Przetargi.pl
„Dowóz i odwóz uczniów do i z placówek oświatowych na terenie Gminy Kotla w terminie od 01.09.2020 r. do 25.06.2021 r.”.

Gmina Kotla ogłasza przetarg

  • Adres: 67-240 Kotla, ul. Głogowska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 768 318 361 , fax. 768 318 308
  • Data zamieszczenia: 2020-04-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kotla
    ul. Głogowska 93
    67-240 Kotla, woj. dolnośląskie
    tel. 768 318 361, fax. 768 318 308
    REGON: 39064735700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kotla.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Dowóz i odwóz uczniów do i z placówek oświatowych na terenie Gminy Kotla w terminie od 01.09.2020 r. do 25.06.2021 r.”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Ogólny opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług przewozowych, polegających na dowozie uczniów z miejsca zamieszkania do placówek oświatowych na terenie Gminy Kotla i ich odwozie po skończonych zajęciach lekcyjnych do miejsca zamieszkania, w terminie od 01.09.2020 r. do 25.06.2021 r. w dni nauki szkolnej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 46 poz. 432 ze zm.). Zamówienie przewiduje również możliwość przewozu uczniów w okresie wykonywania usługi w dni wolne od nauki (np. ferie zimowe) oraz przewóz uczniów w ramach dodatkowych kursów- przewozy okazjonalne (np. na wycieczki czy uroczystości w poszczególnych jednostkach oświatowych) na podstawie wcześniejszego ustalenia z Wykonawcą, w formie telefonicznej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, szczegółów dotyczących daty, miejscowości oraz ilości przewożonych uczniów. Dowóz będzie odbywał się z miejscowości leżących na terenie Gminy Kotla, tj.: Sobczyce, Moszowice, Krzekotówek, Głogówko, Kulów, Zaszków, Grochowice, Ceber, Zabiele, Kozie Doły, Chociemyśl, Skidniówek, Skidniów, Dorzecze, Pękoszów do placówek oświatowych wchodzących w skład Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Kotli, tj.: Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Kotli, Szkoła Filialna z oddziałami przedszkolnymi w Chociemyśli oraz Przedszkole Publiczne w Kotli. W ciągu jednego dnia realizacji usługi przewidzianych jest do wykonania 12 kursów: 4 kursy poranne- dowóz oraz 8 kursów popołudniowych- odwóz. Liczba kursów może ulec zmianie: zastosowano prawo opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy P.z.p., -25%- +25% kursów podstawowych. Dzienny przewóz uczniów z domu do placówek oświatowych i z placówek oświatowych do domu (łącznie rano i po południu) wynosić będzie ok. 341 km. Liczba kilometrów może ulec zmianie: zastosowano prawo opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy P.z.p., -25%- +25% kilometrów dziennych. Przewozem objętych będzie ok. 259 uczniów. Szczegółowy harmonogram kursów autobusów, tras przejazdów wraz z godzinami odjazdów oraz ilością przewożonych uczniów stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmian w harmonogramie w okresie realizacji przedmiotu zamówienia, ze względu na okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a podyktowane potrzebami Zamawiającego wynikającymi z realizacji obowiązku zapewnienia uczniom dowozu do szkoły. Zmiany obejmować mogą godziny kursów, ilości kursów oraz kolejność miejscowości. Wykonawca będzie informowany o ewentualnych zmianach w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej z co najmniej 1- dniowym wyprzedzeniem. Podane w harmonogramie liczby uczniów są liczbami aktualnymi na dzień ogłoszenia o zamówieniu publicznym i w trakcie roku szkolnego również mogą ulegać zmianom. W przypadku zwiększenia liczby dowożonych uczniów Wykonawca musi zapewnić ich dowóz na warunkach podanych w ofercie. Z tytułu zmniejszenia ilości dowożonych uczniów Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych opłat z tego tytułu. Ze względu na specyfikację usług rozmiar przedmiotu zamówienia określony został szacunkowo, mimo określenia go przez Zamawiającego z należytą starannością. Rzeczywisty zakres usług wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego i może ulec zmianie, przy czym Wykonawca nie będzie rościł pretensji ani żadnej rekompensaty finansowej, jeżeli ilość ta będzie mniejsza niż szacowana. Rozliczenia będą dokonywane w cyklu miesięcznym na podstawie faktury wystawionej przez Wykonawcę, zawierającej ilość dni roboczych w miesiącu, w których faktycznie realizowana była usługa, ilość przejechanych dziennie kilometrów (zgodnie z harmonogramem i ewentualnie dodatkowymi kursami) oraz ilość kilometrów ogółem miesięcznie, przyjmując stawkę za 1 km określoną w ofercie złożonej przez Wykonawcę. Odległość, za jaką przysługuje wynagrodzenie liczona jest od miejscowości wyznaczonej jako początek trasy, do miejscowości wyznaczonej jako koniec trasy. Koszty dojazdów do miejscowości wyznaczonych jako początek i koniec trasy należy wkalkulować do ceny przewozu za 1 km. Informację o liczbie kilometrów na poszczególnych trasach zawiera harmonogram kursów, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. Zaleca się, aby Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym zapoznał się ze szczegółowym przebiegiem tras przewozu przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu zamówienia, w celu zweryfikowania oszacowanej przez Zamawiającego liczby kilometrów na poszczególnych trasach. Wykonawca zamówienia musi realizować dowozy uczniów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 2140 ze zm.) oraz ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 110 ze zm.). Pojazdy, którymi będzie świadczona usługa dowozu, muszą odpowiadać ogólnym warunkom przewozu osób, spełniać wymogi bezpieczeństwa i warunki techniczne określone odrębnymi przepisami (ustawa Prawo o ruchu drogowym), posiadać ważne polisy ubezpieczeniowe OC i NNW, aktualne badania techniczne oraz posiadać odpowiednie oznakowanie dla przewozu dzieci i młodzieży. Wykonawca musi zapewnić przewożonym uczniom bezpieczny przewóz, tzn. odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny. Środek transportu musi zapewniać odpowiedni standard przewozu, przez który należy rozumieć: brak oparów paliwa we wnętrzu pojazdu, czyste wnętrze, ilość osób przewożonych zgodną z określonymi normami technicznymi dla danego rodzaju pojazdu oraz pełną sprawność techniczną pojazdu. Pojazdy muszą być wyposażone w sprawny system ogrzewania wnętrz w okresie zimowym oraz w opony zapewniające dobre właściwości jezdne, nawet na ośnieżonej jezdni, a także muszą posiadać sprawną automatykę wszystkich drzwi, uruchamianą ze stanowiska kierowcy. Zamawiający ma prawo do kontroli osób oraz pojazdów realizujących zamówienie, a także zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia w każdej chwili kontroli stanu technicznego pojazdu oraz stanu trzeźwości kierowcy przez odpowiednio powołane do tego służby (Policja, Inspekcja Transportu Drogowego). W przypadku awarii autobusu przewożącego uczniów Wykonawca zobowiązany jest podstawić sprawny autobus zastępczy i dokończyć przewóz uczniów na danej trasie, przy czym autobus zastępczy musi spełniać wszystkie wymagania pod względem bezpieczeństwa i higieny jazdy, posiadać aktualne badania techniczne oraz dysponować odpowiednią ilością miejsc do liczby przewożonych uczniów na danej trasie. Wykonawca zobowiązany jest do bezzwłocznego powiadomienia Zamawiającego o zaistniałej sytuacji. Czas podstawienia autobusu zastępczego nie może być dłuższy niż 45 minut od zawiadomienia o awarii. Wykonawca może zaproponować krótszy czas podstawienia autobusu na zasadach opisanych w sekcji XVI w punkcie 2 SIWZ. Wykonawca musi dysponować ilością kierowców odpowiednią do realizacji zamówienia, przy czym kierowcy muszą posiadać stosowne uprawnienia do wykonywania przewozu osób, w tym dzieci. Opiekę nad dziećmi w pojazdach podczas dowozów zapewnia Zamawiający. Opiekunowie wyznaczeni przez Zamawiającego mają prawo do bezpłatnych przejazdów w czasie wykonywania opieki.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień niezbędnych do wykonania przedmiotowego zamówienia wówczas, gdy wykaże się doświadczeniem polegającym na wykonaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert – a w przypadku, gdy okres działalności jest krótszy, w tym okresie wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, tj. należytą realizację co najmniej 2 usług o zakresie podobnym do przedmiotu zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca przedłoży: licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 2140 ze zm.). Ocena spełnienia wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia - nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w załączonych dokumentach i oświadczeniach do niniejszej SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach