Przetargi.pl
„Usuwanie pojazdów z dróg na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza oraz prowadzenie parkingu strzeżonego do przechowywania pojazdów usuwanych w trybie art. 130a Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2017r., poz. 128 z późn. zm.), przechowywanie na terenie Wykonawcy pojazdów usuniętych w trybie art. 130a Ustawy Prd, a nieodebranych w ustawowym terminie, a także pojazdów usuwanych w trybie art. 50a Ustawy Prd oraz demontaż zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 stycznia 2005r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (tekst jedn. Dz. U. z 2016r., poz. 803 z późn. zm.)”.

Gmina Dąbrowa Górnicza ogłasza przetarg

  • Adres: 41300 Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 956 700 , fax. 32 2625032, 2956700
  • Data zamieszczenia: 2017-06-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Górnicza
    ul. Graniczna 21
    41300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie
    tel. 322 956 700, fax. 32 2625032, 2956700
    REGON: 27625531200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Usuwanie pojazdów z dróg na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza oraz prowadzenie parkingu strzeżonego do przechowywania pojazdów usuwanych w trybie art. 130a Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2017r., poz. 128 z późn. zm.), przechowywanie na terenie Wykonawcy pojazdów usuniętych w trybie art. 130a Ustawy Prd, a nieodebranych w ustawowym terminie, a także pojazdów usuwanych w trybie art. 50a Ustawy Prd oraz demontaż zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 stycznia 2005r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (tekst jedn. Dz. U. z 2016r., poz. 803 z późn. zm.)”.
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I.Postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015r., poz. 2164 z późn. zm.) o wartości zamówienia poniżej 209.000,00 EUR. II. Opis przedmiotu zamówienia: 1. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawcazobowiązany będzie do wykonania następujących czynności: 1.1. Usuwania pojazdów z dróg, które będzie się odbywać na wniosek uprawnionych podmiotów na podstawie wydanych przez nich dyspozycji usunięcia pojazdu z drogi zgodnie z art. 50a oraz art. 130a ustawy Prawo o ruch drogowym – zwaną dalej ustawą Prd oraz rozporządzeń wykonawczych do ustawy; 1.2. Przechowywania pojazdów usuniętych z dróg na parkingu strzeżonym do czasu uiszczenia przez osobę odbierającą pojazd opłaty za jego usunięcie i przechowywanie lub do czasu demontażu lub licytacji pojazdu przejętego na rzecz Gminy; 1.3. Dysponowania parkingiem na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza, przeznaczonym do przechowywania w ustawowym terminie 3 miesięcy pojazdów usuniętych z dróg na podst. art. 130a ustawy Prd, do czasu odebrania przez osobę uprawnioną, o powierzchni nie mniejszej niż 300 m². Parking powinien spełniać następujące cechy techniczne: - strzeżony - ogrodzony - posiadający bramę wjazdową, - oświetlony, - utwardzonej powierzchni, - posiadający: -- zadaszone miejsca parkingowe zabezpieczające pojazdy przed warunkami atmosferycznymi o pow. minimalnej 20 m², -- zabezpieczone pomieszczenie do przechowywania części lub elementów pojazdów i ich wyposażenia, które mogłyby ulec zniszczeniu lub zaginięciu w miejscu parkowania – zgodnie z wymaganiami szczegółowymi określonymi w druku Formularza ofertowego (tabela A) stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; 1.4. Dysponowania terenem przeznaczonym do przechowywania pojazdów usuniętych na podstawie art. 130a ustawy Prd, a nieodebranych przez uprawnioną osobę w ustawowym terminie 3 miesięcy oraz przeznaczonego do przechowywania pojazdów usuniętych na podstawie art. 50a ustawy Prd posiadającym co najmniej następujące cechy techniczne: - dozór w postaci całodobowego monitoringu kamer i/lub dozoru ochrony/stróża, - ogrodzony, - oświetlony, - o utwardzonej powierzchni, - przedmiotowy teren może znajdować się w miejscu parkingu strzeżonego wymienionego w punkcie 3 pod warunkiem, że łączna powierzchnia parkingu strzeżonego i terenu wyniesie łącznie minimum 800 m². - zgodnie z wymaganiami szczegółowymi określonymi w druku Formularza ofertowego (tabela B) stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; 1.5. Łączna powierzchnia terenu przeznaczona do przechowywania pojazdów usuniętych na podst. art. 130a ustawy Prd, a nieodebranych przez uprawnioną osobę w ustawowym terminie 3 miesięcy oraz terenu przeznaczonego do przechowywania pojazdów usuniętych na podstawie art. 50a ustawy Prd powinna wynosić minimum 500 m²; 1.6. Zapewnienia jak najkrótszego czasu dojazdu na miejsce odholowania pojazdu od chwili otrzymania zgłoszenia, zgodnie z deklaracją zawartą w Formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ; Uwaga: 1. Czas dojazdu na miejsce odholowania pojazdu liczony w pełnych minutach od chwili otrzymania zgłoszenia stanowi kryterium oceny ofert zgodnie z pkt. 24.2.2. SIWZ. 2. Czas dojazdu należy zadeklarować w pełnych minutach licząc od chwili otrzymania zgłoszenia, przy czym nie może on być krótszy niż 30 minut oraz dłuższy niż 60 minut od chwili otrzymania zgłoszenia. 3. Brak deklaracji czasu dojazdu w pkt 4 Formularza ofertowego bądź jego określenie powyżej maksymalnego tj. 60 minut skutkować będzie odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. W przypadku deklaracji czasu dojazdu poniżej określonego minimum tj. 30 minut, do porównania złożonych ofert, przyjęte zostanie 30 minut, natomiast w treści umowy –zgodnie z deklaracją zawartą w ofercie pod rygorem naliczenia kar umownych przewidzianych w § 7 ust. 1 i 2. 1.7. Całodobowego tj. 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, przyjmowania pojazdów usuniętych na podstawie wydanych dyspozycji na parking strzeżony, posiadania całodobowej łączności telefonicznej; 1.8. Posiadania urządzeń technicznych niezbędnych w celu realizacji zamówienia, tj. holownika / lawety przystosowanych do holowania pojazdów o dmc do 3,5t, pojazdów o dmc od 3,5t do 7,5 t, pojazdów o dmc od 7,5t do 16t, pojazdów o dmc powyżej 16t; 1.9.Wykonania dokumentacji zdjęciowej potwierdzającej stan zewnętrzny usuwanego pojazdu na etapie przejmowania go od uprawnionego podmiotu; 1.10. Przekazania pojazdu na parking strzeżony, o którym mowa w pkt. 3 lub teren określony w pkt.4 na podstawie prawidłowo wypełnionej dyspozycji usunięcia pojazdu wydanej przez uprawniony podmiot, w tym: 1.10.1 na parking strzeżony dla pojazdów usuniętych na podst. art. 130a ustawy Prd, w celu przechowywania pojazdu do czasu odebrania przez osobę uprawnioną, nie dłużej jednak niż z upływem ustawowego terminu 3 miesięcy, 1.10.2 na teren, o którym mowa w pkt. 4 dla pojazdów usuniętych na podstawie art. 50a ustawy Prd ; 1.11. Wykonania dokumentacji zdjęciowej potwierdzającej stan pojazdu po umieszczeniu usuniętego pojazdu na parkingu lub terenie; 1.12. Niezwłocznego przekazywania Zamawiającemu każdorazowo pocztą elektroniczną na wskazany adres e-mail skanu otrzymanej dyspozycji usunięcia pojazdu oraz dokumentacji zdjęciowej pojazdu, o których mowa w punkcie 9 i punkcie 11; 1.13. Prowadzenia ewidencji otrzymanych dyspozycji usunięcia pojazdów, ewidencji usuniętych pojazdów i ewidencji pojazdów odebranych i nieodebranych z parkingu, oraz umożliwienia każdorazowo na żądanie Zamawiającego wglądu do tej ewidencji; 1.14. Zabezpieczenia informacji oraz danych osobowych zebranych w trakcie wykonywania czynności objętych umową; 1.15. Zabezpieczenia pojazdu oraz znajdujących się w nim rzeczy przed uszkodzeniem, dewastacją lub kradzieżą; 1.16. Naliczania opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów na parkingu strzeżonym, o którym mowa w punkcie 3, zgodnie z wysokością opłat ustalonych uchwałą Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej; 1.17. Comiesięczne naliczanie ryczałtowej opłaty za teren do przechowywanie pojazdów usuniętych na podstawie art. 130a ustawy Prd, a nieodebranych przez uprawnioną osobę w ustawowym terminie 3 miesięcy oraz przeznaczonego do przechowywania pojazdów usuniętych na podstawie art. 50a ustawy Prd ; 1.18. Wydania pojazdu osobie uprawnionej do jego odbioru po okazaniu dowodu tożsamości, dowodu uiszczenia opłat oraz zezwolenia na odbiór pojazdu (jeśli jest wymagane zgodnie z treścią dyspozycji usunięcia pojazdu); 1.19. Przedłożenia Zamawiającemu do 5 dnia każdego miesiąca wykazu pojazdów umieszczonych na parkingu strzeżonym w miesiącu poprzednim z podziałem na tryb usunięcia, zawierający datę umieszczenia, markę pojazdu, numer rejestracyjny, datę odbioru przez osobę uprawnioną, wyliczenia należnych do uiszczenia przez osobę uprawnioną do odbioru pojazdu opłat; 1.20. W przypadku nieodebrania pojazdu w terminach określonych w art. 50a oraz w art. 130a ustawy Prd powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego oraz uprawniony podmiot dokonujący usunięcia, nie później, niż w terminie 3 dni od dnia upływu tego terminu; 1.21. W przypadku nieodebrania pojazdu w terminach określonych w art. 130a Ustawy Prd po upływie ustawowego terminu 3 miesięcy dokonania nieodpłatnie przemieszczenia pojazdu na teren,o którym mowa w punkcie 4 oraz wprowadzenia zmiany w naliczaniu opłat za przechowywanie pojazdu; 1.22. Jednorazowego przemieszczenia, na koszt wybranego Wykonawcy, na parking Wykonawcy pojazdów, które przed rozstrzygnięciem przetargu zostały usunięte w trybie art. 50a oraz 130a ustawy Prd; 1.23. Przemieszczenie, na koszt wybranego Wykonawcy, pojazdów usuniętych na podst. art. 130a ustawy Prd i nieodebranych po upływie 3 miesięcy od daty ich usunięcia 1.24. Demontaż pojazdów zgodnie z przepisamiustawy z dnia 20 stycznia 2005r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (tekst. jedn. Dz. U. z 2016r., poz. 803 z późn. zm.) oraz przedłożenie zaświadczenia o demontażu wykonanego przez uprawnioną Stację demontażu pojazdów, tablic rejestracyjnych oraz dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu, o ile znajdują się w posiadaniu Wykonawcy, w ciągu 7 dni po otrzymaniu zlecenia od Zamawiającego pod rygorem kar umownych; 1.25. Przedłożenia Zamawiającemu zbiorczego zestawienia pojazdów zdemontowanych, z podaniem łącznej wagi zdemontowanych wraków pojazdów, w celu wystawienia przez Zamawiającego faktury dla Wykonawcy, płatnej w terminach określonych w umowie; 1.26. Przedłożenia Zamawiającemu corocznie do dnia 31 stycznia roku kolejnego po roku bieżącym, zbiorczo zarchiwizowanej na nośniku CD dokumentacji zdjęciowej usuwanych i przechowywanych pojazdów. Uwaga: Pozostałe wymogi dot. realizacji przedmiotu zamówienia określone zostały w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 2. Podstawa prawna świadczenia usług stanowiących przedmiot zamówienia: 2.1. art. 50a oraz art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2017r., poz. 128 z późn. zm.), 2.2. rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011r. w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane ( Dz. U. z 2011r. Nr 143, poz. 845 z późn. zm.) 2.3. rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej ( Dz. U. z 2011r. Nr 143, poz. 846 z późn. zm.) 2.4. ustawa z dnia 20 stycznia 2005r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (tekst jedn. Dz. U. z 2016r., poz. 803 z późn. zm.) 2.5. art. 95 ust. 2 ustawy o transporcie drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2016r. poz. 1907 z późn. zm.). 3. Ubezpieczenie Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu zamówienia musi posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Wykonawca utrzyma ważność ubezpieczenia przez cały okres realizacji Umowy. 4. Rozwiązania równoważne: 4.1. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. 4.2. W związku z powyższym, Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. 4.3. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4.4. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 4.5. Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert. 5. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. Z uwagi na charakter zamówienia wymagania względem zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia nie zostają wprowadzone przez Zamawiającego bowiem nie ma wypełnionych przesłanek zatrudnienia na umowę o pracę określonych w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r., poz. 1666 z pózn. zm.). 6. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych: Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych, nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 29 ust 5 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50118110-9

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach