Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Krościenko Wyżne w 2021 r.

Gmina Krościenko Wyżne ogłasza przetarg

  • Adres: 38-422 Krościenko Wyżne, ul. Południowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 43 151 90 , fax. 13 43 168 60
  • Data zamieszczenia: 2021-01-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krościenko Wyżne
    ul. Południowa 9
    38-422 Krościenko Wyżne, woj. podkarpackie
    tel. 13 43 151 90, fax. 13 43 168 60
    REGON: 37024378200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.kroscienkowyzne.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Krościenko Wyżne w 2021 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 90500000–2 Usługi związane z odpadami 90511000–2 Usługi wywozu odpadów 90512000–9 Usługi transportu odpadów 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90533000–2 Usługi gospodarki odpadami 2. Przedmiotem zamówienia jest usługa pn.: „Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Krościenko Wyżne w 2021 r.” obejmująca: 1) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Krościenko Wyżne i z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów (zwany dalej PSZOK) zlokalizowanym na działce nr ewid. 4001 przy ul. Południowej (przy parkingu cmentarza parafialnego w Krościenku Wyżnym) oraz transport tych odpadów do Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie, adres Instalacji: 38-400 Krosno ul. Białobrzeska 108 (zwaną dalej Instalacją). 2) Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z PSZOK. 3. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Krościenko Wyżne i z PSZOK oraz transport tych odpadów do Instalacji obejmuje odbiór i transport niżej wymienionych odpadów: 1) odpadów w workach odbieranych od właścicieli nieruchomości a) metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe oraz papier, b) szkło, c) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne; d) bioodpady stanowiące odpady komunalne. 2) odpadów odbieranych z PSZOK zlokalizowanym na działce nr ewid. 4001 przy ul. Południowej (przy parkingu cmentarza parafialnego w Krościenku Wyżnym) a) metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe oraz papier gromadzone w pojemnikach 0,24 m3, b) szkło w pojemnikach 0,24 m3, c) bioodpady stanowiące odpady komunalne gromadzone w kontenerach KP-7. 4. Zamawiający informuje, że ma zawarte porozumienie międzygminne z Gminą Miasto Krosno dotyczące zagospodarowania odpadów z terenu Gminy Krościenko Wyżne w Instalacji wymienionych w punkcie 3. 5. W związku z §3 pkt. 1 ww. porozumienia, o którym mowa w punkcie 4, Zamawiający informuje o wymogu dotyczącym przekazywania metali, tworzyw sztucznych, odpadów opakowaniowych wielomateriałowych, papieru, szkła, niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz bioodpadów stanowiących odpady komunalne z terenu Gminy Krościenko Wyżne do Instalacji. 6. W przypadku wystąpienia awarii Instalacji Wykonawca winien przekazywać odpady do innej właściwej instalacji komunalnej. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 7. W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, o których mowa w punkcie 3 podpunkt 1, Wykonawca przyjmuje je jako niesegregowane (zmieszane) odpadów komunalnych i powiadamia o tym Zamawiającego przedkładając stosowną dokumentację zawierającą w szczególności: szczegółowy opis stwierdzonych nieprawidłowości w zakresie selektywnego zbierania odpadów, datę zdarzenia, numer kartoteki i dokumentację fotograficzną. Wykonawca ponadto zobowiązany jest powiadomić właściciela nieruchomości o stwierdzonych nieprawidłowościach, o których mowa powyżej. 8. Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów obejmuje odbiór niżej wymienionych odpadów komunalnych z PSZOK zlokalizowanym na działce nr ewid. 4001 przy ul. Południowej (przy parkingu cmentarza parafialnego w Krościenku Wyżnym) oraz ich transport i zagospodarowanie 1) Odpady budowlane i rozbiórkowe gromadzone w kontenerach KP-7, 2) Meble i odpady wielkogabarytowe gromadzone w wiacie, 3) Zużyte opony wyłącznie od samochodów osobowych do 3,5 t gromadzone na placu, 4) Odpady niebezpieczne gromadzone w pojemnikach, 5) Zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny gromadzone w magazynie ZSEE, 6) Przeterminowane leki i chemikalia gromadzone w pojemnikach, 7) Zużyte baterie i akumulatory gromadzone w pojemnikach, 8) Popiół paleniskowy gromadzony w kontenerach KP-7, które zapewni Wykonawca w cenie usługi, 9) Odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek gromadzone w pojemnikach; 10) Tekstylia i odzież gromadzone w workach. 9. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalacji, do których będą przekazywane odpady wymienione w punkcie 8. 10. Odbiór odpadów będzie odbywał się w następujący sposób: 1) Odbiór odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Krościenko Wyżne: a) metali, tworzyw sztucznych, odpadów opakowaniowych wielomateriałowych w workach koloru żółtego oznaczonych napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE” – , b) papieru w workach koloru niebieskiego oznaczonych napisem „PAPIER”, c) szkła w workach koloru zielonego oznaczonych napisem „SZKŁO”, d) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych w workach koloru czarnego; e) bioodpadów stanowiących odpady komunalne w workach koloru brązowego oznaczonych napisem „BIO”, 2) Odbiór odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów bezpośrednio z pojemników usytuowanych na terenie PSZOK 11. Terminy i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych: 1) Przewidywana częstotliwość odbioru odpadów wyszczególnionych w punkcie 3 podpunkt 1: zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów komunalnych najpóźniej do godz. 17.00 w dniu odbioru. 2) Wykaz i przebieg dróg stanowiących trasy przejazdu pojazdów odbierających odpady komunalne na terenie Gminy Krościenko Wyżne wyszczególnione w punkcie 3 podpunkt 1 przedstawia załącznik do wniosku. 3) Przewidywana częstotliwość odbioru odpadów wyszczególnionych w punkcie 3 podpunkt 2 i w punkcie 7: najpóźniej w terminie 2 dni roboczych od dokonania zgłoszenia telefonicznego lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. 12. Informacje dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia 1) Wykonawca wyposaży pojazdy odbierające odpady wyszczególnione w punkcie 3 podpunkt 1 w przenośne czytniki kodów kreskowych EAN-13, aby umożliwić rejestrację w sposób elektroniczny ilości odbieranych odpadów w workach z podziałem na poszczególne frakcje odpadów z danej nieruchomości, 2) Wykonawca podczas zbiórki odpadów wyszczególnione w punkcie 3 podpunkt 1 będzie prowadził elektroniczny odczyt kodów kreskowych umieszczanych przez właścicieli nieruchomości na workach. Wykonawca ma obowiązek przekazywać raporty miesięczne Zamawiającemu w formie elektronicznej w postaci pliku tekstowego w formacie txt na nośniku CD lub DVD. 3) Raport, o którym mowa w podpunkcie 2 powinien zawierać następujące dane: kod kreskowy gospodarstwa domowego, liczbę odebranych worków z podziałem na frakcje odpadów, datę i godzinę odczytu kodu kreskowego. 4) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wglądu do tachografów z samochodów odbierających odpady wyszczególnione w punkcie 3 podpunkt 1 oraz do systemu GPS rejestrującego trasy przejazdu samochodów odpierających odpady wyszczególnione w punkcie 3 podpunkt 1 w momencie kontroli wykonywania zadania. 5) Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady wyszczególnione w punkcie 3 podpunkt 1 należy dostosować do parametrów ulic tj. ich szerokości oraz rodzaju nawierzchni. Na wąskich uliczkach do 2,4 m szerokości należy stosować małe samochody (do 3,5 Mg). 3) Przekazanie odpadów będzie następować, po uprzednim zważeniu ich na legalizowanej wadze do tego przeznaczonej. Wykonawca jest zobowiązany przedkładać Zamawiającemu w terminach sprawozdawczych miesięczne zestawienie zbiorcze kwitów wagowych wygenerowanych z Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami dla ww. odpadów potwierdzających ich dostarczenie do instalacji. 4) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem zamówienia. 5) Do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni Wykonawca sporządzi i dostarczy Zamawiającemu miesięczne zestawienie zbiorcze kwitów wagowych i kart przekazania odpadów komunalnych wygenerowanych z Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami dla ww. odpadów potwierdzających ich dostarczenie do instalacji – oddzielnie dla każdego rodzaju odpadów - w celu potwierdzenia wykonania usługi. 6) Wykonawca będzie sporządzał i przekazywał Zamawiającemu sprawozdanie roczne zgodne z Rozdziałem 4b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439). 7) Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać czystość i porządek w miejscach ustawienia pojemników oraz miejscach gromadzenia odpadów w momencie odbioru odpadów. 8) Przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykonywać zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich załadunku, transportu, przeładunku, a także magazynowania. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego. 9) Wykonawca odpowiada za ewentualne szkody spowodowane podczas wykonywania usługi. 10) Wszystkie odebrane rodzaje odpadów należy ważyć na wadze legalizowanej do tego przeznaczonej posiadającej aktualny dokument legalizacji. 11) Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania czystości urządzeń i pojazdów, którymi będzie odbierał i transportował odpady w celu osiągnięcia wymaganego standardu świadczonych usług. 12) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi, przepisami BHP, oraz zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i postanowieniami umowy. 13) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania stałości cen przez okres obowiązywania umowy. Cena może ulec zmianie jedynie w przypadku zmiany ustawowej wysokości stawki podatku VAT od towarów i usług. 14) Zamawiający zastrzega sobie, że podane w SIWZ ilości wytwarzanych odpadów mogą ulegać zmianie i nie należy ich traktować jako wartość stałą. Zostały podane jedynie w celu sporządzenia oferty, jako ilości szacunkowe. 15) Wykonawca zapewni kontakt telefoniczny z Zamawiającym co najmniej w godzinach 7.00 – 17.00 celem nadzorowania przez Zamawiającego odbierania odpadów. 13. Wymogi dotyczące przekazywania odebranych odpadów pozostałych (zmieszanych) i selektywnych będących przedmiotem zamówienia. 1) Wykonawca jest obowiązany do spełnienia wymagań określonych w przepisach ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439), w tym zgodnie z art. 9d ust. 1: a) posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego; b) utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; c) spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; d) zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej; oraz określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 2) Wykonawca, zgodnie z art. 9e ust 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439) jest obowiązany do: a) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 z późn. zm.); b) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów pozostałych (zmieszanych) bezpośrednio do instalacji komunalnej. 3) Wykonawca w związku z art. 6ka ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439) winien podczas dokonywania odbioru odpadów zbieranych w sposób selektywny zwracać uwagę, czy w workach znajdują się frakcje odpadów, do jakich gromadzenia jest przeznaczony worek. 4) W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca przyjmuje je jako niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i powiadamia o tym Zamawiającego przedkładając stosowną dokumentację zawierającą w szczególności: szczegółowy opis stwierdzonych nieprawidłowości w zakresie selektywnego zbierania odpadów, datę zdarzenia, numer kartoteki i dokumentację fotograficzną. Wykonawca ponadto zobowiązany jest powiadomić właściciela nieruchomości o stwierdzonych nieprawidłowościach, o których mowa powyżej. 5) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągniecie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. póz. 2167), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. póz. 2412), uchwałą Nr XXXI/552/17 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 5 stycznia 2017 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego 2022 (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego 2017 r. późn. 222 z późn. zm.). W przypadku nieosiągnięcia poziomów, o których mowa powyżej, wykonawca zwróci zamawiającemu kary nałożone za nieosiągnięcie tych poziomów. 14. Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości deklarującym selektywną zbiórkę odpadów worki koloru żółtego, niebieskiego i zielonego w następujących pakietach: 1) do gospodarstw zamieszkałych przez 1-2 osoby (644 pakiety): a) 24 szt. worków o pojemności 120 litrów koloru żółtego oznaczonych napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”, b) 10 szt. worków o pojemności 120 litrów koloru niebieskiego oznaczonych napisem „PAPIER”, c) 6 szt. worków o pojemności 120 litrów koloru zielonego oznaczonych napisem „SZKŁO”. 2) do gospodarstw zamieszkałych przez 3-4 osoby (539 pakietów): a) 48 szt. worków o pojemności 120 litrów koloru żółtego oznaczonych napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”, b) 12 szt. worków o pojemności 120 litrów koloru niebieskiego oznaczonych napisem „PAPIER”, c) 10 szt. worków o pojemności 120 litrów koloru zielonego oznaczonych napisem „SZKŁO”. 3) do gospodarstw zamieszkałych przez 5 osób i więcej (291 pakietów): a) 72 szt. worków o pojemności 120 litrów koloru żółtego oznaczonych napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”, b) 15 szt. worków o pojemności 120 litrów koloru niebieskiego oznaczonych napisem „PAPIER”, c) 12 szt. worków o pojemności 120 litrów koloru zielonego oznaczonych napisem „SZKŁO”. 15. Wykonawca dostarczy do siedziby Zamawiającego: a) worki o pojemności 120 litrów koloru żółtego oznaczonych napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE” w ilości 5 000 szt., b) worki o pojemności 120 litrów koloru niebieskiego oznaczonych napisem „PAPIER” w ilości 2 000 szt., c) worki o pojemności 120 litrów koloru zielonego oznaczonych napisem „SZKŁO” w ilości 2 000 szt., d) worki o pojemności 120 litrów koloru brązowego oznaczonych napisem „BIO” w ilości 20 000 szt. 16. Worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych winny być transparentne w celu możliwości oceny ich zawartości przez wykonawcę odbierającego odpady tzn. czy odpady w nich zgromadzone spełniają warunki odpadów segregowanych. 17. Worki dostarczone przez Wykonawcę powinny być oznakowane dodatkowo herbem Gminy Krościenko Wyżne oraz napisem „GMINA KROŚCIENKO WYŻNE”. 18. Worki dostarczone przez Wykonawcę powinny być wykonane z folii o odpowiedniej grubości, dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów, tak aby zapobiec ich rozrywaniu. 19. W dniu podpisania umowy o udzielnie zamówienia Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości z podziałem na pakiety. Natomiast Wykonawca dostarczy worki właścicielom nieruchomości w ciągu 21 dni od udzielenia zamówienia. 20. Na potwierdzenie faktu dostarczenia właścicielowi nieruchomości worków Wykonawca zobowiązany jest uzyskać od właściciela nieruchomości lub innej osoby pełnoletniej zamieszkującej daną nieruchomość potwierdzenie ich doręczenia. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia dostarczenia worków właścicielom nieruchomości w ciągu 14 dni od dnia ich dostarczenia. W tym celu Zamawiający i Wykonawca zawrą umowę o powierzenie przetwarzania danych osobowych. 21. Szacunkowa ilość odpadów komunalnych, którą Zamawiający przewiduje do odebrania: 1) od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Krościenko Wyżne: a) metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe oraz papier, w ilości 187,00 Mg, b) szkło w ilości 102,00 Mg, c) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych w ilości 390,00 Mg, d) bioodpady stanowiące odpady komunalne w ilości 270,00 Mg, 2) z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów: a) bioodpady stanowiące odpady komunalne w ilości 1,00 Mg, b) odpady budowlane i rozbiórkowe w ilości 33,58 Mg, c) meble i odpady wielkogabarytowe w ilości 120,00 Mg, d) zużyte opony wyłącznie od samochodów osobowych do 3,5 t w ilości 15,00 Mg, e) odpady niebezpieczne w ilości 1,80 Mg, f) zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny w ilości 8,00 Mg, g) przeterminowane leki i chemikalia w ilości 0,20 Mg, h) zużyte baterie i akumulatory w ilości 0,04 Mg, i) popiół paleniskowy w ilości 50,00 Mg, j) szkło w ilości 0,20 Mg, k) tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, metale, papier w ilości 0,20 Mg, l) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek w ilości 0,10 Mg; m) tekstylia i odzież w ilości 1,00 Mg. 22. Wg danych wynikających ze złożonych deklaracji: 1) liczba osób zamieszkałych w Gminie Krościenko Wyżne wynosi: 4 518, 2) liczba punktów adresowych z zadeklarowaną selektywną zbiórką odpadów wynosi 1474 w tym:  zamieszkałych przez 1-2 osoby: 644  zamieszkałych przez 3-4 osoby: 539  zamieszkałych przez 5 i więcej osób: 291 23. Podane powyżej dane liczbowe służą jedynie do wyznaczenia ceny oferty. Mogą one ulec zmianie na etapie realizacji zamówienia. 24. Zamawiający nie zapewnia realizacji zamówienia w podanej ilości odpadów. 25. Wykonawca odbierający odpady komunalne jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności: a) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 z późn. zm.), ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439); b) Uchwały NR XI/72/2019 Rady Gminy Krościenko Wyżne z dnia 25 października 2019 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz c) Uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krościenko Wyżne obowiązującej w 2021 r. III.2. Informacje dodatkowe dotyczące zamówienia 1. Wymogi dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia 1) Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy oraz art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320), wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) kierowanie pojazdami przeznaczonymi do odbioru odpadów, b) obsługa załadunku odpadów do pojazdów, c) sprawowanie nadzoru nad realizacją przedmiotu umowy, d) sprawozdawczość i raportowanie. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących opisane w pkt. 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:  żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,  żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,  przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) Wykonawca jest zobowiązany umożliwić Zamawiającemu przeprowadzenie takiej kontroli, w tym udzielić niezbędnych wyjaśnień, informacji oraz przedstawić dokumenty pozwalające na sprawdzenie realizacji przez wykonawcę obowiązków opisanych w pkt. 1. 4) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca przedłoży Zamawiającemu, wskazane przez Zamawiającego, a wymienione poniżej dowody – w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 5) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kar umownych w wysokości określonej w umowie. 6) Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 czynności. 7) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 2. Oferty częściowe Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3. Oferty równoważne Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych. 4. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych usług Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy do 20% wartości zamówienia podstawowego. 5. Dynamiczny system zakupów i aukcja elektroniczna Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów oraz zastosowania aukcji elektronicznej. 6. Zaliczki na poczet wykonania zamówienia Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 7. Udział podwykonawców w realizacji zamówienia 1) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 2) Wykonawca winien wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców zgodnie z art. 36b ustawy – wg Rozdziału IV załącznika nr 2 do SIWZ. 3) Przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, poda nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w wykonanie usługi. Wykonawca zawiadomi Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację lub usług. 4) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 5) Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na usługę następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że podwykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego załącznika nr 2A i 2B do SIWZ, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 6) Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 7) Obowiązek wynikający z pkt 5 i 6 stosuje się wobec dalszych podwykonawców. 8) Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 9) Wymagania Zamawiającego dotyczące podwykonawstwa zawarte są w projekcie umowy stanowiącej załącznik nr 5 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach