Przetargi.pl
„ Rewitalizacja parku w zespole dworsko-parkowym w Żabikowie etap II i III, Gmina Radzyń Podlaski”

Gmina Radzyń Podlaski ogłasza przetarg

  • Adres: 21-300 Radzyń Podlaski, ul. Warszawska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 834 131 800 , fax. 834 131 800
  • Data zamieszczenia: 2019-04-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Radzyń Podlaski
    ul. Warszawska 32
    21-300 Radzyń Podlaski, woj. lubelskie
    tel. 834 131 800, fax. 834 131 800
    REGON: 30237457000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: ugradzynpodlaski.bio.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „ Rewitalizacja parku w zespole dworsko-parkowym w Żabikowie etap II i III, Gmina Radzyń Podlaski”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    „ Rewitalizacja parku w zespole dworsko-parkowym w Żabikowie etap II i III, Gmina Radzyń Podlaski” 1.Zakres inwestycji: • etap II -Roboty budowlane, zieleń -Instalacje elektryczne Projekt rewitalizacji parku w zespole dworsko-parkowym w Żabikowie w II etapie zakłada rekonstrukcję widocznych elementów dawnej kompozycji (m. in. alei kasztanowej na osi założenia, regularnych szpalerów grabowych) z uwzględnieniem funkcji obiektu, usunięcie ogrodzenia dzielącego części założenia, kontynuację realizacji utwardzeń i oświetlenie parku oraz wykonanie nowego ogrodzenia terenu. Projekt rewitalizacji obejmuje przeprowadzenie demontażu ogrodzenia rozdzielającego założenie, pomalowanie istniejącego ogrodzenia oraz ogrodzenie po zewnętrznych granicach części północno-wschodniej parku. Wzdłuż ogrodzeń projektuje się lokalizację gęstych nasadzeń krzewów. W części frontowej parku projektuje się wymianę ogrodzenia na murowane słupy, ozdobne bramy i furty, przęsła z prętów stalowych oraz wymianę istniejącej wiaty przystankowej na stylizowaną, pasującą do ogrodzenia. Układ komunikacyjny proponuje się rozszerzyć o nowe ścieżki. W części północno-wschodniej zakłada się odtworzenie regularnego układu dróg (na osi założenia i po zewnętrznych krawędziach parku) oraz połączenie ich komunikacyjnie z częścią frontową parku, kapliczką, a także altaną koncertową z utwardzonym placem i widownią, poprzez sieć swobodnych ścieżek krajobrazowych. Utwardzenia sąsiadujące bezpośrednio z boiskiem oraz planowanym ogrodzeniem, na wschód od dworu, proponuje się wykonać z kostki betonowej typu staro bruk. Nasadzenia stanowią uzupełnienie istniejącego układu drzew (uzupełnienie braków w alejach) oraz krajobrazowego parku. Projektowany układ drzew uzupełniają luźne nasadzenia krzewów. • etap III. – roboty budowlane, tereny zieleni, – instalacje wewnętrzne elektryczne, – instalacje sanitarne, – oświetlenie Projekt rewitalizacji parku w zespole dworsko-parkowym w Żabikowie w III etapie zakłada wprowadzenie nowych nasadzeń roślinnych w południowo-zachodniej część założenia, przeprowadzenie demontażu nawierzchni znajdującej się od strony frontowej, a następnie wyznaczenie regularnego systemu parterów ogrodowych o nawierzchni szutrowej, nawiązujących stylem do epoki powstania zabytkowego założenia oraz budowę obiektów małej architektury, ogrodzenia, oświetlenia, budynku kordegardy, wiaty przystankowej, zbiornika na nieczystości ciekłe. Projekt rewitalizacji w etapie III obejmuje rozbiórkę dawnego budynku mieszkalnego tzw. „Rządcówki” wraz z bezodpływowym zbiornikiem na nieczystości ciekłe i przyłączami, usunięcie starych utwardzeń, demontaż istniejącego ogrodzenia frontowego zewnętrznego, demontaż istniejącej wiaty przystankowej, demontaż istniejących latarni znajdujących się na południowy-zachód od budynku dworu, wycinka drzew i krzewów zgodnie ze szczegółowym projektem zieleni. Projekt rewitalizacji w etapie III obejmuje budowę budynku kordegardy z bezodpływowym zbiornikiem na nieczystości ciekłe, przyłączem wodociągowym i linią kablową nn, budowę wiaty przystankowej, ogrodzenie frontowe zewnętrzne, ławki parkowe, latarnie oświetlające alejki parkowe z linią kablową doziemną. 2.Szczegółowy zakres prac znajduje się w dokumentacji technicznej stanowiącej załącznik nr 7 do niniejszego SIWZ obejmującej: projekt budowlany - obejmujacy projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno - budowlany, STWiOR oraz przedmiary. 3.Wymagania podstawowe: a) Okres gwarancji na zrealizowany przedmiot zamówienia musi wynosić co najmniej 36 miesięcy, liczonej od dnia odbioru końcowego. UWAGA: Wydłużenie okresu gwarancji jest jednym z kryteriów oceny ofert opisanym w rozdz. XV niniejszej SIWZ b) Oferent nie może wykorzystać jakichkolwiek wyraźnych błędów lub braków w dokumentacji projektowej. W przypadku, gdy Oferent wykryje takie błędy lub braki niezwłocznie powiadamia o tym Zamawiającego, który wprowadzi niezbędne zmiany lub uzupełnienia. c) Nie zgłoszenie błędów, o których mowa w pkt. e) oznacza, że Oferent akceptuje dokonane przedmiary oraz dokumentację techniczną i składając ofertę zobowiązuje się do osiągnięcia oczekiwanego przez Zamawiającego efektu realizacji zamówienia publicznego stanowiącego przedmiot niniejszej dokumentacji. W takiej sytuacji Oferent nie może wnosić żadnych roszczeń do Zamawiającego z tego tytułu. d) Podana w ofercie cena ofertowa brutto będzie ceną ryczałtową i będzie uwzględniała wszystkie wymagania niniejszej SIWZ oraz obejmowała wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej i zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. e) Przedmiar robót jest materiałem pomocniczym dla sporządzenia kalkulacji ceny oferty i jest on dołączony do SIWZ wyłącznie celem ułatwienia Wykonawcy obliczenia ceny oferty. Zamawiający uznaje, że Wykonawca wziął pod uwagę wszystkie wymagania i zobowiązania, bez względu na to, czy zostały określone, czy zasugerowane, zawarte we wszystkich częściach dokumentacji projektowej. Cena ofertowa musi zawierać wszelkie wydatki oraz ryzyko związane z koniecznością zrealizowania przedmiotu zamówienia. Zamawiający żąda przedstawienia kosztorysu przy podpisaniu umowy. f) Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w rozdz. IV ust.1 SIWZ, w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu (z wyjątkiem obsługi geodezyjnej), jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy). Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców-wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego zawarto w art. IX - wzoru umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. g) Równoważne rozwiązania techniczne. - W przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. -W przypadku, gdy w SIWZ lub załącznikach zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. -Użycie w SIWZ lub załącznikach oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 Ustawy oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane dostawy/roboty budowlane spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane dostawy spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że dostawy które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. - Użycie w SIWZ lub załącznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego dostawy spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. - Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną. - Obowiązek udowodnienia równoważności leży po stronie Wykonawcy h) Zamawiający informuje, iż prace będą wykonywane w bezpośrednim sąsiedztwie pałacu w którym znajduje się Szkoła Podstawowa. Wykonawca winien tak zaplanować/zorganizować prace budowlane, aby nie stanowiły bezpośredniego niebezpieczeństwa zagrożenia zdrowia i życia dla osób uczęszczających i pracujących w tej szkole. i) Zamawiający informuje, że całość przewidzianych prac podlega nadzorowi konserwatora zabytków. Park oraz pałac zostały wpisane do rejestru zabytków pod nr rej. A/658. j) wszystkie materiały użyte do realizacji zamówienia muszą posiadać wymagane prawem certyfikaty, aprobaty techniczne i pozwolenia oraz muszą być zgodne z obowiązującymi, w tym zakresie unormowaniami prawnymi, a w szczególności ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych (tj. Dz. U. 2019 poz. 266). Realizacja zamówienia musi być prowadzona zgodnie z wymaganiami, w tym zakresie wynikającymi z obowiązujących uregulowań oraz zasadami sztuki budowlanej k) Wykonawca, po zakończeniu realizacji zadania, przedłoży Zamawiającemu odpowiednie protokoły odbiorów, certyfikaty, atesty na wbudowane materiały itp; l) Wykonawca po zakończeniu robót przedstawi Zamawiającemu inwentaryzację geodezyjną na wykonany zakres robót. 4. Wykonawca zobowiązuje się do posiadana przez cały okres realizacji kontraktu ubezpieczenia OC na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wynagrodzenie wynikające z niniejszej umowy. 4.1 Przed przekazaniem placu budowy Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii polis ubezpieczeniowych, o których mowa w ust. 4. 4.2 W przypadku niedopełnienia przez Wykonawcę obowiązków, o których mowa w ust. 4.1, Zamawiający nie przekaże Wykonawcy placu budowy. 4.3 Ewentualne opóźnienie w prowadzeniu robót z powodu, o którym mowa w ust. 4.2, będzie obciążać w całości Wykonawcę. 4.4 Zakres oraz warunki ubezpieczenia podlegają akceptacji Zamawiającego. 4.5 W przypadku, gdy ważność przedłożonej polisy OC kończy się przed zakończeniem realizacji kontraktu, Wykonawca najpóźniej na 5 dni przed końcem ważności polisy przedstawia kolejną polisę na dalszy okres realizacji kontraktu. Postanowienia ust. 4.4 stosuje się odpowiednio. 4.6 Nieprzedłożenie Zamawiającemu kopii polisy ubezpieczeniowej, o których mowa w ust. 4.1 lub 4.5 może stanowić podstawę do odstąpienia przez Zamawiającego od umowy z winy Wykonawcy - w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45212600-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: X. Wadium 10.1 Zamawiający żąda wniesienia wadium. 10.2 Wadium może być wnoszone w formach dopuszczonych zgodnie z art. 45 ust.6 ustawy Pzp. 10.3Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 60 000,00 zł brutto (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych) 10.4 Wniesienia wadium należy dokonać w wybranej przez oferenta formie przed terminem ustalonym dla składania ofert nie później niż do dnia 26.04.2019 roku do godz. 10.00 10.5 Wpłaty wadium należy dokonać przelewem na konto Zamawiającego: BS Radzyń Podlaski nr 56 8046 0002 2001 0000 0101 0002 z dopiskiem na przelewie WADIUM i oznaczyć:„Rewitalizacja parku w zespole dworsko-parkowym w Żabikowie etap II i III, Gmina Radzyń Podlaski” Za termin wniesienia wadium uznaje się, gdy kwota ujawniona będzie na koncie Zamawiającego. 10.6. Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 Ustawy. 10.7. Wadium wnoszone w innej niż pieniądz formie musi posiadać ważność co najmniej do końca terminu związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą. 10.8. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz należy załączyć do oferty odpowiedni dokument.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: b) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony Zamawiającego) oświadczenie Zamawiającemu o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. –zgodnie z zał. Nr 4 do SIWZ 6.Jeżeli Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: a) składa oświadczenie zgodnie z zał. Nr 2 i 3 .OFERTA WSPÓLNA Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o którym mowa w rozdz. VII. 1 niniejszej SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Oferta wspólna musi zostać przygotowana i złożona w następujący sposób: 1) partnerzy ustanawiają i wskazują Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Partnerów; 3) każdy z Partnerów musi złożyć oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w rozdz. VI ust. 3 (Załącznik nr 2i 3 do SIWZ) 4) wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną