Przetargi.pl
„Sukcesywna dostawa paliw płynnych na potrzeby Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych sp. z o.o. w Tarnowie w2021 roku”

Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 33-100 Tarnów, Ul. Komunalna
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 625 82 09
  • Data zamieszczenia: 2021-01-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o.
    Ul. Komunalna 31
    33-100 Tarnów, woj. małopolskie
    tel. 14 625 82 09
    REGON: 12283026000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.puk.tarnow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: komunalna spółka z o.o.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Sukcesywna dostawa paliw płynnych na potrzeby Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych sp. z o.o. w Tarnowie w2021 roku”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa paliw płynnych, w tym benzyny pb 95, oleju napędowego oraz oleju opałowego do pojazdów i sprzętu silnikowego Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych sp. z o.o. w Tarnowie w 2021 roku. 2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): • 09132000-3 – Benzyna • 09132100-4 – Benzyna bezołowiowa • 09134100-8 - Olej napędowy • 09135100-5 - Olej opałowy 3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych w następujący sposób: 3.1. CZĘŚĆ 1 ZAMÓWIENIA –ZAKUP BENZYNY PB 95 NA STACJI PALIW WYKONAWCY 3.1.1. Przedmiotem tej części zamówienia jest sukcesywny zakup przez Zamawiającego benzyny bezołowiowejPb 95 na stacji paliw Wykonawcy w 2021 r. w szacunkowej iloścido około 14.000 litrów. Podana powyżej ilość benzyny bezołowiowej Pb 95 ma charakter szacunkowy służącą do kalkulacji ceny ofertowej. Ostateczna ilość zakupionej w ramach przedmiotu zamówieniabenzyny bezołowiowej Pb 95 wynikać będzie z rzeczywistych potrzeb Zamawiającego w trakcie realizacji zamówienia, co oznacza, że Zamawiający jest uprawniony do zakupu mniejszej ilości benzyny bezołowiowej Pb 95 niż podana powyżej jej ilość szacunkowa, a Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia wobec Zamawiającego. Rozliczenia pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym dokonywane będą na podstawie faktycznie zakupionych przez Zamawiającego ilości benzyny bezołowiowej Pb 95. 3.1.2. Pozostałe wymagania 1) Dostarczana w ramach zamówienia benzyna Pb95 musi spełniać wymagania jakościowe określonew ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw, w tym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 październik 2015r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1660) oraz odpowiadać normom PN-EN 228+A1:2017-06. W przypadku zmiany norm i przepisów w tym zakresie dostarczana w ramach zamówienia benzyna Pb 95 musi być zgodna ze zmienionymi normami i przepisami. 2) Wykonawca zobowiązany jest przedstawić, na każde żądanie Zamawiającego, wystawione przez producenta świadectwo jakości dostarczanej Zamawiającemu benzyny Pb 95 potwierdzające jej zgodność z obowiązującymi w tym zakresie normami i przepisami prawa. 3) Zamawiający ma prawo przeprowadzić kontrolę jakości dostarczanego paliwa w sposób i na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 1 września 2009 r. w sprawie sposobu pobierania próbek paliw ciekłych i biopaliw ciekłych (Dz. U. 2014 r., nr 147, poz. 1035). W zakresie weryfikacji jakości dostarczonej benzyny Pb95 Zamawiającemu jest uprawniony do zlecenia w tym zakresie badan wybranemu przez siebie niezależnemu akredytowanemu laboratorium. 4) Wszelkie reklamacje z tytułu jakości sprzedanej Zamawiającemu benzyny Pb 95 Wykonawca zobowiązany jest załatwić w terminie 7 dni od daty ich pisemnego zgłoszenia przez Zamawiającego. Brak odpowiedzi Wykonawcy w tym terminie na zgłoszoną reklamację będzie uważany za uznanie reklamacji przez Wykonawcę.Załatwienie reklamacji następować będzie poprzez wymianę benzyny Pb 95 wadliwej na wolną od wad na koszt i staraniem Wykonawcy, w terminie 2 dni od daty uznania reklamacji. 5) Wykonawca odpowiada na zasadach ogólnych za szkody Zamawiającego w przypadku, gdy dostarczona Zamawiającemu w ramach umowy benzyna Pb 95 będzie miała parametry niezgodnych z obowiązującymi normami i przepisami prawa. W przypadku stwierdzenia wad jakościowych dostarczonej benzyny Pb 95 Wykonawca zobowiązuje się w szczególności do: a) dostarczenia Zamawiającemu na swój koszty i swoim staraniem benzyny Pb 95 wolnej od wad, b) naprawy szkód (awaria pojazdów/sprzętu) spowodowanych użyciem przez Zamawiającego dostarczonej benzyny Pb 95. 3.1.3. Miejsce, sposób poboru benzyny Pb 95 i zasady jej ewidencjonowania: 1) Wymaga się, aby tankowanie (pobór) benzyny Pb95 przez Zamawiającegobyło zapewnione naco najmniej 1 stacji paliw Wykonawcy podłożonej od zakładu Zamawiającego zlokalizowanego przy ul. Kąpielowej 4b w Tarnowiew odległość nie większej niż 3 km licząc po drogach utwardzonych obliczonej z wykorzystaniem danych zawartych na stronie internetowej https://www.google.com/maps. Wykonawca w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ)wskaże stację poboru benzyny Pb95 przewidziane do realizacji tej części zamówienia z podaniem jej miejsca położenia (adresu) i odległość od zakładu Zamawiającego przy ul. Kąpielowej 4b w Tarnowie wyliczoną z wykorzystaniem danych zawartych na stronie internetowej https://www.google.com/maps. Zamawiający zweryfikuje podaną przez Wykonawcę w tym zakresie odległość również z wykorzystaniem danych zawartych na stronie internetowej https://www.google.com/maps. 2) Upoważnieni przedstawiciele Zamawiającego będąsukcesywnie - zależnie od potrzeb - tankowali benzynę Pb95 w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 do 15:00 na wskazanej w pkt 1 stacji paliw Wykonawcy. Pobór tankowanie (pobór) benzyny Pb95 będzie bezpośrednioz dystrybutorówdo zbiorników paliwa pojazdów służbowych Zamawiającego lub do kanistrów Zamawiającegow przypadku paliwa przeznaczonego do sprzętu. 3) Zamawiającydostarczy Wykonawcy wykaz pojazdów oraz osób (przedstawicieli Zamawiającego) upoważnionych do tankowania benzyny Pb95w imieniu Zamawiającegona stacji Wykonawcy. Wykaz ten Zamawiający będzie na bieżąco aktualizował. 4) Po każdorazowym tankowaniu benzyny Pb95 na stacji paliw Wykonawca wyda pobierającemu benzynę Pb95 upoważnionemu przedstawicielowi Zamawiającego POTWIERDZENIE zawierające: a) datę i godzinę tankowania (poboru) benzyny Pb95, b) numer rejestracyjny pojazdu, c) nazwę i ilość pobranej benzyny Pb95,, d) cenę jednostkową netto zł za 1 l (dm3) benzyny Pb95, obowiązującą w dniu tankowania na dystrybutorach na stacji paliw Wykonawcy pomniejszoną o upust (rabat) podany w ofercie Wykonawcy - w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ), e) całkowitą wartość transakcji (zł brutto i netto), f) podpis (imię i nazwisko) pobierającego paliwo przedstawiciela Zamawiającego potwierdzający dokonane tankowanie. 3.1.4. Sposób rozliczania: 1) Benzyna Pb95 pobrana na stacji paliw Wykonawcyprzez upoważnionego do tego przedstawiciela Zamawiającego będzie rozliczana bezgotówkowo w następujących okresach rozliczeniowych: od 1 do 15 dnia każdego miesiąca i od 16 do ostatniego dnia każdego miesiąca. Za datę sprzedaży benzyny Pb95uznaje się ostatni dzień danego okresu rozliczeniowego. 2) Podstawą rozliczeń zakupu benzyny Pb95w danym okresie rozliczeniowym będzie faktyczna ilość zatankowanej przez Zamawiającegobenzyny Pb95oraz cena netto zł za 1 l (dm3) Benzyny bezołowiowej - Eurosuper 95 na dystrybutorach Wykonawcy obowiązująca w dniu tankowania pomniejszona o wielkości upustu (rabat) w % podanego przez Wykonawcę w ofercie z uwzględnieniem obowiązującej stawiki podatku VAT. Udzielony % upustu (rabatu)jest niezmienny przez cały okres realizacji zamówienia. 3) Wykonawca zobowiązany jest na każde żądanie Zamawiającego przedstawić wykaz cen w zł netto za 1 l (dm3) benzyny bezołowiowej - Eurosuper 95 na dystrybutorach na stacji Wykonawcy obowiązujących w danym dniu tankowania (poboru) paliwa. 4) Wykonawca będzie dostarczał Zamawiającemu zbiorczą fakturę na15-ty i na ostatni dzień danego miesiąca wraz z podpisanym przez siebie ZESTAWIENIEMzawierającym wykaz tankowańbenzyny Pb95 na stacji paliw Wykonawcadokonanych przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającegow danym okresie rozliczeniowym, zawierającym: a) daty i godzinyposzczególnych tankowań benzyny Pb95, b) numery rejestracyjnych pojazdu, c) nazwę i ilość pobieranego paliwa, d) cenę jednostkową netto zł za 1 l (dm3) benzyny Pb95 obowiązującą w dniu tankowania na dystrybutorach na stacji paliw Wykonawcy pomniejszoną o upust (rabat) podany w ofercie Wykonawcy - w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ), e) całkowitą wartość transakcji (zł brutto i netto), f) imiona i nazwiska pobierających paliwo przedstawicieli Zamawiającego. 5) Dane wynikające z ZESTAWIENIA, o którym mowa w pkt 4 podlegają każdorazowo weryfikacji oraz akceptacji przez Zamawiającego w zakresie zgodności z danymi wynikającymi z wydawanych przez Wykonawcę w tym okresie rozliczeniowym POTWIERDZEN, o których mowa w pkt 3.1.3 ppkt 4. 6) Za pobranąw danym okresie rozliczeniowymbenzynę Pb95 Zamawiający będzie dokonywał zapłatyz dołu w terminie 30 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę zbiorczej faktury dostarczonej wraz z prawidłowym zestawieniem, o którym mowa w pkt 4. 3.2. CZĘŚĆ 2 ZAMÓWIENIA - DOSTAWA OLEJU NAPĘDOWEGO DO MIKROSTACJI i ZBIORNIKÓW ZAMAWIAJĄCEGO: 3.2.1. Przedmiotem tej części zamówienia jest sukcesywna dostawa oleju napędowego B0 (do napędu silników o zapłonie samoczynnym) do mikrostacjipaliw Zamawiającego zlokalizowanej przy ul. Kąpielowej 4b w Tarnowie oraz do zbiorników na paliwo o poj. 1m3 każdy zlokalizowanych przy ul. Komunalnej 31 w Tarnowie w 2021r. w szacunkowej ilości: do około 220 m3. Podana powyżej ilość oleju napędowego B0 ma charakter szacunkowy służącą do kalkulacji ceny ofertowej. Ostateczna ilość zakupionego w ramach przedmiotu zamówienia oleju napędowego B0 wynikać będzie z rzeczywistych potrzeb Zamawiającego w trakcie realizacji zamówienia, co oznacza, że Zamawiający jest uprawniony do zakupu mniejszej ilości oleju napędowego B0 niż podana powyżej jego ilość szacunkowa, a Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia wobec Zamawiającego.Rozliczenia pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym dokonywane będą na podstawie faktycznie zakupionych przez Zamawiającego ilości oleju napędowego B0. 3.2.2. Pozostałe wymagania: 1) Dostarczany w ramach zamówienia olej napędowy B0 musi spełniać wymagania jakościowe określone w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw, w tym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 październik 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1660) oraz odpowiadać normom zgodnego z normą PN-EN 590+A1:2017-06. W przypadku zmiany norm i przepisów w tym zakresie dostarczany w ramach zamówienia olej napędowy B0 musi być zgodny ze zmienionymi normami i przepisami. 2) Wykonawca dostarczał będzie Zamawiającemu olej napędowy B0 nie zawierający biokomponentów. W sytuacjach obiektywnie niezależnych od Wykonawcy i przez niego udokumentowanych (np. braku dostępności oleju napędowego B0 w momencie zamówienia) dopuszcza się możliwość dostarczenia oleju napędowego B7 – zawierającego 7% domieszki biokomponentu. W takim przypadku Wykonawca musi zgłosić Zamawiającemu zaistniały fakt na adres e-mailowy z podaniem faktycznej przyczyny. 3) W przypadku wątpliwości co do jakości dostarczonego oleju napędowego Zamawiający ma prawo przeprowadzać kontrolę jakości dostarczanego oleju napędowego w sposób i na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 1 września 2009 r. w sprawie sposobu pobierania próbek paliw ciekłych i biopaliw ciekłych . W takim wypadku: a) Zamawiający pobierze w obecności przedstawiciela Wykonawcy próbkę dostarczonego oleju napadowego i skieruje ją do badania do akredytowanego, wybranego przez siebie laboratorium na koszt Wykonawcy. b) Próbka oleju będzie pobierana w ilości do 2 litrów do pojemnika dostarczonego przez Wykonawcę. c) Pojemnik z próbką oleju zostanie zabezpieczony plombami z odciskami upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. Na tę okoliczność zostanie sporządzony protokół pobrania próbki w dwóch egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron. d) Wyniki badań są dla stron wiążące i nie podlegają reklamacji. e) W razie stwierdzenia przez akredytowane laboratorium, że dostarczony olej napędowy nie spełnia wymaganych norm jakościowych Wykonawca musi odebrać od Zamawiającego na swój koszty i ryzyko wadliwy olej napędowy i dostarczyć w takiej samej ilości olej spełniający parametry jakościowe w terminie 24 godzin od dnia otrzymania wyników z laboratorium. f) Wykonawca pokryje wszelkie koszty jakie poniesie Zamawiający związane z nabyciem, zwrotem oraz wszelkimi następstwami użycia wadliwego oleju napędowego. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia przed rozładunkiem dostarczonej partii oleju napędowego kontroli wstępnej autocysterny obejmującej: a) sprawdzenie, czy autocysterna nie posiada śladów wycieków, b) sprawdzenie stanu i czystości przewodów spustowych autocysterny, c) sprawdzenie, czy autocysterna odpowiada ogólnym przepisom BHP i p-poż, d) pobranie próbek oleju napędowego z zaworu spustowego autocysterny w celu dokonania oceny wzrokowej, czy olej jest klarowny, bez zawiesin, osadów ciał stałych lub wody; graniczna wielkość, do której pobiera się próbki wynosi 5 litrów ON. Próbki oleju napędowego będą pobierane z autocysterny Wykonawcy zgodnie z normą PN-EN ISO 3170:2006 określoną w załączniku do rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 1 września 2009 r. w sprawie sposobu pobierania próbek paliw ciekłych i biopaliw ciekłych (Dz.U. z 2014 r., poz.1035 ze zm.). 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia dostarczanej partii oleju napędowego w przypadku: a) stwierdzenia braku dostarczenia przez Wykonawcę wymaganych dokumentów (świadectwo jakości lub dokument równoważny świadectwu jakości (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem) potwierdzający, że dostarczony olej napędowy spełnienia parametry jakościowe określone w SWIZ, względnie przedstawienia dokumentów niekompletnych lub niewłaściwych, b) zastrzeżeń wynikających z przeprowadzonej kontroli wstępnej, o której mowa w pkt 4, a w szczególności w razie stwierdzenia obecności wody w oleju napędowym w ilości niezgodnej z PN-EN 590 oraz rozporządzeniem Ministra Gospodarki dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2015 r. poz. 1680 ze zm.) lub obcych zanieczyszczeń w pobranej próbce oleju napędowego. 6) Wykonawca odpowiada na zasadach ogólnych za szkody Zamawiającego w przypadku, gdy Wykonawca dostarczy w ramach umowy olej napędowy o parametrach niezgodnych z obowiązującymi normami i przepisami. W przypadku stwierdzenia wad jakościowych dostarczonego oleju napędowego Wykonawca zobowiązuje się w szczególności do naprawy szkód (awaria pojazdów/sprzętu) spowodowanych użyciem przez Zamawiającego dostarczonego wadliwego oleju napędowego. 3.2.3. Miejsce i sposób dostawy oleju napędowego B0 i zasady jego ewidencjonowania: 1) Podstawądostawy przez Wykonawcę partii oleju napędowego będzie przekazane przez Zamawiającego każdorazowo ZAMÓWIENIEw formie e-mail na adres poczty elektronicznej Wykonawcy, w którym Zamawiający określi ilość zamawianego oleju napędowego i miejsce jego dostawy (tj. mikrostacja paliw Zamawiającego zlokalizowana przy ul. Kąpielowej 4b w Tarnowie lub zbiorniki zlokalizowane przy ul. Komunalnej 31 w Tarnowie). Jednorazowa ilość (partia) zamawianego oleju napędowego nie przekroczy 5 m3. 2) Na żądanie Zamawiającego zawarte w zamówieniu, o którym mowa w pkt 1,Wykonawca dostarczy w ramach przedmiotu zamówienia olej napędowy w odmianie odpowiedniej dla pory roku, spełniający odpowiednie własności niskotemperaturowe, a w szczególności w zakresie odpowiedniej temperatury zablokowania zimnego filtru (CFPP) wg normyPN-EN 16329:2013-07. Zamawiający może żądać w zamówieniu dostawy oleju napędowego dla klas klimatu arktycznegoo temperaturze zablokowania zimnego filtra (CFPP) nie wyższej niż –2600C. 3) Dostawypartii oleju napędowego realizowane będą przez Wykonawcę na jego koszt i ryzyko do wskazanego w zamówieniu miejsca dostawy każdorazowood poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 14:30 w terminie do 24 godzin od momentu przesłania Wykonawcy zamówienia, o którym mowa w pkt 1. 4) Dostawy partii oleju napędowego realizowane będą transportem Wykonawcy do tego przystosowanym –autocysternamioznaczonymi zgodnie z przepisami prawa, odpowiednimi tablicami informacyjnymi z numerami identyfikacyjnymi niebezpieczeństwa i materiały niebezpieczne,wyposażonymi w pompę lubdystrybutor zzalegalizowanym licznikiem przepływu umożliwiającą odczytu i wydruk rzeczywistej ilość wydanegooleju napędowego w temperaturze referencyjnej +15ºCoraz w wąż spustowy z końcówkąpodłączeniową do instalacji napełniania o długości umożliwiającej swobodneprzepompowanie. 5) Każdorazowa dostawa partii zamówionego olejunapędowego będzie wykazana Dokumentem „WZ” (WYDANIE NA ZEWNĄTRZ) Wykonawcypotwierdzanym następnie przez upoważnionego pracownika Zamawiającego, a zawierającym następujące informacje: a) cena hurtowa zł netto za 1 m3oleju napędowego Ekodiesel (zł/m3) w temperaturze referencyjnej +15ºC opublikowana na stronie internetowej (spot) www.orlen.plw dniudostawy tej partii oleju napędowego– potwierdzonawydrukiem z ww. strony internetowej. Jeżeli w dniu dostawy zamówionej partii oleju napędowego na ww. stronie internetowej nie będzie opublikowana hurtowa cena oleju napędowego Ekodiesel (zł/m3) należy przyjąć cenę hurtową oleju napędowegoopublikowaną na tej stronie internetowej w ostatnim dniu przed datą tej dostawy, b) temperatura oleju przy załadunku, c) Ilość m3 oleju w temperaturze załadunku i gęstość oleju w temperaturze załadunku, d) Ilość m3 oleju w temperaturze referencyjnej 150 C i gęstość oleju w tej temperaturze. 6) Do każdej dostawy partii oleju napędowego Wykonawca dostarczy Zamawiającemu świadectwo jakości lub dokument równoważny świadectwu jakości (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem) potwierdzający, że dostarczonyolej spełnienia parametry jakościowe określone w SWIZzawierający co najmniej: a) nazwę produktu, b) numer normy, której produkt odpowiada, c) datę sporządzenia atestu, d) nazwę laboratorium, e) oznaczenia parametrów fizyko-chemicznych produktu, f) podpisy upoważnionych osób uwierzytelniających powyższe dane. 7) Odbiór dostarczonej partii oleju napędowego będzie dokonywany w oparciu o przedstawiony przez Wykonawcę wydruk z legalizowanego odmierzacza oleju napędowego, zawierający ilość dostarczonego oleju w m3 rzeczywistych (w temperaturze rzeczywistej), jak i ilości m3 oleju w temperaturze referencyjnej 15°C. Rozliczenie ilościowe dostawy oleju napędowego odbywać się będzie w temperaturze referencyjnej 15°C. 3.2.4. Sposób rozliczania: 1) Dostawy zamówionych partii oleju napędowego będą rozliczane bezgotówkowo po każdej dostawie. 2) Podstawą rozliczenia zakupu oleju napędowego będzie każdorazowo faktura wystawiona przez Wykonawcaoddzielnie za każdą partię dostarczonego Zamawiającemu oleju napędowego. Podstawą wystawienia faktury będzie dokumentu „WZ” - WYDANIE NA ZEWNĄTRZ potwierdzony przez upoważnionego pracownika Zamawiającego, obejmujący faktyczną ilość dostarczonego Zamawiającemu oleju napędowego oraz cenę hurtową zł netto za 1m3 oleju napędowego Ecodiesel (zł/m3) w temperaturze referencyjnej +15ºC opublikowaną na stronie internetowej (spot) www.orlen.plw dniu dostawy danej partii oleju napędowego, pomniejszoną o wielkości upustu (rabatu) w % podanego przez Wykonawcę w ofercie, plus należy podatek VAT. Udzielony % upustu (rabatu) jest niezmienny przez cały okres realizacji zamówienia. Jeżeli w dniu dostawy na ww. stronie internetowej (spot) www.orlen.plnie będzie publikowana hurtowa cena oleju napędowego Ecodiesel (zł/m3),należy przyjąć cenę hurtową tego paliwa publikowaną na tej stronie internetowej w ostatnim dniu przed datą dostawy. 3) Faktury Wykonawca dostarczał będzie Zamawiającemu wraz z podpisanym przez siebie dokumentu „WZ” - WYDANIE NA ZEWNĄTRZ, o którym mowa pkt2. Dane wynikające z tego dokumentu podlega każdorazowo weryfikacji i akceptacji przez Zamawiającego. 4) Zamawiający będzie dokonywał zapłaty z dołu w terminie 30 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury dostarczonej wraz z prawidłowym dokumentem „WZ” - WYDANIE NA ZEWNĄTRZ, o którym mowa pkt 2. 3.3. CZĘŚĆ 3ZAMÓWIENIA –DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGODO ZBIORNIKA ZAMAWIAJĄCEGO 3.3.1. Przedmiotem tej części zamówienia jest sukcesywna dostawa oleju opalowego do zbiornika Zamawiającego zlokalizowanego przy ul. Kąpielowej 4b w Tarnowie w 2021r. w szacunkowej ilości: do około 3m3. Podana powyżej ilość oleju opałowego ma charakter szacunkowy służącą do kalkulacji ceny ofertowej. Ostateczna ilość zakupionego w ramach przedmiotu zamówienia oleju opalowego wynikać będzie z rzeczywistych potrzeb Zamawiającego w trakcie realizacji zamówienia, co oznacza, że Zamawiający jest uprawniony do zakupu mniejszej ilości oleju opalowego niż podana powyżej jego ilość szacunkowa, a Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia wobec Zamawiającego.Rozliczenia pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym dokonywane będą na podstawie faktycznie zakupionych przez Zamawiającego ilości oleju opalowego. 3.3.2. Pozostałe wymagania: 1) Dostarczany w ramach zamówienia olej opałowy musi posiadać właściwości fizyko-chemiczne określone w Polskiej Normie „PN-C-96024:2011 Przetwory naftowe – Oleje opałowe oraz spełniać wymagania jakościowe wynikające z rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 1 grudnia 2016 r. w sprawie wymagań jakościowych dotyczących zawartości siarki dla olejów oraz rodzajów instalacji i warunków, w których będą stosowane ciężkie oleje opałowe (Dz.U. z 2016 r., poz. 2008).W przypadku zmiany norm i przepisów w tym zakresie dostarczany w ramach zamówienia olej opałowy musi być zgodny ze zmienionymi normami i przepisami. 2) W przypadku wątpliwości co do jakości dostarczonego oleju opałowego Zamawiający ma prawo przeprowadzać kontrolę jakości dostarczanego oleju opałowego w sposób i na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 21 lutego 2007 r. w sprawie sposobu pobierania próbek lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego oraz oleju do silników statków żeglugi śródlądowej. W takim wypadku: a) Zamawiający pobierze w obecności przedstawiciela Wykonawcy próbkę dostarczonego oleju opałowego i skieruje ją do badania do akredytowanego, wybranego przez siebie laboratorium na koszt Wykonawcy. b) Próbka oleju będzie pobierana w ilości do 2 litrów do pojemnika dostarczonego przez Wykonawcę. c) Pojemnik z próbką oleju zostanie zabezpieczony plombami z odciskami upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. Na tę okoliczność zostanie sporządzony protokół pobrania próbki w dwóch egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron. d) Wyniki badań są dla stron wiążące i nie podlegają reklamacji. e) W razie stwierdzenia przez akredytowane laboratorium, że dostarczony olej opałowy nie spełnia wymaganych norm jakościowych Wykonawca musi odebrać od Zamawiającego na swój koszty i ryzyko wadliwy olej opałowy i dostarczyć w takiej samej ilości olej spełniający parametry jakościowe w terminie 24 godzin od dnia otrzymania wyników z laboratorium. f) Wykonawca pokryje wszelkie koszty jakie poniesie Zamawiający związane z nabyciem, zwrotem oraz wszelkimi następstwami użycia wadliwego oleju opałowego. 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia przed rozładunkiem dostarczonej partii oleju opałowego kontroli wstępnej autocysterny obejmującej: a) sprawdzenie, czy autocysterna nie posiada śladów wycieków, b) sprawdzenie stanu i czystości przewodów spustowych autocysterny, c) sprawdzenie, czy autocysterna odpowiada ogólnym przepisom BHP i p-poż, d) pobranie próbek oleju opałowego z zaworu spustowego autocysterny w celu dokonania oceny wzrokowej, czy olej jest klarowny, bez zawiesin, osadów ciał stałych lub wody; graniczna wielkość, do której pobiera się próbki wynosi 5 litrów ON. 8) Zamawiający zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia dostarczanej partii oleju opałowego w przypadku: c) stwierdzenia braku dostarczenia przez Wykonawcę wymaganych dokumentów (świadectwo jakości lub dokument równoważny świadectwu jakości (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem) potwierdzający, że dostarczony olej opałowy spełnienia parametry jakościowe określone w SIWZ, względnie przedstawienia dokumentów niekompletnych lub niewłaściwych, d) zastrzeżeń wynikających z przeprowadzonej kontroli wstępnej, o której mowa w pkt 4, a w szczególności w razie stwierdzenia obecności wody w oleju napędowym w ilości niezgodnej z normą lub obcych zanieczyszczeń w pobranej próbce oleju napędowego. 9) Wykonawca odpowiada na zasadach ogólnych za szkody Zamawiającego w przypadku, gdy Wykonawca dostarczy w ramach umowy olej opałowy o parametrach niezgodnych z obowiązującymi normami i przepisami. W przypadku stwierdzenia wad jakościowych dostarczonego oleju opałowego Wykonawca zobowiązuje się w szczególności do naprawy szkód (awaria pojazdów/sprzętu) spowodowanych użyciem przez Zamawiającego dostarczonego wadliwego oleju opałowego. 3.3.3. Miejsce i sposób dostawy oleju opałowego i zasady jego ewidencjonowania: 1) Podstawą dostawy przez Wykonawcę partii oleju opałowego będzie przekazane przez Zamawiającego każdorazowo ZAMÓWIENIE w formie e-mail na adres poczty elektronicznej Wykonawcy określające ilość zamawianego oleju opałowego.. Jednorazowa ilość (partia) zamawianego oleju opałowego nie przekroczy 1m3. 2) Dostawy partii zamówionego oleju opałowego realizowane będą przez Wykonawcę na jego koszt i ryzykokażdorazowodo zbiornika Zamawiającego zlokalizowanego przy ul. Kąpielowej 4b w Tarnowieod poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 14:30 - w terminie do 24 godzin od momentu otrzymania przez Wykonawcę zamówienia zgodnie z pkt 1. 3) Dostawy oleju opałowego realizowane będą transportem Wykonawcy do tego przystosowanym – autocysternami oznaczonymi zgodnie z przepisami prawa odpowiednimi tablicami informacyjnymi z numerami identyfikacyjnymi niebezpieczeństwa i materiały niebezpieczne, wyposażonymi w pompę lub dystrybutor z zalegalizowanym licznikiem przepływu umożliwiającą odczytu i wydruk rzeczywistej ilość wydanego oleju opałowego w temperaturze referencyjnej 15oC, oraz w wąż spustowy z końcówką podłączeniową do instalacji napełniania zbiorników o długości umożliwiającej swobodne przepompowanie. 4) Każdorazowa dostawa partii zamówionego oleju opałowego będzie wykazana dokumentem „WZ” (WYDANIE NA ZEWNĄTRZ) Wykonawcy potwierdzonym przez upoważnionego pracownika Zamawiającego, a zawierającym następujące informacje: a) cena hurtowa zł netto za 1 m3 oleju opałowego (zł/m3) w temperaturze referencyjnej +15ºC opublikowana na stronie internetowej (spot) www.orlen.pl w dniudostawy tej partii oleju opałowego - potwierdzona wydrukiem z ww. strony internetowej. Jeżeli w dniu dostawy zamówionej partii oleju opałowego na ww. stronie internetowej nie będzie opublikowana hurtowa cena oleju opałowego, należy przyjąć cenę hurtową oleju opałowego publikowaną na tej stronie internetowej w ostatnim dniu przed datą tej dostawy, b) temperatura oleju przy załadunku, c) Ilość m3 oleju w temperaturze załadunku i gęstość oleju w temperaturze załadunku, d) Ilość m3 oleju w temperaturze referencyjnej 150 C i gęstość oleju w tej temperaturze. e) Do każdej dostawy partii zamówionego oleju opałowego Wykonawca dostarczy Zamawiającemu świadectwo jakości lub dokument równoważny świadectwu jakości (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem) potwierdzający, że dostarczony olej spełnienia parametry jakościowe określone w SIWZ. 3.3.4. Sposób rozliczania: 1) Dostawy zamówionych partii oleju opałowego będą rozliczane bezgotówkowo po każdej dostawie. 2) Podstawą rozliczenia zakupu oleju opałowego będzie każdorazowo faktura wystawiona przez Wykonawca oddzielnie za każdą partię dostarczonego Zamawiającemu oleju opałowego. Podstawą wystawienia faktury będzie dokumentu „WZ” - WYDANIE NA ZEWNĄTRZ potwierdzony przez upoważnionego pracownika Zamawiającego, obejmujący faktyczną ilość dostarczonego Zamawiającemu oleju opałowego oraz cenę hurtową zł netto za 1 m3 oleju opałowego (zł/m3) w temperaturze referencyjnej +15ºC opublikowaną na stronie internetowej (spot) www.orlen.pl w dniu dostawy danej partii oleju opałowego, pomniejszoną o wielkości upustu (rabatu) w % podanego przez Wykonawcę w ofercie, plus należy podatek VAT. Udzielony % upustu (rabatu) jest niezmienny przez cały okres realizacji zamówienia. Jeżeli w dniu dostawy na ww. stronie internetowej (spot) www.orlen.pl nie będzie publikowana hurtowa cena oleju opałowego należy przyjąć cenę hurtową tego paliwa publikowaną na tej stronie internetowej w ostatnim dniu przed datą dostawy. 3) Faktury Wykonawca dostarczał będzie Zamawiającemu wraz z podpisanym przez siebie dokumentu „WZ” - WYDANIE NA ZEWNĄTRZ, o którym mowa ust. 2. Dane wynikające z tego podlega każdorazowo weryfikacji i akceptacji przez Zamawiającego. 4) Zamawiający będzie dokonywał zapłaty z dołu w terminie 30 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury dostarczonej wraz z prawidłowym dokumentem „WZ” - WYDANIE NA ZEWNĄTRZ, o którym mowa pkt 2. 3.4 WYMAGANIA WSPÓLNE DLA WSZYSTKICH CZĘŚCI ZAMÓWIENIA (1 – 3): Wykonawca musi spełniać wszystkie wymogi formalne i prawne związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w szczególności musi posiadać przez cały czas realizacji zamówienia aktualną koncesję na obrót paliwami ciekłymi zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U. z 2020r. poz. 833).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09132000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach