Przetargi.pl
„Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 4 000 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy”

Gmina Kowala ogłasza przetarg

  • Adres: 26-624 Kowala, Kowala
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 486 101 760 , fax. 486 101 760
  • Data zamieszczenia: 2019-06-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kowala
    Kowala
    26-624 Kowala, woj. mazowieckie
    tel. 486 101 760, fax. 486 101 760
    REGON: 67022381800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kowala.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 4 000 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu w wysokości 4 000 000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy. 1.O zaciągnięciu kredytu zdecydowała Rada Gminy Kowala na podstawie uchwały Rady Gminy Kowala nr VI.41.2019 z dnia 27 lutego 2019 r. 2. Prawne zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą Skarbnika Gminy. 3. Zamawiający dokona spłaty kredytu w 16 ratach kapitałowych po 250 000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych). 4. Raty kredytu będą spłacane w okresach kwartalnych do ostatniego dnia każdego kwartału. 5. Oprocentowanie naliczone będzie przez Wykonawcę od kwoty kredytu faktycznie wykorzystanego. Spłata odsetek będzie następowała w ratach kwartalnych, na podstawie zawiadomienia z banku o wysokości naliczonych odsetek w terminie 5 dni przed datą płatności. 6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty rat kredytu. Z tytułu wcześniejszej spłaty rat kredytu od Zamawiającego nie będzie pobierana żadna prowizja, ani inna opłata bankowa. 7. Za datę spłaty kredytu przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek Wykonawcy. 8. Do celów wyliczenia odsetek od kredytu należy przyjąć WIBOR 3M ogłoszony przez NBP dla ostatniego miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy. 9. Bank nie będzie pobierał jednorazowej prowizji za udzielenie kredytu, w tym za rozpatrzenie wniosku, za wypłatę transz, za zmianę harmonogramu, za aneksowanie umowy, za otwarcie i obsługę rachunku na potrzeby kredytu. 10. Bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ. 11. Dodatkowe informacje Prawno-finansowe: 11.1. Gmina nie posiada zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec banków i innych instytucji finansowych. 11.2. Gmina nie posiada udziałów lub akcji spółek prawa handlowego. 11.3. Gmina nie posiada zadłużenia z tytułu leasingu, factoringu i forfaitingu oraz umów o charakterze publiczno-prawnym. 11.4. Gmina nie emitowała papierów wartościowych. 11.5. Gmina nie posiada akcji ani udziałów w innych podmiotach. 11.6. Rachunki bankowe Gminy są wolne od obciążeń egzekucyjnych. 11.7. W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych. 11.8. Wobec Gminy nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków. 12. Dokumenty w wersji elektronicznej, określające sytuację prawną, finansową oraz inwestycyjną Zamawiającego dostępne są wraz z dokumentacją przetargową w Biuletynie Informacji Publicznej Zamawiającego pod adresem http://www.bip.kowala.pl 13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odmowy wypełniania dokumentów (formularzy, zestawień analitycznych itp.) otrzymanych od Wykonawców dot. sytuacji finansowo-inwestycyjnej Gminy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113005-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tj. posiadają aktualne zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na wykonywanie czynności bankowych w zakresie objętym przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (tekst jednolity Dz.U.2018.2187 t.j. z dnia 2018.11.23) lub w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe – inny dokument potwierdzający, że Wykonawca uprawniony jest do wykonywania czynności bankowych, a w przypadku podmiotu mającego siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej – aktualne zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności bankowej. Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów o których mowa w § 7 niniejszej specyfikacji wg formuły SPEŁNIA – NIESPEŁNIA.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w § 5 ust. 1 specyfikacji, wykonawcy zobowiązani są do złożenia: 1) Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ. 2) aktualnego zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na wykonywanie czynności bankowych w zakresie objętym przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (tekst jednolity Dz. U. z 2015, poz. 128), lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest upoważniony do wykonywania czynności bankowych ustalonych w statucie w zakresie, w jakim nie sprzeciwiają się temu przepisy ustawy Prawo bankowe, a w przypadku podmiotu mającego siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej - zezwolenia właściwego organu na prowadzenie działalności bankowej. 2. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie alt. 24 ust. 1 ustawy Pzp wykonawcy zobowiązani są do złożenia następujących dokumentów: 1) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia, którego wzór stanowi załącznik 3 do siwz, 2) aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2: 1) pkt 2-4 i 6 - składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 2) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 5, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem, wystawione nie wcześniej w terminach określonych odpowiednio w ust. 5. 5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 6. Jeżeli Wykonawca przy realizacji zamówienia będzie polegać na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych wart. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty dokumenty wymienione w ust. 2 i 3 w odniesieniu do tych podmiotów. 7. Pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli oferta podpisana zostanie przez inne osoby niż wynika to z dokumentów rejestrowych. 8. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 9. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych wart. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. 10. W przypadku, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 11. Dokumenty sporządzone w języku obcym Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną