Przetargi.pl
: Likwidacja barszczu Sosnowskiego na terenie Gminy Kobylnica w latach 2018 – 2022 w ramach projektu pn.: „Ochrona różnorodności biologicznej na terenie powiatu słupskiego” bez możliwości składania ofert częściowych

Gmina Kobylnica ogłasza przetarg

  • Adres: 76-251 Kobylnica, Główna
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 8429070 , fax. 59 842 90 72
  • Data zamieszczenia: 2018-04-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kobylnica
    Główna 20
    76-251 Kobylnica, woj. pomorskie
    tel. 59 8429070, fax. 59 842 90 72
    REGON: 770979832
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.kobylnica.tensoft.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    : Likwidacja barszczu Sosnowskiego na terenie Gminy Kobylnica w latach 2018 – 2022 w ramach projektu pn.: „Ochrona różnorodności biologicznej na terenie powiatu słupskiego” bez możliwości składania ofert częściowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zwalczaniu gatunku inwazyjnego, barszczu Sosnowskiego, metodą mieszaną, poprzez opryski herbicydami i mechaniczne wykaszanie, na terenach jego występowania w pięciu obrębach geodezyjnych gminy Kobylnica: Dobrzęcino, Komorczyn, Kobylnica, Słonowice, Sycewice, poprzez pięciokrotne wykonanie cykli sześciu zabiegów likwidacji barszczu. 3.2 Opis przedmiotu zamówienia opisany za pomocą kodów CPV Wspólnego Słownika Zamówień: a) CPV 77312100-1- usługa odchwaszczania b) CPV 77312000-0- usługa usuwania chwastów 3.3 Barszcz Sosnowskiego jest agresywną rośliną inwazyjną, która jest niezwykle trudna do zwalczenia, prowadzi do degradacji środowiska przyrodniczego i ogranicza dostępność terenu. Jest to roślina niebezpieczna i stanowi zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi. Włoski gruczołowe, którymi są pokryte liście i łodygi rośliny wydzielają substancję parzącą. Związki te w kontakcie ze skórą powodują oparzenia II i III stopnia. Parzące działanie substancji nasila się podczas słonecznej pogody i wysokiej temperatury, a także dużej wilgotności powietrza. Roślina może powodować oparzenia także u zwierząt. 3.4 Prace związane ze zwalczaniem skupisk barszczu Sosnowskiego należy prowadzić z zachowaniem wszelkich środków ostrożności wymaganych z uwagi na zachowanie bezpieczeństwa pracowników i innych osób, którzy pracują w bezpośrednim kontakcie z roślinami parzącymi i przy stosowaniu środków chwastobójczych (odzież ochronna i sprzęt ochronny), zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi przy wykorzystaniu właściwego sprzętu niezbędnego do zwalczania barszczu Sosnowskiego. Wymagane jest także zachowanie przepisów zachowujących właściwą ochronę środowiska, w tym zwłaszcza w sąsiedztwie wód oraz ujęć wody. 3.5 Objęte zamówieniem prace wykonywane będą na terenach publicznych i prywatnych (pola, nieużytki rolne, rowy, skarpy, brzegi rzek, potoków, zbiorników wodnych, zarośla oraz w innych miejscach, do których dostęp jest utrudniony). 3.6 Zamawiający zaleca, aby przed złożeniem oferty w niniejszym postępowaniu Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie w celu prawidłowego wycenienia usługi. 3.7 Zamawiający umożliwi Wykonawcom ubiegającym się o udzielenie zamówienia dokonanie wspólnie z nim wizji lokalnej terenu występowania barszczu Sosnowskiego, objętej przedmiotem zamówienia oraz uzyskanie informacji do przygotowania oferty, podpisania umowy i wykonania zamówienia. 3.8 Zamówienie będzie realizowane etapami w latach 2018 - 2022 według Harmonogramu prac- Załącznik nr 9 do SIWZ stanowiący Załącznik nr 2 do Umowy. 3.9 W przypadku uzyskania zadowalającego efektu zwalczania barszczu i stwierdzenia znacznego ograniczenia powierzchni jego występowania, Zamawiający zastrzega sobie prawo zastąpienia zabiegów chemicznych zabiegami mechanicznymi, poczynając od III etapu prac. O zmianie metody usuwania barszczu Zamawiający powiadomi Wykonawcę nie później niż na miesiąc przed planowanym rozpoczęciem zabiegu, wskazując, którego zabiegu dotyczy zmiana. 3.10 Przy niesprzyjających warunkach pogodowych np. przy silnych wiatrach, ciągłych opadach deszczu, dopuszcza się zmiany terminów ustalonych w Harmonogramie prac- Załącznik nr 9 do SIWZ stanowiący Załącznik nr 2 do Umowy, jak również zamiany wykonywania zabiegów po uprzednim pisemnym uzgodnieniu z Zamawiającym. 3.11 Obszar wykonywania usługi opisany jest w Inwentaryzacji -Załącznik nr 8 do SIWZ, stanowiący Załącznik nr 1 do Umowy i zajmuje ok. 6,6 ha. 3.12 Rodzaj oprysków dopuszczonych przez Zamawiającego do wykonania w ramach zabiegów chemicznych obejmuje wyłącznie opryski punktowe, tj. prowadzone tylko na liściach barszczu Sosnowskiego, przy użyciu opryskiwacza plecakowego ręcznego oraz poprzez mazakowanie mazaczem. Zamawiający wyklucza stosowanie opryskiwacza spalinowego. 3.13 Zamawiający nie dopuszcza stosowania środków chemicznych: a) w formie oprysku powierzchniowego - w odległości mniejszej niż 10 m od nurtu cieków i zbiorników wodnych. b) w żadnej formie - w odległości mniejszej niż 4 m od lustra wody, c) wykluczone jest zastosowanie środków chemicznych występowania stanowisk barszczu na odsypiskach żwirowych i wyspach w obrębie rzek, potoków i zbiorników wodnych oraz na ich skarpach brzegowych. Jedyna dopuszczona przez Zamawiającego metoda w tych miejscach to zabieg mechaniczny ręczny – wykopanie polegające na przecięciu szyjki korzeniowej na głębokości min. 20 cm poniżej powierzchni gruntu i wydobyciu jej na wierzch. 3.14 Zamawiający zaleca stosowanie wytycznych określających skuteczność prowadzenia zabiegów chemicznych, np. przez instytuty badawcze. 3.15 Wykonawca bezwzględnie zobowiązany jest do przeprowadzania zabiegów chemicznych w taki sposób, aby nie zniszczyć innych roślin rosnących w pobliżu roślin usuwanych. Zaleca się zastosowanie osłon. Na obszarach chronionych (w tym NATURA 2000) i w pobliżu cieków wodnych stosować należy tylko zabiegi mechaniczne. 3.16 Prace przewidziane do wykonania w ramach zabiegów mechanicznych obejmują koszenie kosiarkami rotacyjnymi (tam, gdzie jest to możliwe do wykonania), kosami spalinowymi lub ręcznymi oraz podcinanie szpadlem szyjki korzeniowej i wydobywanie jej na wierzch. Zamawiający zaleca maksymalne wykorzystywanie metody podcinania roślin szpadlem i przeprowadzenie tego zabiegu także po ścięciu części naziemnych. 3.17 Przed przystąpieniem do wykonywania zabiegów chemicznych oraz mechanicznych, w szczególności z użyciem kosiarek rotacyjnych i kos spalinowych, Wykonawca zobowiązany jest do przepłoszenia zwierząt z terenu objętego pracami, za pomocą urządzeń wytwarzających hałas. 3.18 W przypadku zwalczania barszczu Sosnowskiego na działkach objętych realizacją programu rolno-środowiskowego obowiązkowe jest respektowanie wymogów, zaleceń i zakazów zawartych w programie, a w szczególności terminów koszenia oraz możliwości stosowania środków chemicznych. 3.19 Wykonawca zapewnia sprzęt, narzędzia, środki chemiczne oraz zasoby ludzkie niezbędne do sprawnej realizacji przedmiotu zamówienia, w terminach określonych w pkt 3.8 SIWZ, w celu prawidłowego wykonania prac. 3.20 Wykonawca użyje do wykonania przedmiotu zamówienia jedynie takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych prac. Sprzęt, który posłuży do wykonywania zabiegów musi spełniać wymagania norm ochrony środowiska, przepisów dotyczących jego użytkowania i musi być stosowany zgodnie z przeznaczeniem. W szczególności, sprzęt używany do prac chemicznych i mechanicznych powinien posiadać wymagane prawem atesty i badania okresowe, potwierdzające jego sprawność techniczną. 3.21 Wykonawca zapewni zaopatrzenie pracowników i innych osób, którymi posługuje się w wykonaniu Umowy we właściwe dla prowadzonych prac środki ochrony indywidualnej, w tym: 1) ubranie ochronne, 2) rękawice ochronne odporne na chemikalia, zakrywające przegub ręki, 3) ochronę głowy, 4) obuwie ochronne, 5) osłonę twarzy, np. niezaparowujące gogle z osłonami bocznymi lub przezroczystą osłonę na twarz, 6) ochronę układu oddechowego. 3.22 Wykonawca zapewni odpowiednie dopasowanie środków ochrony indywidualnej do osób wykonujących prace. 3.23 Środki chemiczne potrzebne do wykonania zabiegów chemicznych zapewni na swój koszt Wykonawca. Zamawiający wymaga stosowania środków chwastobójczych o sprawdzonej skuteczności w zwalczaniu barszczu Sosnowskiego, opartych o glifosat. 3.24 Środki chemiczne stosowane do wykonania zabiegów muszą posiadać aktualne, wymagane prawem atesty oraz zezwolenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi dopuszczające ich stosowanie na terenie Polski. 3.25 W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent) Zamawiający dopuszcza produkt równoważny pod warunkiem spełniania tego samego poziomu skuteczności i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie działania wskazanego produktu. Za produkt/środek równoważny rozumie się produkt/środek o skuteczności i jakości nie gorszej lub lepszej niż podane w SIWZ. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia przed użyciem środka dowodów potwierdzających równoważność danego produktu. 3.26 Podane w opisie przedmiotu zamówienia nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 ust 1-3 i art. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r., Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych Zamawiającego. 3.27 Zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań, o których mowa w pkt 3.25 i 3.26 wymaga akceptacji Zamawiającego. 3.28 Wykonawca zapewni przeprowadzenie odpowiedniej, bezpiecznej utylizacji ściętych i zebranych odpadów barszczu Sosnowskiego na własny koszt. Formę utylizacji barszczu Wykonawca uzgodni z Zamawiającym. 3.29 Pozyskane po skoszeniu masy zielone nie mogą być przedmiotem obrotu towarowego. Masy zielone pozostałe po ścięciu należy szczelnie zapakować w czarne worki i przetransportować z miejsca wykoszenia do miejsca utylizacji. 3.30 Przy likwidacji barszczu Sosnowskiego nad brzegami wód oraz na pojedynczych stanowiskach lub kępach o niewielkiej liczebności, przed rozdrobnieniem rośliny należy ostrożnie ściąć kwiatostany, nie dopuszczając do wysypania i wysiewu nasion. Ścięte kwiatostany należy ze szczególną starannością szczelnie zapakować w odpowiednio wytrzymałe worki w miejscu pozyskania i przetransportować do miejsca utylizacji. 3.31 Opakowania pozostałe po środkach chemicznych Wykonawca zobowiązany jest usunąć z terenu prowadzonych prac i zutylizować. 3.32 Wykonawca odpowiada za wszelkie uszkodzenia i zniszczenia powstałe w środowisku naturalnym oraz w mieniu i prawach osób trzecich spowodowane przez swoje działanie. 3.33 Podczas wykonywania prac stanowiących przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać wszelkich przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. 3.34 Wykonawca ma obowiązek zadbać, aby pracownicy działający na jego zlecenie i inne osoby nie wykonywali pracy w warunkach niebezpiecznych, zagrażających ich życiu i zdrowiu. 3.35 Wykonawca ma być identyfikowalny na terenie prowadzenia prac. Wszystkie osoby wykonujące prace w terenie zobowiązane są nosić odzież ochronną z identyfikatorem (logo) Wykonawcy w widocznym miejscu. 3.36 Wykonawca jest zobowiązany do odpowiedniego oznakowania terenu, na którym prowadzone są lub były prowadzone prace, w zależności od sytuacji, np. ostrzegając przed zagrożeniem chemicznym, jak również właściwego zabezpieczenia terenu przed dostępem osób nieuprawnionych. 3.37 Wykonawca ma obowiązek prowadzenia ścisłej ewidencji wykonanych czynności, w szczególności: 1) kart stanowiskowych i dokumentacji fotograficznej (miejsce realizacji zadania przed i po wykonaniu prac), 2) dokumentowania stosowania środków chemicznych z uwzględnieniem miejsca ich zastosowania, wielkości dawki oraz rodzaju i ilości zużytego środka, 3) harmonogramu prac, zgodnie z pkt 3.8 SIWZ. 3.38 Kontrola wykonywanych prac przez Zamawiającego polegać będzie w szczególności na sprawdzeniu: 1) formy zatrudnienia i kwalifikacji osób wykonujących prowadzone prace, 2) terminowości wykonania, 3) dokładności i staranności wykonania, w tym w szczególności niezostawiania nasion na miejscu usuwania roślin, 4) prawidłowości (kompletności), jakości oraz ilości wykonanych prac, 5) skuteczności działania zabiegów chemicznych, 6) właściwego przeprowadzenia utylizacji pozostałości po ściętych częściach naziemnych roślin. 3.39 Zamawiający przeprowadzi kontrolę jakości wykonania usługi po każdym zabiegu. W przypadku stwierdzenia nieskuteczności zabiegu, w szczególności z powodu wykonania go przez Wykonawcę w niesprzyjających warunkach pogodowych bądź z niewystarczającą starannością, Wykonawca zobowiązany będzie powtórzyć zabieg na swój koszt, w terminie 7 dni od dnia stwierdzenia nieskuteczności jego wykonania przez Zamawiającego. 3.40 Wykonanie cyklu zabiegów musi gwarantować usunięcie 100% części nadziemnych roślin na zakończenie okresu wegetacyjnego w danym roku oraz skuteczne zatrucie preparatami chemicznymi systemu korzeniowego (z wyłączeniem obszarów, na których niedozwolone jest stosowanie środków chemicznych). 3.41 Osoby wykonujące zabiegi chemiczne muszą wykazywać się odpowiednim stanem zdrowia, być odpowiednio przeszkolone, w szczególności z zakresu: a) bezpieczeństwa pracy przy prowadzeniu prac chemicznych (oprysków), b) stosowania środków ochrony roślin, w szczególności przy użyciu opryskiwaczy (muszą posiadać stosowne zaświadczenia o odbytym szkoleniu bądź inne poświadczenie posiadanych kwalifikacji), c) szkodliwości dla zdrowia substancji stosowanych przez Wykonawcę przy prowadzeniu oprysków (znajomość tzw. karty charakterystyki i instrukcji stosowania danego środka, dostarczanych przez producenta), d) udzielania pierwszej pomocy. 3.42 Zamawiający ma prawo nie wyrazić zgody na wykonywanie prac objętych zamówieniem/umową przez osoby, które: 1) nie posiadają odpowiednich kwalifikacji, 2) nie wyraziły zgody na przetwarzanie danych osobowych. 3.43 Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy „PZP” Zamawiający wymaga od Wykonawcy i podwykonawców zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujące co najmniej następujące czynności w ramach realizacji przedmiotu zamówienia: 1) koszenie powierzchni o dużym zagęszczeniu roślin, 2) wykopywanie pojedynczych egzemplarzy rosnących samodzielnie, 3) przycinanie ostrym szpadlem szyjki korzeniowej na głębokości min. 20 cm poniżej powierzchni gruntu i wydobywania jej na wierzch, 4) mazanie części nadziemnych odpowiednim środkiem chwastobójczym wg zaleceń producenta, o ile mieszczą się one w zakresie art. 22 § 1 Kodeksu Pracy, który brzmi: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem”. 3.44 Sposób dokumentowania: 1) Wykonawca zobowiązany jest przed podpisaniem umowy do przedłożenia wykazu osób, o których mowa w pkt 3.43, wraz z: a) oświadczeniem tych osób, że wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu niezbędnym dla realizacji niniejszego zamówienia (umowy), b) o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, c) oświadczeniem potwierdzającym zatrudnienie ich na umowę o pracę, d) o posiadanych kwalifikacjach, szkoleniach związanych z przedmiotem wykonywanej pracy i znajomości zagrożeń związanych z pracą przy usuwaniu barszczu Sosnowskiego. 2) Na każde żądanie Zamawiającego zobowiązuje się Wykonawcę do przedłożenia w/w wykazu z oświadczeniami wymienionymi powyżej wraz z oświadczeniem o niezaleganiu z wypłatą wynagrodzenia na dzień złożenia oświadczenia. 3) Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy ma prawo żądania udowodnienia przez Wykonawcę faktu zatrudnienia osoby na umowę o pracę. 4) Wykonawca do realizacji zamówienia powinien zatrudniać lub zatrudnić osoby, których dane osobowe ma prawo przetwarzać na podstawie odrębnych przepisów oraz które wyrażą zgodę na dostęp przez Zamawiającego do ich danych osobowych. Osoby, które takiej zgody nie wyrażają nie mogą brać udziału w realizacji zamówienia. 5) Wykonawca oświadczy w formularzu oferty Załącznik Nr 1 do SIWZ, iż zatrudnia lub zatrudni osoby, o której mowa w ppkt 1). 3.45 Wykonawca zobowiązany jest aktualizować każdorazowo wykaz, o którym mowa w pkt 3.44 ppkt 1, przed przystąpieniem nowo zatrudnionych osób do pracy przy realizacji zamówienia/umowy. Uwaga! 3.46 W ramach realizacji przedmiotu zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia zakresu przedmiotu zamówienia do 30 % wartości zamówienia. W związku z ograniczeniem przez Zamawiającego przedmiotu umowy, Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77312100-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunków.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na swojej stronie internetowej bip.cuwkobylnica.tensoft.pl informacji dotyczących między innymi nazw (firm) oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017 r. poz. 229, 1089 i 1132), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, tj. wobec wykonawców, którzy złożyli oferty do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Wraz ze złożeniem oświadczenia, sporządzonego według Załącznika Nr 4 do SIWZ, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia - (grupa kapitałowa w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów, to przedsiębiorcy, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym również tego przedsiębiorcę). 3. Inne dokumenty: 1) pełnomocnictwo, jeżeli ofertę podpisuje ustanowiony pełnomocnik, 2) zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia sporządzone według Załącznika Nr 6 do SIWZ, 3) w przypadku ustanowienia pełnomocnika do pełnomocnictwa należy dołączyć dokument, z którego wynikają zasady reprezentacji obowiązujące u danego Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach