Przetargi.pl
Przebudowa pomieszczeń dydaktycznych i sanitarnych parteru Szkoły Podstawowej nr 5 w Pyskowicach z przeznaczeniem na dwa oddziały przedszkolne wraz z budową drogi p.poż., ul. Szkolna 2, Pyskowice.

Szkoła Podstawowa nr 5 w Pyskowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 44-120 Pyskowice, Szkolna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (032)233 32 48
  • Data zamieszczenia: 2019-12-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szkoła Podstawowa nr 5 w Pyskowicach
    Szkolna 2
    44-120 Pyskowice, woj. śląskie
    tel. (032)233 32 48
    REGON: 00072458300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: sp5pyskowice@wp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa pomieszczeń dydaktycznych i sanitarnych parteru Szkoły Podstawowej nr 5 w Pyskowicach z przeznaczeniem na dwa oddziały przedszkolne wraz z budową drogi p.poż., ul. Szkolna 2, Pyskowice.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dla zadania pn. „Przebudowa pomieszczeń dydaktycznych i sanitarnych parteru Szkoły Podstawowej nr 5 w Pyskowicach z przeznaczeniem na dwa oddziały przedszkolne wraz z budową drogi p.poż., ul. Szkolna 2, Pyskowice”. 2. Zakres robót obejmuje m.in.: 2.1. Przebudowa pomieszczeń dydaktycznych i sanitarnych parteru na dwa oddziały przedszkolne obejmujące: podłogi i posadzki, ściany i obudowy, nadproża i konstrukcje wzmacniające otwory, sufity, stolarkę okienną i drzwiową, ślusarkę, schody zewnętrzne nr 1 i 2 oraz pochylnię, roboty zewnętrzne (plac zabaw), bramę wjazdową i ogrodzenie placu zabaw, wywóz i utylizację gruzu oraz wywóz mas ziemnych. 2.2. Zagospodarowanie terenu obejmujące: roboty przygotowawcze, roboty ziemne i roboty zasadnicze związane z wykonaniem podbudowy oraz nawierzchni drogi p-poż z płyt ażurowych w kolorze grafitowym oraz nawierzchni chodników z kostki betonowej i płyt betonowych chodnikowych. 2.3. Roboty instalacji sanitarnych obejmujące: instalację wentylacji, instalację kanalizacji sanitarnej i wody oraz instalację centralnego ogrzewania. 2.4. Roboty elektryczne, obejmujące: roboty demontażowe, oprawy, okablowanie, wyłączniki, gniazda i czujniki, zmianę lokalizacji słupów zewnętrznych oświetleniowych oraz pomiary. UWAGA: a) Szczegółowy opis robót składających się na zamówienie pn. „Przebudowa pomieszczeń dydaktycznych i sanitarnych parteru Szkoły Podstawowej nr 5 w Pyskowicach z przeznaczeniem na dwa oddziały przedszkolne wraz z budową drogi p.poż., ul. Szkolna 2, Pyskowice”,został zawarty w załączniku nr 4 do SIWZ. b) Szczegółowy zakres robót określa projekt budowlany, stanowiący załącznik nr 7a-7e do SIWZ, przedmiar robót stanowiący załącznik nr 6a-6e do SIWZ oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiąca załącznik nr 5a-5e do SIWZ. c) Roboty będą prowadzone w czynnym obiekcie szkolnym, w którym przebywają dzieci do lat 15. Prace budowlane powodujące wzmożony hałas należy wykonywać podczas nieobecności dzieci w obiekcie (w godzinach od 8.00 do 15.00 w obiekcie przebywają dzieci). Zamawiający zezwala na prowadzenie robót budowlanych w soboty oraz w okresie szkolnej przerwy zimowej tj. od 11.01.2020 r. do 23.01.2020 r. i udostępni bez ograniczeń czasu pracy obiekt szkoły, w obszarze wymaganym dla wykonania przebudowy. Warunkiem prowadzenia tych prac, będzie dokonanie pisemnego zgłoszenia do Zamawiającego o prowadzeniu prac we wskazanych dniach i okresie feryjnym. d) Wykonawca robót nie może utrudniać normalnego funkcjonowania placówki. e) Wykonawca jest zobowiązany do stałej współpracy z Zamawiającym w celu prawidłowego i bezkonfliktowego zrealizowania przedmiotu zamówienia. f) Przed przystąpieniem do przebudowy w zakresie określonym załącznikami numer 6a; 6c; 6d (Przedmiary), Wykonawca zobowiązany jest w pierwszej kolejności podjąć i zakończyć prace remontowe wskazane przez Zamawiającego w załączniku nr 6e w gabinecie pedagoga oraz w salach nr 20 i 30 , zlokalizowanych odpowiednio na kondygnacji pierwszej, drugiej i trzeciej w Szkole Podstawowej nr 5. g) Budynek Szkoły Podstawowej nr 5 w Pyskowicach w roku 2019 objęty został termomodernizacją. 3. Cena ryczałtowa podana przez Wykonawcę obowiązuje w całym okresie obowiązywania umowy i nie podlega zmianie. Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na przedmiot zamówienia. 4. Zgodnie z zapisem w art. 29 ust 5 Ustawy Pzp o wymaganiach w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych Zamawiający informuje, że w obszarze przebudowy na oddziały przedszkolne uwzględniono powyższe wymagania. 5. Zatrudnianie osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia. 5.1. Zgodnie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia wykonywać będą następujące roboty budowlane: 5.1.1. roboty remontowe i renowacyjne ujęte w projekcie, 5.1.2. roboty konstrukcyjne ujęte w projekcie, 5.1.3. roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne ujęte w projekcie, 5.1.4. roboty elektryczne ujęte w projekcie, 5.1.5. roboty drogowe i placowe ujęte w projekcie Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową (robotami), wykonujących obsługę geodezyjną oraz dostawców materiałów budowlanych. 5.2. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia warunków dotyczących zatrudniania osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia określonego szczegółowo w umowie. 5.3. Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oświadczenie, że przy realizacji robót będzie zatrudniał osoby, o których mowa w pkt. 3.1., na podstawie umowy o pracę (dotyczy również podwykonawców i dalszych podwykonawców). 6. Rozwiązania równoważne. 6.1. Tam, gdzie w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, f) standardów emisyjnych, 6.2. Wszelkie "produkty" pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak, więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. 6.3. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy – Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku złożenia przez Wykonawcę oferty równoważnej (zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy) – Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą Wykazu materiałów i urządzeń równoważnych zgodnie z załącznikiem nr 9 do SIWZ oraz stosownych dokumentów potwierdzających, że oferowane przez niego dostawy/usługi/roboty budowlane spełniają w/w wymagania. Dokumenty te będą podlegały ocenie w trakcie badania ofert. 6.4. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normą w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie. 6.5. Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji technicznej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. 6.6. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.266) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SIWZ. 6.7. Wykonawca przed wbudowaniem materiałów przedłoży ich wzory, karty techniczne do akceptacji inspektorowi nadzoru potwierdzającej zgodność parametrów technicznych z projektem budowlano - wykonawczym. UWAGA: 1. Uwaga do projektu budowlanego- branża budowlana - stanowiącego załącznik nr 6a;7c do SIWZ. W przedmiarze i w projekcie architektonicznym w części opisowej oraz rysunkowej podano dla wykładzin PCV nazwy 2000 Pur Dawn Mist 8800, 2000 Stone Wall 8230, 2000 Pur Oak 8300, 2000 Pur Buckwheat 8850, 2000 Pur Blossom 8900. Użyte nazwy nie oznaczają wymagań Zamawiającego co do dostawcy/producenta, lecz określają kolor i wzór według kolornika systemowego dla celów porównawczych. To samo dotyczy gresów ceramicznych gdzie użycie nazwy typ Gammo, Gammo Multicolor określa kolor i fakturę dla celów porównawczych a nie nazwę firmy. 2. Uwaga do projektu budowlanego – branża drogowa - stanowiącego załącznik nr 6b;7b do SIWZ. W przedmiarze i w projekcie drogowym w części opisowej oraz rysunkowej podano dla nawierzchni z kostki betonowej określenie typ holland. Użyta nazwa jest nazwą potoczną, zwyczajową i nie oznacza wymagań Zamawiającego co do dostawcy/producenta, lecz określa kształt dla celów porównawczych. 3. Uwaga do projektu budowlanego – branża sanitarna - stanowiącego załącznik nr 6c;7d do SIWZ. W przedmiarze i w projekcie sanitarnym w części opisowej oraz rysunkowej podano dla wentylatora kanałowego do przewodów okrągłych z regulatorem typ TD-350/125 Ecowatt + Reb, dla wentylatora kanałowego do przewodów okrągłych typ Vent – V- 125 N + Reb1, montaż zaworów typ MCR Zipp EIS-120 z wyzwalaczem RST. Użyte nazwy nie oznaczają wymagań Zamawiającego co do dostawcy/producenta, lecz użyte są w celu określenia cech funkcjonalnych i użytkowych. W projekcie w części opisowej podano informacje o misce ustępowej wiszącej lejowej 6l Kind wraz ze stelażem np. Koło Technic GT oraz umywalce 50 cm prostokatnej np.Nova Pro. Użyte nazwy nie oznaczają wymagań Zamawiającego co do dostawcy/producenta, lecz użyte są w celu określenia cech funkcjonalnych i użytkowych. 3. Uwaga do projektu budowlanego – branża elektryczna - stanowiącego załącznik nr 6d;7e do SIWZ. W przedmiarze i w projekcie elektrycznym w części opisowej użyto określenia Arot. Użyta nazwa jest nazwą potoczną, zwyczajową i nie oznacza wymagań Zamawiającego co do dostawcy/producenta, lecz określa kształt dla celów porównawczych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 3), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; Uwaga: Proszę nie załączać oświadczenia do oferty. Uwaga : (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.2019.700 t.j. z późn. zm.). 2. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 3. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 4. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach