Przetargi.pl
Poprowadzenie ruchu rowerowego i pieszego wzdłuż drogi powiatowej Nr 2985S ul. Powstańców Śląskich w Pyskowicach – dokumentacja projektowa

Zarząd Dróg Powiatowych ogłasza przetarg

  • Adres: 44-100 Gliwice, Zygmunta Starego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 340 696 , fax. 322 340 696
  • Data zamieszczenia: 2017-12-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych
    Zygmunta Starego 17
    44-100 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 322 340 696, fax. 322 340 696
    REGON: 27628965300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdpgliwice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprowadzenie ruchu rowerowego i pieszego wzdłuż drogi powiatowej Nr 2985S ul. Powstańców Śląskich w Pyskowicach – dokumentacja projektowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotowe zamówienie obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie bezpiecznego poprowadzenia ruchu rowerowego i pieszego wzdłuż drogi powiatowej Nr 2985S w Pyskowicach na odcinku o długości ok. 720mb - od drogi krajowej Nr 94 do drogi wojewódzkiej Nr 901 - na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego koncepcji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę. FAZA KONCEPCYJNA : 1) Przed przystąpieniem do prac projektowych Wykonawca zobowiązany będzie w pierwszej kolejności do opracowania wielowariantowej (min. 2 warianty ) koncepcji: a) poprowadzenia ruchu rowerowego i pieszego wzdłuż drogi powiatowej Nr 2985S w Pyskowicach ( strona prawa – jadąc od drogi krajowej Nr 94) na odcinku od skrzyżowania z drogą krajową Nr 94 do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 901 (bez wejścia w pas drogowy drogi wojewódzkiej) z uwzględnieniem: - panujących warunków terenowych oraz natężenia ruchu samochodowego - szerokości pasa drogowego, - bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, - liczby celów i źródeł poruszania się po omawianym odcinku drogi b) przebudowy skrzyżowania ulic Powstańców Śląskich i ul. Sikorskiego z uwzględnieniem wszystkich uczestników ruchu drogowego tj. kierowców, pieszych, rowerzystów, osoby niepełnosprawne, c) lokalizacji miejsc parkingowych przy ul. Powstańców Śląskich w szczególności w rejonie posesji Nr 12-14 oraz w rejonie firm zlokalizowanych przy przedmiotowej drodze powiatowej wraz z uwzględnieniem miejsc do zatrzymywania się pojazdów komunikacji zbiorowej oraz pojazdów dostawczych. 2) Przygotowane koncepcje zostaną przedstawione Zamawiającemu w terminie do 95 dni od dnia podpisania Umowy. Uzyskanie uzgodnienia Zarządu Dróg Powiatowych w Gliwicach oraz Urzędu Miejskiego w Pyskowicach jednej z opracowanych koncepcji będzie stanowiło podstawę do rozpoczęcia prac projektowych. 3) Wykonawca zobowiązany będzie do udziału w konsultacjach społecznych i ewentualnych spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego z lokalną społecznością w celu przedstawienia proponowanych rozwiązań 4) Zakres rzeczowy każdego z wariantów koncepcji winien zawierać: a) różne możliwości poprowadzenia ruchu pieszego i rowerowego wzdłuż drogi powiatowej (np. pas dla rowerów i chodnik, ciąg pieszo- rowerowy, ścieżka dla rowerów i chodnik) b) różne rozwiązania połączenia drogi powiatowej Nr 2985S ( droga z pierwszeństwem przejazdu) z ulicą Sikorskiego ( droga gminna- podporządkowana) np. skrzyżowanie z ruchem okrężnym, skrzyżowanie ze skanalizowanym wlotem drogi podporządkowanej wraz z wydzieleniem pasa dla relacji lewoskrętnej w ul. Sikorskiego, skrzyżowanie ze skanalizowanym wlotem drogi podporządkowanej bez wydzielania pasa dla relacji lewoskrętnej w ul. Sikorskiego, c) różne rodzaje nawierzchni na powierzchniach przeznaczonych dla ruchu rowerowego (nawierzchnia asfaltowa, powłoka żywiczna , kostka bezfazowa) d) zestawienie działek/części działek do zajęcia dla potrzeb realizacji rozwiązań projektowych zawartych w koncepcji zawierające: - nr działki do zajęcia, - właściciela działki, - szacunkową powierzchnię działki do zajęcia, e) wytyczne dotyczące zakresu budowy istniejącego uzbrojenia terenu oraz istniejących obiektów budowlanych kolidujących z rozwiązaniami projektowymi. W zakres fazy koncepcyjnej wchodzi również analiza porównawcza wariantów wraz z typowaniem wariantu proponowanego do realizacji. 5) Część graficzna koncepcji powinna zawierać: a. plan orientacyjny, b. projektowane zagospodarowanie terenu, c. przekroje charakterystyczne z uwzględnieniem części nieruchomości przylegających do pasa drogowego, d. proponowane zmiany organizacji ruchu, FAZA PROJEKTOWA 1) Projekt budowlany i wykonawczy musi być wykonany wraz z wszelkimi innymi opracowaniami niezbędnymi do przeprowadzenia procedury przetargowej na roboty budowlane i ich realizację. 2) Projekt należy wykonać w oparciu o aktualnie obowiązujące w czasie sporządzania przepisy i normy, ze szczególnym uwzględnieniem nw. aktów prawnych: 1.Ustawa Prawo Budowlane; 2.Ustawa o drogach publicznych; 3.Ustawa Prawo o ruchu drogowym; 4. Ustawa Prawo wodne 5.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego; 6.Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznym jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie; 7.Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznym jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie; 8.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach; 9.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzeniem; 10.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczenia planowanych kosztów prac projektowych oraz planowania kosztów robót budowlanych; 11.Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi i ich usytuowanie; oraz inne obowiązujące przepisy i normy, według których należy wykonać przedmiot zamówienia. W przypadku zmian w przepisach prawa powszechnie obowiązującego w trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobligowany jest do uwzględnienia tych zmian, w zakresie jakim wpływają na jego przedmiot. 3) W zakres dokumentacji projektowej wchodzi: • projekt poprowadzenia ruchu pieszego i rowerowego oraz przebudowy skrzyżowania ul. Powstańców Śląskich i Sikorskiego na podstawie wybranej przez Zamawiającego koncepcji wraz z rozwiązaniem odwodnienia obszaru objętego opracowaniem • projekt remontu drogi powiatowej Nr 2985S na odcinku objętym opracowaniem • operat wodno-prawny, • projekt przebudowy sieci kolidującego uzbrojenia terenu (w tym, m.in.: sieci teletechnicznej i energetycznej - w przypadku zaistnienia kolizji, • projekt organizacji ruchu docelowy wraz z uwzględnieniem doświetlenia przejść dla pieszych • informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ze względu na specyfikę projektowanego obiektu budowlanego, uwzględnianej w planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zgodnie z Prawem budowlanym, ust. 20 pkt. 1, ust. Ib, • specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych (zgodną z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego; tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), • kosztorysy ofertowe (ślepe) dla poszczególnych branżowych projektów wykonawczych, sporządzone metodą uproszczoną i metodą szczegółową, zawierające również: a) szczegółowe przedmiary robót z obliczeniami ich ilości i niezbędnymi komentarzami umożliwiającymi określenie, czego przedmiar dotyczy; poszczególne elementy przedmiarów muszą być w sposób jednoznaczny identyfikowalne na rysunkach projektu, b) wykazy materiałów ze szczegółowym określeniem ich parametrów technicznych, c) ślepe zbiorcze zestawienie kosztów (tabela elementów rozliczeniowych), • kosztorysy inwestorskie wraz ze zbiorczym zestawieniem kosztów, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami. • inwentaryzację zadrzewienia i plan wyrębu (według potrzeb): Inwentaryzacją należy objąć drzewa i krzewy zagrażające bezpieczeństwu ruchu oraz kolidujące z rozwiązaniami projektowymi w oparciu o art. 83 Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody ( Dz. U. z 2016 r. poz. 2134) . Inwentaryzację należy wykonać pod kątem występowania gatunków chronionych zarówno prawem polskim, europejskim jak i międzynarodowym (ze szczególnym uwzględnieniem pachnicy dębowej [Osmoderma eremita]) oraz pod kątem występowania miejsc lęgowych ptaków. Inwentaryzacja z planem wyrębu winna stanowić odrębne opracowanie w wymaganej ilości egzemplarzy. Ostateczną formę opracowania należy uzgodnić z Zamawiającym. Ponadto w ramach dokumentacji należy sporządzić: • dokumentację geodezyjną w niezbędnym zakresie, • aktualizację podkładów geodezyjnych, 4) W przypadku zgłoszenia na podstawie art. 39 ust. 6a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych zainteresowania udostępnieniem kanału technologicznego, którego budowa wymaga uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę, Wykonawca zobligowany będzie w ramach niniejszego zamówienia: - pozyskać decyzję o pozwoleniu na budowę kanału technologicznego ; - sporządzić projekt budowlany wraz z niezbędnymi uzgodnieniami umożliwiającymi uzyskanie pozwolenia na budowę kanału technologicznego . Dodatkowo należy załączyć zaświadczenie o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy Prawo Budowlane, aktualne na dzień opracowania projektu. Ponadto projekt winien być opracowany zgodnie z przepisami Prawa budowlanego Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. ( Dz. U. z 2017 r. poz. 1322 z późn. zmianami) i spełniający wymagania Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego ( Dz. U. z 2012 r. poz. 462), 6) Wykonawca w dokumentacji projektowej zobowiązany jest opisać przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych, z zachowaniem Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy zgodnie z dyspozycjami, o których mowa w art. 30 ust. 1 i następne Prawo zamówień publicznych. Opis przedmiotu zamówienia winien uwzględniać regulacje wynikające z ustawy – Prawo zamówień publicznych. 7)Dla obszaru inwestycji jest ustalony i obowiązujący Miejscowy Plan zagospodarowania Przestrzennego pierwsza pozycja uchwała nr XVIII/130/2016 z dnia 25.02.2016r. http://bip.pyskowice.pl/res/serwisy/pliki/16581171?version=1.0 8) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 3 do SIWZ. 9) Zamawiający nie formułuje wymagań określonych w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, z uwagi na możliwość realizacji przedmiotu zamówienia przez osoby nie podlegające stosunkowi pracy. 10) Okres rękojmi: do czasu zakończenia rękojmi Wykonawcy robót wykonywanych na podstawie opracowania, lecz nie dłużej niż przez okres 48 miesięcy od daty odbioru opracowania przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71322000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: • wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 - o treści ZAŁĄCZNIKA NR 9. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, • wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Pisemne zobowiązanie lub inne dokumenty muszą zawierać informacje dotyczące co najmniej: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu. b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą, Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu: a) zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt III.3), oraz b) przedstawia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt III.4), na wezwanie Zamawiającego • wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych w pkt. III.4), III.5) i III.7) tiret pierwszy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach