Przetargi.pl
„Modernizacja i adaptacja zdegradowanego budynku dawnej łaźni na osiedlu TAZ w Zawierciu (budynek przy ul. Bohaterów Westerplatte 2 w Zawierciu).”

Gmina Zawiercie ogłasza przetarg

  • Adres: 42400 Zawiercie, ul. Leśna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 49 41 267 , fax. 32 67 22 684
  • Data zamieszczenia: 2018-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zawiercie
    ul. Leśna 2
    42400 Zawiercie, woj. śląskie
    tel. 32 49 41 267, fax. 32 67 22 684
    REGON: 51596800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zawiercie.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Modernizacja i adaptacja zdegradowanego budynku dawnej łaźni na osiedlu TAZ w Zawierciu (budynek przy ul. Bohaterów Westerplatte 2 w Zawierciu).”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Modernizacja i adaptacja zdegradowanego budynku dawnej łaźni na osiedlu TAZ w Zawierciu (budynek przy ul. Bohaterów Westerplatte 2 w Zawierciu).” 1) Stan istniejący: Budynek zlokalizowany jest w północno-zachodniej części układu urbanistycznego osiedla TAZ w Zawierciu u zbiegu ulic Tadeusza Kościuszki i Bohaterów Westerplatte. Budynek wolnostojący, mocno eksponowany zlokalizowany narożnikowo. Wzniesiony w roku 1908 w stylu neogotyckim. Budynek murowany z cegły, posadowiony na kamiennym cokole, nakryty dachem wielospadowym w części głównej i dwuspadowy w części bocznej. W rzucie można rozróżnić dwie „części” budynku, część główna – północna, z klatką schodową podpiwniczona zbliżona do kwadratu i część boczna niepodpiwniczona w obrysie prostokątnym – bryła budynku rozczłonkowana. a) Dane ogólne. Inwestor: Gmina Zawiercie z siedzibą w Zawierciu. Zawiercie 42-400 ul. Leśna 2 Adres ewidencyjny : 42-400 Zawiercie ul. Bohaterów Westerplatte nr 2 nr działki 13/4 Województwo: Śląskie Gmina: Zawiercie Styl: Neogotyk b) Opis obiektu:  Mury fundamentowe Murowane z cegły na zaprawie cementowo-wapiennej. Posadowienie budynku na dwóch głębokościach. Część północna budynku jest podpiwniczona.  Cokół Murowany z cegły w okładzinie kamienia wapiennego, spoinowanej zaprawą cementowo-wapienną.  Mury Budynek murowany z cegły pełnej palonej na zaprawie cementowo-wapiennej. Ściany zewnętrzne licowane elewacyjną kształtką klinkierową.  Stropy Piwnice – stropy stalowo ceramiczne, odcinkowe. Stropy nad parterem ceramiczne na profilach stalowych, płaskie typu Kleina.  Konstrukcja i pokrycie dachu Więźba dachowa w konstrukcji drewnianej, nad częścią północną konstrukcja dachowo płatwiowo-krokwiowa, dach kopertowy z lukarnami w ryzalitach, nad częścią południową konstrukcja płatwiowo-kleszczowa. Pokrycie dachu dachówka ceramiczna i dachówka cementowa.  Schody Schody prowadzące do piwnicy – ceglane pokryte zaprawą cementowo-wapienną Schody zewnętrzne – żelbetowe z okładziną ceramiczną. Schody klatki schodowej na poziom I –go piętra drewniane , wachlarzowe ze spocznikiem, oparte na belkach policzkowych. Balustrada stalowa o wys. 90 cm z drewnianą poręczą. Schody prowadzące na poddasze nad częścią południową –betonowe, pomalowane farbą.  Podłogi Parter: podłogi z okładzin ceramicznych, lastryko, wylewka betonowa, terakota, deski, panele Piętro: terakota, deski, panele, gumolit.  Drzwi Drzwi wejściowe drewniane, dwuskrzydłowe, czteropłycinowe, górne płyciny przeszkolone z wielopodziałowym ostrołukowym naświetlem. Drzwi wejściowe w elewacji północnej wprowadzające do klatki schodowej, zaślepione. Drzwi wewnętrzne drewniane, dwuskrzydłowe, czteropłycinowe, pełne, drzwi współczesne płycinowe jednoskrzydłowe.  Stolarka okienna Stolarka okienna drewniana, skrzynkowa, zróżnicowana. Głownie w układzie krzyżowym z profilowanym ślemieniem i listwą przymkową zamiast słupków.  Bryła budynku Bryła budynku jest rozczłonkowana, cześć północna z klatką schodowa dwukondygnacyjna z pomieszczeniami biurowymi. Podpiwniczenie występuje jedynie pod częścią północną.  Elewacja frontowa- zachodnia od ul. Tadeusza Kościuszki Elewacja niesymetryczna, jednoosiowa. W części dwukondygnacyjnej , czteroosiowe, płytki ryzalit z wiatrołapem, w którym znajduje się ostrołukowy, rozglifiony portal. Wyżej znajduje się trójdzielne, trójpodziałowe okno z przechodzącym ślemieniem w płycinie zamkniętej łukiem trójlistnym. W płycinie nad oknem ślepy okullus na tle białego tynku. Ryzalit zwieńczony trójkątnym szczytem z fryzem arkadowym na konsolkach. Północna część elewacji parterowej (siedmioosiowa) z oknami zamkniętymi łukiem odcinkowym w płycinach 1 i 2 osi okna dłuższe.  Elewacja północna Elewacja dwukondygnacyjna, czteroosiowa 3 i 4 oś w ryzalicie. Ryzalit zwieńczony trójkątnym szczytem z dekoracją arkadową w konsolkach i wieńczącym elementem schodkowym, w szczycie dwa małe okienka zamknięte ostrołukowo. W 4 osi, w przyziemiu wiatrołap z ostrołukowym rozglifionym portalem, zamurowanym, zamknięte łukiem odcinkowym. Umieszczone w dwukondygnacyjnych płycinach 3 i 4 osi po jednym oraz 1 i 2 osi po dwa okna do kondygnacji. Nad oknami drugiej kondygnacji w ryzalicie, płyciny ze ślepymi okullusami na tle białego tynku.  Elewacja wschodnia Elewacja dziewięcioosiowa, część parterowa siedmioosiowa, część dwukondygnacyjna dwuosiowa, artykulacja elewacji analogiczna do części parterowej fasady.  Elewacja południowa Elewacja dwuosiowa, okan jak w elewacjach parterowych. W szczycie znajduje się małe okienko zamknięte łukiem odcinkowym, flankowane dwiema płycinami zamkniętymi schodkowo. Szczyt podobny jak w ryzalicie frontu, ze zdwojonym fryzem schodkowym.  Wnętrze Wnętrza budynku znacząco przebudowano, został zmieniony pierwotny układ, powierzchnie, układ komunikacyjny, wysokości pomieszczeń.  Instalacje Budynek wyposażony jest w instalację wodno. kanalizacyjną, instalację elektryczną, rynny nie są włączone do kanalizacji deszczowej. Od strony północnej na działce zaraz przy budynku znajduje się nieczynne szambo. Budynek nie posiada centralnego ogrzewania. W jednym pomieszczeniu na piętrze znajduje się piec typu koza wpięty do komina wybudowanego współcześnie. Zestawienie powierzchni: a) Powierzchnia użytkowa - 418,80 m2; b) Powierzchnia zabudowy - 342,00 m2; c) Wysokość ok. - 8,90 m; d) Kubatura - 3303,00 m3. 2) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następujące roboty budowlane: a) elewacje zewnętrzne oraz dach i elementy poszycia:  Odtworzenie izolacji pionowej fundamentów - 145,04 m2;  Czyszczenie, uzupełnienie ubytków - 631,26 m2;  Spoinowanie i impregnację powierzchni kamiennych, cokołu oraz powierzchni ceramicznych górnej części elewacji;  Demontaż i montaż rynien - 137,39 mb;  Montaż wykonanych obróbek blacharskich - 38,50 m2;  Wymiana stolarki okienno drzwiowej - 82,12 m2;  Naprawa murów zabytkowych (ilość miejsc) - 886,00.  Demontaż dachówki i montaż dachówki karpiówki - 414,00 m2;  Wymiana wszystkich jętek - 460,00 mb;  Odgrzybienie i impregnacja poszczególnych elementów dachu - 124,00 m2;  Wymiana obróbek blacharskich - 30,92 m2;  Roboty towarzyszące:  Ustawianie zewnętrznych rusztowań - 758,266 m2; b) architektura i konstrukcja:  Roboty przygotowawcze:  Rozebranie istniejących nawierzchni - 388,00 m2;  Korytowanie - 522, 50 m2;  Wywóz ziemi - 191,51 m3;  Układanie nawierzchni klikierowej - 522,00 m2;  Montaż ogrodzeń - 7,60 mb;  Prace związane z zielenią/wyrównaniem terenu - 31,00 m2;  Roboty wykonywane wewnątrz:  Budowa ścianek działowych - 81,24 m2;  Izolacje przeciwwilgociowe (folia pod posadzki) - 553,70 m2;  Izolacje cieplne (styropian pod posadzki) - 272,70 m2;  Izolacja cieplna (wełna mineralna) - 281,00 m2;  Przecieranie tynków i dwukrotne malowanie - 1636,66 m2;  Montaż ścianek działowych z płyt GK -148,85 m2;  Stolarka okienna + malowanie wew. i z zew. - 89,79 m2 x2;  Stolarka Drzwiowa - 40,76 m2;  Podkłady pod posadzki i okładziny - 378,70 m2;  Roboty towarzyszące:  Rekonstrukcje elementów metalowych (balustrady, kraty). c) przyłącza kanalizacji sanitarnej i deszczowej:  Kanał sanitarny z rur PCV Ø 160mm - 45,00 mb;  Kanał deszczowy z rur PCV Ø 200mm - 30,00 mb;  Studnie rewizyjne i systemowe - 6 szt;  Roboty towarzyszące:  Wykopy liniowe, wykonanie dwóch przewiertów (7 mb), roboty porządkowe. d) instalacja wod. kan.:  Montaż rur ciepłej i zimnej wody wew. różne średnice + izolacja - 222,00 mb;  Montaż rur kan. sanitarnej wew. różne średnice - 111,00 mb;  Roboty towarzyszące:  Roboty rozbiórkowe, elementy białego montażu (baterie, umywalki zlewozmywaki), montaż zaworów zwrotnych, przelotowych i antyskażeniowych, wykonanie przebić w ścianach i stropach, płukanie instalacji, roboty porządkowe. e) instalacja C.O.:  Rurociągi z tworzyw sztucznych różnych średnic wraz z izolacją - 416 mb;  Montaż grzejników płytowych + zawory termostatyczne - 30 szt;  Rurociągi do kotłowni różne średnice + izolacja - 16 mb;  Montaż kotła gazowego Q= 60kW + zestaw przyłączeniowy - 1 szt;  Roboty towarzyszące:  Wykonanie przebić w ścianach, płukanie instalacji C.O., roboty porządkowe. f) instalacja gazu:  Rurociągi różnych średnic + uzbrojenie (gazomierz, kurki, zawory) - 17,00 mb;  Roboty towarzyszące:  Próba szczelności instalacji, wykonanie przebić przez ściany. g) instalacja wentylacji i klimatyzacji:  Przewody wentylacyjne z blachy stalowej i elastyczne - 30 mb;  Anemostaty, kratki, przepustnice, klapy, czerpnie, wyrzutnie, wywietrzniki - 75 szt;  Rurociągi miedziane inst. klimatyzacji - 117 mb;  Instalacja układu klimatyzacji wraz z okablowaniem i napełnieniem instalacji - 1 kpl;  Roboty towarzyszące:  Przebicie otworów w ścianach i stropach, próba szczelności instalacji. h) instalacja elektryczna:  Przyłącze wewnętrzne kablowe;  Rozdzielnica RGB;  Rozdzielnica TBPO;  Rozdzielnica TBP1;  Rozdzielnica TBK;  Instalacja elektryczna (z całym okablowaniem);  Montaż osprzętu inst. ośw. i gniazd wtyczkowych;  Montaż opraw oświetleniowych;  Instalacje słaboprądowe (telefon, internet, domofon);  Instalacja alarmowa;  Instalacja p.poż i monitoring;  Instalacja nagłaśniająca i RTV;  Oświetlenie dekoracyjne;  Roboty elektryczne zewnętrzne (illuminacje);  Instalacja odgromowa i uziemiające.  Roboty towarzyszące:  Roboty demontażowe, wykłucie wnęk pod skrzynki rozdzielcze, bruzd na przewody, otworów na puszki rozdzielcze. 2. Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiary robót, które stanowią załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej siwz). Z uwagi na kosztorysowy charakter wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia rozliczenie robót nastąpi w oparciu o kosztorys powykonawczy, tj. rzeczywiste obmiary wykonanych robót. 3. Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określa także załączony do SIWZ wzór umowy. 4. Tam, gdzie w dokumentacji projektowej w tym w przedmiarach robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, f) standardów emisyjnych. 5. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub innymi normami lub dokumentami, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych. 6. Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej, przedmiarach robót mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. 7. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tj. Dz. U. z 2016 r. poz.1570) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SIWZ. 8. Wymagany termin gwarancji: min. 36 miesięcy, max. 60 miesięcy, licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu zamówienia, przy czym okres gwarancji musi być równy okresowi rękojmi. 9. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r., poz. 166 z późn. zm.) wszystkich osób, które będą wykonywać następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia polegające na wykonaniu w ramach: a) Branża konstrukcyjno-budowlana: • izolacja pionowa fundamentów, • dachu, • elewacja południowa boczna, • elewacja północna boczna, • elewacja wschodnia tylna, • elewacja zachodnia frontowa, • izolacja pionowa fundamentów, • cokół, • elewacja z cegły klinkierowej, • blacharka elewacyjna, • stolarka okienna i drzwiowa, • dachówka na murach, • rusztowania, • elementy metalowe – konserwacja, • okładzina schodów zewnętrznych do budynku, • roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych, • roboty rozbiórkowe, • roboty betonowe, • roboty murarskie, • izolacje, • tynki i okładziny wewnętrzne, • rekonstrukcja elementów metalowych- balustrady, kraty, ramy witrażowe, • posadzki, • podkłady pod posadzki, • podłogi, • roboty renowacyjne, • roboty elewacyjne. b) Branża instalacyjna: - przyłącze kanalizacji sanitarnej i deszczowej: ● roboty ziemne, ● przyłącze kanalizacji sanitarnej, ● wykonanie przewiertu, ● kanalizacja deszczowa, ● likwidacja istniejącego zbiornika bezodpływowego, - instalacja wod.-kan.: ● instalacja zimnej i ciepłej wody oraz cyrkulacji, ● rury, ● armatura, ● uzbrojenie, ● zabezpieczenie przeciwpożarowe, ● kanalizacja sanitarna, ● przybory, ● odprowadzenie skroplin, ● roboty budowlane, - instalacja gazu: ● rury, ● uzbrojenia, ● zabezpieczenie przeciwpożarowe, - instalacja wentylacji i klimatyzacji: ● wentylacja, ● kanały, ● uzbrojenie, ● urządzenia, ● roboty budowlane, ● klimatyzacja, - instalacja c.o.: ● rury, ● grzejniki, ● uzbrojenie, ● kotłownia, ● studzienka schładzająca, ● system odprowadzania spalin, ● zabezpieczenie przeciwpożarowe, ● roboty budowlane, - instalacja elektryczna: ● Przyłącze wewnętrzne kablowe ● demontaże, ● rozdzielnica RGB, ● Rozdzielnica TBPO, ● Rozdzielnica TBP1, ● Rozdzielnica TBK, ● Instalacja elektryczna (z całym okablowaniem), ● Montaż osprzętu inst. ośw. i gniazd wtyczkowych, ● Montaż opraw oświetleniowych, ● Instalacje słaboprądowe (telefon, internet, domofon,), ● Instalacja alarmowa, ● Instalacja p.poż i monitoring, ● Instalacja nagłaśniająca i RTV, ● Oświetlenie dekoracyjne, ● Roboty elektryczne zewnętrzne (iluminacje), ● Instalacja odgromowa i uziemiające. c) Branża drogowa: ● roboty w zakresie różnych nawierzchni, ● roboty przygotowawcze, ● betonowanie – fundamenty pod agregaty, ● ułożenie klinkieru drogowego, ● instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego, ● zieleń, ● roboty budowlane w zakresie obiektów wypoczynkowych. czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy, więc miedzy innymi osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia warunków dotyczących zatrudniania osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia określonych szczegółowo w § 3 ust. 3 i § 10 ust. 1 pkt 1 lit. l wzoru umowy. 10. Przedmiot zamówienia będzie dostępny dla osób niepełnosprawnych zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy Pzp. Wszystkie funkcje publiczne dostępne będą na parterze, gdzie przewidziano toaletę damską dla osób niepełnosprawnych. W zakres robót wchodzi m.in. montaż drzwi bez progu, montaż umywalki dla osób niepełnosprawnych, montaż baterii umywalkowej typu wylewka dla osób niepełnosprawnych oraz montaż miski ustępowej stojącej z białej ceramiki dla osób niepełnosprawnych. 11. Budynek dawnej łaźni położony przy ul. Bohaterów Westerplatte 2 w Zawierciu, wchodzi w skład układu urbanistycznego osiedla robotniczego TAZ wpisanego do Rejestru Zabytków Województwa Śląskiego pod numerem A/1428/91, co nakłada na Wykonawcę obowiązki w zakresie stosowania odpowiednio przepisów prawa, w tym w szczególności ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2017 r., poz. 2187 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 czerwca 2017 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1265). 12. Zamawiający zwraca uwagę iż załączona dokumentacja projektowa branży konstrukcyjno – budowlanej zawiera elementy wyposażenia, jednakże nie stanowi ono przedmiotu niniejszego zamówienia. 13. Opis przedmiotu zamówienia zawiera także wzór umowy, który stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 14. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Działanie 10.3. „Rewitalizacja obszarów zdegradowanych”, Poddziałanie 10.3.1 „Rewitalizacja obszarów zdegradowanych – ZIT”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy zł 00/100) 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: Bank PEKAO S.A. nr: 74 1240 2975 1111 0010 4312 6805 z dopiskiem: „Modernizacja i adaptacja zdegradowanego budynku dawnej łaźni na osiedlu TAZ w Zawierciu (budynek przy ul. Bohaterów Westerplatte 2 w Zawierciu).” Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 6. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11 lit. a). 7. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 6 , jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa (w formie oryginału), stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. . Uwaga: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - nie należy składać wraz z ofertą, ponieważ w pierwszej fazie ofertowania Wykonawca nie zna uczestników procedury, a co za tym idzie nie wie w stosunku do kogo miałby składać przedmiotowe oświadczenie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach