Przetargi.pl
„Utrzymanie Parku Zamkowego”

Miasto Mysłowice ogłasza przetarg

  • Adres: 41-400 Mysłowice, Ul. Powstańców
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 223 40 75 , fax. 32 223 40 75; 222 25 65
  • Data zamieszczenia: 2019-10-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Mysłowice
    Ul. Powstańców 1
    41-400 Mysłowice, woj. śląskie
    tel. 32 223 40 75, fax. 32 223 40 75; 222 25 65
    REGON: 27625539300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http.www.bip.myslowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Utrzymanie Parku Zamkowego”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiot zamówienia obejmuje przeprowadzenie prac związanych z utrzymaniem i zachowaniem drzewostanu na terenie Parku Zamkowego w Mysłowicach objętego wpisem do rejestru zabytków województwa śląskiego decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w 1972 roku. Wszystkie konieczne zabiegi i prace są uzgodnione z Konserwatorem Przyrody. Jest to pozwolenie Nr 1227/2018 Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora w Katowicach z dnia 23.10.2018r., znak: K-ZZ.5146.157.2018.BŁ na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, zmienione decyzją nr 219/2019 z dnia 26.02.2019r. znak: K-ZZ.5143.31.2019.BŁ oraz decyzja nr 1229/2018 z dnia 19.10.2018r. znak: K-ZZ.5146.156.2018.BŁ. zezwalająca na usunięcie i nasadzenie drzew stanowiące załącznik do dokumentacji oraz Decyzja nr K/1335/2019 z dnia 14.10.2019 r. Konieczne zabiegi do wykonania na drzewach posiadających status drzew pomnikowych zostały uchwalone uchwałą nr VII/108/19 Rady Miasta Mysłowice z dnia 28 marca 2019r. w sprawie uzgodnienia przeprowadzenia zabiegów pielęgnacyjnych pomników przyrody - stanowiącej załącznik do dokumentacji. Gospodarka zielenią do pozwolenia Nr 1227/2018 Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora w Katowicach z dnia 23.10.2018r., znak: K-ZZ.5146.157.2018.BŁ stanowiąca załącznik do dokumentacji zawiera zestawienie drzew do wykonania zabiegów pielęgnacyjnych, drzew do założenia wiązań i drzew do wykonania badań tomografem sonicznym. Zakres prac objętych zamówieniem obejmuje wykaz drzew do: 1.1.1. wykonania zabiegów pielęgnacyjnych 143 szt. drzew poprzez usunięcie posuszu, odrostów, korekty korony wraz z uprzątnięciem biomasy i uporządkowaniem terenu. 1.1.2. założenia w koronach 6 drzew łącznie 9 wiązań elastycznych z amortyzatorami typu cobra, boa lub równoważnych, kompletnych wg zaleceń ich producenta, o wytrzymałości 2 tony każde. Materiały użyte do wiązań muszą posiadać stosowne atesty. Pod pojęciem: wiązań elastycznych Zamawiający określił wiązania spełniające następujące wymogi techniczne: - Użyty system powinien cechować się możliwością samoregulacji wraz z przyrostem pni na grubość oraz mieć możliwość instalowania jako wiązanie statyczne lub dynamiczne (ze zintegrowanym amortyzatorem). System winien być koloru czarnego lub innego, nie kontrastującego z kolorem kory drzew. Dopuszcza się stosowanie tylko i wyłącznie lin polipropylenowych o współczynniku rozciągliwości 15-20% i wytrzymałości podanej przez producenta systemu (np.: 2, 4 ton), dostosowanej do potrzeb. Ponadto muszą być odporne na działanie promieniowania ultrafioletowego, dopuszczając możliwość degradacji ich wytrzymałości pierwotnej do 2% rocznie, o rekomendowanym minimum ośmioletnim okresie użytkowania. - System wiązań musi być kompletowany i instalowany zgodnie z instrukcją opracowaną przez producenta oraz zgodnej z zaleceniami europejskich organizacji branżowych. Niedopuszczalnym jest stosowanie wiązań kompletowanych z elementów systemu pochodzących od różnych producentów 1.1.3. wykonania badania tomografem sonicznym z możliwością obrazowania w 3D, 7 drzew i wykonania ekspertyzy dendrologicznej zgodnie z dołączonym programem stanowiącym załącznik do pozwolenia nr K/1227/2018 na prowadzanie prac konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Ekspertyzę dendrologiczną 7 drzew z opisem, opracowanie projektu ich pielęgnacji wraz z rysunkami wykonawczymi. Ekspertyza z podaniem opisu metodyki i jej stosowania winna zawierać raport z badań z użyciem specjalistycznego sprzętu diagnostycznego – tomografu sonicznego wraz z dokumentacją fotograficzną drzewa, opis jego aktualnego stanu fitosanitarnego, analizę zagrożeń jakie drzewo może stwarzać w obecnej lokalizacji dla bezpieczeństwa ludzi i mienia metodą SIA (Static Integrated Assessment). Należy także szczegółowo opisać zakres niezbędnych zabiegów jakie należy wykonać w celu zachowania drzewa i eliminacji ewentualnych zagrożeń przez nie powodowanych. Ekspertyzę należy przekazać w ilości po 3 egz. w formie papierowej oraz 2 egz. w wersji elektronicznej na nośniku CD/DVD/Pendrive w formacie pdf. 1.2. Dokonania nasadzeń 11 drzew o obwodach pnia na wysokości 1,00m wynoszącym 14cm zgodnie z koncepcją nasadzeń i wydanym zezwoleniem, 1.2.1. usunięcia poprzez wycinkę do poziomu gruntu 11 drzew i frezowanie pni po ściętych drzewach na min. głębokość 30cm, zasypać ziemią doły po frezowanych pniach, 1.2.2. niezwłocznie uprzątnąć biomasę i uporządkować teren po wykonaniu prac, 1.2.3. sporządzić przez osobę uprawnioną wykaz odbiorczy drewna i zgodnie z obowiązującym zarządzeniem Nr 583/2015 Prezydenta Miasta Mysłowice z dnia 4 grudnia 2015r w sprawie zasad gospodarowania drewnem pozyskanym z wycinki drzew i wiatrołomów na gruntach gminnych i Skarbu Państwa, zmienionego zarządzeniem Nr 510/2016 Prezydenta Miasta Mysłowice z dnia 12 września 2016 r w sprawie zmiany ceny drewna pozyskanego z wycinki drzew i wiatrołomów na gruntach gminnych i Skarbu Państwa, lub złożyć pozyskane drewno w siedzibie Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Mysłowicach ul. Partyzantów 21, 1.3. Rezultatem wykonanych prac będzie osiągnięcie efektu ekologicznego polegającego na przywracaniu i zapewnieniu właściwego stanu ekosystemów oraz odtwarzaniu zabytkowej zieleni w parku poprzez wykonanie nasadzeń kompensacyjnych na terenie parku. 1.4. Dostęp do drzew metodą alipinistyczną lub z podnośnika koszowego. Prace ww. wymienione, stanowiące przedmiot Zamówienia, winny być wykonywane w taki sposób, aby nie naruszyć istniejącej roślinności oraz urządzeń, instalacji i zabudowy w bezpośrednim otoczeniu pielęgnowanego drzewa i na szlakach komunikacyjnych (wywozu gałęzi, konarów itp.) oraz na terenie całego Parku. Ze względu na codzienne i całodzienne udostępnianie Parku zwiedzającym prace winny być zorganizowane w sposób nie zagrażający zwiedzającym Parku, a konary i gałęzie z prac pielęgnacyjnych winny być natychmiast usuwane z terenu obiektu. Zamawiający wskazuje, na możliwość użycia podnośników koszowych tylko na terenie dróg utwardzonych. Wszelkie prace pielęgnacyjne i wycinkowe oraz transportowe winny być przeprowadzane lekkim sprzętem o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. Do pracy w obrębie korony drzewa nie dopuszcza się użycia drzewowłazów. 2. Zgodnie z art. 29 ust. 3a uPzp, Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące następujące czynności: wykonanie zabiegów pielęgnacyjnych drzew, założenie w koronach wiązań, nasadzenie i usuwanie drzew, wykonanie były zatrudnione przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a uPzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a uPzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, a także rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia określono w § 8 ust. 1 pkt 3 projektu umowy (Załącznik Nr 9 do SIWZ). 3. Rozwiązania równoważne. W opisie przedmiotu zamówienia zawartym w dokumentacji (Załącznik Nr 10 do SIWZ) nie wskazano znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Wobec powyższego, nie znajduje zastosowania art. 29 ust. 3 uPzp. W opisie przedmiotu zamówienia zawartym w dokumentacji (Załącznik Nr 10 do SIWZ) odniesiono się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp. Wobec powyższego, Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 uPzp, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji (Załącznik Nr 10 do SIWZ).Na podstawie art. 30 ust. 5 uPzp wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 4. Przedmiot zamówienia opisano zgodnie z art. 29-31 uPzp, w tym art. 30 ust. 1 pkt 2 uPzp. W przedmiotowym postępowaniu znajdują zastosowanie wymagania, o których mowa w art. 30 ust. 8 uPzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77313000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje warunku udziału w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4. Poleganie na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp. 4.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 4.2.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (Załącznik Nr 4 do SIWZ). 4.3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja ekonomiczna lub finansowa, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 uPzp. 4.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 4.5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, o którym mowa w pkt 4.1, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 4.5.1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 4.5.2. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację ekonomiczną lub finansową, o których mowa w pkt 4.1. 5. Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia na zasadach określonych w art. 23 i art. 25a ust. 6 uPzp. 5.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 5.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do złożenia wraz ofertą pełnomocnictwa (Załącznik Nr 7 i 8 do SIWZ) lub innego dokumentu, zgodnie z którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5.3. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zostanie wybrana, Zamawiający może żądać złożenia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 5.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu (Załącznik Nr 2 do SIWZ oraz Załącznik Nr 3 do SIWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5.5. W przypadku, gdy oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie najwyżej oceniona wymagane dokumenty składają wspólnie ww. wykonawcy. 5.6. Zgodnie z art. 24 ust. 11 uPzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 uPzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do pisma zawierającego ww. informacje. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 5.7. Na podstawie art. 24aa uPzp, Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli wykonawca, o którym mowa w zdaniu pierwszym, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert. 5.10. Oświadczenia i dokumenty mają być składane w formie zgodnej z poniższymi zasadami: 5.10.1. oświadczenia dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a uPzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale lub kopii oświadczenia poświadczonej za zgodność z oryginałem; 5.10.2. dokumenty inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii oświadczenia, sporządzonego w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 5.10.3. poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą; 5.10.4. poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej; 5.10.5. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości; 5.10.6. dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski; 5.10.7. pełnomocnictwo (Załącznik Nr 7 do SIWZ) wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego składane jest w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza; 5.10.8. inny dokument wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego składane jest w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; 5.10.9. pełnomocnictwo (Załącznik Nr 8 do SIWZ) w przypadku ustanowienia przez wykonawcę pełnomocnika do złożenia oferty lub reprezentacji składane jest oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 5.11. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, z późn.zm.), 5.11.1. w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, 5.11.2. w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, 5.11.3. w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 uPuz, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 uPzp (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach