Przetargi.pl
„Zagospodarowanie terenu zielonego w Dziwnowie przy ul. Marynarki Wojennej.”

Gmina Dziwnów ogłasza przetarg

  • Adres: 72420 Dziwnów, ul. Szosowa
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 913 275 163 , fax. 913 275 164
  • Data zamieszczenia: 2019-01-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dziwnów
    ul. Szosowa 5
    72420 Dziwnów, woj. zachodniopomorskie
    tel. 913 275 163, fax. 913 275 164
    REGON: 81168491800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.dziwnow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zagospodarowanie terenu zielonego w Dziwnowie przy ul. Marynarki Wojennej.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje zagospodarowanie terenu zielonego w Dziwnowie, dz. nr 854/101, obręb 0002 pomiędzy ul. Marynarki Wojennej a ul. Dziwną (obok Orlika) poprzez wykonania układów komunikacyjnych (chodniki, place, miejsca parkingowe), oświetlenia oraz montażu małej architektury, wyposażenie placów zabaw i urządzenie terenów zielonych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa będąca załącznikiem nr 1 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest wykonać inwentaryzację geodezyjną powykonawczą. W każdym przypadku (SIWZ wraz z załącznikami), gdzie przedmiot zamówienia został opisany poprzez: wskazanie konkretnego producenta, nazwy konkretnego produktu, znaków towarowych, patentów, itp. przyjmuje się, że Zamawiający dopuszcza składanie ofert na produkty (materiały) jakościowo równoważne, spełniające równoważne normy parametry techniczne i standardy wskazane w dokumentacji projektowej. Przez produkt równoważny Zamawiający rozumie produkty o parametrach takich samych, bądź lepszych (pod względem: konstrukcji, materiału, funkcjonalności, pojemność, wydajności, czasu schnięcia, składu chemicznego, itp.) w stosunku do produktu pierwotnego. Wykonawca powołujący się na produkt równoważny zobowiązany jest na etapie realizacji do przedstawienia kart katalogowych produktu określonego w projekcie i produktu równoważnego oraz tabeli porównawczej cech charakterystycznych produktu. Parametry określone dla produktu równoważnego nie mogą być gorsze od produktu określonego w dokumentacji projektowej. Dodatkowe wymagania związane z realizacją zamówienia - klauzule społeczne: 1) Na podstawie art. 29 ust. 3a oraz zgodnie z art. 36 ust. 2 pkt 8a) ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawców na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących czynności polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 par. 1 ustawy z dnia 26.06.1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.), w zakresie następujących czynności:  obsługi sprzętu mechanicznego przy robotach ziemnych,  osoby nadzorującej prace w miejscu ich wykonywania z ramienia Wykonawcy, tj. kierownik prac, majster, brygadzista. Powyższy wymóg nie jest skuteczny w stosunku do Podwykonawców, w przypadku gdy ww. czynności (przez cały okres realizacji zamówienia) będą powierzone osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą, które ww. czynności będą wykonywać osobiście na podstawie łączącego je z Wykonawcą stosunku cywilnoprawnego. 1. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wyżej wymienione czynności. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: - określenie podmiotu składającego oświadczenie, - wskazanie, że osoby wykonujące ww. czynności są zatrudnione na podstawie umowy o prace wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o prace i wymiaru etatu, - podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 2. Zamawiający w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia ma prawo do skontrolowania osób wykonujących czynności w realizacji przedmiotu zamówienia celem zweryfikowania danych zawartych w przedstawionym przez Wykonawcę lub Podwykonawcę oświadczeniu, tj. w trakcie realizacji zamówienia, na każde pisemne wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym przez niego terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudniania na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyżej czynności: - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów o pracę powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez dat urodzenia, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: imiona i nazwiska, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; - zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacenie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 3. Wykonawca ma obowiązek powiadamiać niezwłocznie Zamawiającego o zmianach w zakresie dotyczącym osób realizujących wskazane czynności w przedmiocie zamówienia. 4. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudniania na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w umowie (projekt umowy stanowi załączniku nr 9 do SIWZ). Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego w terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudniania na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudniania na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 5. Określona w umowie o pracę wysokość wynagrodzenia pracownika nie może być niższa niż kwota minimalnego wynagrodzenia określona w przepisach o minimalnym wynagrodzeniu o pracę. 6. W przypadku wątpliwości, dotyczących spełnienia wymogu zatrudniania na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie kontroli w tym zakresie. Wymaganie dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę nie dotyczy osób wykonujących czynności kierownika budowy. Zgodnie z art. 12 ustawy Prawo budowlane działalność obejmująca kierowanie robotami budowlanymi może wykonywać osoba pełniąca samodzielną funkcję techniczną w budownictwie. Samodzielną funkcję techniczną w budownictwie mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające uprawnienia budowlane. Uprawnienia budowlane przyznawane są imiennie. W związku z powyższym do pełnienia funkcji kierownika budowy nie jest wymagane zatrudnienie na umowę o pracę. 2) Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Zamawiający będzie wymagał, aby wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu zamówienia zatrudniona była co najmniej 1 osoba bezrobotna na podstawie skierowania Powiatowego Urzędu Pracy, zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1265 ze zm.) lub na podstawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnych do pracodawcy, wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wyżej wskazana osoba powinna być zatrudniona w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty podpisania umowy, w pełnym wymiarze czasu pracy, nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy. Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do: a) zatrudnienia co najmniej 1 osób bezrobotnej, zgodnie z wymaganiami wskazanymi w niniejszym punkcie specyfikacji – klauzula społeczna – w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty podpisania umowy, w pełnym wymiarze czasu pracy, nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy; b) przedłożenia Zamawiającemu zgłoszenia krajowe oferty pracy przedstawionej Powiatowemu Urzędowi Pracy, kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem lub odpisu skierowania osoby bezrobotnej przez Powiatowy Urząd Pracy do pracodawcy oraz umowy o pracę – w terminie do 21 dni od daty podpisania umowy o pracę, c) w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez bezrobotnego lub przez pracodawcę (z winy/bez winy bezrobotnego),Wykonawca będzie zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce innego bezrobotnego w terminie 14 dni od ustania stosunku pracy ze zwolnionym bezrobotnym. Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania ww. osoby. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania ww. osoby. W przypadku niezatrudniania w sposób nieprzerwany przy realizacji zamówienia wymaganej przez Zamawiającego co najmniej 1 osoby bezrobotnej Zamawiający przewiduje sankcje w postaci kary umownej określonej w projekcie umowy – załącznik nr 9 do niniejszego SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości 40.000,00 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100), 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wykonawca wnosi wadium w: a) pieniądzu, sposób przekazania: przelewem na konto Zamawiającego: Bank Pekao S.A. I/O w Kamieniu Pomorskim, nr konta 18 1240 3868 1111 0000 4093 6541. Na poleceniu przelewu należy zamieścić adnotację: „Przetarg nr WZP.271.2.2019 – „Zagospodarowanie terenu zielonego w Dziwnowie przy ul. Marynarki Wojennej”. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018r. nr 110), sposób przekazania poręczeń i gwarancji: oryginał dołączyć do oferty lub złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Dziwnowie, ul. Szosowa 5, 72-420 Dziwnów, a kserokopię dołączyć do oferty przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej, niż pieniądz Wykonawca składa w ofercie kopię dokumentu (potwierdzoną za zgodność) oraz oryginał, który nie będzie w sposób trwały związany z ofertą, co umożliwi Zmawiającemu zwrot dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium przy zachowaniu nienaruszalności oferty. 6. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji – Gminę Dziwnów), zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, bez dodatkowego potwierdzania tych okoliczności przez Gminę Dziwnów, 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 8. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania, a jego oferta odrzucona. 9. Zasady zwrotu wadium, ponownego wniesienia wadium oraz zatrzymania wadium określa art. 46 ustawy Pzp. 10. Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą Zmawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. W ofercie należy wpisać nr konta, na które Zamawiający ma zwrócić wadium. 12. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, do oferty należy dołączyć kopię dokumentu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 13. Potwierdzeniem wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna jest oryginalny dokument banku, ubezpieczyciela lub poręczyciela, wystawiony na Zamawiającego – Gminę Dziwnów, ul. Szosowa 5, 72-420 Dziwnów z oznaczeniem, iż „dotyczy przetargu nieograniczonego na zagospodarowanie terenu zielonego w Dziwnowie przy ul. Marynarki Wojennej.” złożony w kasie Urzędu Miejskiego w Dziwnowie, przed upływem terminu składania ofert. Kopia dokumentu, potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, powinna zostać dołączona do oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Odpowiednie pełnomocnictwa do podpisania oferty, w przypadku: składania oferty wspólnej, gdy pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z innych dokumentów złożonych przez Wykonawcę. Dokument ten należy złożyć w oryginale, lub kopii potwierdzonej notarialnie. 2. Wykonawcy zagraniczni:jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Wymienione dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (konsorcjum): 1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ustanawiają Pełnomocnika, zwanego w niniejszej specyfikacji Pełnomocnikiem, do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W takim przypadku, do oferty należy załączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. 2) Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp. 3) Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej Wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania: a) oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z SIWZ, b) w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, spełnianie przez nich warunków udziału w postępowaniu oceniane będzie łącznie, badanie braku podstaw do wykluczenia przeprowadzane będzie w odniesieniu do każdego z Wykonawców, oraz zgodnie z postanowieniami rozdziału V pkt 1-4 SIWZ. 4) Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną. 5) Oświadczenia dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące Podwykonawców, składane są w oryginale. 6) Dokumenty, inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt 5., składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 7) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo Podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 8) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia, są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu umowę regulującą ich współpracę, zawierającą co najmniej: zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego, obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia, określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy, czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia oraz czas trwania gwarancji jakości i rękojmi. 9) Zgodnie z art. 141 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Wymienione dokumenty składane są w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (z wyłączeniem dokumentów, wskazanych w niniejszym SIWZ, wymagających poświadczenia zgodności w formie notarialnej). Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach