Przetargi.pl
Zagospodarowanie (przebudowa) przestrzeni publicznej w centrum wsi Jaroszów w celu nadania nowych funkcji społecznych, kulturalnych i rekreacyjnych

Gmina Strzegom ogłasza przetarg

  • Adres: 58-150 Strzegom, ul. Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. (074) 856-05-99 , fax. (074 ) 856-05-16
  • Data zamieszczenia: 2020-04-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strzegom
    ul. Rynek 38
    58-150 Strzegom, woj. dolnośląskie
    tel. (074) 856-05-99, fax. (074 ) 856-05-16
    REGON: 89071837200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzegom.pl, www.bip.strzegom.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie (przebudowa) przestrzeni publicznej w centrum wsi Jaroszów w celu nadania nowych funkcji społecznych, kulturalnych i rekreacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dróg gminnych wraz z wykonaniem kanalizacji deszczowej i oświetlenia ulicznego we wsi Jaroszów. 2. Roboty należy przeprowadzić zgodnie z dokumentacją techniczną wykonaną przez firmę: Biuro Projektów i Usług Techniczno – Budowlanych, 58-310 Szczawno Zdrój, ul. Jesionowa 6/1 oraz zgodnie z pozwoleniem na budowę nr 1241/2016 z dnia 28.09.2016 r. i niniejszą SIWZ. 3. Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45112730-1 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad 4. Zakres robót budowlanych obejmuje następujące prace: - frezowanie i rozebranie istniejących nawierzchni,- rozbiórka istniejących krawężników, ław pod krawężnikami,- demontaż istniejącego rurociągu betonowego oraz studni rewizyjnych,- usunięcie pnia drzewa,- wycięcie drzewa zgodnie z decyzją nr 59/2020 wraz z usunięciem korzeni i gałęzi, utylizacją odpadów po wycince oraz pocięciem pnia na odcinki 1m,- wykonanie kanalizacji deszczowej,- wpięcie do kanalizacji deszczowej rur spustowych z budynku nr 48,- roboty ziemne,- wykonanie koryta z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża gruntowego, - wykonanie warstwy z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie, - wykonanie warstwy z kruszywa stabilizowanego cementem, - wykonywanie ław betonowych pod krawężniki i obrzeża, - wykonanie warstwy ścieralnej z kostki granitowej, - wykonanie chodników z płyt granitowych, - wykonanie oświetlenia ulicznego, - usunięcie istniejących dwóch słupów oświetlenia ulicznego wraz z pracami elektro-energetycznymi i przewiezienie ich na składowisko firmy Tauron do Świebodzic, - regulację wysokościową wraz z wymianą wszystkich urządzeń wod-kan (kompletów włazów kanalizacyjnych oraz skrzynek i obudów do zasuw i hydrantów), - montaż elementów małej architektury (tablica informacyjna, tablica ogłoszeń, kosze na śmieci, kosze na psie odchody, donice, stojak na rowery), - wykonanie oznakowania pionowego zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu drogowego,- opracowanie i wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na czas trwania robót budowlanych, - humusowanie wraz z założeniem trawników, - przeniesienie istniejącego pomnika na teren parafii (przy kościele), a w jego miejscu wykonanie trawnika, - wykonanie nasadzenia zastępczego drzewa o obwodzie pnia 12-14 cm na wysokości 1m zgodnie z decyzją nr 59/2020 w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Drzewo należy opalikować i wzmocnić wiązaniem, - nadzór archeologiczny,- obsługę geodezyjną. UWAGA: Dodatkowa nawierzchnia z kostki granitowej o wymiarach 30x2,5m zgodnie z rysunkiem skan001002. Zmiana krawężników i obrzeży z betonowych na granitowe. 5. Zakres zobowiązań Wykonawcy obejmuje:- wykonanie robót budowlanych dla zakresu określonego w dokumentacji przetargowej oraz SIWZ,- prowadzenie Dziennika budowy, - zorganizowanie i utrzymanie zaplecza budowy, dozorowanie budowy, ubezpieczenie terenu budowy, wszelkich robót przygotowawczych, demontażowych, wyburzeniowych, porządkowych, pomocniczych dla robót podstawowych, robót zabezpieczających,- koszty wywozu, składowania i utylizacji materiałów rozbiórkowych, odpadów, gruzu, ziemi,- koszty zapewnienia bezpieczeństwa i likwidacji zagrożeń, - koszty wynikające z konieczności zapobieżenia awarii,- wykonanie wszelkich badań, prób, pomiarów, które są wymagane przez przepisy prawa bądź uprawnione instytucje, w szczególności, pomiarów wynikających z dokumentacji przetargowej,- organizację, zabezpieczenie, ubezpieczenie i zagospodarowanie oraz ogrodzenie terenu budowy,- opracowanie Planu BIOZ przed dniem przekazania terenu budowy, jeżeli będą tego wymagać przepisy prawa, bądź wskazanie na piśmie uwarunkowań zwalniających Wykonawcę z obowiązku opracowania Planu,- utrzymanie porządku w trakcie realizacji robót oraz systematyczne porządkowanie miejsca wykonywania robót (roboty należy prowadzić zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i przepisami BHP),- uczestniczenie w wyznaczonych przez Zamawiającego spotkaniach i naradach w celu omówienia spraw związanych z realizacją zadania oraz w okresie gwarancji i rękojmi,- doprowadzenie terenu budowy i jego otoczenia do należytego stanu i porządku po zakończeniu robót, wywiezienie i utylizacja odpadów budowlanych oraz nadmiaru ziemi zgodnie z przepisami prawa,- wszelkie dodatkowe koszty związane z prowadzeniem robót budowlanych niezbędne do prawidłowego i terminowego ich wykonania, jak np. opłaty za zajęcie pasa drogowego, koszty zużycia mediów, opłaty związane z nadzorem i odbiorem technicznym dysponentów sieci i inne koszty niezbędne do prawidłowego wykonania całości zamówienia, - uzyskanie wszelkich pozwoleń, uzgodnień, odbiorów z dysponentami wszystkich sieci oraz dokonywanie wszelkich zgłoszeń i zawiadomień wynikających ze wszystkich decyzji i warunków technicznych, które stanowią podstawę do prowadzenia robót,- znaki i studzienki pochodzące z rozbiórek przewidziane są do odzysku - Wykonawca przekaże je protokolarnie w miejsce wskazane przez Zamawiającego,- obsługa geodezyjna przedsięwzięcia jest po stronie Wykonawcy robót. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu na co najmniej 4 dni przed dokonaniem odbioru końcowego mapy geodezyjne inwentaryzacji powykonawczej w jednym egzemplarzu z potwierdzeniem złożenia w ośrodku dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej w Świdnicy - Powiatowe Biuro Geodezji i Katastru w Świdnicy, - Zamawiający nie wskazuje lokalizacji i współrzędnych punktów głównych trasy oraz reperów w terenie. Na Wykonawcy spoczywa odpowiedzialność za ochronę punktów pomiarowych do chwili odbioru końcowego robót. Uszkodzone lub zniszczone znaki geodezyjne Wykonawca odtworzy i utrwali na własny koszt,- opłaty za nadzory jednostek branżowych leżą po stronie Wykonawcy,- Wykonawca zobowiązany jest do informowania z odpowiednim wyprzedzeniem dysponentów sieci (w tym m in.: TAURON Dystrybucja S.A Oddział w Wałbrzychu., Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. z siedzibą w Strzegomiu, Telefonia Dialog Sp. z o.o., Orange Polska s.a., Tauron Dystrybucja Serwis Spółka Akcyjna), o zamierzonych terminach rozpoczęcia robót. Po wykonaniu prac, lecz przed ich zakryciem, należy je zgłosić do odbioru wpisem do dziennika budowy oraz uzyskać protokolarny odbiór potwierdzony przez przedstawiciela zakładu branżowego. Wykonawca zobowiązuje się do ścisłej współpracy z w/w dysponentami sieci podczas wykonywania przez nich prac,- Wykonawca wykona i przedstawi do akceptacji projekt zabezpieczenia robót i organizacji ruchu drogowego na czas budowy,- Wykonawca powinien zapewnić dostęp do posesji zlokalizowanych przy przebudowywanej ulicy również w trakcie realizacji inwestycji. 6. Szczegółowy zakres prac objętych niniejszym zamówieniem znajduje się w dokumentacji przetargowej stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ oraz SIWZ, które stanowią podstawę do sporządzenia oferty. 7. Na dokumentację przetargową składają się: projekt budowlany, projekt wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, decyzja pozwolenia na budowę nr 1241/2016 z dnia 28.09.2016 r. 8. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z SIWZ, w/w dokumentacją oraz obowiązującymi przepisami i normami oraz zasadami sztuki budowlanej. Roboty ujęte w w/w dokumentacji, a nie ujęte w wycenie oferty, nie będą traktowane jako roboty dodatkowe i nie będą dodatkowo finansowane przez Zamawiającego. 9. Przedmiary robót stanowiące załącznik nr 10 do SIWZ mają charakter pomocniczy. Przedmiary robót należy traktować jako element dodatkowy, jedynie ułatwiający sporządzenie oferty. Przedmiary robót nie mogą stanowić podstawy do wyceny przedmiotu zamówienia. 10. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją przetargową, niniejszą SIWZ oraz z istotnymi postanowieniami umowy. Z uwagi na to, że w ramach niniejszego zamówienia przewidziane jest rozliczenie ryczałtowe w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiaru bądź nie uwzględnienia jakiejś części zamówienia w przedmiarze, nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak jakiejś części zamówienia w przedmiarze robót lub w tabelach, schematach materiałowych zawartych w dokumentacji przetargowej w szczególności w projekcie wykonawczym, nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku ich wykonania na podstawie dokumentacji technicznej w umownej cenie ryczałtowej. 11. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane na okres wskazany w formularzu oferty. Minimalny wymagany okres gwarancji i rękojmi wynosi 36 miesięcy, maksymalny okres gwarancji i rękojmi wynosi 60 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Wykonawca zobowiązany jest również udzielić gwarancji na wbudowane materiały, elementy i zamontowane oraz dostarczone urządzenia na okres jak w udzielonej gwarancji na roboty budowlane. 12. Udzielając gwarancji Wykonawca zapewni bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, minimum 1 raz do roku, chyba że gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych. 13. Obowiązkiem Wykonawcy jest sprawdzenie, czy dostarczona dokumentacja techniczna jest kompletna i czy nie zawiera wad lub błędów dających się wykryć przy zachowaniu poziomu należytej staranności. Ujawnione w dokumentacji technicznej ewentualne pomyłki i błędy, wykryte w trakcie realizacji robót budowlanych, należy bezwzględnie zgłaszać Zamawiającemu w celu dokonania odpowiedniej weryfikacji oraz naniesienia przez projektanta stosownych zmian. Ujawnione błędy nie mogą być wykorzystane przez Wykonawcę do nieprawidłowego wykonania i realizacji robót budowlanych, niezgodnego z obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi i sztuką budowlaną. 14. Przy zamawianiu wyrobów budowlanych i urządzeń przewidywanych do wbudowania, Wykonawca jest zobowiązany do dokonania niezbędnych pomiarów z natury bezpośrednio na budowie, w miejscu, w którym wyroby i urządzenia mają być zastosowane lub wbudowane. W przypadku stwierdzenia w trakcie obmiarów, kolizji z innymi elementami lub instalacjami, fakt ten należy zgłosić Zamawiającemu w celu wprowadzenia rozwiązania zamiennego w porozumieniu z projektantem. 15. Wszystkie materiały i urządzenia przed ich wbudowaniem powinny uzyskać akceptację użytkownika i przedstawicieli Zamawiającego - Inspektorów nadzoru inwestorskiego. 16. W cenie ryczałtowej należy ująć wszystkie roboty i prace, gdziekolwiek je opisano lub zasugerowano w dokumentacji przetargowej (czytając łącznie wszystkie dokumenty), ale również te, które nie zostały opisane lub zasugerowane, ale w domyśle są niezbędne dla prawidłowego, zgodnego ze sztuką budowlaną, wykonania przedmiotu umowy i jego prawidłowego funkcjonowania. 17. Wykonawca odpowiedzialny jest za całokształt wykonywanego przedmiotu zamówienia, w tym: za przebieg i terminowe wykonanie, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi - określonymi dla przedmiotu zamówienia, spełnienie innych wymagań wynikających z obowiązujących przepisów prawa. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za realizację zadania. 18. W przypadku stwierdzenia, że prace wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Zamawiający może odstąpić od zapłaty i zażądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy. 19. Zamawiający zapewnia nadzór inwestorski oraz nadzór autorski nad realizacją robót. 20. W terminie 10 dni od daty podpisania umowy Wykonawca przedłoży uzgodniony z Zamawiającym harmonogram terminowo – rzeczowo - finansowy, uwzględniający poszczególne elementy robót i terminy ich wykonania. Harmonogram powinien uwzględniać taki podział elementów robót, który będzie umożliwiał kompletne odebranie elementu po jego zakończeniu i rozliczenie fakturami częściowymi. W harmonogramie należy uwzględnić: - fakturowanie częściowe – maksymalnie 3 faktury częściowe oraz faktura końcowa (razem 4 faktury),- ostatnia faktura nie może być niższa niż 10% wynagrodzenia ryczałtowego.Terminy określone w harmonogramie będą terminami odbiorów części wykonanych robót i fakturowania, a nie terminami płatności. 21. Wykonawca przygotuje i dostarczy Zamawiającemu nie później niż 3 dni po podpisaniu umowy kosztorys, sporządzony z uwzględnieniem wskazań do harmonogramu, o których mowa powyżej, zawierający stawki roboczogodziny i wysokość narzutów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w rozdziale 2 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) oraz w załączniku nr 8 i w załączniku nr 9 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112730-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, określonego w niniejszej SIWZ, w wysokości: 12 000,00 zł. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych,e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r., poz. 299). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Gmina Strzegom, 58-150 Strzegom, Rynek 38. BZ WBK S.A. O/Strzegom Nr 97 1090 2343 0000 0005 9800 0232 w tytule: WIiZP.271.7.2020.wadium. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. Zamawiający nie dopuszcza złożenia wadium w walucie innej niż złoty polski i dotyczy to wadium składanego w każdej z możliwych form. 6. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek potwierdzi, że otrzymał przelew przed upływem terminu składania ofert. 7. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia ……….. - do dnia ………..", e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 8. Wierzytelność z tytułu ww. gwarancji lub poręczenia nie może być przedmiotem przelewu na rzecz osoby trzeciej. 9. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). W przypadku wniesienia wadium w formie niepieniężnej Zamawiający dopuszcza możliwość jego wniesienia w formie elektronicznej. Oryginał dokumentu podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta tj. wystawcę gwarancji/poręczenia należy wysłać na adres e-mail: strzegom@strzegom.pl. 10. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w wyżej wymienionym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wraz z ofertą Wykonawca składa zobowiązanie podmiotu trzeciego, jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 2. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca składa dokumenty dotyczące podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu - jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego. 3. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach