Przetargi.pl
Program Słoneczna Gmina Ornontowice II

Gmina Ornontowice ogłasza przetarg

  • Adres: 43-178 Ornontowice, Zwycięstwa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 306 222, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2019-10-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ornontowice
    Zwycięstwa 26a
    43-178 Ornontowice, woj. śląskie
    tel. 323 306 222, , fax. -
    REGON: 27625775900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.ornontowice.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Program Słoneczna Gmina Ornontowice II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1). Zamówienie publiczne – robota budowlana (formuła zaprojektuj i wybuduj) 2). Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w zakresie instalacji ogniw fotowoltaicznych w ramach projektu Słoneczna Gmina Ornontowice II Przedmiotem zadania jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych instalacyjnych, uruchomienie i przeprowadzenie procedury włączenia do sieci OSD mikroinstalacji fotowoltaicznych na 81 nieruchomościach na terenie Gminy Ornontowice. Panele umieszczone będą na dachach budynków mieszkalnych (ewentualnie na elewacji). W określonych w zestawieniu przypadkach lokalizacja na gruncie lub budynku gospodarczym. Zestawy instalacji PV w ramach projektu to: Zestaw A- moc 3,15 kWp – liczba paneli 10- liczba zestawów 31; Zestaw B – moc 4,095 kWp- liczba paneli 13 – liczba zestawów 18 Zestaw C – moc 5,04 kWp – liczba paneli 16 – liczba zestawów 32 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi program funkcjonalno użytkowy na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w zakresie instalacji ogniw fotowoltaicznych w ramach projektu „Słoneczna Gmina Ornontowice” - program w załączeniu do SIWZ. Uwaga: Załącznik nr 2 do PFU stanowi lista lokalizacji (adresy zostaną udostępnione wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa), w których realizowane będzie zamówienie. Jeżeli z przyczyn niezależnych do Wykonawcy i zamawiającego, realizacja inwestycji w danej lokalizacji nie będzie możliwa (np. rezygnacja uczestnika projektu, warunki techniczne uniemożliwiające wykonanie instalacji itp.) wyznaczona zostanie nowa lokalizacja (z listy rezerwowej), o parametrach lokalizacji zamienianej. Zmiana takiej lokalizacji nie będzie miała wpływu na wartość zamówienia (wartość wynagrodzenia ustalonego w umowie). Zmiana lokalizacji zostanie wprowadzona protokołem na podpisanym przez Wykonawcę i zamawiającego, nie wymaga podpisania aneksu do umowy. 3)Wykonawca zadania będzie brał udział w cotygodniowych spotkaniach z Inwestorem w terenie, w tzw. „RADACH BUDOWY”, na których będzie przedstawiał przebieg postępu prac. Osoba dozorująca zobowiązana jest do złożenia pisemnego cotygodniowego raportu z przebiegu prac, począwszy od podpisania umowy. Każdy z raportów powinien być zatwierdzony przez stronę Zamawiającym. Raport za miniony tydzień należy dostarczyć do siedziby Zamawiającego najpóźniej do godz. 24.00 w każdy poniedziałek po przepracowanym tygodniu (pisemnie lub skan mailem na adres: inwestycje@ornontowice.pl). 4)Zamówienie obejmuje: W części dotyczącej instalacji fotowoltaicznych: a). opracowanie, przez uprawnioną osobę, dla każdej nieruchomości objętej zamówieniem, projektu kompletnej instalacji fotowoltaicznej z wszystkimi niezbędnymi składnikami oraz włączeniem jej do instalacji budynku i sieci elektroenergetycznej. Projekt kompletnej instalacji fotowoltaicznej powinien określać: wielkości gwarantowanego uzysku rocznego energii elektrycznej z instalacji, uzyskanie wszelkich wymaganych prawem decyzji administracyjnych, uzgodnień, opinii, zatwierdzeń i warunków technicznych - umożliwiających realizację inwestycji oraz sporządzenie przez Wykonawcę potwierdzenia dla każdej instalacji, że spełnia ona wymagania projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego), b)opracowanie dokumentacji projektowej wraz z specyfikacją techniczna wykonania i odbioru robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz programu funkcjonalno – użytkowego (Dz.U. z 24.09.2013r. Poz. 1129) c) wykonanie kosztorysu wykonawczego; d). wykonanie robót budowlano - montażowych zgodnie z dokumentacją projektową; świadczenie usług serwisowych w okresie gwarancyjnym, e). inne elementy ujęte we wzorze Umowy na Wykonanie Robót stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ. 5)Informacje dodatkowe: a)Zadanie inwestycyjne będące przedmiotem zamówienia jest dofinansowane w ramach realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego). b) Zamówienie powinno być zrealizowane zgodnie z: Ustawą z 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186, 1309, 1524, 1696, 1712, 1815 ), Ustawa z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 755, 730, 1435, 1495, 1517, 1520, 1524, 1556. ), Ustawa z dnia 20 lutego 2015r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. z 2018 r. poz. 2389i 2245, z 2019 r. poz. 42, 60, 730, 1495, 1524 ), Ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2019 poz. 1843) i innymi przepisami obowiązującymi w tym zakresie, Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej. c)Termin wejścia na teren działek prywatnych Wykonawca winien odpowiednio wcześnie uzgodnić z właścicielem posesji. d)Każdorazowo, gdy Wykonawca będzie wykonywał roboty na terenie działek prywatnych, winien zapewnić mieszkańcom swobodny dojazd lub dojście do posesji. e) Zamawiający wymaga, aby wykonanie instalacji fotowoltaicznych w ramach jednego budynku jednorodzinnego nie trwało dłużej niż 3 dni robocze następujące po sobie (3 dni dla każdej instalacji). Nie dopuszcza się, aby Wykonawca, bez uzasadnionej przyczyny przerywał rozpoczętą robotę w zakresie jednej nieruchomości. W przypadku konieczności przedłużenia wskazanego terminu 3 dni, ze względu na przyczynę niemożliwą wcześniej do przewidzenia oraz nie wynikającą z winy Wykonawcy, należy przedstawić Zamawiającemu odpowiednie uzasadnienie na piśmie do jego akceptacji. Jeżeli Wykonawca przewiduje, iż prace mogą trwać dłużej niż 3 dni (np. z powodu opóźnień w dostawie instalacji), nie powinien rozpoczynać działań na terenie danej posesji. Okoliczność ta powinna być potwierdzona złożonym na piśmie do Zamawiającego uzasadnieniem wraz z opisem okoliczności, które wg Wykonawcy miałyby wpływ na brak możliwości wykonania instalacji w określonym terminie. 6.Rozwiązania równoważne a)Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. b) Jeżeli w dokumentacji przetargowej udostępnionej Wykonawcom zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od wskazanych w wyżej wymienionej dokumentacji. W przypadku urządzeń, których znaki towarowe podano w dokumentacji, poprzez równoważność Zamawiający rozumie zastosowanie takich urządzeń, których parametry techniczne, np.: rodzaj materiału, moc, wydajność, wysokość podnoszenia, obroty, napięcie, ciśnienie lub inne, nie będą gorsze od urządzeń jakie zostały przyjęte w rozwiązaniach technologicznych. Parametry techniczne i jakościowe dla zastosowanych w dokumentacji technicznej materiałów są wartościami minimalnymi. c)W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na rozwiązanie równoważne z opisanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany przedstawić dokumenty wykazujące, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego. d) Wykonawcy mogą składać oferty zawierające rozwiązania równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ – zgodnie z art. 30 ust. 5 Pzp. e)W przypadku, gdy ze szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia wynika, że przedmiot zamówienia opisano przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. f) Zgodnie z art. 30 ust. 5 Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 7.Informacja dotycząca wymagań zgodnie z art. 29 ust. 4 Pzp Zamawiający nie przewiduje wymagań zgodnie z art. 29 ust. 4 Pzp. 8.Informacja dotycząca wymagań zgodnie z art. 29 ust. 5 Pzp Zamawiający nie przewiduje wymagań określonych art. 29 ust. 5 Pzp. 9.Podwykonawcy: 1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 3. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. Podwykonawców, na których zasoby powołuje się Wykonawca należy wykazać w oświadczeniu (załącznik nr 1,2 i 3 do SIWZ). W przypadku gdy Wykonawca nie zamierza wykonywać zamówienia przy udziale Podwykonawców, należy wpisać w formularzu „nie dotyczy” lub inne podobne sformułowanie. Jeżeli Wykonawca zostawi ten punkt niewypełniony (puste pole), Zamawiający uzna, iż zamówienia zostanie wykonane bez udziału podwykonawców. 4. Powierzenie wykonawcy części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 5. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, usługi lub dostawy, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu określone zostały w projekcie umowy paragrafy od 13 do 18 (załącznik nr 7 do SIWZ) 6. Zamawiający nie określa przedmiotu umów o podwykonawstwo (o których mowa w art. 143 b pkt 8 ustawy), który podlega obowiązkowi przedkładania Zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50 000 zł brutto. 10.Zatrudnienie pracowników na umowie o pracę: na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający wymaga aby osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 paragraf 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy, zostały zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni te osoby minimum na okres realizacji zamówienia. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) prace instalacyjne w zakresie instalacji elektrycznych, b) prace montażowe Z obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę są wyłączone osoby pełniące samodzielne funkcje w procesie budowlanym. 11.Warunki gwarancji: a) min. 5 lat gwarancji na wykonanie roboty budowlane liczone od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego bez uwag. b) min. 10 lat na panele fotowoltaiczne c) min 8 lat na inwerter Zamawiający wymaga, aby okres rękojmi był równy okresowi udzielonej przez wykonawcę gwarancji. 12. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi: Załącznik nr 9 do SIWZ – Program funkcjonalno – użytkowy. Uwaga: Od uczestników postępowania oczekuje się starannego zapoznania się z opisem przedmiotu zamówienia, specyfikacją oraz zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty i podpisania umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331200-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium na zadanie: „Program Słoneczna Gmina Ornontowice II” – wadium w wysokości 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: Orzesko Knurowski Bank Spółdzielczy w Knurowie O/Ornontowice 28 8454 1053 2001 0011 0695 0009
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w rozdziale IV pkt 7 i 8 SIWZ – jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną