Przetargi.pl
TYTUŁ ZADANIA: „ Przyjęcie i zagospodarowanie odpadów pochodzących z realizacji usług świadczonych przez Spółkę w zakresie oczyszczania miasta Oświęcim ”

Miejski Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 32-600 Oświęcim, Bema
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 33 4768063
  • Data zamieszczenia: 2018-02-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o.
    Bema 12A
    32-600 Oświęcim, woj. małopolskie
    tel. 33 4768063
    REGON: 368467945
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zuk.oswiecim.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka, w której 100% udziałów posiadają spółki ze 100% udziałem Gminy (spółki komunalne)

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    TYTUŁ ZADANIA: „ Przyjęcie i zagospodarowanie odpadów pochodzących z realizacji usług świadczonych przez Spółkę w zakresie oczyszczania miasta Oświęcim ”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: 1. Przedmiotem zamówienia jest przyjęcie i zagospodarowanie odpadów pochodzących z realizacji usług świadczonych przez Spółkę w zakresie oczyszczania miasta, a także niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (w ilości do 600 Mg) na instalację mechaniczno – biologicznego przetwarzania odpadów ów zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j.: Dz.U. z 2018r., poz. 21 ze zm.) oraz zagospodarowanie odpadów komunalnych zbieranych selektywnie w ilości ok. 600 Mg, a także zagospodarowanie innych odpadów, w tym odpadów budowlano – remontowych, wielkogabarytowych i kuchennych. W zakres zamówienia wchodzi także odbiór odpadów zbieranych selektywnie i odpadów wielkogabarytowych, a także odpadów zielonych z terenu bazy Zamawiającego w Oświęcimiu, ul. Bema 12A zgromadzonych w kontenerach Wykonawcy i ich transport na instalacje Wykonawcy do zagospodarowania. Zamawiający sam zdecyduje na etapie realizacji przedmiotu zamówienia, jaka ilość odpadów segregowanych, wielkogabarytowych i odpadów zielonych zostanie przez niego bezpośrednio dostarczona do instalacji Wykonawcy, a jaka ma zostać odebrana bezpośrednio ze wskazanej wyżej lokalizacji. Odpady, które zamawiający będzie dostarczał do instalacji to odpady pochodzące z realizacji usług związanych z letnim i zimowym oczyszczaniem miasta Oświęcim, a także odpady komunalne o kodzie 20 03 01 pochodzące z nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta Oświęcim i ewentualnie sporadycznie z Gmin ościennych (powiat oświęcimski) oraz z nieruchomości niezamieszkałych, z którymi Zamawiający ma zawarte umowy cywilnoprawne. Dodatkowo będą to odpady zmieszane z koszy ulicznych, przystanków autobusowych, dzikich wysypisk itp. Zagospodarowanie odpadów ma się odbywać w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. z 2017r. poz. 1289 z późn. zmianami) oraz zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Małopolskiego. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności wykonywanie usług w zakresie: 1) mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz wydzielenie ze zmieszanych odpadów komunalnych frakcji nadających się w całości lub w części do odzysku, 2) przetwarzania selektywnie zebranych odpadów zielonych i innych bioodpadów oraz odpadów kuchennych zgodnie z art. 35 ust. 6 ustawy 14 grudnia 2012r. o odpadach, (tekst jednolity Dz.U. z 2018r. poz. 21 z późn. zm.) 3) prowadzenia mechaniczno-biologicznego procesu przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (frakcja podsitowa 0-80 mm) zgodnie z art. 35 ust. 6 ustawy 14 grudnia 2012r. o odpadach, (tekst jednolity Dz.U. z 2018r. poz. 21 z późn. zm.); frakcja nadsitowa o wymaganej przez aktualne przepisy prawa kaloryczności winna zostać przekazana do zagospodarowania jako paliwo alternatywne; nie dopuszcza się jedynie magazynowania odpadów tej frakcji na bazie wykonawcy; na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych przez zamawiającego przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie – przetworzenie odpadów, a nie ich jedynie magazynowanie; 4) składowania odpadów po procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (stabilizat), 5) sortowanie zmieszanych odpadów opakowaniowych i odpadów zbieranych u źródła z przeznaczeniem ich do odzysku. 6) W zakres zamówienia wchodzi także odbiór odpadów zbieranych selektywnie oraz odpadów wielkogabarytowych i zielonych z terenu bazy Zamawiającego w Oświęcimiu, ul. Bema 12A zgromadzonych w kontenerach Wykonawcy o pojemności 30 m3 podstawionych Zamawiającemu i ich odbiór i transport przez Wykonawcę do zagospodarowania na instalacjach do zagospodarowania odpadów segregowanych, wielkogabarytowych i odpadów zielonych. 7) Wykonawca udostępni (podstawi) na życzenie Zamawiającego do max. 4 kontenerów o pojemności 30 m3 w jednym czasie (zamiennie – kontener za kontener odbierany) z przeznaczeniem do odbioru odpadów gromadzonych selektywnie na terenach baz (bazy) Zamawiającego. Cena udostępnienia kontenerów winna być wliczona w cenę zagospodarowania odpadów selektywnych, wielkogabarytowych i zielonych. Po napełnieniu się kontenerów, zamawiający wyznaczy termin ich odbioru, do 12 godzin od momentu powiadomienia o konieczności ich odbioru i podstawieniu w ich miejsc kontenerów pustych. Załadunek odpadów na kontenery pozostaje po stronie Zamawiającego, wyładunek na instalacji RIPOK wyłącznie po stronie Wykonawcy. 8) Prognozowana ilość oraz rodzaj odpadów przeznaczonych do przetwarzania jest zawarta w poniższej tabeli oraz formularzu cenowym, będącym częścią zał. nr 1 do oferty – formularza ofertowego i wynosi łącznie około – 5 985 Mg. 9) Zamawiający zastrzega, że podane ilości są ilościami szacunkowymi, obrazują możliwą wielkość i zakres przedmiotu zamówienia oraz mogą być pomocne na etapie przygotowania oferty. 10) Wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia rzeczywistej ilości odpadów, różniącej się w dół lub w górę od prognozowanej w ramach podanych rodzajów (kodów) odpadów. Rodzaj odpadów Kod odpadów Prognoza na lata 2018-2020 [Mg] Niesegregowane (zmieszanie) odpady komunalne 20 03 01 - 600Mg; Odpady segregowane (tworzywa sztuczne, szkło, papier, metal) 20 01 01, 20 01 02 20 01 39, 20 01 40, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 07, 15 01 06 -600Mg; Odpady ulegające biodegradacji (luzem i gałęzie) 20 02 01 -2100Mg; Odpady kuchenne ulegające biodegradacji (luz) 20 01 08 - 30Mg; Odpady betonu i cegły, gruz betonowy i ceglany z remontów 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03 - 30Mg, Budowlane materiały wykończeniowe, materiały izolacyjne Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 17 01 07, 17 06 04, 17 09 04 - 30Mg; Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 -30Mg; Gleba i ziemia, w tym kamienie 17 05 04 - 45Mg; Odpady z czyszczenia ulic i placów 20 03 03 -2475Mg; Inne odpady z mechanicznej obróbki odpadów 19 12 12 -15Mg; Odpady niewymienione w innych grupach 20 03 99 -30Mg RAZEM: 5 985Mg. 3. Warunki realizacji: 1) w zakresie dostarczania odpadów: a) odpady wyszczególnione w formularzu cenowym, który stanowi załącznik do niniejszej specyfikacji, będą odbierane z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy – przez Zamawiającego w ramach zawartych umów cywilnoprawnych, b) wszystkie dostarczane przez Zamawiającego odpady muszą być ważone na legalizowanej wadze samochodowej o dokładności +/- 20 kg (Wykonawca będzie przedstawiał na żądanie Zamawiającego wyniki badań z legalizacji wagi oraz kopię legalizacji wagi), c) każdy pojazd Zamawiającego dostarczający odpady musi być dwukrotnie ważony: raz z ładunkiem i drugi raz bez ładunku, d) wynik ważenia musi być wyświetlony każdorazowo na wyświetlaczu zewnętrznym, e) ilość dostarczonych przez Zamawiającego odpadów ma być każdorazowo wpisywana i potwierdzana w dokumentach operatora (karcie drogowej lub innym dokumencie) do każdego pojazdu, przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia, f) Wykonawca zobowiązany jest po zakończeniu każdego miesiąca (do 3-go dnia roboczego następnego miesiąca) przesłać w formie elektronicznej na adres poczty wskazany przez Zamawiającego zapis wag pojazdów Zamawiającego za dany miesiąc (dane w pliku XML, XLS), g) Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania kontrolnego ważenia na innej legalizowanej wadze samochodowej; w przypadku różnicy powyżej 5% wagi ładunku dokonane zostaną powtórne ważenia na kolejnej wybranej przez wykonawcę legalizowanej wadze. Jeżeli wynik ważenia wykonawcy potwierdzi wynik ważenia zamawiającego wykonawca będzie zobowiązany dokonać ponownej kalibracji wagi. h) W przypadku wystąpienia różnicy w ważeniu na niekorzyść zamawiającego, wykonawca zobowiązany jest skorygować wagi w danym okresie rozliczeniowym. i) Zamawiający zastrzega sobie prawo do dostarczenia w okresie obowiązywania umowy mniejszej lub większej ilości odpadów (każdego rodzaju i łącznie), niż określone w powyższej tabeli i załączniku nr 1. j) ilości odpadów do zagospodarowania wskazane w formularzu cenowym są wartościami prognozowanymi i mogą ulec zmniejszeniu, na co Wykonawca wyraża zgodę i nie będzie dochodził roszczeń z tytułu zmian ilościowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. k) Zamawiający dopuszcza możliwość przekazania do zagospodarowania większej ilości odpadów danego typu niż określono w tabeli i zał. nr 1, po cenach jednostkowych podanych w ofercie. 2) w zakresie odbioru odpadów: a) dojazd do miejsca zrzutu odpadów winien być utwardzony tak, aby pojazdy Zamawiającego o dopuszczalnym nacisku 100 kN miały zachowaną możliwość rozładunku niezależnie od warunków atmosferycznych i ich wpływu na podłoże, po uprzednim zważeniu pojazdu, b) teren przy rozładunku winien być utwardzony i dostosowany do swobodnego zawracania i cofania pojazdów operatora w promieniu min. 20 m, c) miejsce rozładunku powinno być należycie zabezpieczone przed dostępem osób postronnych podczas rozładunku odpadów, d) Wykonawca zapewni mycie i dezynfekcję kół i podwozi pojazdów Zamawiającego opuszczających instalację po rozładunku odpadów. Wykonawca może udostępnić możliwość mycia samochodów Wykonawcy transportującego odpady - po podpisaniu odrębnej umowy. e) za wszystkie uszkodzenia pojazdów Zamawiającego wynikłe ze złego stanu technicznego dróg dojazdowych i miejsc manewrowych na terenie instalacji będzie odpowiadał Wykonawca, w szczególności jest on zobowiązany do pokrycia kosztów naprawy i wymiany trwale uszkodzonego ogumienia, f) w przypadku wystąpienia awarii lub innej przyczyny uniemożliwiającej przyjmowanie odpadów Wykonawca wskaże instalację zastępczą i poniesie wszelkie koszty związane z tak zaistniałą sytuacją. Instalacja wskazana przez Wykonawcę podlegać będzie akceptacji przez Zamawiającego, w takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego poinformowania zamawiającego o każdej sytuacji powodującej utrudnienia w składowaniu dowiezionych odpadów lub braku możliwości składowania z co najmniej 1-dniowym wyprzedzeniem, g) Wykonawca zabezpieczy odbiór odpadów w dni robocze oraz soboty w godzinach od 6.00 do 19.00. W szczególnych przypadkach odpady mogą być przyjmowane w innych dniach i godzinach, co wymaga wcześniejszego uzgodnienia pomiędzy stronami. h) Wykonawca zapewni podstawienie kontenerów Zamawiającemu w godzinach jego pracy, od godz. 6.00 do godz. 18.00. Zmiana ww. godzin możliwa jest po uzgodnieniu z przedstawicielami Zamawiającego. 3) w zakresie ewidencji i rozliczania odpadów: a) każda faktycznie dostarczona przez Zamawiającego ilość odpadów będzie ewidencjonowana przez Wykonawcę z obligatoryjnym rozbiciem na: ilość odpadu, nr rejestracyjny pojazdu dostarczającego odpad, określony kod odpadu oraz datę dostarczenia odpadów, b) na potwierdzenie faktycznej ilości zagospodarowanych odpadów wskazany przez Wykonawcę pracownik podpisze Zamawiającemu karty przekazania odpadów, c) Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszystkie wymagane sprawozdania określone obowiązującymi przepisami w sprawie zagospodarowania odpadów, w terminach wskazanych w tychże przepisach. 4) w zakresie postępowania z odpadami: a) Wykonawca jest odpowiedzialny za osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, wskazanych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016r. poz. 2167) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U z 2017r. poz. 2412), b) Wykonawca powinien posiadać status instalacji regionalnej w Regionie Małopolskim zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i ustawą o odpadach, c) Frakcja odpadów 0-80 mm winna być odsiewana i przewożona do kompostowania. Odpady o frakcji powyżej 80 mm z sita bębnowego, powinny trafić do kabiny sortowniczej celem ich przesortowania. 5) w zakresie wymagań prawnych i środowiskowych dotyczących zagospodarowania odpadów: a) Wykonawca powinien posiadać status instalacji regionalnej w Regionie Małopolskim zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dla: • instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów (MBP); • instalacji biologicznego przetwarzania odpadów ulegających biodegradacji (kompostownia), • składowania odpadów powstałych w procesie mechaniczno – biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów. b) Instalacja MBP powinna gwarantować wykonanie art. 30 pkt 1 (zakazuje się przetwarzania odpadów poza instalacjami i urządzeniami), ustawy o odpadach (Dz.U. z 2018r., poz. 21 z późn. zm.). 6) warunki rozliczania zadania: a) dopuszcza się możliwość częściowego fakturowania, b) fakturowanie za dostarczone do zagospodarowania odpady będzie się odbywało za każdy miesiąc kalendarzowy z dołu, c) faktura powinna zawierać ilość i rodzaj odpadu oraz cenę jednostkową jego zagospodarowania. Podstawą do wystawienia faktury za wykonane prace będzie uprzednie rozliczenie ilości odebranych odpadów zgodnie z warunkami odbioru zadania, o których mowa w niniejszym rozdziale specyfikacji, d) na potwierdzenie faktycznej ilości przekazanych odpadów przedstawiciel zamawiającego dostarczy karty przekazania odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami, e) prawidłowo wystawione faktury VAT płatne będą przelewem w terminie do 30 dni od daty wpływu faktury VAT, f) za wykonanie prac stanowiących przedmiot zamówienia Zamawiający zapłaci wynagrodzenie według cen jednostkowych wskazanych w ofercie. Wykonawca zapewni zagospodarowanie wszystkich odpadów komunalnych objętych zakresem zamówienia z Miastem Oświęcim, wytworzonych w okresie realizacji zamówienia tj. od dnia podpisania umowy do 31.12.2020r. oraz odpadów pochodzących od właścicieli nieruchomości, z którymi zamawiający ma podpisane umowy cywilnoprawne na odbiór lub odbiór i zagospodarowanie odpadów – wg ich rodzaju (kod odpadu). Zamawiającym nie ma wpływu na ilość odpadów w poszczególnych asortymentach (kodach) stąd te wartości mogą odbiegać od szacunków podanych w siwz, a oparte są na danych z przedstawionych Zamawiającemu szacunków i umów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90533000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępujący do przetargu zobowiązany jest do złożenia wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) w formie określonej w art. 45 ust. 6 Ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto MZUK Sp. z o.o. w ING Bank Śląski S. A. Nr PL 83 1050 1100 1000 0090 3134 5979. 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Szczegółowe informacje dot. wadium znajdują się w siwz w rozdziale X.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: Wykonawcy muszą posiadać:  aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zagospodarowania odpadów (w ramach niniejszego punktu należy dołączyć pozwolenie zintegrowane lub/i sektorowe na prowadzenie działalności w zakresie zagospodarowanie odpadów, tj. składowanie, przetwarzanie w instalacji) na podstawie ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018r. poz. 21 z późn. zm.)  aktualną informację o statusie instalacji do przetwarzania odpadów jako instalacji regionalnej w Regionie Małopolskim Potwierdzeniem może być w szczególności odpowiedni akt prawa miejscowego wskazujący instalację do przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz instalację do składowania odpadów powstających w procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania jako instalację regionalną (status regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych dla instalacji MBP, kompostowi, składowiska odpadów innych niż obojętne i niebezpieczne).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony formularz ofertowy – według zał. nr 1 do siwz, 2) Wypełniony kosztorys ofertowy – według zał. 1 a do siwz, 3) Dowód wpłaty wadium. 4) Inne dokumenty wskazane w siwz w zależności od konfiguracji wykonawstwa. 5) Postuluje się przedstawienie parafowanego na wszystkich stronach wzoru umowy (zał. nr 7 do siwz) - nieobowiązkowo.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach