Przetargi.pl
2710-2/14 roboty budowlane polegające na naprawa cząstkowa dróg leśnych w leśnictwach Dobra, Marcinki, Bukowina, Komorów, wraz z infrastrukturą związaną z tymi drogami, zniszczonymi na skutek ekstremalnych opadów atmosferycznych.

Nadleśnictwo Syców ogłasza przetarg

  • Adres: 56-500 Syców, ul. Kolejowa 14
  • Województwo:
  • Telefon/fax: tel. (0-62) 7852127 , fax. (0-62) 7869032
  • Data zamieszczenia: 2014-09-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Syców
    ul. Kolejowa 14 14
    56-500 Syców
    tel. (0-62) 7852127, fax. (0-62) 7869032
    REGON: 25051943500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jenostka organizacyjna nieposiadajaca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    2710-2/14 roboty budowlane polegające na naprawa cząstkowa dróg leśnych w leśnictwach Dobra, Marcinki, Bukowina, Komorów, wraz z infrastrukturą związaną z tymi drogami, zniszczonymi na skutek ekstremalnych opadów atmosferycznych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na naprawie cząstkowej dróg leśnych w leśnictwach Dobra, Marcinki, Bukowina, Komorów wraz z infrastrukturą związaną z tymi drogami, zniszczonymi na skutek ekstremalnych opadów atmosferycznych. CPV - 45233241,6 Ilekroć w dokumentacji przetargowej znajduje się nazwa Leśnictwa -Bukowina Sycowska-, za każdym razem chodzi o Leśnictwo -Bukowina-. Zamawiający w dokumentacji przetargowej używa zamiennie pojęć: Specyfikacja Technicznego Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) oraz Szczegółowa Specyfikacja Techniczna (SST) oznaczają one jednak ten sam dokument - Szczegółową Specyfikację Techniczną. 1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności 1) roboty ziemne - wykop pod koryto nawierzchni jezdni i rowy, wykopy pod rowy odwadniające z wywozem nadmiaru ziemi, 2) roboty ziemne - nasypy pod pobocza, 3) wykonanie warstwy odsączającej, 4) wykonanie dolnej i górnej warstwy konstrukcyjnej jezdni, 5) karczowanie pni drzew wraz z wywozem karpiny i rozkruszaniem krzewów na miejscu, 6) wykonanie przepustów z rur betonowych, 7) inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera 1) Dokumentacja projektowa - załącznik Nr 8 do SIWZ 2) Specyfikacja Techniczna (SST) - załącznik Nr 9 do SIWZ 3) Przedmiar Robót (pomocniczy) - załącznik Nr 10 do SIWZ. 3. Ogólne wymagania dotyczące robót: 3.1. Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz za zgodność z dokumentacją dostarczoną przez Zamawiającego. Prace należy prowadzić zgodnie z wytycznymi zawartymi w dokumentacji projektowej i Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, obowiązującymi przepisami i normami, zasadami sztuki budowlanej oraz warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót. 3.2. Zamawiający przewiduje ustanowienie osoby upoważnionej do zarządzania realizacją zadania oraz zespołu specjalistów pełniących funkcje inspektorów nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z Prawa budowlanego i postanowień umowy. Inspektor będzie uprawniony do dokonywania odbiorów (prac zanikowych), kontroli użytych wyrobów budowlanych w odniesieniu do ich parametrów oraz zgodności z dokumentacją, sprawdzania jakości i dokładności wykonania robót, kontroli przeprowadzania prób i pomiarów, kontroli prawidłowości funkcjonowania zamontowanych urządzeń i wyposażenia. 3.3. W czasie prowadzenia robót budowlanych Wykonawca, w ramach ceny ofertowej, zobowiązany będzie do: 1. zapewnienia mieszkańcom dojazdu do posesji, działek, 2. urządzenia zaplecza w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym, zabezpieczenia terenu objętego robotami budowlanymi w tym przed dostępem osób postronnych oraz zachowanie porządku na terenie budowy, 3. prowadzenia robót zgodnie z zakresem przewidzianym w projektach, Specyfikacjach Technicznych SST, obowiązującymi normami i przepisami oraz zasadami sztuki budowlanej, 4. wykonania przedmiotu umowy, przy użyciu własnych materiałów, zgodnie z umową, zasadami wiedzy technicznej i przepisami prawa, 5. przeprowadzenia robót rozbiórkowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. nr 47, poz. 401 z późn. zm.), 6. postępowania z odpadami powstałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz. 21 z późn. zm.) i ustawy z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2008 r. nr 25, poz. 150 z późn. zm.), 7. wkalkulowania w cenę oferty coroczną wiosenną pielęgnację każdego odcinka drogi,w okresie gwarancji i rękojmi za wady 7.1. Przez pielęgnację drogi Zamawiający rozumie przywrócenie pierwotnych parametrów odcinka drogi leśnej w następujący sposób: -dostawa samochodami-wywrotkami kruszywa tego samego rodzaju i o tej samej frakcji, która została użyta do naprawy odcinków dróg. - wbudowaniem go w odpowiedniej ilości w istniejące ubytki w jezdni, wyprofilowanie i utwardzenie (uwałowanie) górnej warstwy nawierzchni do spadku umożliwiającego prawidłowy spływ wody z nawierzchni jezdni a także umożliwiającego poprawne prowadzenie ruchu pojazdów, naprawa uszkodzonych dróg po których odbywać się będzie transport kamienia na drogi remontowane (naprawa poprzez wyrównanie). 8. zastosowania materiałów budowlanych oraz urządzeń posiadających: a. certyfikaty na znak bezpieczeństwa, b. aprobaty techniczne, c. certyfikaty zgodności lub deklaracje zgodności, d. atesty, Wykonawca pokryje koszty badania jakości wbudowywanego w naprawiane odcinki dróg kruszywa w niezależnym laboratorium wskazanym przez Zamawiającego. Oprócz badań określonych w akapicie powyżej Zamawiający będzie wymagał wykonania na koszt Wykonawcy badań nośności przy użyciu płyty VSS (na każdym odcinku naprawionej drogi). Niezależnie od powyższych badań Zamawiający dokona badań nośności naprawionych odcinków dróg przy użyciu płyty VSS, w losowo wybranych miejscach. Koszty tego badania ponosi Zamawiający. 9. protokolarnego przejęcia terenu budowy, 10. prowadzenie dziennika budowy (na potrzeby inwestora) , oddzielnie dla każdego naprawianego odcinka drogi..Koszty dzienników budowy pokrywa Wykonawca. 11. ochrony mienia znajdującego się na terenie budowy, 12. natychmiastowego usunięcia wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót, 13. przerwania robót na żądanie Zamawiającego i w związku z tym zabezpieczenia wykonania robót przed ich zniszczeniem, 14. poszanowania występujących w obszarze oddziaływania prac uzasadnionych interesów osób trzecich, 15. opracowania i przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, w tym pomiar geodezyjny powykonawczy oraz zgłoszenia przedmiotu umowy do odbioru końcowego, 16. wykonania przed zgłoszeniem przedmiotu umowy do odbioru, wszystkich niezbędnych prób, odbiorów i badań z wynikiem pozytywnym, 17. uporządkowania terenu po zakończeniu robót oraz przekazanie go Zamawiającemu w terminie nie późniejszym niż termin odbioru końcowego robót, 18. uczestniczenia w czynnościach odbioru, usunięcia stwierdzonych wad, przekazania wymaganych atestów i zaświadczeń, 19. zgłoszenia w formie pisemnej gotowości do odbioru ostatecznego (pogwarancyjnego) na piętnaście (15) dni przed upływem okresu gwarancji i rękojmi za wady 3.5. Przed sporządzeniem oferty przez Wykonawcę zaleca się: 1) dokonanie wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, Właściwi terytorialnie leśniczowie a. Leśnictwo Dobra Jacek Misiak tel. 604 160 247, b. Leśnictwo Marcinki Tomasz Piędzioch 668 305 241, c. Leśnictwo Bukowina Jerzy Pająk 600 890 789, d. Leśnictwo Komorów Grzegorz Tajak 664 425 395 2) zapoznanie się z dokumentacją przetargową (SIWZ), która jest niezbędna do przygotowania oferty i podpisania umowy. 4. Informacje dodatkowe. 1. Wszystkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania zadania dostarcza Wykonawca. Wszystkie materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą posiadać cechy techniczne i jakościowe co najmniej takie, jakie zostały określone w STWiORB oraz muszą posiadać stosowne atesty i certyfikaty. Jeżeli w dokumentacji technicznej występują nazwy konkretnych produktów, wyrobów lub określenie sugerujące wyroby konkretnych firm, Wykonawca winien uznać, iż podano produkty przykładowe, a Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania produktów, wyrobów, materiałów równoważnych o właściwościach, parametrach technicznych nie gorszych niż przyjęto w dokumentacji technicznej. 2. Dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych norm, aprobat. Gdziekolwiek w dokumentach powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów o ile w warunkach umowy nie postanowiono inaczej. W przypadku gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy, lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy, pod warunkiem ich sprawdzenia i pisemnego zatwierdzenia przez Projektanta. 5. Uwaga: 1) Cena musi obejmować całość robót wynikających z dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, przedmiaru (druk pomocniczy). 2) Przed wpisaniem cen jednostkowych do każdej pozycji - kosztorysu ofertowego scalonego Wykonawca powinien zapoznać się z odpowiednimi dokumentami przetargowymi. Przedmiary są materiałami pomocniczymi. 3) Jeżeli w przedmiarach nie uwzględniono pewnych robót uwidocznionych w dokumentacji projektowej przekazanych Wykonawcy, a wykonanie ich jest niezbędne, to koszty tych robót powinny być przez Wykonawcę uwzględnione w cenach wpisanych przy istniejących pozycjach kosztorysu ofertowego. 4) W szczególności, w cenach podanych dla poszczególnych pozycji kosztorysu scalonego, Wykonawca powinien uwzględnić konieczność wykonywania, montażu i demontażu, oraz wykonywania innych prac pomocniczych na terenie budowy, które są niezbędne dla wykonania robót zgodnie z wiedzą techniczną i sztuką budowlaną. 6. Cena ofertowa zaproponowana przez Wykonawców jest ceną ryczałtową (w znaczeniu i ze skutkami określonymi w art. 632 kodeksu cywilnego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332416
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 11.1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 11.2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a. pieniądzu, b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. gwarancjach ubezpieczeniowych d. gwarancjach bankowych, e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz niektórych ustaw (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 257 ze zm.) 11.3. W przypadku złożenia wadium w pieniądzu, wadium należy wpłacić przelewem na konto : BZWBK oddział Syców 641090 2415 0000 0001 0000 9226. Wadium winno być na koncie Zamawiającego nie później niż przed upływem terminu składania ofert. Dowód potwierdzenia złożenia wadium należy załączyć do oferty. 11.4. W przypadku złożenia wadium w formie gwarancji, poręczeń, oryginał dokumentu należy złożyć nie później niż przed upływem terminu składania ofert w Nadleśnictwie Syców. Kopię dokumentu, należy dołączyć do oferty, za wyjątkiem pkt. 11.5. 11.5. Jeśli Wykonawca prześle ofertę pocztą winien kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty, natomiast oryginał umieścić w oznaczonej kopercie -oryginał dowodu wniesienia wadium. 11.6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy PZP. 11.7. Na pisemny wniosek Wykonawcy, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11.8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 11.9. Wadium wraz z odsetkami wniesione w pieniądzu przez Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, na wniosek tego Wykonawcy, zaliczane jest przez Zamawiającego na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 11.6., jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11.11. Wykonawca, zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: a. odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c. zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, oraz d. jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ww. Ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sycow.poznan.lasy.gov.pl - przekierowanie na stronę BIP Nadleśnictwa Syców
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną