Przetargi.pl
Szlak Matki Boskiej po obu stronach granicy.

Gmina Kuźnia Raciborska ogłasza przetarg

  • Adres: 47-420 Kuźnia Raciborska, ul. Słowackiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 324 191 224 , fax. 324 191 432
  • Data zamieszczenia: 2020-06-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kuźnia Raciborska
    ul. Słowackiego 4
    47-420 Kuźnia Raciborska, woj. śląskie
    tel. 324 191 224, fax. 324 191 432
    REGON: 52798300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kuzniaraciborska.pl; http://kuznia-raciborska.finn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Szlak Matki Boskiej po obu stronach granicy.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Szlak Matki Boskiej po obu stronach granicy.” Zadanie realizowane przy udziale pomocy finansowej : Program Współpracy Transgranicznej INTERREG V-A Republika Czesko-Polska, Fundusz Mikroprojektów 2014-2020 w Euroregionie Silesia. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. Demontaż kolumny właściwej, postumentu oraz obramowania niecki. 2. Rozbiórka murowanej konstrukcji cokołu z wykonaniem jej inwentaryzacji. 3. Przetransportowanie wszystkich zdemontowanych elementów do warsztatu wykonawcy. 4. Oczyszczenie z nawarstwień biologicznych i dezynfekcja kamienia przy użyciu środków o szerokim spektrum działania przeciw biologicznego. 5. Ostrożne mechaniczne usunięcie wtórnych uzupełnień z zapraw cementowych oraz cementowo-wapiennych, a także spoin klejowych. 6. Wykucie pozostałości kotew mogących ulegać korozji i ich zamiana na kotwy ze stali nierdzewnej. 7. Oczyszczenie z produktów korozji elementów metalowych przeznaczonych do pozostawienia na obiekcie, np. nimb, wraz z ich zabezpieczeniem antykorozyjnym w systemie cynkowania na zimno. 8. Usunięcie powłok olejnych: - mechanicznie przy użyciu skalpeli i drobnych dłut, - przy zastosowaniu substancji spęczniających warstwy malarskie, - na drodze zmydlania (mieszanką amoniak – perhydrol – etanol). 9. Oczyszczenie powierzchni z zabrudzeń oraz nawarstwień fałszywej patyny: - przy zastosowaniu pary wodnej pod regulowanym ciśnieniem, - metodą chemiczną - pastą z fluorku amonu w metylocelulozie oraz roztworami środków powierzchniowoczynnych, 10. Oczyszczanie mocno rozwiniętych powierzchni figuralnych i ornamentalnych przy użyciu wody z doczyszczeniem mechanicznym szczoteczkami i drobnymi kamieniami szlifierskimi. 11. Ewentualne pozostające trwałe nawarstwienia mogą zostać doczyszczone metodą niskociśnieniową strumieniową przy użyciu pyłowych frakcji kruszyw, urządzeniem do mikropiaskowania. 12. Usunięcie przebarwień z korozji żelaza oraz korozji mikrobiologicznej przy pomocy okładów z roztworu kwasu tioglikolowego i wodorotlenku amonu. 13. Usunięcie przeolejeń struktury kamienia przy zastosowaniu metod chemicznych (mieszaniny H2O2 i NH4OH, stabilizowanej alkoholem) i wyprowadzania powstałych w reakcji mydeł do okładów z ligniny i pulpy celulozowej. 14. Odsolenie kamienia metodą migracji do rozszerzonego środowiska, przy użyciu okładów z ligniny i wody demineralizowanej. 15. Scalenie rozłamów ceramiki na spoin ę z żywicy epoksydowej z zastosowaniem zbrojenia ze stali nierdzewnej lub włókien szklanych i wykonaniem niezbędnego laminowania tkaniną szklaną od strony wewnętrznej. 16. Wzmocnienia konstrukcyjne i skotwienie spękań kamienia prętami spiralnymi z austenitycznej stali nierdzewnej, wklejanymi na systemowej zaprawie. 17. Zabezpieczenie większych szczelin dyspersją wodną żywicy epoksydowej. 18. Iniekcja drobnych szczelin żywicą epoksydową o niskiej lepkości. 19. Przeprowadzenie impregnacji strukturalnej środkiem opartym o estry kwasu krzemowego o stopniu wytrącania żelu ustalonym w zależności od właściwości podłoża. 20. Uzupełnienie ubytków i rekonstrukcja brakujących fragmentów form rzeźbiarskich modyfikowaną zaprawą mineralną o właściwościach mechanicznych dostosowanych do podłoża (w szczególności należy uwzględnić obniżoną odporność mechaniczną). 21. Scalenie kolorystyczne powierzchni laserunkowo farbami mineralnymi. 22. Zakłada się ewentualną rekonstrukcję fragmentarycznych opracowań barwnych w technice krzemianowej. 23. Rekonstrukcja złoceń złotem płatkowym w technice na mikstion przeznaczony do ekspozycji zewnętrznej. 24. Przeprowadzenie naprawy fundamentu z jego uzupełnieniem - wydźwignięciem do pierwotnego poziomu ekspozycji oraz przywróceniem formy opaski wokół niecki, ewentualnie rekonstrukcja fundamentu w konstrukcji żelbetowej, zapewniająca posadowienie obiektu poniżej strefy przemarzania gruntu. 25. Dno niecki wykonać w sposób zapobiegający oddziaływaniu naprężeń, mogących powodować spękania oraz ukształtowaniem zapewniającym prawidłowe odprowadzanie wody ( w tym z ukształtowaniem faset na stykach z elementami pionowymi). 26. Wykonanie poziomych warstw izolacyjnych w rozwiązaniach systemowych, zapewniających długotrwałe, bezawaryjne funkcjonowanie zabezpieczenia. 27. Wykonanie pionowych izolacji przeciwwilgociowych elementów pogrążonych w gruncie. 28. Odtworzenie murowanego cokołu kolumny z wykończeniem zaprawą imitującą kamień. 29. Montaż obiektu w miejscu posadowienia. Łączenia bloków kamiennych wykonać na uelastycznianą zaprawę mineralną z zastosowaniem nowych elementów kotwiących ze stali nierdzewnej. 30. Po scaleniu elementów kamiennych wykonać spoinowanie zaprawą mineralną, opartą o spoiwo z wapna trasowego. 31. Zapewnienie odpływu wody z niecki poprzez remont lub odtworzenie instalacji odprowadzającej wodę do sąsiadującej studzienki; należy przy tym uwzględnić skorygowany poziom obiektu. 32. Hydrofobizacja materiału kamiennego impregnatem silanowo-siloksanowym. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: 1) specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) wraz z załącznikami; 2) pozwolenie konserwatorskie, pozwolenie na budowę; 3) przedmiar robót, dokumentacja techniczna, Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót - stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ; 4) wzór umowy – stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ. UWAGA! Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej terenu objętego zamówieniem publicznym. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia do obowiązków Wykonawcy należy ponadto: 1) wykonanie wszelkich prac pomocniczych i przygotowawczych, które są konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia objętych niniejszym zamówieniem, a w szczególności zorganizowanie placu budowy wraz zapewnieniem energii elektrycznej i wody dla potrzeb budowy, oraz zapewnienie bezpieczeństwa i ograniczenie dostępu osób trzecich; 2) wykonanie wszelkich innych robót, przeprowadzenie niezbędnych uzgodnień, badań (w tym laboratoryjnych), sprawdzeń, pomiarów, czynności, obowiązków i wymogów wynikających z niniejszej specyfikacji (umowy, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji technicznej, przedmiaru robót), 3) roboty mają być prowadzone w sposób zapewniający przejazd i dojścia do obiektów mieszkalnych, handlowych, produkcyjnych i innych instytucji; 4) do obowiązku wybranego w toku postępowania Wykonawcy należało będzie sporządzenie harmonogramu rzeczowo – finansowego i przedstawienie go do akceptacji Zamawiającemu najpóźniej w dniu przekazania placu budowy. Wymagania dotyczące robót: 1) wszystkie prace powinny być zrealizowane zgodnie z przepisami prawa, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, p.poż, zgodnie z poleceniami Przedstawiciela Zamawiającego na budowie (inspektora nadzoru), 2) wykonane roboty oraz użyte materiały do wykonania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 215), Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. z 2020 Dz.U. poz.282), 3) wykonawca zobowiązany jest do pokrycia kosztów utylizacji materiałów z rozbiórki, kosztów zużycia wody, energii elektrycznej dla potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia, 4) zadeklarowana przez Wykonawcę cena ofertowa musi zawierać wszelkie czynności I koszty niezbędne dla właściwego zrealizowania przedmiotu zamówienia, wynikające z zapisów dokumentacji przetargowej, w tym SIWZ z załącznikami, celu inwestycji obowiązujących przepisami prawa, zasad wiedzy technicznej, zasad sztuki budowlanej, przyjętych dobrych zwyczajów w realizacji tego typu zamówienia oraz innych czynności niezbędnych dla właściwej realizacji zadania, 5) wykonawca zobowiązany jest do pokrycia kosztów utylizacji materiałów z rozbiórki (w tym odpadów niebezpiecznych), kosztów zużycia wody, energii elektrycznej dla potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia (uzgodnienie formy rozliczenia nastąpi w trakcie przekazania terenu prowadzenia robót). Wytyczne dotyczące zagospodarowania odpadów: 1) powstałe w wyniku prac odpady budowlane winny zostać zagospodarowane przez Wykonawcę zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 797), 2) Gmina Kuźnia Raciborska nie posiada na swoim terenie składowiska odpadów, należy zatem uwzględnić konieczność wywozu odpadów do stosownej instalacji zlokalizowanej poza terenem Gminy Kuźnia Raciborska, 3) materiały z rozbiórki winny być usunięte przez Wykonawcę na jego koszt poza teren budowy zgodnie z przepisami ustawy o odpadach. Koszt związany z rozbiórką materiałów, transportem, składowaniem (utylizacją) ponosi Wykonawca, nie podlega on osobnej zapłacie i jest zawarty w wynagrodzeniu umownym, 4) Wykonawca jako wytwórca odpadów odpowiedzialny jest za prawidłowe, zgodne z przepisami prawa zagospodarowanie odpadów z rozbiórki. Rozwiązania równoważne. Wszelkie wskazane w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych i przedmiarze robót znaki handlowe, towarowe, nazwy modeli, numery katalogowe należy rozumieć jako przykładowe i służą jedynie do określenia cech technicznych i jakościowych materiałów a nie są wskazaniem producenta - rozpatrywać je należy łącznie ze słowem /równoważny/ pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Zamawiający dopuszcza składanie ofert z zastosowaniem innych materiałów niż określone w dokumentacji projektowej o nie gorszych parametrach od zaprojektowanych i jakości potwierdzonej certyfikatem. Użyte materiały winny być w I gatunku jakościowym i wymiarowym, posiadające odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie i zapewniające sprawność eksploatacyjną. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do dokumentacji przetargowej jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ (i w załączonych do niej dokumentach). Wymagania Zamawiającego w zakresie zatrudnienia pracowników przy realizacji przedmiotu zamówienia. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga, zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.). Przez pracowników Wykonawcy lub Podwykonawcy zatrudnionych na podstawie umowy o pracę winien być wykonywany następujący zakres prac: - prace związane z rekonstrukcją figury maryjnej. Wymóg w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę dotyczy osób, które w trakcie realizacji zamówienia wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy więc osób kierujących budową, wykonujących usługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, itp. Wykonawca składa oświadczenie, że osoby wykonujące czynności określone przez Zamawiającego są zatrudnione na podstawie umowy o pracę - w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań. 1. W trakcie realizacji umowy Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, które wykonują czynności określone przez Zamawiającego, tj. do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów. 2. W trakcie realizacji umowy na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenia i dokumenty w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę osób, które wykonują czynności określone przez Zamawiającego, w trakcie realizacji zamówienia tj.: 1) oświadczenie Wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako RODO) i ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 3. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności. 4. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 5. Za niedopełnienie wymogu zatrudniania pracowników na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy – Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania pracowników na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) – za każdorazowe stwierdzenie przez Zamawiającego tej okoliczności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych, 00/100 ), w nieprzekraczalnym terminie do dnia 24.06.2020 r. do godz. 09.00. Oferta niezabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta powinna składać się z: 1) formularza ofertowego - zgodnego z treścią Załącznika nr 1 do SIWZ; 2) oświadczenia o spełnieniu warunków udziału i nie podleganiu wykluczeniu z postępowania (zwanego dalej Oświadczeniem) stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu - zgodnego z treścią Załącznika nr 2 do SIWZ; 3) zobowiązania innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (art. 22a ust. 2 ustawy Pzp) – zgodnego z treścią Załącznika nr 6 do SIWZ - jeżeli dotyczy; 4) pełnomocnictwa - jeżeli dotyczy. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji: 1. Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, 2. podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów rejestrowych lub z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 5) Kopia dowodu wniesienia wadium. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, oryginały dokumentów, o których mowa wyżej należy złożyć w kasie Urzędu (pokój nr 8), natomiast do oferty należy załączyć ich kserokopię. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu: – oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – załącznik nr 3 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach