Przetargi.pl
„Stacja Kultury – Adaptacja, przebudowa i termomodernizacja budynku byłego dworca kolejowego w Pyskowicach”

Gmina Pyskowice ogłasza przetarg

  • Adres: 44-120 Pyskowice, ul. Strzelców Bytomskich
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 326 000 , fax. 323 326 002
  • Data zamieszczenia: 2020-01-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pyskowice
    ul. Strzelców Bytomskich 3
    44-120 Pyskowice, woj. śląskie
    tel. 323 326 000, fax. 323 326 002
    REGON: 27625759300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pyskowice.pl oraz gmpyskowice.peup.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Stacja Kultury – Adaptacja, przebudowa i termomodernizacja budynku byłego dworca kolejowego w Pyskowicach”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Stacja Kultury – Adaptacja, przebudowa i termomodernizacja budynku byłego dworca kolejowego w Pyskowicach” Zamówienie składa się z części projektowej oraz z wykonawczej obejmującej wyłącznie etap 1. Zamawiający informuje, że w grudniu 2019 r. zadanie w zakresie części wykonawczej zostało podzielone na trzy etapy realizacyjne: 1. Etap 1 - prace kończące się uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie budynku 2. Etap 1+ - prace , których nie wykonanie w ramach etapu 1, nie wpłynie na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, 3. Etap 2 – prace pozostałe Dodatkowo w ramach aneksu do PFU rozszerzono zakres PFU o konieczność zaprojektowania i wykonania przyłączy budynku do mediów. W tym celu został sporządzony zał. nr 6.16. pn. „ Zasady przyłączania budynku do mediów”. Zamawiający informuje, iż prace wykonawcze związane z wykonaniem przyłączy należy wykonać w ramach etapu 1, dlatego załącznik ten został oznaczony kolorem różowym, o czym mowa dalej. Zamawiający informuje, iż zakres niniejszego postępowania przetargowego obejmuje: opracowanie dokumentacji projektowej dla wszystkich etapów prac ( etap 1, etap 1+ i etap 2) w oparciu o obowiązujące akty prawne, normy, normatywy i wytyczne Programu funkcjonalno-użytkowego (PFU) z uwzględnieniem jego aneksu i ich załączników, uzgodnienie dokumentacji ze służbami/rzeczoznawcami wymaganymi Prawem budowlanym i przepisami wykonawczymi, uzyskanie wymaganych decyzji, pozwoleń, w tym pozwolenia konserwatorskiego ( jeżeli będzie konieczne) niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy, wykonanie przedmiarów i kosztorysów inwestorskich dla wszystkich etapów prac. Wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych I dalej zwanych STWiORB), uzyskanie decyzji zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę, wykonanie etapu 1 robót budowlanych zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową, uzyskanie dla etapu 1 prawomocnej decyzji na użytkowanie od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Gliwickiego w Gliwicach, o ile prawo tego wymaga, pełnienie nadzoru autorskiego przy realizacji robót budowlanych w zakresie etapu 1. Pozostałe etapy tj. etap 1+ i etap 2 należy jedynie zaprojektować. Zamawiający ich realizację umieści w swoich planach inwestycyjnych na kolejne lata. Zamawiający wskazuje, że nadzór autorski nad „etapem 1+” i „etapem 2” , wg uznania Zamawiającego będzie wówczas powierzony autorowi projektu lub innemu projektantowi w zakresie zgodności realizowanego obiektu z projektem oraz możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych, w drodze postępowania konkurencyjnego. Wykonawca z chwilą przekazania dokumentacji projektowej przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do projektu, stanowiącego przedmiot umowy, do korzystania z niego na terytorium kraju i zagranicą, na wszystkich polach eksploatacyjnych, a w szczególności: – wykonawstwa, remontu, dobudowy, przebudowy, modernizacji, – używania opracowania projektowego, – powielania opracowania dowolną techniką, wprowadzania do komputera, – upubliczniania i rozpowszechniania do celów służbowych bez ograniczeń, – wprowadzenia do obrotu, użyczenia lub najmu oryginału albo egzemplarzy na których utrwalono dokumentację projektową, – dokonywania zmian w dokumentacji projektowej, prawo zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego w stosunku do dokumentacji projektowej. Wynagrodzenie ze przeniesienie autorskich praw majątkowych do projektu mieści się w wynagrodzeniu ryczałtowym za przedmiot umowy. Podział PFU na etapy wykonano w załączniku nr 6 do SIWZ pn. „ PFU - Aneks” oraz na załącznikach graficznych stanowiących element składowy aneksu( załączniki 6.13.1-6.13.8 i 6.14.1-6.14.8 oraz 16.15) poprzez rozróżnienie kolorystyczne: kolor różowy – etap 1, kolor zielony – etap 1+, kolor niebieski – etap 2. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawiera: Opis przedmiotu zamówienia stanowiący zał. nr 2 do SIWZ, Program Funkcjonalno- Użytkowy oraz jego aktualizacja stanowiące załącznik nr 5 i 6 do SIWZ – wraz z udostępnionymi na stronie internetowej Zamawiającego załącznikami . 2. Wykonawca, niezależnie od ustawowej rękojmi, zobowiązany jest udzielić gwarancji na przedmiot zamówienia wynoszący 5 lat na projekt, roboty budowlane oraz wbudowane materiały i urządzenia; bieg gwarancji rozpocznie się od dnia odbioru końcowego całego zadania. W przypadku, gdy warunkiem utrzymania zadeklarowanej przez Wykonawcę gwarancji są przeglądy gwarancyjne (w częstotliwości określonej przez Wykonawcę tj. jeden przegląd lub więcej) obowiązkiem Wykonawcy jest uwzględnienie wartości tych przeglądów w cenie ryczałtowej określonej w ofercie. 3. Cena ryczałtowa podana przez Wykonawcę obowiązuje w całym okresie obowiązywania umowy i nie podlega zmianie za wyjątkiem sytuacji opisanych w SIWZ i wzorze umowy stanowiącym zał nr 7 do SIWZ. Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności i dodatkowe koszty, które mogą wpłynąć na przedmiot zamówienia i uwzględnić je w cenie ryczałtowej. 4. Zaleca się, aby każdy z Wykonawców dokonał oględzin miejsca budowy na etapie sporządzania oferty celem sprawdzenia warunków panujących w terenie. W związku z powyższym Zamawiający wyznacza termin, w którym Wykonawcy będą mieli możliwość dokonania oględzin ( wizji w terenie) na dzień 13.02.2020r. na godz. 9:00.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 150 000,00 zł 1.1. Wadium może być wniesione w: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z  dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310). 1.2. Termin wnoszenia wadium upływa wraz z upływem terminu na składanie ofert 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: PKO BP S.A. 61 1020 2528 0000 0902 0480 4870 Uwaga 9 : Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 3. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 4. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9. lit. a niniejszego rozdziału SIWZ. 5. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 4 niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10. Jeżeli Wykonawca jest podmiotem nie podlegającym reżimowi prawa polskiego i właściwości sądów polskich, w treści gwarancji musi figurować zapis o poddaniu sporów wynikających z wadium prawu polskiemu i polskiemu sądownictwu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy Pzp (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; Uwaga: nie należy załączać oświadczenia do oferty. Uwaga (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700 z późn. zm.), 2. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, 3. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, 4. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp (brak podstaw wykluczenia określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach