Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony na wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych związanych z modernizacją w budynku Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie przy ul. Straszewskiego 22 w Krakowie

Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 31-109 Kraków, Straszewskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 422 81 96 , fax. 12 422 02 09
  • Data zamieszczenia: 2020-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie
    Straszewskiego 21-22
    31-109 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 422 81 96, fax. 12 422 02 09
    REGON: 00027584300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ast.kraklow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: publiczna uczelnia wyższa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony na wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych związanych z modernizacją w budynku Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie przy ul. Straszewskiego 22 w Krakowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych związanych z modernizacją w budynku Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie przy ul. Straszewskiego 22 w Krakowie. 1.1 Zakres zamówienia obejmuje w szczególności remont holu - foyer na parterze oraz modernizację centralnego ogrzewania w obrębie obiektu. 1.2 Ogólny opis robót i prac modernizacyjnych oraz stanu istniejącego: 1.2.1 Przebudowa foyer polegać będzie głównie na wymianie sufitu podwieszanego, płyty kartonowo-gipsowe ulegają demontażowi i zostaną zastąpione stropem systemowym. Przeniesiona zostanie szatnia dla widzów oraz przebudowane wejście do sali teatralnej. W ramach przebudowy foyer zostanie rozebrany ciąg filarów, w miejsce których zostaną zamontowane stalowe słupy wsporcze, zmianie ulega kształt nadproży. Przebudowana zostanie portiernia. Grzejnik centralnego ogrzewania zostanie umieszczony w posadzce. 1.2.2 Foyer zostanie wyposażone w instalacje oświetlenia ogólnego, oświetlenia teatralnego oraz instalacje specjalistyczne, nagłośnienia, projekcji, ochrony przeciwpożarowej i ewakuacyjne oraz instalację LAN. Realizacja technologii scenicznej we foyer związana jest z wykonaniem przyłączy sygnałowych i głośnikowych, ułożeniem obwodów oświetlenia technologicznego. Wykonać należy pełną instalację sygnałową audio i sterowania pomiędzy wszystkimi elementami projektowanego systemu elektroakustycznego, takimi jak konsoleta, zestawy głośnikowe, mikrofony, urządzenia systemu sterowania, wzmacniacze. Poprowadzić należy instalację okablowania sygnałowego pomiędzy stanowiskiem we foyer a kabiną Sceny im. Stanisława Wyspiańskiego. Dla oświetlenia technologicznego wykonać należy obwody przełączeniowe regulowane, obwody robocze oraz obwody oświetlenia podstawowego. Zamówienie podstawowe obejmuje wykonanie instalacji bez zakupu wyposażenia multimedialnego i oświetlenia scenicznego, które zostanie ewentualnie zamówione w ramach zamówień podobnych. 1.2.3 Roboty obejmują również wykonanie modernizacji centralnego ogrzewania. Na poszczególnych pionach zamontowane zostaną sterowniki oraz wykonane kryzowanie instalacji. 1.3 Prace realizowane będą w czynnym obiekcie, dlatego należy to uwzględnić przy sposobie organizacji prac i terminie ich wykonania. Realizacja zadania powinna zostać poprzedzona zamówieniem elementów składanych wieszaków do szatni itp., tak, aby w krótkim czasie trwania przerwy od zajęć dydaktycznych (tj. w okresie od 2 sierpnia do 27 września 2021 r.), można było wykonać główne roboty w budynku. Zamawiający przedstawia następujący planowany harmonogram wykonywania prac, wynikający z przewidywanych okresów zajęć dydaktycznych i innych warunków umożliwiających wykonywanie robót: 1.3.1 zamówienie i zakup: wyposażenie szatni, strop systemowy, elementy konstrukcyjne, kamień, grzejniki c.o. – od zawarcia umowy do 31 lipca 2021 r., 1.3.2 modernizacja ogrzewania, montaż sterowników – od 17 maja 2021 r. do 31 sierpnia 2021 r., przy czym Zamawiający dopuszcza wcześniejsze rozpoczęcie robót, jeśli zakończenie sezonu grzewczego nastąpi przed 17 maja 2021 r., 1.3.3 realizacja prac w obrębie foyer: rozbiórkowych, instalacyjnych, montażowych i wykończeniowych – od 2 sierpnia 2021 r. do 27 września 2021 r., przy czym Wykonawca musi przewidzieć, kalkulując cenę ryczałtową, ze względu na krótki czas realizacji robót, dużą intensyfikację prac, pracę od wczesnych godzin rannych, pracę na zmiany, pracę w dni wolne itp., celem dochowania wymaganego terminu realizacji. 1.4 Zamawiający zaznacza, iż termin wykonywania robót, jak i terminy pośrednie jej poszczególnych zakresów opisane powyżej, może ulec zmianie zgodnie z zapisami wzoru umowy, w tym również ze względu na stan trwającej epidemii. W przypadku ograniczenia działalności Uczelni Zamawiający dopuszcza możliwość wcześniejszego niż w określonych powyżej terminach, wejścia Wykonawcy na teren budowy lub określony jego zakres i rozpoczęcia robót. 1.5 Zamawiający podkreśla, iż opracowana dokumentacja techniczna załączona do SIWZ obejmuje szeroki zakres modernizacji obiektu, większy niż objęty niniejszym postępowaniem. Należy mieć na względzie, iż całość prac realizowana jest etapami, część z nich została już wykonana, a część może być realizowana w terminie późniejszym. Opisany powyżej zakres jest kolejnym etapem realizacji modernizacji obiektu. W przypadku ujęcia w opisie lub na rysunkach prac wykraczających poza obrys foyer, należy przyjąć, iż nie są one objęte niniejszym zamówieniem. 1.6 Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: 1.6.1 wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej zawierającej dziennik budowy, protokoły odbiorów cząstkowych i końcowego oraz rysunki techniczne, tworzące dokumentację powykonawczą wraz z naniesionymi zmianami, jakie wystąpiły w toku prac, 1.6.2 opracowania instrukcji utrzymania i konserwacji dostarczonych urządzeń i elementów w ramach przedmiotu zamówienia, 1.6.3 utrzymania, przeglądów, regulacji i konserwacji w okresie udzielonej gwarancji zgodnie z zaleceniami i wymaganiami producenta/ów. 1.7 Prace należy zrealizować zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych (zwaną dalej w skrócie STWiORB). 1.8 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym warunki i wymagania techniczne oraz funkcjonalne, jak i opis stanu istniejącego, przedstawiono w załączonej do SIWZ dokumentacji projektowej, STWiORB i przedmiarze (Załącznik B do SIWZ). Zamawiający informuje, iż na prowadzenie prac zostało udzielone pozwolenie na budowę oraz pozwolenie konserwatorskie załączone do opisu przedmiotu zamówienia. 1.9 Zamawiający zaznacza, iż załączone przedmiary stanowią jedynie charakter orientacyjny i pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty oraz określenia zakresu i obliczenia ryczałtowej ceny, a następnie rozliczeń umowy jest dokumentacja projektowa oraz STWiORB. 1.10 Zamawiający zaznacza, iż Wykonawca z uwagi na fakt, iż roboty objęte przedmiotem zamówienia, realizowane będą w obiekcie czynnym, zobowiązany jest do wyodrębnienia terenu budowy i stosownego jego zabezpieczenia. Ponadto terminy wykonywania wszelkich robót wyburzeniowych, ciężkich i głośnych muszą być ustalane z Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia z Zamawiającym prac uciążliwych (np. związanych z czasowymi włączeniami mediów). Wykonawca zobowiązany będzie także do ustalenia z Zamawiającym szczegółowej organizacji wykonania zamówienia oraz zabezpieczenia pomieszczeń i ciągów komunikacyjnych podczas wykonywania robót w taki sposób, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie budynku. 1.11 Zamawiający podkreśla, iż zwracać będzie szczególną uwagę na estetykę, staranność wykonania prac i jakość wykończenia detali holu, który stanowi przestrzeń reprezentacyjną Uczelni i foyer Sceny im. St. Wyspiańskiego, gdzie przebywają widzowie i uczestnicy wydarzeń artystycznych. Zamawiający dokonywać będzie szczególnej weryfikacji jakości również z uwagi na fakt, że budynek przy ul. Straszewskiego 21-22 jest obiektem wpisanym do rejestru zabytków. 1.12 W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu do akceptacji próbki kolorystyczne, materiałowe i informacje techniczne dotyczące zastosowanych urządzeń, materiałów i wyposażenia. 1.13 Zamawiający informuje, iż udostępni Wykonawcy nieodpłatnie zasilanie terenu budowy w niezbędne media. 1.14 Wykonawca zastosuje właściwą technologię robót, zgodną z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami, normami oraz z zasadami BHP. 1.15 Podczas wykonywania prac pracownicy i sprzęt Wykonawcy muszą być oznakowane nazwą firmy. 1.16 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody i wypadki zaistniałe podczas wykonywania prac, a wynikające z niedopełnienia obowiązków przez Wykonawcę lub nienależytego wykonywania prac. 1.17 Zamawiający zaznacza, iż z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Wykonawca przy realizacji umowy zobowiązany jest, aby wszystkie osoby wykonujące czynności w zakresie prac budowlanych, w tym robót i czynności przygotowawczych, demontażowych, montażowych, instalacyjnych, wykończeniowych i porządkowych, były zatrudnione w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2020 r., poz. 1320 z późn. zm.). Zobowiązanie wynikające ze zdań poprzednich dotyczy również podwykonawców, którym Wykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją usług objętych zakresem umowy. Szczegółowe warunki realizacji i kontroli oraz wymagań dotyczących tego zobowiązania określone są w treści wzoru umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych. 2. Wykonawca zapewni realizację zamówienia w terminie do 27 września 2021 r., przy uwzględnieniu wymagań opisanych w SIWZ i zgodnie z zapisami wzoru umowy załączonego do SIWZ. 3. Wykonawca musi przedstawić cenę ryczałtową oferty za przedmiot umowy wyliczoną w oparciu o własną kalkulację, przy uwzględnieniu wymagań i zapisów niniejszej SIWZ wraz z załącznikami i doświadczenia zawodowego. 4. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SIWZ i jej załącznikach. 5. W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców do oferty powinien być załączony wykaz z zakresem powierzonych im zadań (części zamówienia), o ile są znani na etapie składania ofert. 6. Wykonawca musi podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy czym wzór Formularza oferty oraz Załącznika A do niego stanowią integralną część SIWZ. 7. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia oraz załączniki przedstawione w SIWZ. 8. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę gwarancji i rękojmi na okres co najmniej: 8.1 36-miesięczny okres gwarancji na całość zamówienia, tj. roboty budowlane wchodzące w skład przedmiotu zamówienia, w tym również na instalacje, urządzenia i elementy wraz z utrzymaniem, przeglądami, regulacjami i konserwacją w okresie udzielonej gwarancji zgodnie z zaleceniami i wymaganiami producenta/ów, 8.2 co najmniej 60-miesięczny okres rękojmi na całość przedmiotu zamówienia, 8.3 gwarancja i rękojmia będzie liczona od dnia następnego po dacie odbioru końcowego całości przedmiotu zamówienia. Gwarancja obejmuje między innymi, poza ujętymi prawnie, nieodpłatną (wliczoną w cenę oferty), naprawę oraz utrzymanie, konserwację i przeglądy oraz regulacje wynikające z warunków gwarancji producenta/ów w okresie gwarancyjnym lub ich wymianę realizowaną w miejscu użytkowania przez osoby lub podmioty posiadające stosowną autoryzację producenta/ów. 9. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały również we wzorze umowy stanowiącym integralną część SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca, najpóźniej w dniu składania ofert, a przed upływem terminu składania ofert, powinien wnieść wadium w wysokości 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2020 r., poz. 299 z późn. zm.). 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym w złotych polskich na konto Zamawiającego prowadzone w Santander Bank Polska nr 91 1500 1487 1214 8007 2258 0000. 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, a Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zwraca się je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 8.1 odmówił podpisania umowy w sprawie realizacji zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 8.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 8.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 8.4 oraz w przypadku jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy PZP, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej winno ono zostać zaksięgowane na koncie Zamawiającego do chwili upływu terminu składania ofert i zaleca się aby kopia przelewu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę została dołączona do oferty. Natomiast w przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium musi zostać złożony wraz z ofertą, przy czym oryginał może być złożony w oddzielnej kopercie, jeżeli Wykonawca będzie żądał jego zwrotu po zakończeniu postępowania, a w takim przypadku kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem musi być złączona z ofertą. 10. Zamawiający informuje, iż dopuszcza się złożenie wadium w formie elektronicznego dokumentu podpisanego kwalifikowanym podpisem gwaranta przesłanego na adres e-mailowy: zamowienia@ast.krakow.pl przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym przypadku szczegółowego opisu warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Inne dokumenty składane wraz z ofertą: 1) formularz oferty z załącznikami, 2) pełnomocnictwo (o ile dotyczy), 3) dowód wniesienia wadium w przypadku jego złożenia w formie innej niż pieniężna. 2. W przypadku, gdy Wykonawca w miejsce któregoś z dokumentów, o których mowa w SIWZ dostarczy jego kopię, kopia ta musi być poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów udostępniających Wykonawcy zasoby, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów powinny być poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów (np. jeśli przedstawione kserokopie będą nieczytelne lub będą wzbudzać wątpliwości co do ich prawdziwości). 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach, których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. 5. Wykonawca powołujący się na zasoby innych podmiotów w zakresie ich zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, którym to podmiotom zamierza powierzyć realizację części niniejszego zamówienia w charakterze swojego podwykonawcy, zobowiązany jest podać nazwy (firmy) podwykonawców. Zamawiający zastrzega, iż zmiana albo rezygnacja przez Wykonawcę z podmiotu będącego podwykonawcą na zasoby, którego powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać, że proponowany inny podwykonawca lub samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż określony w dokumentacji postępowania. 6. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa powyżej w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 7. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa powyżej, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy PZP, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy PZP, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 8. Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych Wykonawców lub Wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą w kraju, w którym Wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych powyżej. 9. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń i dokumentów. 10. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 11. Zamawiający zaznacza, iż podziela rekomendację opublikowaną na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych o następującej treści: „(…) Oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej złożone wraz z ofertą, niezależnie od ilości ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, również potwierdza brak podstawy do wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Należy jednak w tym przypadku pamiętać, że jakakolwiek zmiana sytuacji wykonawcy w toku postępowania (włączenie do grupy kapitałowej) będzie powodowała obowiązek aktualizacji takiego oświadczenia po stronie Wykonawcy”. Dlatego też, Zamawiający podkreśla, iż Wykonawca który nie należy do żadnej grupy kapitałowej (po zaznaczeniu odpowiednio miejsca w oświadczeniu), może złożyć takie oświadczenie wraz z ofertą. Wzór oświadczenia dotyczącego istnienia lub braku powiązań kapitałowych przedstawiony jest w załączniku A do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach