Przetargi.pl
„Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego pn. Kurs baristy, Kurs barmański i Kurs kelnerski, w ramach projektu „Efektywne Funkcjonalne Szkoły - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020”.

Zarząd Powiatu Mikołowskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 43-190 Mikołów, Żwirki i Wigury
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (032) 32-48-100, 32-48-125 , fax. (032) 32-48-147, 32-48-132
  • Data zamieszczenia: 2019-04-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Mikołowskiego
    Żwirki i Wigury 4a
    43-190 Mikołów, woj. śląskie
    tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, fax. (032) 32-48-147, 32-48-132
    REGON: 27628477900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://powiat_mikolow.bip.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego pn. Kurs baristy, Kurs barmański i Kurs kelnerski, w ramach projektu „Efektywne Funkcjonalne Szkoły - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych w latach szkolnych 2018/2019, 2019/2020: 1) Kurs baristy 2) Kurs barmański 3) Kurs kelnerski dla uczniów/uczennic oraz nauczycieli zawodu / instruktorów praktycznej nauki zawodu Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach oraz Zespołu Szkół Energetycznych i Usługowych w Łaziskach Górnych, w ramach projektu „Efektywne Funkcjonalne Szkoły - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020. Kody CPV: 80530000-8 Usługi szkolenia zawodowego Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy zadania: I.A. Zadanie nr I. Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego pn. „ Kurs baristy” Przedmiot zamówienia w tym zadaniu składa się z następujących części: I.A.1 Kurs baristy dla uczniów / uczennic Przedmiotem tej części zadania nr I jest: zorganizowanie i przeprowadzenie kursu pn. „Kurs baristy” dla 36 uczniów w latach szkolnych 2018/2019 oraz 2019/2020. Kurs powinien obejmować przygotowanie teoretyczne i praktyczne z zakresu różnych sposobów parzenia oraz podawania kawy celem rozwoju czy też nabycia atrakcyjnych na rynku pracy umiejętności zawodowych Liczba uczestników ogółem –36 Liczba grup ogółem – 12 Liczba osób w grupie: minimum 3, maksimum 8 Liczba godzin/grupę – 10 Liczba godzin ogółem – 120 godzina = godzina zegarowa Termin realizacji: od daty podpisania umowy do 31 maja 2020 r. Kurs dla 36 uczestników zostanie przeprowadzony w edycjach: I edycja w roku szkolnym 2018/2019 obejmuje 6 grupy zajęciowe po 3 osoby (łącznie 18 osób). II edycja w roku szkolnym 2019/2020 obejmie 6 grupy zajęciowe po 3 osoby (łącznie 18 osób). Zamawiający dopuszcza możliwość zmian ilości i liczebności grup w poszczególnych edycjach w uzasadnionych przypadkach. Łączna ilość uczestników i ilość grup się nie ulegnie zmianie. Możliwa jest jedynie zmiana liczby grup pomiędzy edycjami i liczebności uczestników pomiędzy grupami. Jednakże łącznie będą to 12 grup obejmujących 36 osób. Przy czym Zamawiający zapewnia, iż minimalna liczba osób w jednej grupie wynosi 3 osób, a maksymalna dopuszczalna liczba osób w jednej grupie wynosi 8 osób. I.A.2 Kurs baristy dla nauczycieli zawodu / instruktorów praktycznej nauki zawodu Przedmiotem tej części zadania nr I jest: zorganizowanie i przeprowadzenie kursu pn. „Kurs baristy” dla 5 nauczycieli w latach szkolnych 2018/2019 oraz 2019/2020. Kurs powinien obejmować przygotowanie teoretyczne i praktyczne z zakresu różnych sposobów parzenia oraz podawania kawy celem rozwoju czy też nabycia atrakcyjnych na rynku pracy umiejętności zawodowych Liczba uczestników ogółem –5 Liczba grup ogółem – 1 Liczba godzin/grupę – 20 Liczba godzin ogółem – 20 godzina = godzina zegarowa 1 grupa zajęciowa = 5 osób Termin realizacji: od daty podpisania umowy do 30 kwietnia 2020 r. Dla części I.A.1 i I.A.2Zamawiający wymaga, aby program zajęć był realizowany zgodnie z poniższymi wymaganiami: 1. Zajęcia powinny się odbywać: • od poniedziałku do soboty, • dla uczniów oraz nauczycieli zawodu / instruktorów praktycznej nauki zawodu szkół technicznych i zawodowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski tj: - Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach - Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie - Zespołu Szkół Energetycznych i Usługowych w Łaziskach Górnych • w siedzibie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach przy ul. Dworcowej 1 w odpowiednio do charakteru zajęć przystosowanych pracowniach szkolnych udostępnionych nieodpłatnie Wykonawcy z adekwatnym do szkolenia wyposażeniem zapewnionym przez Wykonawcę. 2. Zakres kursu powinien obejmować warsztat i techniki pracy baristy, ze szczególnym naciskiem na część praktyczną, dzięki czemu uczniowie pozyskają kompleksową wiedzę i przygotowanie do pracy i rozwoju zawodowego. Powinien objąć minimalnie poniższy zakres tematyczny: • Zawód, warsztat i techniki pracy baristy, • Kultura i historia picia kawy, • Metody zbioru i proces produkcji, • Gatunki i odmiany kawy, • Metody parzenia, • Techniki przygotowania, • Nalewanie i wykańczanie kawy i napojów na bazie kawy (rodzaje mleka, spienianie mleka) tworzenie wzorów, kawy warstwowe), • Profesjonalne testowanie kaw, • Rozpoznawanie oraz opisywanie smaków i aromatów, • Kawy i ich mieszanki, • Profesjonalne używanie sprzętu, • Alternatywne metody parzenia kawy, • Obsługa klienta. 3. Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia z kierownikiem projektu szczegółowego programu i harmonogramu zajęć dla poszczególnych grup w terminie 7 dni przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ewentualnych korekt terminów zajęć nie później niż na 5 dni przed terminem zajęć danej grupy po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji ze strony uczestników projektu. Harmonogram zajęć powinien być dostosowany do planu lekcji i harmonogramu zajęć dodatkowych w projekcie. 4. Podczas zajęć praktycznych wymagane jest, aby przy jednym stanowisku pracy znajdował się wyłącznie jeden uczestnik kursu. 5. Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom kursu odpowiednie wyposażenie techniczne adekwatne do rodzaju kursu, odpowiadającego indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestnika. Wykonawca zapewnia niezbędny sprzęt oraz urządzenia (2 ekspresy do kawy, młynki do kawy, spieniacze, pełne stanowiska pracy baristy wraz z zastawą kawową, łyżeczki) a także zapewnia materiały spożywcze do ćwiczeń (kawy, mleko, syropy, cukier, przyprawy, czekolady itp. W ilościach zapewniających przygotowanie różnych rodzajów napoi przez każdego uczestnika). 6. Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę instruktorską do przeprowadzenia kursu. 7. Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia działalności szkoleniowej. 8. Wykonawca zapewni materiały szkoleniowe w postaci podręcznika lub skryptu z zakresu tematyki szkolenia (po zakończeniu kursu materiały przechodzą na własność uczniów). Komplet materiałów szkoleniowych Wykonawca dostarczy uczestnikom kursu oraz Zamawiającemu, najpóźniej w dniu rozpoczęcia kursu. 9. Wykonawca zobowiązuje się do ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy, w tym za szkody wyrządzone osobom trzecim, za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałe w związku ze świadczeniem usług oraz niezwłocznego zawiadomienia w formie pisemnej Zamawiającego o wypadku podczas kursu, oraz sporządzenia karty wypadku ustalającej okoliczności i przyczyny wypadku oraz przekazania jej Zamawiającemu i poszkodowanemu. 10. Wykonawca zobowiązuje się do wykupienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie kursu, w drodze na kurs i po kursie na sumę 15 000,00 zł oraz przekazania dokumentu potwierdzającego wykupienie ubezpieczenia Zamawiającemu do 5 dni od daty pierwszych zajęć; 11. Wykonawca zapewni przeprowadzenie egzaminu oraz wydanie uczestnikom kursu zaświadczenia o ukończeniu kursu i zaświadczenia potwierdzającego posiadanie kwalifikacji zawodowych z wyszczególnieniem umiejętności i wiadomości nabytych w trakcie realizacji poszczególnych jednostek szkoleniowych z zakresu objętego kursem. W przypadku egzaminu poza szkołą ucznia, Wykonawca zapewnia transport na egzamin i z powrotem. Zaświadczenie o ukończeniu kursu powinno być zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ . 12. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić odpowiednie działania informacyjne i promocyjne zgodne z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego w związku z współfinansowaniem z Europejskiego Funduszu Społecznego m.in.: stosownego oznaczania materiałów szkoleniowych, dokumentów. 13. Wykonawca zobowiązuję się nie pobierać od uczestników kursu żadnych opłat. 14. Wykonawca po zakończeniu kursu przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty: a) listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu w każdym dniu szkolenia, b) program kursu oraz dziennik zajęć, c) potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych d) kopie wydanych zaświadczeń i certyfikatów oraz listę potwierdzającą ich odbiór przez uczestników, e) dokumentację fotograficzną z prowadzonego kursu, po uzyskaniu pisemnej zgody uczestników kursu (min. 6 zdjęć o dobrej jakości, przedstawiających realizację tematyki kursu i uczestników). 15. Wykonawca zobowiązuje się przechowywać wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu co najmniej do dnia 31.12.2026 r. Kody CPV: 80530000-8 Usługi szkolenia zawodowego I.B. Zadanie nr II Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego pn „Kurs barmański”. Przedmiot zamówienia w tym zadaniu składa się z następujących części: I.B.1 Kurs barmański dla uczniów / uczennic Przedmiotem tej części zadania nr II jest: zorganizowanie i przeprowadzenie kursu pn. „Kurs barmański” dla 36 uczniów w latach szkolnych 2018/2019 oraz 2019/2020. Kurs w szczególności powinien obejmować przygotowanie teoretyczne i praktyczne umożliwiające pracę barmana, czy też nabycia atrakcyjnych na rynku pracy umiejętności zawodowych Liczba uczestników ogółem –36 Liczba grup ogółem – 12 Liczba osób w grupie: minimum 3, maksimum 8 Liczba godzin/grupę – 10 Liczba godzin ogółem – 120 godzina = godzina zegarowa Termin realizacji: od daty podpisania umowy do 31 maja 2020 r. Kurs dla 36 uczestników zostanie przeprowadzony w 2 edycjach: I edycja w roku szkolnym 2018/2019 obejmuje 6 grupy zajęciowe po 3 osoby (łącznie 18 osób). II edycja w roku szkolnym 2019/2020 obejmie 6 grupy zajęciowe po 3 osoby (łącznie 18 osób). Zamawiający dopuszcza możliwość zmian ilości grup w poszczególnych edycjach w uzasadnionych przypadkach. Łączna ilość uczestników i ilość grup się nie ulegnie zmianie. Możliwa jest jedynie zmiana liczby grup pomiędzy edycjami i liczebności uczestników pomiędzy grupami. Jednakże łącznie będą to 12 grup obejmujących 36 osób Przy czym Zamawiający zapewnia, iż minimalna liczba osób w jednej grupie wynosi 3 osób, a maksymalna dopuszczalna liczba osób w jednej grupie wynosi 8 osób. I.B.2 Kurs barmański dla nauczycieli zawodu / instruktorów praktycznej nauki zawodu Przedmiotem tej części zadania nr II jest: zorganizowanie i przeprowadzenie kursu pn. „Kurs barmański” dla 5 nauczycieli w latach szkolnych 2018/2019 oraz 2019/2020. Kurs w szczególności powinien obejmować przygotowanie teoretyczne i praktyczne umożliwiające pracę barmana, czy też nabycia atrakcyjnych na rynku pracy umiejętności zawodowych. Liczba uczestników ogółem –5 Liczba grup ogółem – 1 Liczba godzin/grupę – 10 Liczba godzin ogółem – 10 godzina = godzina zegarowa 1 grupa zajęciowa = 5 osób Termin realizacji: od daty podpisania umowy do 30 kwietnia 2020 r. Dla części I.B.1 i I.B.2 Zamawiający wymaga, aby program zajęć był realizowany zgodnie z poniższymi wymaganiami: 1. Zajęcia powinny się odbywać: • od poniedziałku do soboty, • dla uczniów oraz nauczycieli zawodu / instruktorów praktycznej nauki zawodu szkół technicznych i zawodowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski tj: - Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie - Zespołu Szkół Energetycznych i Usługowych w Łaziskach Górnych - Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach • w siedzibie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach przy ul. Dworcowej 1 w odpowiednio do charakteru zajęć przystosowanych pracowniach szkolnych udostępnionych nieodpłatnie Wykonawcy z adekwatnym do szkolenia wyposażeniem zapewnionym przez Wykonawcę. 2. Zakres kursu powinien obejmować warsztat i techniki pracy barmana, ze szczególnym naciskiem na część praktyczną, dzięki czemu uczniowie pozyskają kompleksową wiedzę i przygotowanie do pracy i rozwoju zawodowego. Zajęcia powinny obejmować minimalnie poniższy zakres tematyczny: - część teoretyczna: podstawowa wiedza na temat alkoholi, wina, piwa ich produkcji i sposobów podawania, charakterystyka napojów mieszanych, ich podział techniki miksowania, składniki napojów mieszanych, podstawowe wyposażenie i organizacja baru, - część praktyczna: przygotowywanie Short i Long drinków z wykorzystaniem oryginalnych alkoholi mocnych, likierów, soków i pełnej gamy owoców, wszystkimi technikami miksowania, obsługa gości. 3. Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia z kierownikiem projektu szczegółowego programu i harmonogramu zajęć dla poszczególnych grup w terminie 7 dni przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ewentualnych korekt terminów zajęć nie później niż na 5 dni przed terminem zajęć danej grupy po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji ze strony uczestników projektu. Harmonogram zajęć powinien być dostosowany do planu lekcji i harmonogramu zajęć dodatkowych w projekcie. 4. Podczas zajęć praktycznych wymagane jest, aby przy jednym stanowisku pracy znajdował się wyłącznie jeden uczestnik kursu. 5. Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom kursu odpowiednie wyposażenie techniczne adekwatne do rodzaju kursu, odpowiadającego indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestnika. Wykonawca zapewni sprzęt, półprodukty i produkty niezbędne do prowadzenia zajęć praktycznych. Wykonawca ma zapewnić niezbędne narzędzia i produkty gwarantujące odpowiedni poziom kursu, m.in.: shakery, , miarki barmańskie, łyżki barmańskie do stirowania, szczypce o różnej wielkości, zestaw szkła barowego różnych wzorów do podawania napojów alkoholowych, bezalkoholowych i mieszanych, trybuszon, kubki barmańskie, blender elektryczny, młynek do rozdrabniania lodu, komplet zestawów noży dekoracyjnych, dzbanki do kawy rożnej wielkości, sków i wody, cooler, muddler, ekspres do kawy, surowce i niezbędne produkty np. soki owocowe, wody gazowane i niegazowane, owoce do dekoracji, ozdoby papierowe, plastikowe do drinków i napojów, alkohole butelkowane tylko oryginalne niezbędne do realizacji kursu, napoje bezalkoholowe, syropy smakowe, sosy, przyprawy i inne drobne produkty spożywcze, owoce podstawowe i egzotyczne, warzywa, dodatki komplementarne do drinków typu słomki, mieszadełka, szpadki oraz wszystko co jest niezbędne do funkcjonowania baru w restauracji. 6. Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę instruktorską do przeprowadzenia kursu. 7. Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia działalności szkoleniowej. 8. Wykonawca zapewni materiały szkoleniowe w postaci podręcznika lub skryptu z zakresu tematyki kursu (po zakończeniu kursu materiały przechodzą na własność uczniów). Komplet materiałów szkoleniowych Wykonawca dostarczy uczestnikom kursu oraz Zamawiającemu, najpóźniej w dniu rozpoczęcia kursu. 9. Wykonawca zobowiązuje się do ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy, w tym za szkody wyrządzone osobom trzecim, za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałe w związku ze świadczeniem usług oraz niezwłocznego zawiadomienia w formie pisemnej Zamawiającego o wypadku podczas kursu, oraz sporządzenia karty wypadku ustalającej okoliczności i przyczyny wypadku oraz przekazania jej Zamawiającemu i poszkodowanemu. 10. Wykonawca zobowiązuje się do wykupienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie kursu, w drodze na kurs i po kursie na sumę 15 000,00 zł oraz przekazania dokumentu potwierdzającego wykupienie ubezpieczenia Zamawiającemu do 5 dni od daty pierwszych zajęć; 11. Wykonawca zapewni przeprowadzenie egzaminu oraz wydanie uczestnikom kursu zaświadczenia o ukończeniu kursu i zaświadczenia potwierdzającego posiadanie kwalifikacji zawodowych z wyszczególnieniem umiejętności i wiadomości nabytych w trakcie realizacji poszczególnych jednostek szkoleniowych z zakresu objętego kursem. W przypadku egzaminu poza szkołą ucznia, Wykonawca zapewnia transport na egzamin i z powrotem. Zaświadczenie o ukończeniu kursu powinno być zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ 12. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić odpowiednie działania informacyjne i promocyjne zgodne z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego w związku z współfinansowaniem z Europejskiego Funduszu Społecznego m.in.: stosownego oznaczania materiałów szkoleniowych, dokumentów. 13. Wykonawca zobowiązuję się nie pobierać od uczestników kursu żadnych opłat. 14. Wykonawca po zakończeniu kursu przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty: a) listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu w każdym dniu szkolenia, b) program kursu oraz dziennik zajęć, c) potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych d) kopie wydanych zaświadczeń i certyfikatów oraz listę potwierdzającą ich odbiór przez uczestników, e) dokumentację fotograficzną z prowadzonego kursu, po uzyskaniu pisemnej zgody uczestników kursu (min. 6 zdjęć o dobrej jakości, przedstawiających realizację tematyki kursu i uczestników). 15. Wykonawca zobowiązuje się przechowywać wszystkie dokumenty związane z realizacją szkolenia co najmniej do dnia 31.12.2026r. Kody CPV: 80530000-8 Usługi szkolenia zawodowego I.C. Zadanie nr III:” Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego pn „Kurs kelnerski” Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: zorganizowanie i przeprowadzenie kursu pn. „Kurs kelnerski” dla 31 uczniów w latach szkolnych 2018/2019 oraz 2019/2020. Kurs w szczególności powinien obejmować przygotowanie teoretyczne i praktyczne umożliwiające pracę kelnera, czy też nabycia atrakcyjnych na rynku pracy umiejętności zawodowych Liczba uczestników ogółem –31 Liczba grup ogółem – 6 Liczba osób w grupie: minimum 3, maksimum 8 Liczba godzin/grupę – 30 Liczba godzin ogółem – 180 Termin realizacji: od daty podpisania umowy do 31 maja 2020 r. godzina = godzina zegarowa Kurs dla 31 uczestników zostanie przeprowadzony w edycjach: I edycja w roku szkolnym 2018/2019 obejmuje 3 grupy zajęciowe po 5 osób (łącznie 15 osób). II edycja w roku szkolnym 2019/2020 obejmie 2 grupy zajęciowe po 5 osób, 1 grupa 6-osobowa (łącznie 16 osób). Zamawiający dopuszcza możliwość zmian ilości grup w poszczególnych edycjach w uzasadnionych przypadkach. Łączna ilość uczestników i ilość grup się nie ulegnie zmianie. Możliwa jest jedynie zmiana liczby grup pomiędzy edycjami i liczebności uczestników pomiędzy grupami. Jednakże łącznie będzie to 6 grup obejmujących 31 osób. Przy czym Zamawiający zapewnia, iż minimalna liczba osób w jednej grupie wynosi 3 osób, a maksymalna dopuszczalna liczba osób w jednej grupie wynosi 8 osób. Zamawiający wymaga, aby program zajęć był realizowany zgodnie z poniższymi wymaganiami: 1. Zajęcia powinny się odbywać: • od poniedziałku do soboty, • dla uczniów szkół technicznych i zawodowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski tj: - Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie - Zespołu Szkół Energetycznych i Usługowych w Łaziskach Górnych - Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach • w siedzibie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach przy ul. Dworcowej 1 w odpowiednio do charakteru zajęć przystosowanych pracowniach szkolnych udostępnionych nieodpłatnie Wykonawcy z adekwatnym do szkolenia wyposażeniem zapewnionym przez Wykonawcę. 2. Zakres kursu powinien obejmować warsztat i techniki pracy kelnera, ze szczególnym naciskiem na część praktyczną, dzięki czemu uczniowie pozyskają kompleksową wiedzę i przygotowanie do pracy i rozwoju zawodowego. Program kursu powinien obejmować minimalnie poniższy zakres tematyczny:  Zawód profesjonalnego kelnera, kultura osobista i etyka zawodowa kelnera, obowiązki i wizerunek profesjonalnego kelnera, praca w zespole kelnerskim: jak budować pozytywną komunikację w grupie,  Przygotowanie stanowiska pracy, higiena pracy i zasady bezpieczeństwa, wyposażenie zawodowe kelnera,  Prezentacja zastawy stołowej, bielizna stołowa: techniki składania, rozkładania i zdejmowania obrusów, prawidłowe dobieranie sprzętu do charakteru potrawy i napoju, nakrywanie i dekoracja stołu,  Style obsługi: francuski, rosyjski, angielski, amerykański i niemiecki,  Praktyczne umiejętności kelnerskie, technika noszenia naczyń: nadchwyt, podchwyt, na płaskiej dłoni, na serwetkach kelnerskich, na tacy, techniki noszenia tac: właściwe chwyty tac, układanie naczyń na tacach/ zasady obciążania, przenoszenie naczyń, wykorzystanie wózka kelnerskiego techniki zbierania zastawy stołowej po konsumpcji,  Organizacja i techniki obsługi przy serwowaniu posiłków, techniki serwowania śniadań, zasady podawania zup i dań zasadniczych, zasady obsługi przy podawaniu przekąsek i deserów,  Techniki podawania napojów bezalkoholowych, zasady podawania napojów gorących, zasady podawania napojów zimnych,  Techniki podawania napojów alkoholowych, dobór alkoholu do rodzaju potrawy, sposoby serwowania: piwa, wódek, likierów, drinków, techniki podawania wina oraz jego dekantacja,  Obsługa gości restauracyjnych, powitanie, serwis, obsługa z prawej/lewej strony klienta, podziękowanie i pożegnanie gości,  Systemy rozliczeń kelnerskich: system bloczkowy, francuski, półfrancuski, kas kelnerskich. 3. Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia z kierownikiem projektu szczegółowego programu i harmonogramu zajęć dla poszczególnych grup w terminie 7 dni przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ewentualnych korekt terminów zajęć nie później niż na 5 dni przed terminem zajęć danej grupy po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji ze strony uczestników projektu. Harmonogram zajęć powinien być dostosowany do planu lekcji i harmonogramu zajęć dodatkowych w projekcie. 4. Podczas zajęć praktycznych wymagane jest, aby przy jednym stanowisku pracy znajdował się wyłącznie jeden uczestnik kursu. 5. Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom kursu odpowiednie wyposażenie techniczne adekwatne do rodzaju kursu, odpowiadającego indywidualnym potrzebom szkoleniowym kursu. Wykonawca ma zapewnić m.in.: odzież ochronną, szeroki asortyment szkła, talerze, sztućce, komplety do nakryć stołu, obrusy, serwetki, tace kelnerskie, alkohole butelkowane tylko oryginalne niezbędne do realizacji kursu, napoje bezalkoholowe, syropy smakowe, sosy, przyprawy i inne drobne produkty spożywcze, owoce podstawowe i egzotyczne, warzywa, dodatki komplementarne do drinków typu słomki, mieszadełka, szpadki oraz wszystko co jest niezbędne do funkcjonowania baru w restauracji. 6. Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę instruktorską do przeprowadzenia kursu. 7. Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia działalności szkoleniowej. 8. Wykonawca zapewni materiały szkoleniowe w postaci podręcznika lub skryptu z zakresu tematyki kursu (po zakończeniu kursu materiały przechodzą na własność uczniów). Komplet materiałów szkoleniowych Wykonawca dostarczy uczestnikom kursu oraz Zamawiającemu, najpóźniej w dniu rozpoczęcia kursu. 9. Wykonawca zobowiązuję się do ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy, w tym za szkody wyrządzone osobom trzecim, za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałe w związku ze świadczeniem usług oraz niezwłocznego zawiadomienia w formie pisemnej Zamawiającego o wypadku podczas kursu, oraz sporządzenia karty wypadku ustalającej okoliczności i przyczyny wypadku oraz przekazania jej Zamawiającemu i poszkodowanemu. 10. Wykonawca zobowiązuje się do wykupienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie kursu, w drodze na kurs i po kursie na sumę 15 000,00 zł oraz przekazania dokumentu potwierdzającego wykupienie ubezpieczenia Zamawiającemu do 5 dni od daty pierwszych zajęć; 11. Wykonawca zapewni przeprowadzenie egzaminu oraz wydanie uczestnikom kursu zaświadczenia o ukończeniu kursu i zaświadczenia potwierdzającego posiadanie kwalifikacji zawodowych z wyszczególnieniem umiejętności i wiadomości nabytych w trakcie realizacji poszczególnych jednostek szkoleniowych z zakresu objętego kursem. W przypadku egzaminu poza szkołą ucznia, Wykonawca zapewnia transport na egzamin i z powrotem Zaświadczenie o ukończeniu kursu powinno być zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ. 12. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić odpowiednie działania informacyjne i promocyjne zgodne z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego w związku z współfinansowaniem z Europejskiego Funduszu Społecznego m.in.: stosownego oznaczania materiałów szkoleniowych, dokumentów. 13. Wykonawca zobowiązuję się nie pobierać od uczestników kursu żadnych opłat. 14. Wykonawca zobowiązuje się przechowywać wszystkie dokumenty związane z realizacją szkolenia co najmniej do dnia 31.12.2026 r. Kody CPV: 80530000-8 Usługi szkolenia zawodowego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80530000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiajacy nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zadanie I 1.Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z wypełnionym i podpisanym formularzem ofertowym sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, następujące oświadczenia i dokumenty: 1.1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu (zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ); 1.2 zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt II ppkt. 3.1.1 i 3.1.4 SIWZ – jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 1.3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 1.1 SIWZ. 1.4 Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom , w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1.1 SIWZ. 1.5 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia o których mowa w punkcie 1.1 SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 2.1. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców dokumenty o których mowa w pkt 2.1 należy złożyć odnośnie każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie) w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. . Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem/upoważnieniem podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich wykonawców występujących wspólnie. Stosowne pełnomocnictwo/upoważnienie należy złożyć wraz z formularzem ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ.Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie) w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. Zadanie II 1A.Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z wypełnionym i podpisanym formularzem ofertowym sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1a do SIWZ, następujące oświadczenia i dokumenty: 1.1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu (zgodnie z załącznikiem nr 2a do SIWZ) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (zgodnie z załącznikiem nr 3a do SIWZ); 1.2 zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt II A ppkt 3.1.1 i 3.1.4 SIWZ – jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 1.3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 1.1 SIWZ. 1.4 Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom , w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1.1 SIWZ. 1.5 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia o których mowa w punkcie 1.1 SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 2.1. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców dokumenty o których mowa w pkt 2.1 należy złożyć odnośnie każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem/upoważnieniem podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich wykonawców występujących wspólnie. Stosowne pełnomocnictwo/upoważnienie należy złożyć wraz z formularzem ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 1a do SIWZ. Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie) w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. Zadanie III 1B.Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z wypełnionym i podpisanym formularzem ofertowym sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1b do SIWZ, następujące oświadczenia i dokumenty: 1.1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu (zgodnie z załącznikiem nr 2b do SIWZ) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (zgodnie z załącznikiem nr 3b do SIWZ); 1.2 zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt II B ppkt 3.1.1 i 3.1.4 SIWZ – jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 1.3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 1.1 SIWZ. 1.4 Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom , w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1.1 SIWZ. 1.5 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia o których mowa w punkcie 1.1 SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 2.1. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców dokumenty o których mowa w pkt 2.1 należy złożyć odnośnie każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem/upoważnieniem podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich wykonawców występujących wspólnie. Stosowne pełnomocnictwo/upoważnienie należy złożyć wraz z formularzem ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 1b do SIWZ. Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie) w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach