Przetargi.pl
,, Przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania części pomieszczeń budynku warsztatów szkolnych wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną przy Zespole Szkół Nr 1 im. Bolesława Krzywoustego w Choszcznie (Raduń 61)” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 Oś Priorytetowa 9 Infrastruktura publiczna Działanie 9.8 Infrastruktura szkolnictwa zawodowego

Starostwo Powiatowe w Choszcznie ogłasza przetarg

  • Adres: 73200 Choszczno, ul. Nadbrzeżna
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 95 748 89 31 , fax. 95 748 89 40
  • Data zamieszczenia: 2018-04-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Choszcznie
    ul. Nadbrzeżna 2
    73200 Choszczno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 95 748 89 31, fax. 95 748 89 40
    REGON: 21046724400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.spow.choszczno.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ,, Przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania części pomieszczeń budynku warsztatów szkolnych wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną przy Zespole Szkół Nr 1 im. Bolesława Krzywoustego w Choszcznie (Raduń 61)” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 Oś Priorytetowa 9 Infrastruktura publiczna Działanie 9.8 Infrastruktura szkolnictwa zawodowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania części pomieszczeń budynku warsztatów szkolnych wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną przy Zespole Szkół Nr 1 im. Bolesława Krzywoustego w Choszcznie (Raduń 61) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 Oś Priorytetowa 9 Infrastruktura publiczna Działanie 9.8 Infrastruktura szkolnictwa zawodowego Przedmiot zamówienia składa się z: - roboty ziemne, betonowe i żelbetonowe, - roboty murarskie i tynkarskie, - roboty instalacyjne i montażowe, - roboty dachowe i dekarskie, - roboty malarskie i wykończeniowe, - stolarka drzwiowa i okienna, - bramy segmentowe, - zagospodarowanie terenu. Szczegółowy zakres zamówienia określają: 1. Przedmiar robót – załącznik nr 9 do SIWZ. 2. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót zwana dalej STWiOR – załącznik nr 10 do SIWZ. 3. Projekt budowlany – załącznik nr 11 do SIWZ. 3.2. Do obowiązków Wykonawcy należy: a) należyte wykonanie przedmiotu umowy, przy użyciu własnych materiałów, zgodnie z umową, zasadami wiedzy technicznej i przepisami prawa, b) prowadzenie dziennika budowy zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2002 r. Nr 108 poz.953 z późn. zm.) – oraz umieszczenie tablicy informacyjnej i ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, a także niezwłocznie przekazanie 1 egzemplarza planu „BIOZ” Zamawiającemu, c) przeprowadzenie robót budowlanych i rozbiórkowych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. nr 47 poz. 401 ze zm.), d) postępowanie z odpadami powstałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy zgodnie z zapisami ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 21 ze zm.) i ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r. poz. 519 ze zm.). 3.3. Wykonawca ubiegający się o wykonanie zamówienia powinien dokonać wizji lokalnej w celu dokładnego zapoznania się z obiektem i jego funkcją. Na wizję lokalną należy umówić się z pracownikiem Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych Starostwa Powiatowego w Choszcznie pod numerem tel. 95 748 89 70, 95 748 89 57. 3.4. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót zostało wskazane pochodzenie, tj. nazwa marki, aprobaty, specyfikacji lub systemu, o których mowa w art. 29 ust. 3 i art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie wyrobów i rozwiązań równoważnych zgodnych z normą zharmonizowaną lub europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną wyrobu państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi albo Polską Normą lub aprobatą techniczną pod warunkiem, że zapewniają uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w wyżej wymienionych dokumentach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej oraz Zamawiającego. 3.5. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do określonych w dokumentacji projektowej oraz w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp oraz podania wykazu dokumentów potwierdzających ich równowartość, takich jak: certyfikaty, aprobaty techniczne z posiadaniem nazwy podmiotu wydającego oraz termin ważności dokumentu. 3.6. Wyroby zastosowane muszą odpowiadać wymogom, określonym w art. 10 ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 ze zm.). Wyroby muszą posiadać certyfikat zgodności z normą zharmonizowaną lub europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną wyrobu państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi albo Polską Normą lub aprobatą techniczną i załączyć wymagane dokumenty. 3.7. Miejsce na składowanie wyrobów i materiałów oraz ustawienie kontenera należy uzgodnić z Zarządcą obiektu. 3.1. Zamawiający nie przewiduje podziału zamówienia na części. 3.2. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 3.3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych, 3.4. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. 3.5. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu oraz uzyskanie akceptacji Zamawiającego w terminie najpóźniej do momentu podpisania umowy kosztorysu ofertowego sporządzonego metodą kalkulacji szczegółowej. Kalkulacja szczegółowa polegać powinna na obliczeniu ceny kosztorysowej jako sumy iloczynów: ilości ustalonych jednostek przedmiarowych, jednostkowych nakładów rzeczowych i ich cen oraz doliczonych odpowiednio kosztów materiałów pomocniczych nieobjętych nakładami rzeczowymi, kosztów pośrednich i zysku, z uwzględnieniem podatku od towarów i usług - według formuły: Ck = Σ L * (n * c + Kpj + Zj) + PV gdzie: Ck - oznacza cenę kosztorysową, L - oznacza ilość ustalonych jednostek przedmiarowych, n - oznacza jednostkowe nakłady rzeczowe: robocizny - nr, materiałów - nm, pracy sprzętu i środków transportu technologicznego - ns, c - oznacza ceny jednostkowe czynników produkcji obejmujące: godzinową stawkę robocizny kosztorysowej - Cr, ceny jednostkowe materiałów - Cm, ceny jednostkowe maszynogodziny pracy sprzętu i środków transportu technologicznego - Cs, n * c - oznacza koszty bezpośrednie na jednostkę przedmiarową obliczone wg wzoru: n * c = Σnr * Cr + Σ(nm * Cm + Mpj) + Σns * Cs Mpj - oznacza koszty materiałów pomocniczych na jednostkę przedmiarową, Kp - oznacza koszty pośrednie, Kpj - oznacza koszty pośrednie na jednostkę przedmiarową, Z - oznacza zysk kalkulacyjny, Zj - oznacza zysk kalkulacyjny na jednostkę przedmiarową, PV - oznacza podatek od towarów i usług (VAT). Koszty materiałów pomocniczych oblicza się jako iloczyn wskaźnika kosztów materiałów pomocniczych i podstawy ich naliczania. Koszty pośrednie w kosztorysie oblicza się jako iloczyn wskaźnika kosztów pośrednich i ustalonej podstawy naliczania lub ustala kwotowo na podstawie preliminarza. W kalkulacji szczegółowej ujmuje się koszty wszystkich materiałów łącznie z kosztami zakupu. 3.6. Przed przystąpieniem do prac należy przedłożyć harmonogram rzeczowo – finansowy w celu zatwierdzenia przez Zamawiającego. 3.7. Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę na pełen etat wszystkich osób wykonujących czynności objęte zakresem zamówienia, tj. prace wykonywane wysiłkiem fizycznym, jeżeli wykonywanie tych czynności polegać będzie na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108 ze zm.) z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3 – 5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2017 r. poz. 847 ze zm.) przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. 3.8. Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni ww. osoby na okres realizacji niniejszego zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem okresu realizacji umowy, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby, pod warunkiem spełnienia wymagań określonych w niniejszym rozdziale. 3.9. Do dnia zawarcia umowy Wykonawca lub Podwykonawca jest zobowiązany do złożenia oświadczenia potwierdzającego zatrudnienie osób, o których mowa w pkt. 3.7., na umowę o pracę. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: 1) Dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, 2) Datę złożenia oświadczenia, 3) Wskazanie, że czynności wymienione przez Zamawiającego w pkt 3.7., wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 3.10. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.7. czynności. 3.11. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:  żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,  żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów,  przeprowadzenie kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.12. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego (w przypadku pojawienia się wątpliwości, czy osoba/osoby, o której/których mowa w pkt 3.7., zatrudniona/e jest/są na umowę o pracę, co najmniej na czas realizacji zamówienia) w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody: Oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego, zawierające w szczególności zapisy wyszczególnione w pkt 3.9.; poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 ze zm.). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 3.13. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.7. czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy (załącznik nr 8 do SIWZ). Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych dowodów w celu spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.7. czynności. 3.14. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45260000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł, które musi być wniesione do dnia 26 kwietnia 2018 r. do godz.: 11:00 Kopię dokumentu potwierdzającego złożenie wadium należy załączyć do oferty. 9.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi wpłynąć na konto Zamawiającego przed terminem składnia ofert. 9.3. Wykonawca, który nie złożył wadium zostaje wykluczony z postępowania, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą. 9.4. Wadium można wnieść zgodnie z art. 45, ust. 6 ustawy Pzp w jednej z następujących form: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 t.j.). 9.5. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Choszcznie PKO BP o/Szczecin 38 1020 4867 0000 1102 0007 9731 z dopiskiem: wadium w postępowaniu na „Przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania części pomieszczeń budynku warsztatów szkolnych wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną przy Zespole Szkół Nr 1 im. Bolesława Krzywoustego w Choszcznie (Raduń 61)" 9.6. Wadium w pozostałych formach należy złożyć w oryginale w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Choszcznie (parter), ul. Nadbrzeżna 2 w Choszcznie do dnia 26 kwietnia 2018 r. do godz.: 11:00 za potwierdzeniem. Kopię dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem, potwierdzającego złożenie wadium należy załączyć do oferty. 9.7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 9.8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli wniesienia żądano. 9.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 9.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Z uwagi na charakter zamówienia, Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach