Przetargi.pl
„Adaptacja budynku lokomotywowni i wagonowni na pomieszczenie do wystaw muzealnych i multimedialnych - dokończenie rozpoczętych robót budowlanych.” Zadanie stanowi część zamówienia, pn.: „Szerokie tory do kultury – Inwestycja w Zabytkową Stację Kolejki Wąskotorowej w Rudach.” Zadanie dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) Oś priorytetowa Ochrona środowiska i efektywne wykorzystanie zasobów dla działania 5.3. Dziedzictwo Kulturowe dla poddziałania 5.3.1. Dziedzictwo kulturowe.

Gminny Ośrodek Turystyki i Promocji w Rudach ogłasza przetarg

  • Adres: 47-430 Rudy, Szkolna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 324104232, 324104232
  • Data zamieszczenia: 2019-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Ośrodek Turystyki i Promocji w Rudach
    Szkolna 1
    47-430 Rudy, woj. śląskie
    tel. 324104232, 324104232
    REGON: 36733368000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kolejkarudy.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Adaptacja budynku lokomotywowni i wagonowni na pomieszczenie do wystaw muzealnych i multimedialnych - dokończenie rozpoczętych robót budowlanych.” Zadanie stanowi część zamówienia, pn.: „Szerokie tory do kultury – Inwestycja w Zabytkową Stację Kolejki Wąskotorowej w Rudach.” Zadanie dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) Oś priorytetowa Ochrona środowiska i efektywne wykorzystanie zasobów dla działania 5.3. Dziedzictwo Kulturowe dla poddziałania 5.3.1. Dziedzictwo kulturowe.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    „Adaptacja budynku lokomotywowni i wagonowni na pomieszczenie do wystaw muzealnych i multimedialnych - dokończenie rozpoczętych robót budowlanych.” Zadanie stanowi część zamówienia, pn.: „Szerokie tory do kultury – Inwestycja w Zabytkową Stację Kolejki Wąskotorowej w Rudach.” Zadanie dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) Oś priorytetowa Ochrona środowiska i efektywne wykorzystanie zasobów dla działania 5.3. Dziedzictwo Kulturowe dla poddziałania 5.3.1. Dziedzictwo kulturowe. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. oczyszczenie elewacji z substancji oleistych, smolistych, usunięcie wykwitów cementowych, wapiennych, usunięcie nieprawidłowych uzupełnień i przemurowań, wykonanie nowego spoinowania elewacji, 2. odtworzenie napisów na elewacji, 3. naprawa nieprawidłowo wykonanego pokrycia dachowego nad pomieszczeniem kuźni w budynku lokomotywowni poprzez ułożenie jednej warstwy papy termomozgrzewalnej, 4. naprawa i uszczelnienie kosza wewnętrznego nad budynkiem wagonowni poprzez wykonanie nowego przejścia przez ściany budynku w postaci leja z blachy ocynkowanej z uszczelnieniem oraz poprawa spadku w korycie poprzez niwelację zastojów wody wykonując na dnie koryta na odcinku ok 3,5 mb i szerokości 30 cm wyrównanie nierówności papą termozgrzewalną gr 5,2 mm, następnie uszczelnienie całego koryta poprzez wykonanie powłoki z masy bitumicznej wzmocnionej welonem szklanym o granulacji 120 g/m2 przez trzykrotne malowanie. Całość wykończyć zewnętrzną drobną posypką papową, 5. uszczelnienie świetlika w pomieszczeniu lokomotywowni, 6. miejscowe uszczelnienie obróbek dekarskich na dachu poprzez wypełnienie uszczelniaczem dekarskim, 7. wymiana drewnianych wrót do budynku wagonowni i lokomowywowni, 8. wykonanie renowacji ślusarki okiennej 18 szt, 9. demontaż i montaż lamp wewnetrznych w budynku zgodnie z wytycznymi projektowymi, wraz z wykonaniem tablic rozdzielczych w ilości 1 szt. i oświetleniowych z wyposażeniem w ilości 2 szt., 10. wymiana stalowych bram wjzadowych, 11. roboty pokrywcze i naprawcze ścian wewnętrznych poprzez dokończenie prac polegających na: usunięciu, zeskrobaniu i zmyciu farby, gruntowniu podłoża pod malowanie, dwukrotnym malowaniu ścian wewnętrznych, 12. zabezpieczenie okien i posadzki żywicznej folią podczas prac wewnątrz pomieszczeń, 13. oczyszczenie wraz z dwukrotnym malowaniem konstrukcji stalowej w budynku wagonowni słupów stalowych i płatwi stalowych, 14. oczyszczenie konstukcji więźby drewnianej z zabrudzeń, z zagrzybień przez szczotkowanie i dwukrotne malowanie preparatem solnym przez smarowanie, 15. oczyszczenie deskowania połaci dachowej z zabrudzeń, z zagrzybień przez szczotkowanie i dwukrotne malowanie preparatem solnym przez smarowanie, 16. wykonanie dylatacji obwodowych ścian zewnętrznych oraz wszystkich torowisk w pomieszczeniu budynku wagonowni i pomieszczeniu kotła poprzez usunięcie nieprawidłowo wykonanych dylatacji, nacięcie dylatacji i uzupełnienie masą uszczelniającą. Budynek będzie spełniał wymogi w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: 1) dokumentacja techniczna, 2) przedmiar robót, 3) pozwolenie nr K/1167/2019 Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach na wykonywanie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków z dnia 04.09.2019 r., 4) decyzja Starosty Raciborskiego nr 30.4.2018 zatwierdzająca projekt budowalny i udzielająca pozwolenie na budowę z dnia 06.06.2018 r., 5) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - stanowiące załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia do obowiązków Wykonawcy należy ponadto: 1) wykonanie wszelkich prac pomocniczych i przygotowawczych, które są konieczne do prawidłowego wykonania robót objętych niniejszym zamówieniem, a w szczególności zorganizowanie placu budowy, zapewnienie bezpieczeństwa i ograniczenie dostępu osób trzecich; 2) wykonanie wszelkich innych robót, przeprowadzenie niezbędnych uzgodnień, badań (w tym laboratoryjnych), sprawdzeń, pomiarów, czynności, obowiązków i wymogów wynikających z niniejszej specyfikacji (umowy, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji technicznej, przedmiaru robót). 3) roboty mają być prowadzone w sposób zapewniający przejazd i dojścia do obiektów mieszkalnych, handlowych, produkcyjnych i innych instytucji; 4) do obowiązku wybranego w toku postępowania Wykonawcy należało będzie sporządzenie harmonogramu rzeczowo – finansowego i przedstawienie go do akceptacji Zamawiającemu najpóźniej w dniu przekazania placu budowy. Wymagania dotyczące robót: 1) wszystkie prace powinny być zrealizowane zgodnie z przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, pozwoleniami, przepisami bhp, p.poż, zgodnie z poleceniami Przedstawiciela Zamawiającego na budowie (inspektora nadzoru), 2) roboty należy wykonać zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz wymogami niniejszej SIWZ. 3) wykonane roboty oraz użyte materiały do wykonania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 266 ze zm.), 4) zaleca się odbycie wizji na obiekcie przed sporządzeniem oferty, 5) wykonawca zobowiązany jest do pokrycia kosztów utylizacji materiałów z rozbiórki (w tym odpadów niebezpiecznych), kosztów zużycia wody, energii elektrycznej dla potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia (uzgodnienie formy rozliczenia nastąpi w trakcie przekazania terenu prowadzenia robót). Wytyczne dotyczące zagospodarowania odpadów: 1) powstałe w wyniku prac odpady budowlane winny zostać zagospodarowane przez Wykonawcę zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.), 2) Gmina Kuźnia Raciborska nie posiada na swoim terenie składowiska odpadów, należy, zatem uwzględnić konieczność wywozu odpadów do stosownej instalacji zlokalizowanej poza terenem Gminy Kuźnia Raciborska, 3) materiały z rozbiórki (w tym również materiały niebezpieczne) winny być usunięte przez Wykonawcę na jego koszt poza teren budowy zgodnie z przepisami ustawy o odpadach. Koszt związany z rozbiórką materiałów, transportem, składowaniem (utylizacją) ponosi Wykonawca, nie podlega on osobnej zapłacie i jest zawarty w wynagrodzeniu umownym. 4) Wykonawca jako wytwórca odpadów odpowiedzialny jest za prawidłowe, zgodne z przepisami prawa zagospodarowanie odpadów z rozbiórki. Rozwiązania równoważne. Wszelkie wskazane w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych i przedmiarze znaki handlowe, towarowe, nazwy modeli, numery katalogowe należy rozumieć, jako przykładowe i służą jedynie do określenia cech technicznych i jakościowych materiałów a nie są wskazaniem producenta - rozpatrywać je należy łącznie ze słowem /równoważny/ pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Zamawiający dopuszcza składanie ofert z zastosowaniem innych materiałów niż określone w dokumentacji projektowej o nie gorszych parametrach od zaprojektowanych i jakości potwierdzonej certyfikatem. Użyte materiały winny być w I gatunku jakościowym i wymiarowym, posiadające odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie i zapewniające sprawność eksploatacyjną. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do dokumentacji projektowej jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. Wymagania Zamawiającego w zakresie zatrudnienia pracowników przy realizacji przedmiotu zamówienia. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga, zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.). Przez pracowników Wykonawcy lub Podwykonawcy zatrudnionych na podstawie umowy o pracę winien być wykonywany następujący zakres prac:  roboty ogólnobudowlane – wykończeniowe. Wymóg w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę dotyczy osób, które w trakcie realizacji zamówienia wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy, więc osób kierujących budową, wykonujących usługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, itp. Wykonawca składa oświadczenie, że osoby wykonujące czynności określone przez Zamawiającego są zatrudnione na podstawie umowy o pracę - w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań. 1. W trakcie realizacji umowy Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, które wykonują czynności określone przez Zamawiającego, tj. do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów. 2. W trakcie realizacji umowy na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenia i dokumenty w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę osób, które wykonują czynności określone przez Zamawiającego, w trakcie realizacji zamówienia tj.: 1) oświadczenie Wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej, jako RODO) i ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 3. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie, jako niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności. 4. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 5. Za niedopełnienie wymogu zatrudniania pracowników na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy – Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania pracowników na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) – za każdorazowe stwierdzenie przez Zamawiającego tej okoliczności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości 7000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych zero groszy), w nieprzekraczalnym terminie do dnia 25.11.2019r. godz. 09.00. Oferta niezabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta powinna składać się z: 1) formularza ofertowego - zgodnego z treścią Załącznika nr 1 do SIWZ; 2) oświadczenia o spełnieniu warunków udziału i nie podleganiu wykluczeniu z postępowania (zwanego dalej Oświadczeniem) stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu - zgodnego z treścią Załącznika nr 2 do SIWZ; 3) zobowiązania innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (art. 22a ust. 2 ustawy Pzp) – zgodnego z treścią Załącznika nr 8 do SIWZ - jeżeli dotyczy; 4) pełnomocnictwa - jeżeli dotyczy. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji: 1. Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, 2. podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 5) W przypadku wadium wnoszonego w formie innej niż pieniężna – kopia dowodu wniesienia wadium (oryginał należy złożyć w kasie Gminnego Ośrodka Turystyki i Promocji w Rudach przy ul. Szkolnej 1 (w budynku dworca kolejowego). W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu: – oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – załącznik nr 3 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach