Przetargi.pl
Kompleksowa realizacja Systemu Monitorowania Odpadów Komunalnych (SMOK) na terenie Gminy Kępice

Gmina Kępice ogłasza przetarg

  • Adres: 77-230 Kępice, ul. Niepodległości
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 598 576 621 , fax. 598 576 624
  • Data zamieszczenia: 2020-03-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kępice
    ul. Niepodległości 6
    77-230 Kępice, woj. pomorskie
    tel. 598 576 621, fax. 598 576 624
    REGON: 77097982600000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa realizacja Systemu Monitorowania Odpadów Komunalnych (SMOK) na terenie Gminy Kępice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem Zamówienia jest dostawa kompleksowego rozwiązania Systemu Monitorowania Odpadów Komunalnych (SMOK) na terenie Gminy Kępice. Na realizację Przedmiotu Zamówienia składa się wykonanie robót budowlanych (wraz z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń) pod instalację pojemników na odpady, dostawa wraz z montażem prototypowych koszy podziemnych do segregacji odpadów komunalnych, wykonanie systemu teleinformatycznego wraz z pełną automatyką SMOK, dostawa czytników do koszy podziemnych kompatybilnych z systemem SMOK. 2. Szczegółowy opis Przedmiotu Zamówienia określony został w Załączniku nr 8 do SIWZ – Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (dalej: SOPZ). 3. Zamówienie będzie realizowane w języku polskim. Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić przy realizacji zamówienia komunikowanie się osób występujących po stronie Wykonawcy z Zamawiającym i sporządzanie dokumentów w języku polskim. 4. Zamawiający wymaga aby wykonanie Przedmiotu Zamówienia nastąpiło na warunkach i zasadach określonych we Wzorze Umowy wraz z Załącznikami, stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ. 5. Dodatkowo Zamawiający informuje, że: a) nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych; b) nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP; c) rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w złotych; d) nie przewiduje dokonywania zaliczek; e) nie przewiduje aukcji elektronicznej; f) nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 93 ust. 4 ustawy Pzp; g) nie przewiduje zawarcia umowy ramowej; h) nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 6. Przedmiot Umowy realizowany będzie w ramach projektu „Kępickie śmieci w Ekosieci – innowacyjny system zarządzania gospodarką odpadami”. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020. 7. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcom. 8. Zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców (o ile są znane). Przyjmuje się, że brak wskazania części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oznacza, że Wykonawca nie powierzy wykonania żadnej części zamówienia Podwykonawcom, jeżeli nic innego nie wynika z treści oferty. 9. Zgodnie z art. 36b ust. 1a ustawy Pzp Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe Podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w przedmiotowe dostawy. Wykonawca zobowiązany jest zawiadomić Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazać Zamawiającemu informacje na temat nowych Podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację dostaw. 10. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 11. Art. 36 ba. ustawy Pzp stosuje się odpowiednio. 12. Zamawiający wymaga od Wykonawcy i podwykonawców zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących roboty budowlane pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót branżowych, o ile mieszczą się one w zakresie art. 22 § 1 Kodeksu Pracy. Za roboty budowlane wykonywane pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót rozumie się wszelkie roboty ogólnobudowlane oraz monterskie. 13. Zamawiający będzie uprawniony do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia osób, którym zostanie powierzona realizacja Przedmiotu umowy oraz w przypadku podejrzenia naruszania przez Wykonawcę obowiązku, do zawiadomienia Państwowej Inspekcji Pracy o takiej okoliczności. 14. Wykonawca zobowiązuje się do przekazania Zamawiającemu, przed protokolarnym przekazaniem placu budowy odrębnie oświadczenia, iż osoby, o których mowa w pkt 12 powyżej będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę (bez ujawniania danych osobowych). Brak oświadczenia skutkować może odmową przekazania przez Zamawiającego placu budowy, przy czym okoliczność taka traktowana będzie jako przyczyna zawiniona przez Wykonawcę i tym samym nie będzie ona podstawą do wydłużenia terminu realizacji Przedmiotu umowy. 15. W razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie zatrudnienia na umowę o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę Zamawiający uprawniony jest do powiadomienia właściwego inspektoratu pracy i zwrócenia się o przeprowadzenie przez niego kontroli w tym zakresie. 16. W przypadku potwierdzenia przez Państwową Inspekcję Pracy, iż Wykonawca nie zatrudnia na umowę o pracę osób wskazanych w pkt 12, bądź w sytuacji, gdy Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w pkt 14 – Zamawiający uprawniony będzie do odstąpienia od umowy z Wykonawcą w trybie natychmiastowym w terminie 30 dni od zaistnienia takiej okoliczności. 17. Jeżeli Wykonawca posługuje się przy realizacji niniejszego zamówienia Podwykonawcami, Wykonawca ponosi odpowiedzialność za ich działania i zaniechania, jak za swoje własne działania i zaniechania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72000000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Złożona oferta musi być zabezpieczona wadium obejmującym cały okres związania ofertą o wartości: 22.000,00 zł (słownie: dwadzieścia dwa tysiące złotych 00/100). 2. Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Niewniesienie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub wniesienie wadium po tym terminie skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy winno być poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o Utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. 2018 poz. 110). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 10 9315 1043 0040 3768 2000 0030 w Banku Spółdzielczym w Ustce z podaniem tytułu: „Wadium wniesione do postępowania nr ZP.271.06.2020”. Wadium będzie przechowywane na rachunku bankowym Gminy Kępice. 5. Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku bankowego Gminy Kępice przy czym wadium jest wniesione należycie w dniu i o godzinie uznania rachunku bankowego Gminy Kępice, a nie w dniu i o godzinie dokonania przelewu przez Wykonawcę. Wadium musi wpłynąć na rachunek Gminy Kępice przed upływem terminu składania ofert. 6. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych formach określonych w ust. 3, dokument wadium należy złożyć w opisanej kopercie wraz z ofertą, natomiast poświadczoną za zgodność z oryginałem kserokopię należy dołączyć do oferty. 7. Niewniesienie wadium w wymaganym terminie w wymaganej wysokości lub w wymaganej formie (w tym również na przedłużony okres związania ofertą) skutkuje odrzuceniem oferty Wykonawcy z postępowania. 8. Wadium, o którym mowa w ust. 6, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do bezwarunkowej zapłaty Gminie Kępice pełnej kwoty wadium, na każde jej żądanie, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 9. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę Wykonawcy (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – nazwy wszystkich tych Wykonawców), beneficjenta gwarancji (Gminy Kępice), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Gminy Kępice gdy Wykonawca: i) odmówił podpisania Umowy na warunkach określonych w ofercie lub ii) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania Umowy lub iii) zawarcie Umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub iv) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Postanowienia ust. 8 stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w ust. 3. 11. Gwarancja lub poręczenie mają zawierać postanowienia, zgodnie z którymi będą: nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Gminy Kępice. 12. Zwrot wadium – Gmina Kępice zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2, 4 ustawy Pzp. 13. Utrata wadium – Gmina Kępice zatrzymuje wadium wraz z odsetkami według zasad określonych w art. 46 ust. 4a - 5 ustawy Pzp. 14. Zamawiający informuje, iż w przypadku gdy Wykonawca złoży Zamawiającemu pisemne oświadczenie w zakresie przekazania wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, Zamawiający zgodnie z wolą Wykonawcy, przekaże wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania Umowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej, zobowiązania podmiotu trzeciego, pełnomocnictwa

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach