Przetargi.pl
ODBIERANIE OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ODPADÓW KOMUNALNYCH W GMINIE DOBRA I ZAGOSPODAROWANIE TYCH ODPADÓW

Wójt Gminy Dobra ogłasza przetarg

  • Adres: 34-642 Dobra, Dobra
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 183 330 020 , fax. 18 3330020 wew. 200
  • Data zamieszczenia: 2018-05-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Dobra
    Dobra 233
    34-642 Dobra, woj. małopolskie
    tel. 183 330 020, fax. 18 3330020 wew. 200
    REGON: 49189218500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminadobra.pl, http://bip.malopolska.pl/ugdobra

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIERANIE OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ODPADÓW KOMUNALNYCH W GMINIE DOBRA I ZAGOSPODAROWANIE TYCH ODPADÓW
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Charakterystyka Gminy Dobra 1) Powierzchnia Gminy Dobra 109 km2 2) Liczba mieszkańców w Gminie Dobra wynosi około 10 000 osób w zabudowie jednorodzinnej – około 2500 gospodarstw domowych. 3) W 2017 roku odebrano odpadów komunalnych: a) nie segregowanych o kodzie 20 03 01 : 504,70 Mg b) odpady nie ulegające biodegradacji : 631,04 Mg c) odpadu ulegające biodegradacji : 59,59 Mg d) odpady budowlane i rozbiórkowe z remontów nie podlegających zgłoszeniu lub uzyskaniu pozwolenia na budowę : 471,00 Mg 3.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 1) Przedmiotem zamówienia jest : a) odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, terenów letniskowych na terenie Gminy Dobra oraz z nieruchomości będących własnością Gminy Dobra tj. - odpadów komunalnych z budynku Urzędu Gminy Dobra, - z nieruchomości w miejscowości Dobra przy oczyszczalni ścieków w ramach Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. b) zagospodarowanie odpadów komunalnych 2) Przedmiot zamówienia obejmuje załadunek, transport oraz: a) przekazanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwienia odpadów, b) przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania w regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych zgodnie z Uchwałą Sejmiku Województwa Małopolskiego nr XXXIV/510/17 z dnia 27 marca 2017 roku oraz późniejszymi uchwałami zmieniającymi. 3) Zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne w nieruchomościach zamieszkałych będą gromadzone w pojemnikach 120 l oraz dodatkowo w workach. Do odbioru odpady niesegregowane będą wystawiane w pojemnikach lub workach. Odbiór odpadów będzie się odbywał jeden raz w miesiącu bezpośrednio z ustalonego miejsca przy granicy nieruchomości z drogą dojazdowa dostawcy odpadów. 4) Pojemniki do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych w poszczególnych posesjach dostarczy „Wykonawca” – około 2500 pojemników z tworzywa sztucznego. W szczególnych sytuacjach, w miejscach z utrudnionym dojazdem, na wniosek właściciela nieruchomości pojemniki można zastąpić workami koloru czarnego. Worki „Wykonawca „ będzie dostarczał systematycznie co miesiąc właścicielowi nieruchomości w zależności od potrzeb. Ilość zastąpionych pojemników workami nie może przekroczyć 20 %. 5) Zmieszane ( niesegregowane) odpady komunalne z budynku Urzędu Gminy Dobra będą gromadzone w pojemniku 1.1 m3dostarczonego przez Wykonawcę. Do pojemnika będą dostarczane odpady komunalne z koszy ulicznych w miejscowości Dobra i budynku Urzędu Gminy Dobra 6) Na nieruchomości na której znajduje się oczyszczalnia ścieków odpady będą gromadzone w pojemniku 7m3 dostarczonym przez Wykonawcę. Do pojemnika będą dostarczane odpady komunalne zmieszane od mieszkańców z terenu Gminy Dobra, którzy sami dowieźli odpady oraz odpady usunięte przez pracowników Urzędu Gminy z dzikich wysypisk. 7) Odbiór odpadów z nieruchomości koło budynku Urzędu Gminy Dobra oraz terenu oczyszczalni ścieków będzie się odbywał po napełnieniu średnio raz na tydzień. 8) Na nieruchomość oczyszczalni ścieków w ramach PSZOK wykonawca dostarczy: a) Kontener metalowy o pojemności co najmniej 15 m3 na odbiór odpadów wielkogabarytowych, opon samochodów osobowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, b) pojemnik o pojemności co najmniej 1,1 m3 na tworzywa sztuczne i metale c) pojemnik o pojemności co najmniej 1,1 m3 na szkło i opakowania szklane, d) pojemnik o pojemności co najmniej 1,1 m3 makulaturę i tekstylia, e) kontener metalowy o pojemności co najmniej 7 m3 na odpadu ulegające biodegradacji. f) pojemnik o pojemności co najmniej 500 litrów na zużyte baterie i akumulatory, g) pojemnik pojemności co najmniej 120 litrów na przeterminowane leki i chemikalia. h) kontener metalowy o pojemności co najmniej 7 m3 na odpady budowlane i rozbiórkowe z remontów nie podlegających zgłoszeniu lub pozwoleniu na budowę, 9) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych będzie się odbywać w systemie workowym. a) wprowadza się cztery rodzaje worków: - ŻÓŁTY z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne i drobne metale - ZIELONY z przeznaczeniem na szkło i opakowania szklane, - NIEBIESKI z przeznaczeniem na makulaturę i tekstylia - BRĄZOWY z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji. b) Charakterystyka worków: - materiał: folia LDPE , - pojemność: 120 litrów, - nadruk: jednostronny o treści uzgodnionej pomiędzy „Wykonawcą” a „Zamawiającym” najpóźniej na 30 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia. c) maksymalna liczba worków w okresie obowiązywania umowy: - żółty: 60 000 szt. - zielony: 30 000 szt. - niebieski : 20 000 szt. - brązowy: 12 000 szt. d) worki do selektywnej zbiórki zapewnia „Wykonawca” i dostarczy je do nieruchomości zamieszkałych. Dla pierwszej tury wywozu w lipcu 2018 roku worki muszą być dostarczone najpóźniej na 7 dni przed odbiorem odpadów. Następnie worki mogą być dostarczane przy odbiorze odpadów- co do zasady ile worków odbieranych tyle samo dostarczanych, na uzasadniony wniosek dostawcy odpadów należy dostarczyć większe ilości worków. Odbiór odpadów z nieruchomości zamieszkałych będzie się odbywał jeden raz w miesiącu bezpośrednio z ustalonego miejsca przy granicy nieruchomości dostawcy odpadów. Wykonawca zapewni możliwość dodatkowego odbioru worków przez mieszkańców w co najmniej trzech punktach tj. w miejscowościach Dobra, Jurków i Skrzydlna w całym okresie obowiązywania umowy. 10) Odpady wielkogabarytowe, i wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny będzie również odbierany bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości letniskowych w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia telefonicznego lub zgłoszenia pocztą elektroniczną do siedziby „Wykonawcy”. Do odbioru odpadów wykonawca dostarczy kontenery lub pojemniki na odpady. Odbiór może dotyczy tylko odpadów większych, których nie ma możliwości dowiezienia w bagażniku samochodu osobowego na teren PSZOK przy oczyszczalni ścieków w Dobrej. 3.3. Obowiązki „ Wykonawcy” przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia: 1) Na 14 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Wykonawca dostarczy projekt harmonogramu odbioru odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych, celem uzgodnienia z „Zamawiającym”. Zamawiający przedstawi swoje uwagi do harmonogramu w terminie 3 dni. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia harmonogramu odbioru odpadów komunalnych do właścicieli nieruchomości najpóźniej na 7 dni przed odbiorem odpadów. 2) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia właścicieli wszystkich nieruchomości objętych zbiórką odpadów w pojemniki i worki niezbędne do gromadzenia odpadów na 7 dni przed pierwszym odbiorem odpadów w lipcu 2018 roku. Wykonawca winien posiadać potwierdzenie odbioru pojemników przez właściciela nieruchomości. 3) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru w terminach ustalonych w rocznym harmonogramie zarówno zmieszanych odpadów komunalnych jak również odpadów z selektywnej zbiórki wystawionych do odbioru w miejscu uzgodnionym z właścicielem nieruchomości. Odbiór będzie dokonywany w dni robocze od poniedziałku do soboty w godzinach od 700 do 2000. 4) Wykonawca zobowiązany jest na zgłoszenie telefoniczne lub pocztą elektroniczną do dostarczenia pojemnika oraz odbioru od właściciela nieruchomości odpadów wielkogabarytowych, wyeksploatowanego sprzęt elektrycznego i elektronicznego w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia. 5) Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia pojemników i odbioru wszystkich odpadów komunalnych z nieruchomości oczyszczalni ścieków w ramach PSZOK raz na tydzień w zaoferowanym okresie czasu przedstawionym w ofercie przetargowej. W przypadku, gdy któryś pojemnik nie został napełniony, odbiór może zostać przełożony na inny termin po uzgodnieniu telefonicznym „Wykonawcy” z pracownikiem obsługi PSZOK.. 6) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów, a w szczególności: • Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach, • Ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, • Ustawy z dnia 11 września 2015 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, • Ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 roku o bateriach i akumulatorach, • Ustawy z dnia 27 kwietnia 2011 roku Prawo ochrony środowiska, • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 roku w sprawie poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczenia poziomu ograniczenia masy tych odpadów. 7) Wykonawca zobowiązany jest realizować odbiór odpadów komunalnych zgodnie z załącznikiem do uchwały Rady Gminy Dobra Nr XXI-136/16 z dnia 19 lipca 2016 roku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra oraz uchwała Rady Gminy Dobra Nr XXI-138/16 z dnia 19 lipca 2016 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. 8) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem oraz sporządzania sprawozdań i przekazywania ich do Urzędu Gminy Dobra. Sprawozdania należy wykonywać zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 roku w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi. 9) Wykonawca zobowiązany jest spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 10) W odniesieniu do nieruchomości objętych zabudowa jednorodzinną zamieszkałych przez osoby z niepełnosprawnością, która uniemożliwia wystawianie odpadów przed posesję przy jednoczesnym braku innych osób wspólnie zamieszkujących – zamawiający wymaga dostarczenia worków i pojemników na odpady na miejsce wskazane przez te osoby na teren ich nieruchomości oraz odbioru odpadów z miejsc składowania na ternie tych nieruchomości. 11) Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych na terenie objętym zamówieniem na podstawie decyzji organów administracji publicznej, o których mowa w obowiązujących przepisach ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz ustawy o odpadach. Wykonawca ponosi odpowiedzialność cywilną i karną za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich, które powstały z powodu niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osoby, które będą wykonywać czynności w zakresie prac fizycznych: kierowania pojazdami zbierającymi odpady i operatorów dokonujących załadunku odpadów, na cały okres realizacji zamówienia jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. z późn. zmianami).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) posiadają aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych, o którym mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach ( Dz. U. z dnia 2013 r poz.21 ze zmianami ) w zakresie obejmującym minimum przedmiot niniejszego zamówienia, 2) posiadają aktualny wpis do Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych prowadzonego przez Wójta Gminy Dobra, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 ze zmianami),
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz oferty – załącznik nr 1 do Siwz, 1. Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (Załącznik Nr 8 do SIWZ – przykładowy wzór). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadków podmiotów polegających na zasobach podmiotów trzecich kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty. Oświadczenia sporządzane na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ powinny być złożone w formie oryginału. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej poprawności. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. 2. Wykonawca może polegać na zasobach podmiotów trzecich Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Treść zobowiązania powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania innego podmiotu, określać czego dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób i w jakim okresie będzie ono wykonywane. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku zobowiązanie, o którym mowa w punkcie 1 powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia jako podwykonawcy. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i art. 24 ust. 5 pkt. 1. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, na zasobach którego polega wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże wymagane zdolności techniczne lub zawodowe odpowiednio innych podmiotów lub własne. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nie udostępnienia tych zasobów, chyba że za nie udostępnienie zasobów nie ponosi winy. Niespełnienie któregokolwiek ze wskazanych wyżej warunków i wymogów skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu. Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w oświadczeniu (Załączniku nr 7 do Siwz) części zamówienia, którą zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Niedopełnienie w/w obowiązku oznaczać będzie, iż wykonawca deklaruje wykonanie całego przedmiotu zamówienia samodzielnie. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.” Powierzenie części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. Wykonawca będzie odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia i zaniedbania jego własnych pracowników. Przy realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców zastosowanie mają przepisy art. 36ba ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie: a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy, b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (zgodnie z art. 23 ustawy). Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Oświadczenie należy złożyć w oparciu o zamieszczony na stronie internetowej Zamawiającego wykaz złożonych w danym postępowaniu ofert, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych określającej firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie składania ofert, jest zobowiązany przekazać zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku, gdy wykonawca należy do tej samej grupy kapitałowej wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia i dokumenty składane przez Wykonawcę wraz z ofertą muszą być aktualne na dzień składania ofert. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadków podmiotów polegających na zasobach podmiotów trzecich kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty. Oświadczenia sporządzane na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ powinny być złożone w formie oryginału. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej poprawności. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. Jeżeli w określonym w terminie Wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, lub pełnomocnictw albo jeżeli złoży oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, zawierające błędy lub wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwie go do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy będzie podlegać odrzuceniu albo konieczne będzie unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny spełniać warunki określone przez Zamawiającego nie później niż w dniu w którym upłynął termin składania ofert. Zamawiający może także w wyznaczonym przez siebie terminie, wezwać do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia Wykonawcy – załącznik nr 2 do Siwz składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Powyższe dotyczy również wspólników spółki cywilnej. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada aktualne oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy, lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). W takiej sytuacji Wykonawca zobligowany jest do wskazania Zamawiającemu oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w jego posiadaniu, z podaniem sygnatury postępowania, w którym wymagane dokumenty lub oświadczenia były składane, lub do wskazania dostępności oświadczeń lub dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach