Przetargi.pl
Remont elewacji zabytkowego budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Harmężach

Urząd Gminy Oświęcim ogłasza przetarg

  • Adres: 32-600 Oświęcim, Zamkowa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 33 844 95 00 , fax. 33 844 95 10
  • Data zamieszczenia: 2020-03-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Oświęcim
    Zamkowa 12
    32-600 Oświęcim, woj. małopolskie
    tel. 33 844 95 00, fax. 33 844 95 10
    REGON: 54046900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaoswiecim.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont elewacji zabytkowego budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Harmężach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1.1 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: a) zdemontowanie istniejących parapetów okiennych, rur spustowych i obróbek blacharskich b) skucie odspojonych tynków na płaszczyznach ścian i gzymsów c) wykonanie nowych tynków cementowo-wapiennych d) wykonanie powłoki malarskiej wodorozcieńczalnej, dyspersyjnej farby elewacyjnej na bazie dyspersji akrylowej z dodatkiem żywicy silikonowej e) naprawa i uzupełnienie okładzin kamiennych na cokołach budynku f) montaż rynien i rur spustowych z blachy stalowej ocynkowanej i malowanej proszkowo g) montaż obróbek blacharskich i parapetów z blachy stalowej ocynkowanej i malowanej proszkowo h) rozebranie istniejącej opaski i jej odtworzenie po wykonaniu remontu izolacji fundamentów i) przemurowanie uszkodzonych naroży budynku j) naprawę rys i spękań na elewacji budynku poprzez zszycie prętami stalowymi k) ocieplenie ścian fundamentowych płytami XPS gr 8 cm od poziomu terenu do głębokości posadowienia ścian fundamentowych części niepodpiwniczonej budynku (ściany piwnic zostały zaizolowane w 2019 r.) l) zabezpieczenie przeciw "graffiti" ł) wywiezienie materiału z rozbiórki na miejsce składowania 3.1.2 Do obowiązków Wykonawcy w ramach oferowanej ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia należy: a) Zapewnienie kierownika budowy z odpowiednimi uprawnieniami budowlanymi do sprawowania samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie w specjalności właściwej wynikające z Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.) oraz doświadczeniem wynikającym z art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 282). b) Zapewnienie nadzoru dyplomowanego konserwatora dzieł sztuki oraz kierowania pracami konserwatorskimi i pracami restauratorskimi przez osoby posiadające kwalifikacje o których mowa w art. 37 a, c Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 282). c) W zakresie lit. a i b) Zamawiający zażąda stosownych uprawnień przed podpisaniem umowy. 3.1.3 Wykonawca w imieniu Zamawiającego na podstawie pełnomocnictwa lub upoważnienia jest zobowiązany do przekazania Małopolskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków imion, nazwisk i adresów osób, o których mowa powyżej wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadanie przez te osoby kwalifikacji, o których mowa w art. 37a, c ustawy, nie później niż w terminie 14 dni przed dniem rozpoczęcia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i robót budowlanych: a) danych (imię, nazwisko, adres) wykonawcy prac konserwatorskich, prac restauratorskich, danych kierownika budowy i inspektora nadzoru inwestorskiego, b) dokumentów potwierdzających spełnienie przez te osoby wymagań, o których mowa w art. 37a i 37c powołanej wyżej ustawy c) oświadczenia ww. osób o przejęciu przez nie obowiązków kierowania pracami konserwatorskimi i restauratorskimi (lub samodzielnego ich wykonania), kierowania robotami budowlanymi oraz wykonywania nadzoru inwestorskiego 3.1.4 Wykonawca w imieniu Zamawiającego na podstawie jw. zobowiązany jest również do: a) pisemnego zawiadomienia Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o terminie rozpoczęcia i zakończenia prac konserwatorskich i robót budowlanych z 7-dniowym wyprzedzeniem b) zawiadomienia Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o terminie podjęcia określonych czynności związanych z wydanym pozwoleniem przynajmniej 3 dni przed rozpoczęciem tych czynności c) niezwłocznego zawiadomienia Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o zagrożeniach lub o nowych wszystkich okoliczności ujawnionych w trakcie prowadzenia prac konserwatorskich i robót budowlanych (a nie przewidzianych w uzgodnionym zakresie), mogących mieć wpływ na przyjęty zakres i termin realizacji, d) dokonywania odbioru częściowego i końcowego wykonanych prac konserwatorskich i robót budowlanych z udziałem Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków po zawiadomieniu o ich terminie z co najmniej 7 – dniowym wyprzedzeniem e) ustaleń szczegółowych dotyczących kolorystyki z powiadomieniem komisji konserwatorskiej, w tym przedstawiciela WUOZ oraz osoba nadzorująca prace, f) dostarczenia Małopolskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków do celów archiwalnych, w terminie do trzech miesięcy od dnia odebrania prac konserwatorskich i robót budowlanych jeden egzemplarz dokumentacji powykonawczej, opracowanej przez osobę odpowiedzialną za wykonanie robót budowlanych zgodnie z przepisami ustawy prawo budowlane obrazującej przebieg robót i zawierającej opracowanie ich wyników w sposób umożliwiający identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności, użytych materiałów oraz dokonanych odkryć, oraz zawierającej określenie sposobu postępowania z zabytkiem po zakończeniu wskazanych w pozwoleniu robót budowlanych. Drugi egzemplarz dokumentacji będzie w posiadaniu właściciela zabytku (lub jego użytkownika). Ponadto ww. dokumentacja winna być złożona u Zamawiającego w wersji elektronicznej. g) Wykonanie wszelkich prac i badań określonych w załączonym programie prac konserwatorskich 3.1.5 Szczegółowy zakres robót został ujęty w następujących dokumentach stanowiących załączniki do SIWZ: a) Program prac konserwatorskich i restauratorskich "Elewacje budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego zlokalizowanego przy ul. Borowskiego 30 w Harmężach" (Chrzanów 2019 r.) b) Projekt pn. "Remont elewacji, docieplenie stropu oraz remont izolacji fundamentów budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Harmężach przy ul. Borowskiego 30" (luty 2019) c) Pozwolenie nr 1014/19 Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac konserwatorskich i robót przy zabytku z dnia 14 października 2019 r. d) Decyzje Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Oświęcimiu znak PINB.7356-8-2018.OG z dnia 02.04.2019 oraz PINB.7356-8-2018.OG z dnia 30.10.2018r. 3.1.6 Szczegółowy zakres robót obejmuje dokumentacja projektowa, program prac konserwatorskich, przedmiar robót oraz pozwolenie konserwatorskie i decyzja PIN, które należy traktować łącznie. Oferent po zapoznaniu się z dokumentacją oraz placem budowy dokona wyceny wykonania całości zadania. Po złożeniu oferty przyjmuje się, że oferent uzyskała wszelkie konieczne informację do prawidłowej wyceny przedmiotu zamówienia. 3.1.7 Uwagi dodatkowe: a) Zadanie będzie dofinansowane w ramach programu „Ochrona Zabytków Małopolski 2020” - uchwała nr XVIII/237/20 z dnia 24.02.2020 r. Sejmiku Województwa Małopolskiego b) Prace należy prowadzić pod nadzorem dyplomowanego konserwatora dział sztuki. c) Prace muszą być prowadzone zgodnie z pozwoleniem nr 1014/19 Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac konserwatorskich i robót przy zabytku z dnia 14 października 2019 r. d) Ze względu na funkcjonowanie w budynku szkoły podstawowej oraz przedszkola, szczegółowy harmonogram prac należy uzgodnić z Zamawiającym na etapie podpisywania umowy. Wymagane jest odpowiednie zabezpieczenie terenu budowy z zapewnieniem bezpiecznej komunikacji. Prace na elewacji frontowej oraz elewacji zachodniej muszą być zaplanowane w sposób umożliwiający przeprowadzenie zajęć lekcyjnych tj. po godzinach pracy szkoły lub w okresie wakacyjnym (przedszkole pełni dyżur wakacyjny 20-31 lipiec 2020 r.) e) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem zamówienia. f) Wykonawca rozliczany będzie za przedmiot umowy wynagrodzeniem kosztorysowo-rozliczeniowym. g) Wykonawca jest zobowiązany do oferty złożyć kosztorys ofertowy na wykonanie przedmiotu zamówienia. Kosztorys należy opracować metodą kalkulacji uproszczonej z podaniem cen jednostkowych z narzutami. Kosztorys powinien uwzględniać dokumentację techniczną, przedmiary robót, opis przedmiotu zamówienia, opis sposobu obliczenia, istotne postanowienia umowy. h) Ze względu na prowadzenie prac w obiekcie zabytkowym, zakłada się, że Wykonawca dokonał wizji lokalnej przedmiotu zamówienia, zapoznał się z warunkami lokalnymi w jakich będą wykonywane roboty, w sposób szczegółowy zapoznał się z dokumentacjami projektowymi, sprawdził zakres i rodzaj z projektami, dokonał własnej weryfikacji przedmiaru robót w stosunku do przekazanego oraz proponowanej technologii robót i uwzględnił wszystkie powyższe elementy w oferowanej cenie. Wszystkie prace winny być realizowane zgodnie z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami, pozwoleniem konserwatorskim oraz zasadami wiedzy technicznej i przepisami BHP i pod nadzorem osoby do tego uprawnionej, przy użyciu wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie. i) Ze względu na specyfikację przedmiotu zamówienia dotycząca obiektu zabytkowego w/w dokumenty w zakresie robót w sposób jednoznaczny i wyczerpujący , posługują się nazwami konkretnych produktów. Dopuszcza się stosowanie produktów równoważnych, których istotne parametry nie są niższe od wymienionych produktów. Użyte SIWZ oraz w dokumentacji projektowej nazwy własne, znaki towarowe, firmy producenta, patenty lub wskazania pochodzenia są przykładowe i towarzyszy im sformułowanie: ”lub równoważne”. Mają one na celu tylko i wyłącznie określenie standardów i parametrów jakościowych, użytkowych oraz funkcjonalnych materiałów, urządzeń lub innych rozwiązań w sytuacji, gdy Zamawiający nie może ich opisać za pomocą dostatecznie dokładnych określeń. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać w treści oferty, że oferowane przez niego rozwiązania (materiały, urządzenia, itp.) spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, bądź przewidują zastosowanie rozwiązań lepszych od wymaganych. j) Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia robót lub wprowadzenia robót zamiennych na zasadach określonych w istotnych postanowieniach umowy. k) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. l) Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymywania porządku na placu budowy, bieżącego wywóz materiałów m) Okres gwarancji zaoferowany przez Wykonawcę w ofercie nie może być krótszy niż 36 m-cy i nie dłuższy niż 60 m-cy. Wykonawca zobowiązany będzie do udzielenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy pisemnej gwarancji jakości. n) Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady przedmiotu zamówienia. Rękojmia na warunkach określonych przepisami Kodeksu Cywilnego z zastrzeżeniem zapisów SIWZ rozszerzających odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi. Rękojmia dotyczy wszystkich usterek i wad nieprawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia oraz powstałych w okresie użytkowania. Okres rękojmi za wady przedmiotu zamówienia jest tożsamy z okresem gwarancji o którym mowa w pkt. lit.m) o) Bieg terminu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się licząc od dnia odbioru ostatecznego przedmiotu umowy lub potwierdzenia usunięcia wad stwierdzonych przy odbiorze ostatecznym przedmiotu umowy, a dla wymienionych materiałów z dniem ich wymiany, p) Wykonawca rozliczany będzie za przedmiot umowy wynagrodzeniem kosztorysowo-rozliczeniowym, z możliwością wystawiania jednej faktury częściowej po odbiorze końcowym robót budowlanych na podstawie kosztorysu powykonawczego przy czym wystawiona faktura częściowa nie może przekroczyć wartości 80% kosztorysu powykonawczego wykonanych i odebranych robót, potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru. Pozostała część (20%) wypłacona będzie po opracowanie dokumentacji powykonawczej zgodnie z Pozwoleniem Nr 1014/19 z dnia 14.10.2019 r. Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie wraz z potwierdzeniem jej złożenia jw. q) Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania ewentualnych robót naprawczych infrastruktury technicznej, której stan techniczny na skutek realizacji robót uległ pogorszeniu, r) Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymywania porządku na placu budowy, bieżącego wywóz materiałów nieużytecznych z terenu budowy na składowisko odpadów wraz z pokrywaniem kosztów ich składowania i utylizacji, s) Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia robót lub wprowadzenia robót zamiennych na zasadach określonych w istotnych postanowieniach umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 13.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 3 000.00 PLN (słownie: trzy tysiące 00/100 PLN). 13.2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 2020-04-03 do godz. 12:00. 13.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Andrychowie, O/Oświęcim 73 8110 1023 2003 0310 7884 0007; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 310). 13.4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 13.5. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 13.6. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, przelewem wymagane jest załączenie do oferty kopii wpłaty wadium potwierdzające dokonanie przelewu. Na poleceniu przelewu winna być wpisana nazwa przedmiotu zamówienia. 13.7. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu wymagane jest załączenie do oferty oryginalnego dokumentu gwarancji/poręczenia. Beneficjentem wadium wnoszonego w formie innej niż w pieniądzu jest Zamawiający. 13.8. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna musi: a) być czynnością jednostronnie zobowiązującą; b) mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu; c) obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp; d) zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty kwoty wadium na rzecz Zamawiającego. 13.9. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 46 ust.1, 1a, 2 i 4 ustawy Pzp. 13.10. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13.11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wzór oferty na roboty budowlane Załącznik Nr 1 do SIWZ Zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów. Załącznik Nr 3 do SIWZ Zobowiązanie podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Załącznik Nr 4 do SIWZ Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, składane w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach