Przetargi.pl
„Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć w zakresie usług prozdrowotnych, profilaktyki zdrowotnej i rozwoju osobistego dla uczestników projektu pt.: „Kluby Seniora jako Ośrodki Wsparcia Dziennego w Mieście i Gminie Suchedniów” realizowanego przez Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchedniowie."

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchedniowie ogłasza przetarg

  • Adres: 26-130 Suchedniów, ul. Fabryczna
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41 254 30 92
  • Data zamieszczenia: 2020-12-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchedniowie
    ul. Fabryczna 5
    26-130 Suchedniów, woj. świętokrzyskie
    tel. 41 254 30 92
    REGON: 29042309800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.suchedniow.bip.doc.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć w zakresie usług prozdrowotnych, profilaktyki zdrowotnej i rozwoju osobistego dla uczestników projektu pt.: „Kluby Seniora jako Ośrodki Wsparcia Dziennego w Mieście i Gminie Suchedniów” realizowanego przez Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchedniowie."
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć w zakresie usług prozdrowotnych, profilaktyki zdrowotnej i rozwoju osobistego dla uczestników projektu pt.: „Kluby Seniora jako Ośrodki Wsparcia Dziennego w Mieście i Gminie Suchedniów” realizowanego przez Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchedniowie." 2. Zadanie dofinansowane jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 3. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie zajęć w zakresie usług prozdrowotnych, profilaktyki zdrowotnej i rozwoju osobistego dla uczestników projektu pt. "Kluby Seniora jako ośrodki Wsparcia Dziennego w Mieście Gminie Suchedniów". Zajęcia odbywać się będą w miejscu wskazanym przez Zamawiającego tj. w Klubie Seniora zlokalizowanym przy ul. Sportowej 1 w Suchedniowie oraz w Klubie Seniora w sołectwie Michniów (budynek CKI, Michniów 20 B). Prowadzący zajęcia muszą zapewnić dojazd w miejsce szkolenia we własnym zakresie. 4. Zajęcia dobywać się będą przez okres 30 miesięcy tj. od stycznia 2021 r. do czerwca 2023 r. Zamawiający informuje, że termin zajęć może ulec przesunięciu ze względu na panującą sytuacje epidemiologiczną. Zamawiający nie ma wpływu na przepisy prawne regulujące możliwość funkcjonowania oraz prowadzenia klubów seniora na terytorium kraju. Zajęcia odbywać się będą od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 - 14:00 na podstawie uzgodnionych z kierownikiem OWD miesięcznych, szczegółowych harmonogramów. W związku z tym, iż Kluby seniora będą czynne także w jedną sobotę w miesiącu, istnieje możliwość przeprowadzenia zajęć również w wybraną, pracującą sobotę. Jako godzinę zajęciową należy rozumieć godzinę zegarową tj. 60 minut. 5. Przez cały okres realizacji zamówienia liczba uczestników będzie wynosiła maksymalnie 50 osób w tym 30 osób w Klubie Seniora w Suchedniowie oraz 20 osób w Klubie Seniora w Michniowie. Zajęcia odbywać się będą w 4 grupach tj. 2 grupy 10 osobowe w Michniowie oraz 2 grupy 15 osobowe w Suchedniowie. Projekt zakłada rotacyjność uczestników, zgodnie z indywidualną deklaracją uczestnika projektu w taki sposób, aby każdy z uczestników Klubu Seniora korzystał z zajęć według indywidualnych potrzeb. 6. Zamawiający w ramach zamówienia zapewnia całą infrastrukturę zajęć tj. lokal z pełnym węzłem sanitarnym oraz zapleczem, przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, pomieszczenie z dostępem do Internetu wyposażone w projektor multimedialny, sprzęt audiowizualny oraz komputerowy, sprzęt sportowy - kijki do nordic walking, maty do ćwiczeń, hantle, taśmy do ćwiczeń, piłki pilates, dyski sensoryczne, piłeczki, rollery, urządzenia: orbitrek i rower stacjonarny. 7. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało:  zapewnienie prowadzących szkolenie, którzy będą posiadali odpowiednie kwalifikacje, wykształcenie i doświadczenie,  opracowanie programu zajęć po przeprowadzonej wcześniej analizie co do poziomu wiedzy uczestników danej grupy,  sporządzenie wraz z kierownikiem OWD wykazu niezbędnych do przeprowadzenia szkoleń materiałów,  wypełniania dziennika zajęć oraz kontrolowania potwierdzania przez ich uczestników obecności. 8. W trakcie realizacji projektu zajęcia oceniane będą przez ich uczestników. Ocena odbywała się będzie za pomocą ankiety ewaluacyjnej. Wykonawca będzie zobowiązany do analizy wyników ankiety i w miarę potrzeb dostosowania do nich programu szkolenia. 9. Każdorazowo potwierdzeniem realizacji przedmiotu umowy będzie zatwierdzona przez Zamawiającego karta czasu pracy. Rozliczenie odbywać się będzie w cyklach miesięcznych. Karta czasu pracy będzie podstawą do wystawienia faktury VAT/rachunku przez Wykonawcę. Płatność wynagrodzenia nastąpi w terminie 14 dni na wskazany w fakturze VAT/rachunku numer rachunku bankowego Wykonawcy. 10. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia osobą do kontaktów pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym będzie kierownik Ośrodka Wsparcia Dziennego. Po podpisaniu umowy, strony wyznaczą dogodną dla siebie formę komunikacji. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności warsztatów i frekwencji uczestników oraz wglądu do prowadzonej dokumentacji. 12. Wykonawca zobowiązany będzie do umieszczania aktualnie obowiązujących logotypów projektu na wszystkich dokumentach związanych z organizacją zajęć. 13. Zamawiający zgodnie z art. 36aa ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia Prawo zamówień publicznych dopuszcza składanie ofert częściowych z podziałem na 5 części, jak poniżej. Część 1 zamówienia - polegająca na przeprowadzeniu zajęć/warsztatów psychoedukacyjnych z elementami terapii oraz indywidualnego poradnictwa psychologicznego. W ramach części zamówienia przewiduje się łącznie 256 godzin warsztatów, około 8,5 godziny miesięcznie, odpowiednio po 4 - 5 godzin miesięcznie w każdym z dwóch Klubów Seniora. Przewiduje się wstępny harmonogram realizacji zajęć zakładający - 102 godziny w roku 2021, 103 godziny w roku 2022, 51 godzin w roku 2023 oraz 64 godziny indywidualnego poradnictwa psychologicznego w tym w roku 2021 - 26 h, w roku 2022 - 26 h, w roku 2023 - 12 h. Celem warsztatów/zajęć jest podniesienie samooceny uczestników, samoświadomości, kształtowanie i wzmacnianie kompetencji i umiejętności, przeciwdziałanie depresji, integracja i aktywizacja uczestników Klubu Seniora oraz udzielanie indywidualnego wsparcia psychologicznego w sytuacjach kryzysowych. Zajęcia/warsztaty powinny odbywać się jako treningi specyficznych umiejętności interpersonalnych, warsztaty grupowe, grupy wsparcia, wykłady, dyskusje, prezentacje, poradnictwo indywidualne. Program warsztatów/zajęć obejmował będzie:  tematy z zakresu rozwiązywania konfliktów,  komunikację interpersonalną,  asertywność,  radzenie sobie ze złością, stresem, negatywnymi emocjami,  motywacja, techniki relaksacyjne,  mnemotechniki i ćwiczenia umysłu,  techniki psychologiczne wpływające na poprawę jakości życia itp. Część 2 zamówienia - polegająca przeprowadzeniu z uczestnikami Klubu Seniora spotkań profilaktyczno - edukacyjnych z lekarzem specjalistą obejmujących wykłady i konsultacje indywidualne w zakresie profilaktyki i leczenia typowych chorób wieku starszego. W ramach części zamówienia przewiduje się łącznie 30 godzin spotkań po 3 godziny, w tym w 2021 r. - 4 spotkania, w 2022 r. - 4 spotkania, w 2023 r. - 2 spotkania. Zajęcia prowadzone będą w formie wykładów i prezentacji, w formie pytania - odpowiedzi, konsultacji indywidualnych w oparciu o wywiad lekarski. Zamawiający informuje, że usługa nie obejmuje badań lekarskich. Celem zajęć jest podniesienie wiedzy w zakresie profilaktyki zdrowotnej, zwiększenie świadomości zdrowotnej uczestników Klubu Seniora. Program zajęć powinien obejmować następujące treści:  zagadnienia w zakresie profilaktyki i leczenia chorób typowych dla osób w wieku senioralnym między innymi takich jak cukrzyca, depresja, choroba Parkinsona, otępienie starcze, inkontynencja, choroba Alzheimera, reumatyzm, miażdżyca i choroby miażdżycowe, nowotwory, osteoporoza i inne. Część 3 zamówienia - polegająca na przygotowaniu i przeprowadzeniu cyklu spotkań profilaktyczno - edukacyjnych z fizjoterapeutą, obejmujących wykłady i konsultacje indywidualne w zakresie profilaktyki chorób narządu ruchu oraz urazów typowych dla osób w wieku starszym. W ramach części zamówienia przewiduje się łącznie 21 godzin spotkań - 7 spotkań po 3 godziny, w tym w roku 2021 - 3 spotkania, w roku 2022 - 3 spotkania, w roku 2023 - 1 spotkanie. Zajęcia mają na celu podniesienie wiedzy w zakresie profilaktyki chorób narządu ruchu oraz urazów typowych dla osób w wieku starszym, zmianę nawyków w codziennym funkcjonowaniu poprawiających sprawność ruchową i zapobiegających urazom. Zajęcie powinny być prowadzone w formie wykładów, ćwiczeń ruchowych, prezentacji oraz konsultacji indywidualnych przypadków. Program zajęć powinien obejmować:  zagadnienia w zakresie profilaktyki/rehabilitacji chorób i urazów narządu ruchu typowych dla wieku senioralnego, które powodują pogorszenie sprawności ogólnej, mogą prowadzić do utraty samodzielności, w tym w szczególności: zmiany zwyrodnieniowe stawów, zwłaszcza stawów biodrowych, kolanowych i kręgosłupa, reumatoidalne zapalenie stawów, osteoporoza, upadki i inne,  zajęcia praktyczne w zakresie nauki prawidłowych nawyków (postawy/sposobu siadania/pozycji do spania itp.) mających wpływ na zachowanie sprawności motorycznej. Część 4 zamówienia - polegająca na przygotowaniu i przeprowadzeniu cyklu spotkań profilaktyczno - edukacyjnych z dietetykiem obejmującym wykłady w zakresie zasad zdrowego odżywiania oraz konsultacje indywidualne wraz z opracowaniem indywidualnej diety w uzasadnionych przypadkach. W ramach części zamówienia przewiduje się łącznie 21 godzin spotkań - 7 spotkań po 3 godziny w tym w roku 2021 - 3 spotkania, w roku 2022 - 3 spotkania i w roku 2023 - 1 spotkanie. Spotkania mają na celu naukę zdrowego stylu życia w zakresie diety optymalnej ze względu na wiek i stan zdrowia, nabycie wiedzy, zmianę szkodliwych nawyków żywieniowych. Spotkania będą odbywać się w formie wykładów, prezentacji, dyskusji, wywiadu wraz z diagnozą indywidualną nawyków żywieniowych, w uzasadnionych przypadkach pomoc w dobraniu indywidualnej diety. Program zajęć powinien obejmować między innymi:  cykl wykładów dotyczących zasady żywienia osób wchodzących w drugą połowę życia, w szczególności: zasady starzenia się organizmu, zasady diety osób po 60 roku życia, zasady żywienia w profilaktyce chorób nowotworowych, zasady żywienia osób chorych na cukrzycę, zasady żywienia w chorobach krążenia, dieta korzystna w wieku starszym, inne,  prowadzenie indywidualnych konsultacji. Część 5 zamówienia - polegająca na organizacji i przeprowadzeniu zajęć ruchowych obejmujących elementy jogi, pilates a także zajęcia ruchowe takie jak spacery, rajdy, nordicwalking. W ramach tej części zamówienia przewiduje się łącznie 512 godzin spotkań, średnio 16 godzin miesięcznie, po 8 godzin w każdym z dwóch Klubów Seniora, w tym w 2021 roku - 204 godziny, w roku 2022 - 206 godzin, w roku 2023 - 102 godziny. Zajęcia powinny odbywać się w formie zajęć ruchowych z elementami jogi i pilates w pomieszczeniach i z wykorzystaniem sprzętu sportowego będącego na wyposażeniu Klubu Seniora a także w formie spacerów, rajdów, nordicwalking. Celem zajęć jest aktywizacja ruchowa, profilaktyka urazów, utrzymanie kondycji i sprawności fizycznej, poprawa samopoczucia, integracja oraz propagowanie aktywnego stylu życia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85320000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: - Zamawiający nie stawia warunków w w/w. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Załącznik nr 1 a - 1 e – formularz ofertowy Załącznik nr 2 – oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu Załącznik nr 3 – oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Załącznik nr 4 – oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej Załącznik nr 5 – wzór umowy Załącznik nr 6 a - 6 e – wykaz osób skierowanych do realizacji każdej z części zamówienia Załącznik nr 7 - zobowiązanie podmiotu do oddania zasobów

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach