Przetargi.pl
„Załadunek, transport i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 z Oczyszczalni Ścieków k/Małuszowa, zdeponowanych na trzech lagunach osadowych”

Zakład Wodociągów i Kanalizacji ogłasza przetarg

  • Adres: 59-400 Jawor, Księcia Poniatowskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 768703445 , fax. 768703445
  • Data zamieszczenia: 2019-09-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Wodociągów i Kanalizacji
    Księcia Poniatowskiego 22
    59-400 Jawor, woj. dolnośląskie
    tel. 768703445, fax. 768703445
    REGON: 36976504700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zwik-jawor.pl, www.jawor.bip.net.pl (zakładka „Zakład Wodociągów i Kanalizacji”)

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Załadunek, transport i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 z Oczyszczalni Ścieków k/Małuszowa, zdeponowanych na trzech lagunach osadowych”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pn. „Załadunek, transport i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 z Oczyszczalni Ścieków k/Małuszowa, zdeponowanych na trzech lagunach osadowych” z zachowaniem wymogów określonych niżej wyspecyfikowanych przepisami: 1) Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.), 2) Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396 z późn. zm.), 3) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2019 r. poz. 819) 4) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 257). 5) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 stycznia 2015 r. w sprawie procesu odzysku R10 (Dz. U. 2015 r. poz. 132). 2. Szacunkowa ilość osadów do wywiezienia 3000 Mg. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu rzeczowego bez możliwości składania roszczeń wobec niego z tego tytułu. Charakterystyka osadu według załączników nr 10, 11 oraz 12 do SIWZ. 3. Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 90513600-2 Usługi usuwania osadów 90513700-3 Usługi transportu osadów 90513800-4 Usługi obróbki osadów 90514000-3 Usługi recyklingu odpadów. 4. Formą prawną postępowania z ustabilizowanymi komunalnymi osadami ściekowymi jest ich odzysk R10 polegający na ich stosowaniu do upraw w rolnictwie zgodnie z art. 96 ust. 1 pkt 1-3 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.). 5. Wykonawca przejmuje odpowiedzialność za postępowanie z odpadami, od momentu załadunku osadów na środki transportowe. 6. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilno-prawną za skutki ewentualnych wypadków podczas wywozu oraz naruszeń ustawy o odpadach i ustawy Prawo ochrony środowiska. 7. Załadunek i odbiór osadów odbywać się będzie z lagun osadowych zlokalizowanych na terenie Oczyszczalni Ścieków k/ Małuszowa. Ważenie odbieranych osadów następować będzie na legalizowanej wadze samochodowej o właściwej do formy wywozu nośności zlokalizowanej na terenie udostępnionym pracownikom Zamawiającego celem dokonania (rejestrowania) pomiarów wagi. Wykonawca jest zobowiązany do zważenia pustego zestawu samochodowego (tara) oraz ponownego zważenia zestawu samochodowego po załadowaniu go osadem. Kwity wagowe będą przechowywane u Zamawiającego. 8. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i transportu osadów ściekowych przy użyciu własnego sprzętu, przystosowanego do tego rodzaju ładunku. 9. Wykonawca zobowiązany jest posiadać aktualne zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w art. 233 ust. 1 ustawy o odpadach, zezwalające Wykonawcy na prowadzenie działalności w zakresie transportu, obejmujące swoim zakresem odpad o kodzie 19 08 05 będący przedmiotem powyższego zamówienia. 10. Pojazdy transportujące osady poza teren oczyszczalni powinny być szczelne, stabilne (uniemożliwiające osuwanie i przedostanie się osadów poza pojazd), z łatwo demontowanym przykryciem skrzyni załadowczej, sprawne technicznie zgodnie z wymogami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2018 r. nr 1990 z późn. zm.) czyste (bez pozostałości osadów na ogumieniu i burtach zewnętrznych). Ponadto pojazd przemieszczający się pomiędzy punktami załadunku i rozładunku osadu musi mieć szczelnie zakrytą skrzynię ładunkową. 11. Przy transporcie i wyładunku osadów ściekowych Wykonawca odpowiada za zachowanie czystości. W przypadku naruszenia tej zasady (wysypanie osadu na drodze) ma obowiązek natychmiast usunąć zabrudzenie i niezwłocznie powiadomić o zdarzeniu Zamawiającego, o ile to zdarzenie miało miejsce na drogach publicznych. 12. Wykonawca jest zobowiązany do: a) wykonania w imieniu Zamawiającego badania gruntów przez laboratorium akredytowane, na którym będą stosowane osady ściekowe oraz przekazania badań gruntów Zamawiającemu. Obliczenia w imieniu Zamawiającego dawki osadu w oparciu o: - badanie gruntu, - otrzymane wyniki badań ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych od Zamawiającego wykonanych przez laboratorium akredytowane, - zapis paragrafu 3 ust. 1-7 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 257) i uzyskania akceptacji wyliczonej dawki przez Zamawiającego. b) zagospodarowania osadu na przebadanych gruntach, zgodnie z wyliczonymi dawkami oraz sporządzenia kart przekazania odpadu za miesiąc (miesiące), w którym usługa zostanie wykonana, c) złożenia przed zagospodarowaniem osadu oświadczenia o celu stosowania ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych w rolnictwie lub do upraw roślin nieprzeznaczonych do spożycia i produkcji pasz - cel stosowania musi być zgodny z jedną z pozycji wymienionych w Załączniku Nr 1 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 roku w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. z 2015 r., poz. 257), d) zachowania wymaganych terminów odbioru i zagospodarowania osadów przez stosowanie w rolnictwie - zgodnie z terminami agrotechnicznymi i ograniczeniami wynikającymi z art. 96 ust. 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) - dotyczy szczególnie zakazu stosowania ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych na terenach czasowo zamarzniętych i pokrytych śniegiem, e) wykonywanie obowiązku w zakresie ewidencjonowania odpadów, sporządzania w imieniu Zamawiającego kart przekazania odpadów, f) pisemnego powiadomienia Zamawiającego o zamiarze rozpoczęcia odbioru osadu co najmniej na 10 dni przed planowanym rozpoczęciem prac. W zawiadomieniu należy podać numery ewidencyjne działek wraz z ich obrębem, których będzie stosowany osad oraz przekazać Zamawiającemu badania gruntów oraz instrukcję stosowania osadów na tych gruntach. 13. Rozliczenie ilości wywożonych osadów: a) Wykonawca zobowiązany jest przedstawić listę pojazdów, które będą przeznaczone do wywozu i załadunku osadów z terenu Oczyszczalni Ścieków k/Małuszowa wraz z podaniem dla każdego zestawu (ciągnik + naczepa) numeru rejestracyjnego ciągnika i naczepy, b) ustalenia ilości odbieranego osadu ściekowego przez bezpośrednie ważenie na legalizowanej wadze samochodowej w obecności upoważnionego pracownika Zamawiającego, c) rozliczanie za odbiór osadu na podstawie karty przekazania odpadów. 14. W przypadku zagospodarowania osadów w celu ich stosowania do upraw w rolnictwie poszczególne terminy odbioru osadu realizowane będą nie wcześniej niż w terminie 7 dni od daty skutecznego powiadomienia Dolnośląskiego Inspektoratu Ochrony Środowiska we Wrocławiu Delegatura WIOŚ w Legnicy o zamiarze przekazania ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych władającemu powierzchnią ziemi. 15. W przypadku zmiany przepisów dotyczących sposobu zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych Zamawiający może rozwiązać lub zmienić umowę o zamówienia publiczne w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 16. Wykonawca zobowiązuje się: - wywozić osady tylko na te działki, na których w okresie ostatnich 3 lat nie były stosowane komunalne osady ściekowe; - do nie stosowania odebranych od Zamawiającego osadów łączenie z osadami z innych oczyszczalni na gruntach oferowanych Zamawiającemu i przez niego zaakceptowanych; - do wskazania miejsca stosowania ustabilizowanych komunalnych odpadów ściekowych. Osady mają być zastosowane na działkach lub częściach działek zaznaczonych na mapach geodezyjnych. Powierzchnia działki lub jej części przeznaczone do stosowania komunalnych osadów ściekowych, nie może być mniejsza niż 2 ha; - do udokumentowania prawa do władania gruntami w rozumieniu ustawy Prawo ochrony środowiska, na których stosowane będą osady z dostarczeniem wypisów i wyrysów z rejestru gruntów. Wymagana powierzchnia wynosi minimum 50 ha. 17. Zamawiający nie określa wymagań dotyczących zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.). 18. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany będzie posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 300.000,00 zł. Ubezpieczenie OC winno obejmować również szkody wyrządzone przez wszystkich Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców. Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu, w terminie 14 dni od zawarcia umowy kopię polisy ubezpieczeniowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513600-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, określonego w SIWZ, w wysokości: 6.000,00 zł. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r., poz. 310 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Zakład Wodociągów i Kanalizacji, 59-400 Jawor, ul. Dworcowa 1, BNP Paribas Bank Polska S.A., Nr konta: 49 1600 1462 1814 1613 9000 0001, z dopiskiem: „Załadunek, transport i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 z Oczyszczalni Ścieków k/Małuszowa, zdeponowanych na trzech lagunach osadowych”. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 4. Zamawiający nie dopuszcza złożenia wadium w walucie innej niż złoty polski i dotyczy to wadium składanego w każdej z możliwych form. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek potwierdzi, że otrzymał przelew przed upływem terminu składania ofert. 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/ poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia ……….. - do dnia ………..", e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 7. Wierzytelność z tytułu ww. gwarancji lub poręczenia nie może być przedmiotem przelewu na rzecz osoby trzeciej. 8. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 9. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w wyżej wymienionym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wraz z ofertą Wykonawca składa zobowiązanie podmiotu trzeciego, jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 2. Wraz z ofertą Wykonawca składa oświadczenie dotyczące gruntów (zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 9 do SIWZ). 3. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca składa dokumenty dotyczące podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu - jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego. 4. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach