Przetargi.pl
Adaptacja budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach na potrzeby utworzenia Centrum Usług Społecznych.

Powiat Tarnogórski ogłasza przetarg

  • Adres: 42600 Tarnowskie Góry, ul. Karłuszowiec
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3813786 , fax. 032 3813727
  • Data zamieszczenia: 2016-12-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tarnogórski
    ul. Karłuszowiec 5
    42600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie
    tel. 032 3813786, fax. 032 3813727
    REGON: 27628546000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Adaptacja budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach na potrzeby utworzenia Centrum Usług Społecznych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest adaptacja budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach na potrzeby utworzenia Centrum Usług Społecznych. 2. Zakres przedmiotowy zamówienia: 1) budowa pochylni dla niepełnosprawnych wraz z schodami i balustradami, 2) budowa windy osobowej, 3) budowa schodów wewnętrznych w strefie głównego wejścia oraz schodów do piwnicy, 4) budowa schodów na poddasze, 5) murowanie nowych ścian, 6) wykonanie ścian z płyt g-k na ruszcie systemowym, 7) rozbiórka ścian wewnętrznych, 8) kompleksowy remont wewnątrz pomieszczeń – przebudowa, malowanie ścian, uzupełnienie ubytków tynkiem, 9) remont posadzek, 10) demontaż stolarki drzwiowej, 11) zamurowanie otworów drzwiowych, 12) skucie okładziny ścian wewnętrznych w komunikacji na 1 piętrze, 13) likwidacja wymurowanych kominów, które nie zostaną wykorzystane do wentylacji, 14) likwidacja istniejącego szybu windowego, 15) rozbiórka fragmentu stropu nad piwnicą i parterem w celu umieszczenia windy osobowej, 16) rozbiórka fragmentu stropu nad ostatnią kondygnacją użytkową (dla klap oddymiających). 17) rozbiórka fragmentu stropu nad ostatnią kondygnacją użytkową (nowe schody na poddasze), 18) przebudowa wewnętrznych instalacji – wod-kan, centralnego ogrzewania, elektrycznej wraz z wykonaniem oświetlenia, okablowania strukturalnego oraz systemu sygnalizacji pożaru, instalacji oddymiania i napowietrzania oraz systemu gaszenia gazem obojętnym, 19) likwidacja komina z kotłowni na całej długości, 20) demontaż pieca w piwnicy, 21) umieszczenie klap oddymiających w konstrukcji dachu, 22) przesunięcie istniejącej pochylni zewnętrznej, 23) rozbudowa strefy głównego wejścia wraz ze schodami zewnętrznymi i wewnątrz wiatrołapu, 24) remont tarasu wraz z wzmocnieniem konstrukcji i dociepleniem, 25) remont zadaszeń nad wejściami bocznymi, 26) remont dachu wraz z wzmocnieniem konstrukcji dachu, 27) otynkowanie kominów, wymiana obróbki blacharskiej na nową oraz wykonanie betonowych czap kominowych, 28) remont istniejących balustrad oraz wykonanie nowej balustrady przy schodach przy wejściu bocznym (wejście z pochylnią dla niepełnosprawnych), 29) demontaż wywietrzaków dachowych, 30) prowadzenie kanałów wentylacyjnych wraz z obudową ze ścian g-k, 31) wymiana poszycia dachu i łat, 32) demontaż lamp zewnętrznych, 33) wymiana stolarki okiennej i drzwiowej (zewnętrznej i wewnętrznej), 34) wymiana obróbek blacharskich, 35) wymiana obudów kabli na elewacji, 36) demontaż kratek wentylacyjnych, 37) demontaż istniejących krat okiennych, 38) zamurowanie otworów w elewacji, 39) zamurowanie trzech okien w krótszej części budynku, 40) rozbiórka istniejącego cokołu, 41) wymiana rynien i rur spustowych wraz z podłączeniem do kanalizacji deszczowej, 42) wymiana oświetlenia zewnętrznego, 43) demontaż istniejącej i wykonanie nowej instalacji odgromowej, 44) demontaż na czas wykonania robót a następnie ponowny montaż instalacji zamontowanej na elewacji budynku (monitoring), 45) remont poddasza (likwidacja kominów, otynkowanie ścian kolankowych, zamknięcie otworu w stropie), 46) wykonanie termomodernizacji ścian zewnętrznych budynku w tym ścian fundamentowych wraz z wykończeniem elewacji, 47) docieplenie poddasza nieużytkowego, 48) wykonanie i montaż nowych krat okiennych, 49) wykonanie zewnętrznej instalacji kanalizacji deszczowej i sanitarnej. 3. Zakres przedmiotowy zamówienia został opisany w: 1) dokumentacji technicznej (załącznik nr 9a-d do specyfikacji istotnych warunków zamówienia - SIWZ), 2) przedmiarach robót (załącznik nr 10a-h do SIWZ), 3) STWiOR (załącznik nr 11a-h do SIWZ). 4. Warunki realizacji zamówienia: 1) przedmiot zamówienia ma być wykonany w oparciu o dokumentację przetargową i projektową, przedmiary robót, STWiOR oraz wizję w miejscu prowadzenia robót. Dokumentacja projektowa, przedmiary robót oraz STWiOR stanowią załączniki nr 9a-d, 10a-h, 11a-h do SIWZ. Wykonawca może zapoznać się dodatkowo z pełną dokumentacją projektową, w wersji papierowej, w siedzibie Zamawiającego (w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5, pokój 104). W razie stwierdzenia przez Wykonawcę, że dokumentacja przetargowa zawiera błędy lub braki winien on niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego, 2) Wykonawca jest zobowiązany do: a) wygrodzenia całości budynku, w którym realizowane są prace i wyznaczenie stref niebezpiecznych, b) urządzenie bezpiecznych wyjść i przejść, c) urządzenia składowisk materiałów do montażu i materiałów z demontażu, d) należytego zabezpieczenia terenu i miejsc na których prowadzone będą roboty, e) systematycznego porządkowania miejsc wykonania robót w tym systematycznego usuwania gruzu z rozbiórek, f) wykonania niezbędnych prób, badań i odbiorów, w tym odbiorów dotyczących zabudowanej windy osobowej przez Urząd Dozoru Technicznego, g) jako wytwarzający odpady – do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: - ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz.U. z 2016 r., poz. 672 z późniejszymi zmianami), - ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z późniejszymi zmianami), h) zabezpieczenia terenu wykonywania prac przed dostępem osób trzecich, i) po zakończeniu robót uporządkowania miejsca (terenu) wykonywania robót, j) naprawienia wszelkich uszkodzeń i szkód, które wystąpiły w trakcie prowadzenia robót, k) w przypadku wystąpienia konieczności prowadzenia prac w obrębie pasa drogowego uzyskania pozwolenia na zajęcie pasa drogowego (zajęcie czasowe – w przypadku takowej konieczności), wykonanie projektu zmiany organizacji ruchu drogowego oraz wykonywania prac pod nadzorem odpowiednich służb, l) podczas prac w obrębie sieci i instalacji, urządzeń i obiektów infrastruktury podziemnej lub w jej bezpośrednim otoczeniu prowadzenia robót pod nadzorem właścicieli sieci, instalacji, urządzeń i obiektów infrastruktury podziemnej, m) wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, n) opracowania po zakończeniu zadania świadectwa energetycznego dla budynku, o) wykonania, przy współudziale Zamawiającego oraz Inspektora nadzoru inwestorskiego, harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji, p) koordynowania prac z dostawcą sprzętu w szczególności z dostawcą regałów przesuwnych do pomieszczeń z przeznaczeniem na archiwum. 3) Wykonawca ponosi koszty zagospodarowania placu budowy (w szczególności: zabezpieczenie warunków sanitarno-higienicznych dla pracowników, przyłącza robocze wody i energii elektrycznej - w tym koszty wykorzystanych mediów lub użycie beczkowozów i agregatów prądotwórczych), 4)Wykonawca ponosi koszty ogrzewania obiektu przez cały okres realizacji zamówienia. Wszelkie konieczne uzgodnienia, wyłączenia instalacji, zabezpieczenia wymiennikowni należy uzgodnić z właścicielem wymiennika ciepła tj. Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej, 5) Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót oraz zgodność ich wykonania z ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016, poz. 290 z późn. zm.), zwaną dalej prawem budowlanym i obowiązującymi w tym zakresie przepisami, zaleceniami nadzoru inwestorskiego, obowiązującymi normami, dokumentacją projektową i STWiOR, 6) prace przy realizacji zamówienia będą prowadzone pod kierownictwem Kierownika budowy Wykonawcy, który musi posiadać odpowiednie uprawnienia wymagane prawem budowlanym, tj. uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, 7) kierownik budowy przed rozpoczęciem robót złoży oświadczenie o przyjęciu obowiązków kierownika budowy. 5. Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty, pochodzenia lub źródła a także normy, aprobaty techniczne oraz systemy odniesienia, dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych itp. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. 6. Dla wbudowanych materiałów Wykonawca obowiązany jest posiadać odpowiednie certyfikaty na znak bezpieczeństwa, deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności z Polską Normą lub aprobaty techniczne. Co do jakości, materiały te powinny odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie (art.10 prawa budowlanego). 7. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot umowy na okres minimum 60 miesięcy (słownie: sześćdziesiąt miesięcy), licząc od dnia podpisania przez Zamawiającego, Inspektora nadzoru inwestorskiego i Wykonawcę bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót (za wyjątkiem gwarancji na urządzenia, na które obowiązują gwarancje fabryczne producentów, które winny wynosić minimum 2 lata). Gwarancje na urządzenia udzielone przez producenta będą liczone od dnia podpisanego przez Zamawiającego, Inspektora nadzoru inwestorskiego i Wykonawcę bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót. 8. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1947r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 2014., poz. 1502 z późn. zm.) w zakresie realizacji zamówienia osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy 00/100 zł).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach