowany przy ul. Kolejowej w Wieluniu na dz. o nr ewid. 222/15 Wymagania dotyczące opracowania dokumentacji projektowej 1) wykonanie wielobranżowego projektu budowlanego zgodnie z zapisami w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego, w tym pozyskanie matrycy dla celów projektowych w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia w skali 1:500 w formie numerycznej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. Nr 25, poz. 133) wykonanej analogowo na folii i zapisanie na nośniku CD w formacie DXF. Matryca po wykonaniu zamówienia staje się własnością Zamawiającego; 2) uzgodnienie projektu budowlanego z podmiotami wymaganymi przepisami, w tym z wojewódzkim konserwatorem zabytków; 3) uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę. 4) Wykonawca powinien opracować i przedłożyć do zaakceptowania i wskazania ewentualnych zmian/uzupełnień szczegółową koncepcję architektoniczną, w postaci rzutów odpowiadających szczegółowością rysunkowej części projektu budowlanego, ze zwięzłym opisem. Na etapie koncepcji Wykonawca powinien opracować ekspertyzy konstrukcyjne, które określą ostateczną technologię i szczegółowe parametry rozbiórek ścian i ingerencji w konstrukcję obiektu. Dodatkowo Wykonawca opracuje koncepcję wnętrz (kolorystyka pomieszczeń, materiały) i uzgodni je z Inwestorem do realizacji. 5) Na podstawie ostatecznych, zaakceptowanych przez Inwestora koncepcji i dodatkowych wytycznych Wykonawca opracuje m.in.: a) projekt budowlany, uwzględniający obowiązujące normy i przepisy wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, opracowany zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.) i przepisami wykonawczymi, szczególnie rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r., poz. 462 z późn. zm.) wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji i uzgodnień b) projekty wykonawcze, c) rozwiązania techniczne usunięcia wszelkich kolizji w zakresie niezbędnym do realizacji zadania; d) kosztorysy inwestorskie dla każdej z branż, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18.05.2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389); e) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych dla każdej z branż, przez które należy rozumieć opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w § 13 i 14 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych i wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), f) opracowania towarzyszące wymagane przepisami odrębnymi (np. informacja BIOZ); 6) Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie przeprowadzanie konsultacji z Zamawiającym na każdym etapie opracowywania dokumentacji, dotyczących istotnych, mających wpływ na koszty elementów rozwiązań funkcjonalnych, materiałowych, przy założeniu, że zaproponowane rozwiązania zapewnią minimalizacje kosztów. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wykonaną dokumentację projektową przedstawiającą proponowane rozwiązania projektowe, który ustosunkuje się do niej w ciągu 7 dni od jej dostarczenia. Aprobata Zamawiającego przedłożonej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za prawidłowość opracowania dokumentacji projektowej i wykonania na jej podstawie robót budowlanych. 7) Całość dokumentacji projektowej jw. należy sporządzić również w wersji elektronicznej (PDF) i przekazać Zamawiającemu na nośniku (CD). Wykonawca wykona badania gruntu w zakresie niezbędnym do projektu i wykonania wzmocnień fundamentów oraz rozstrzygnięcia o sposobie odwodnienia. 8) Wykonawca powinien też zapewnić wykonanie: a) harmonogramu rzeczowo-finansowego inwestycji, b) projektu organizacji robót, c) projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas robót d) projektu stałej organizacji ruchu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem z dnia 23 września 2003 r. (Dz. U. z 2003 r. Nr 177, poz. 1729 z późn. zm.) wraz ze wszystkimi uzgodnieniami, e) planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), f) planu zapewnienia jakości wykonywanych robót budowlanych. 9) Zamawiający udzieli pełnomocnictwa do reprezentowania Zamawiającego przed wszystkimi instytucjami opiniującymi, uzgadniającymi oraz wydającymi decyzje w związku z realizacją umowy w zakresie opracowania dokumentacji projektowej. Wymagania dotyczące budowy 1) Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie zawiadomienie o rozpoczęciu robót budowlanych oraz skuteczne zawiadomienie o zakończeniu robót budowlanych Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Wieluniu zgodnie z postanowieniami ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.), warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót, obowiązującymi przepisami i normami, wytycznymi oraz warunkami wykonania zamówienia. 2) Zamawiający udzieli pełnomocnictwa do reprezentowania Zamawiającego przed Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w Wieluniu w związku z realizacją umowy w zakresie wykonania robót budowlanych. 3) Przy wykonywaniu robót budowlanych należy stosować wyroby, które zostały dopuszczone do obrotu oraz powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie. Wszystkie niezbędne elementy powinny być wykonane w standardzie i zgodnie z obowiązującymi normami. 4) Wykonawca ponosi pełną i całkowitą odpowiedzialność za poprawne zrealizowanie przedmiotu zamówienia od momentu podpisania umowy do upływu okresu gwarancji za przedmiot zamówienia. 5) Zamawiający wymaga, aby realizacja przedmiotu zamówienia odbywała się zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami prawa, pozostałymi dokumentami umownymi, zasadami sztuki budowlanej, bezpieczeństwa budowy oraz przyszłej eksploatacji, przy zachowaniu wysokiej jakości zastosowanych materiałów i rozwiązań oraz w sposób zapewniający przyszłe bezawaryjne i ekonomiczne użytkowanie powstałego obiektu zgodnie z jego planowanym przeznaczeniem, zapewnienie uzyskania niezbędnych pozwoleń, decyzji, zezwoleń, w ramach zadeklarowanej przez Wykonawcę ceny ryczałtowej, a także usunięcie wszystkich wad i usterek, które wystąpią w okresie rękojmi i udzielonej przez Wykonawcę gwarancji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium do dnia 29.03.2017 r. do godz. 13.00 w wysokości: 59 750,00 zł (słownie: pięćdziesiąt dziewięć tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych 00/100).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach