Przetargi.pl
1. Przeprowadzenie badań oraz opracowanie diagnozy służącej określaniu powiązań Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz opracowanie analizy określającej zasięg Chojnicko Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego. 2. Opracowanie dokumentu pn. Strategia rozwoju Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego. Zamówienie jest realizowane w ramach projektu: Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013.

Powiat Chojnicki ogłasza przetarg

  • Adres: 89-600 Chojnice, ul. 31 Stycznia 56
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 052 3966533
  • Data zamieszczenia: 2013-09-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Chojnicki
    ul. 31 Stycznia 56 56
    89-600 Chojnice, woj. pomorskie
    tel. 052 3966533
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.chojnice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    1. Przeprowadzenie badań oraz opracowanie diagnozy służącej określaniu powiązań Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz opracowanie analizy określającej zasięg Chojnicko Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego. 2. Opracowanie dokumentu pn. Strategia rozwoju Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego. Zamówienie jest realizowane w ramach projektu: Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn 1. Przeprowadzenie badań oraz opracowanie diagnozy służącej określaniu powiązań Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz opracowanie analizy określającej zasięg Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.2. Opracowanie dokumentu pn. Strategia rozwoju Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.Zamówienie jest realizowane w ramach projektu: Chojnicko Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 2013. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest w Rozdziale D SIWZ Opisie Przedmiotu Zamówienia, Rozdziale E SIWZ Istotnych postanowieniach do umowy. Przedmiot zamówienia obejmuje:1. Przeprowadzenie badań oraz opracowanie diagnozy służącej określaniu powiązań Chojnicko Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz opracowanie analizy określającej zasięg Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego. 2. Opracowanie dokumentu pn. Strategia rozwoju Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego. Zamówienie jest realizowane w ramach projektu Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013. Projekt realizowany jest w partnerstwie obejmującym następujące jednostki samorządu terytorialnego: Powiat Chojnicki, Gmina Brusy, Gmina Chojnice, Gmina Miejska Chojnice, Gmina Czersk, Gmina Konarzyny, Gmina Człuchów, Gmina Miejska Człuchów. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji Zamówienia zgodnie z obowiązującymi wytycznymi dotyczącymi Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013. W szczególności Wykonawca zobowiązany jest do stosowania logotypów programu i Unii Europejskiej oraz informowania o finansowaniu Zamówienia ze środków Unii Europejskiej. Podane poniżej terminy wyrażone w liczbach dni oznaczają liczbę dni kalendarzowych. Wykonawca w terminie do 5 dni od zawarcia umowy przedstawi projekt harmonogramu realizacji zamówienia. Zmiana harmonogramu wymaga pisemnej akceptacji przez Zamawiającego. Zamawiający może wystąpić do Wykonawcy o zmianę harmonogramu, której Wykonawca dokonuje w terminie do 3 dni. Wszelkie spotkania organizowane przez Wykonawcę w ramach Zamówienia należy dokumentować listami obecności. Wykonawca przeniesie na zamawiającego majątkowe prawa autorskie do całości prac i dokumentów powstałych w wyniku realizacji zamówienia, w zakresie rozporządzania nimi i korzystania z nich przez czas nieoznaczony na wszystkich polach eksploatacji. Ad. 1. Przeprowadzenie badań oraz opracowanie diagnozy służącej określaniu powiązań Chojnicko Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz opracowanie analizy określającej zasięg Chojnicko Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.Metody badań zaproponuje Wykonawca w formie pisemnego opisu metodologii badań, który zostanie przedstawiony Zamawiającemu w terminie do 5 dni od zawarcia umowy z Wykonawcą. Wykonawca zorganizuje w siedzibie Zamawiającego spotkanie z przedstawicielami Zamawiającego w celu przedstawienia metodologii badań. Opis metodologii badań wymaga pisemnej akceptacji przez Zamawiającego. Zamawiający akceptuje bądź zgłasza uwagi do zaproponowanej metodologii badań w terminie do 7 dni od przedstawienia opisu. Wykonawca jest zobowiązany do odniesienia się do zgłoszonych uwag i przedstawienia zmodyfikowanego opisu metodologii w terminie do 5 dni. Badania obejmą co najmniej: analizę dokumentów (w tym europejskich, krajowych, regionalnych, powiatowych i gminnych strategii i programów), analizę danych statystycznych (dostępnych w ramach statystyki publicznej i innych źródeł), wizyty studyjne na terenie poszczególnych gmin z udziałem przedstawicieli partnerów projektu umożliwiające bezpośrednią obserwację zagadnień problemowych co najmniej 2 wizyty z udziałem około 20 osób, program wizyt Wykonawca zaproponuje w opisie metodologii badań, Wykonawca zapewnia organizację transportu i obecność co najmniej 2 przedstawicieli Wykonawcy członków zespołu badawczego, badanie charakterystyki obszaru funkcjonalnego, funkcjonujących w nim powiązań oraz zasięgu obszaru przy wykorzystaniu zarówno metod jakościowych, jak i ilościowych (w tym badania z bezpośrednim udziałem mieszkańców gmin partnerów projektu Chojnicko Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny). Zakres terytorialny badań obejmie co najmniej gminy wchodzące w skład partnerstwa realizującego projekt Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny. Zakres tematyczny badań powinien obejmować w szczególności takie zagadnienia jak:planowanie przestrzenne jednostek administracyjnych - m.in. objęcie jednostek planami zagospodarowania przestrzennego, obowiązujące dokumenty planistyczne, analiza dokumentów planistycznych obowiązujących na terenie MOF-u pod kątem możliwych kierunków rozwoju w kolejnych latach; struktury przestrzenne (zwarte miasto, efektywne systemy sieci infrastruktury technicznej i gospodarki komunalnej) - m.in. rozprzestrzenianie się tkanki miejskiej, stan systemów infrastruktury technicznej: wodociągów i kanalizacji, energetyki, gazownictwa i ciepłownictwa (źródła ciepła, źródła indywidualne a ciepło systemowe, stosowane paliwa); obszary zdegradowane tkanki miejskiej i ich rewitalizacja - m.in. diagnoza obszarów zdegradowanej tkanki miejskiej (analiza społeczna i przestrzenna); infrastruktura drogowa i komunalna - m.in. analiza stanu infrastruktury umożliwiająca uzgodnienie priorytetów i uzasadnionej kolejności realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych dla dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i niektórych gminnych, potrzeby budowania nowych dróg i ich wpływu na środowisko, drogi rowerowe i ciągi piesze; system transportu publicznego - m.in. sieć powiązań transportowych i przepływy osób wewnątrz MOF i do ośrodków regionalnych, charakterystyka i struktura rynku w segmencie transportu zbiorowego, ocena opłacalności w kontekście współpracy międzygminnej, stan techniczny i własnościowy infrastruktury transportu publicznego; zasoby przyrodnicze i wodne oraz ich ochrona - m.in. inwentaryzacja najważniejszych zasobów przyrodniczych, stan czystości wód, ocena potrzeby jej systematycznego monitoringu, wpływ turystyki na stan zasobów przyrodniczych, stan oczyszczalni pod kątem ich wpływu na produkcję rolniczą i ocena potrzeb inwestycyjnych w tym względzie, ograniczenia wynikające z położenia na terenie stref przyrody chronionej; polityka mieszkaniowa - m.in. strefy zamieszkania, potrzeby w zakresie wydzielania i przeznaczenia terenów pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne, programy budownictwa mieszkaniowego wspieranego przez gminy, preferencyjne kredytowanie zakupu mieszkania, potrzeby i możliwości w zakresie lokali socjalnych; zatrudnienie i rynek pracy - m.in. trendy na rynku pracy, potencjał rynku pracy, struktura zatrudnienia, możliwości dojazdów do większych ośrodków, poziom wynagrodzeń, możliwości uzupełniania kwalifikacji, formy współpracy przedsiębiorców z instytucjami rynku pracy i instytucjami edukacyjnymi; kształtowanie przestrzeni publicznych - m.in. zaangażowanie organizacji społecznych i obywateli w kształtowanie przestrzeni publicznych; kultura i zabytki - m.in. analiza stanu zabytków oraz zasobów kultury, wykorzystanie zabytków na potrzeby mieszkańców i turystów, dostęp do kultury, określenie preferencji mieszkańców MOF w zakresie oferty kulturalnej; edukacja - m.in. dostęp dzieci i młodzieży do różnych form kształcenia, wychowania i opieki, zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne, baza szkolna - budynki i wyposażenie, edukacja regionalna, edukacja przedszkolna, doradztwo zawodowe w szkołach, doskonalenie zawodowe nauczycieli, potrzeby tworzenia i wdrażania innowacyjnych metod nauczania; ochrona zdrowia - m.in. sytuacja zdrowotna mieszkańców, stan infrastruktury zdrowia, zakres i dostępność usług świadczonych przez podmioty medyczne z terenu MOF, działania profilaktyczne, edukacja medyczna; przedsiębiorczość lokalna i rozwój gospodarczy - m.in. liczba /struktura przedsiębiorstw, instytucje otoczenia biznesu, potencjał rozwojowy MOF i ewentualne potrzeby w tym obszarze; turystyka - m.in. istniejąca infrastruktura turystyczna i obsługa ruchu turystycznego na terenie MOF, diagnoza postaw społecznych wobec rozwoju turystki w MOF, ruch turystyczny-obecny, przewidywana wielkość i struktura rodzajowa, produkty turystyczne w MOF, formy turystyki, sezon turystyczny. Dobrane metody badawcze winny umożliwić bezpośredni udział w badaniach społeczeństwa. Przedmiotem badań z udziałem społeczeństwa będzie subiektywna ocena jakości usług publicznych z zakresu tematycznego badań wskazanego powyżej oraz subiektywne postrzeganie powiązań w obszarze funkcjonalnym.Procesem badawczym objęta zostanie próba o wielkości nie mniejszej niż 1000 osób. Dobór jednostek do próby powinien zapewnić reprezentatywność próby w populacji mieszkańców obszaru gmin wchodzących w skład partnerstwa realizującego projekt Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny w zakresie kryteriów płci, wieku i zamieszkania na terenie poszczególnych gmin. Badanie z udziałem społeczeństwa będzie poprzedzone kampanią informacyjną prowadzoną przez Wykonawcę wśród mieszkańców, która przybliży cele badania i jego metody. Narzędziami kampanii informacyjnej będą: przygotowanie i publikacja artykułu sponsorowanego poświęconego celom i metodom badania oraz założeniom projektu na co najmniej 4 lokalnych portalach internetowych, w co najmniej 2 dziennikach i 2 tygodnikach prasowych dystrybuowanych w formie drukowanej na terenie MOF, przygotowanie ulotki informacyjnej w liczbie egzemplarzy odpowiadającej wielkości próby i jej dystrybucja przez osoby prowadzące badania. Treść artykułu oraz ulotki podlegają uzgodnieniu z Zamawiającym. Wykonawca we własnym zakresie zbierze dane niezbędne do wykonania opracowania i przeprowadzenia diagnozy. Dane wykorzystane w opracowaniu nie mogą być starsze niż z 2005 r. Wyniki badań winny być przedstawione w formie opracowania - diagnozy. Opracowanie winno zawierać: opis metodologii badań, charakterystykę obszaru funkcjonalnego, opis zdiagnozowanych powiązań wewnątrz obszaru przy zastosowaniu wskaźników funkcjonalnych, społeczno-gospodarczych i morfologicznych, analizę - delimitację obszaru funkcjonalnego w odniesieniu do poszczególnych powiązań funkcjonalnych (zasady delimitacji oraz jej wyniki), pozytywną opinię niezależnej, zaakceptowanej przez Zamawiającego, jednostki naukowej na temat opracowanej w ramach zamówienia Strategii. Opinię Wykonawca zobowiązany jest uzyskać na swój koszt i dostarczyć wraz z opracowaniem. Wyniki badań należy przedstawić w formie opisowej i graficznej, w formie tabel, wykresów i map. Opracowanie należy dostarczyć w formie drukowanej oraz elektronicznej w formacie PDF oraz formatach umożliwiających edycję w pakiecie biurowym np. doc, xls (po 8 egzemplarzy). Wykonawca jest też zobowiązany przygotować streszczenie opracowania w formie prezentacji multimedialnej oraz przedstawić ją na zorganizowanej przez siebie konferencji poświęconej badaniom nad Chojnicko - Człuchowskim Miejskim Obszarem Funkcjonalnym. Konferencję należy zorganizować na terenie obszaru funkcjonalnego. Wykonawca opublikuje ogłoszenia o konferencji na co najmniej 4 lokalnych portalach internetowych, w co najmniej 2 dziennikach i 2 tygodnikach prasowych dystrybuowanych w formie drukowanej na terenie MOF, zapewnia wyposażone sale i serwis kawowy. Opracowanie stanowi tom I Strategii rozwoju Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego. Termin wykonania: do dnia 1 marca 2014r. Ad. 2. Opracowanie strategii rozwoju Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz planów działań dla tego obszaru wraz z konsultacjami społecznymi Strategia opracowana będzie na lata 2014-2020 z perspektywą do roku 2030. Opracowanie będzie wykorzystywane przez partnerów projektu Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny oraz pozostałe zainteresowane podmioty przy opracowaniu projektów oraz aplikowaniu o środki zewnętrzne, w tym z budżetu Unii Europejskiej, w szczególności w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Strategia musi: być spójna z dokumentami strategicznymi wyższego szczebla (tzn. wspólnotowymi, krajowymi i regionalnymi), uwzględniać uwarunkowania zawarte w aktualnych lub projektowanych strategiach lokalnych jednostek samorządu terytorialnego wchodzących w skład MOF, być opracowana metodą ekspercko - społeczną,wskazywać priorytetowe zadania do realizacji i możliwe do zastosowania źródła ich finansowania w formie sektorowych planów działań. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania koncepcji dokumentu w terminie do 30 marca 2014. Po zaakceptowaniu przez Zamawiającego koncepcja będzie podstawą do opracowania projektu dokumentu oraz jego wersji ostatecznej. Koncepcja zawierać będzie co najmniej: opis metodologii opracowania, szczegółowy harmonogram prac uwzględniający terminy spotkań z Zespołem ds. Strategii, komisji problemowych oraz spotkań z mieszkańcami, spis treści z opisem struktury dokumentu. Opracowanie zawierać będzie co najmniej: opracowane wyniki badań oraz diagnozę służącą określaniu powiązań Chojnicko - Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego i wyniki analizy określającej zasięg Chojnicko Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego, opis metodologii przygotowania strategii i planów działań, odniesienie do zatwierdzonych i projektowanych strategii rozwoju obszaru MOF, polityk wspólnotowych, krajowych i regionalnych, określenie misji i wizji MOF oraz zdiagnozowanych strategicznych obszarów rozwojowych, określenie priorytetów strategicznych i wspólnych celów rozwojowych MOF, określenie narzędzi i podmiotów realizujących strategię, określenie planów działań ze wskazaniem: pogłębionej diagnozy sektora - określenie ram terytorialnych, potencjałów i barier danego sektora, uzasadnienie interwencji, określenie celów rozwojowych realizowanych w ramach planu, wskaźników produktu, rezultatu, określeniem przedsięwzięć do realizacji w ramach planów - opisy zakresów projektów, rezultatów, grup docelowych, wartości, źródeł finansowania, komplementarność z innymi przedsięwzięciami i dokumentami strategicznymi, tryb i zasady monitoringu i ewaluacji strategii i planów działania, pozytywną opinię niezależnej, zaakceptowanej przez Zamawiającego, jednostki naukowej na temat opracowanej w ramach zamówienia Strategii. Opinię Wykonawca zobowiązany jest uzyskać na swój koszt i dostarczyć wraz z opracowaniem. Sektorowe plany działań winny dotyczyć zagadnień objętych badaniami i zdiagnozowanych w ramach zlecenia, tj. takich jak: planowania przestrzenne jednostek administracyjnych, struktury przestrzenne (zwarte miasto, efektywne systemy sieci infrastruktury technicznej i gospodarki komunalnej), obszary zdegradowane tkanki miejskiej i ich rewitalizacja, infrastruktura drogowa i komunalna, system transportu publicznego, zasoby przyrodnicze i wodne oraz ich ochrona, polityka mieszkaniowa, zatrudnienie i rynek pracy, kształtowanie przestrzeni publicznych, kultura i zabytki, edukacja, ochrona zdrowia, przedsiębiorczość lokalna i rozwój gospodarczy, turystyka. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia konsultacji z przedstawicielami Zamawiającego, Partnerów Projektu oraz szerokimi grupami mieszkańców. Proces konsultacji obejmuje: a) Organizację przez Wykonawcę pracy Zespołu do spraw Strategii powołanego przez Zamawiającego (około 25 osób). Wykonawca zorganizuje (zapewni sale, obecność co najmniej 2 przedstawicieli Zamawiającego, poczęstunek (kawa, herbata, woda, kanapki) podczas przerw): spotkanie konsultacyjne służące omówieniu koncepcji opracowania i jego akceptacji przez Zamawiającego; co najmniej 4 spotkania warsztatowe trwające po 1 dniu roboczym (około 8 godzin) o zakresie tematycznym związanym z wypracowaniem treści Strategii - szczegółowy zakres tematyczny poszczególnych spotkań należy określić w koncepcji opracowania, Wykonawca przekazuje członkom Zespołu ds. Strategii oraz Zamawiającemu co najmniej 5 dni przed każdym spotkaniem materiały (treści) służące przygotowaniu do aktywnego uczestnictwa w warsztatach; spotkanie służące omówieniu projektu strategii i jego akceptacji przez Zamawiającego. b) Organizację przez Wykonawcę pracy komisji problemowych w ramach opracowywania sektorowych planów działań, składających się z członków zespołu do spraw strategii oraz dodatkowo powołanych osób. Wykonawca zorganizuje (zapewni sale, obecność co najmniej 2 przedstawicieli Zamawiającego, poczęstunek (kawa, herbata, woda, kanapki) podczas przerw):: co najmniej 3 posiedzenia każdej z 4 (liczba przewidywana) komisji problemowych (liczących po około 25 osób) w formie warsztatów trwających dzień roboczy (około 8 godzin) celem wypracowania diagnozy danego sektora, określeniu celów i przedsięwzięć do realizacji w ramach planu. Wykonawca przekazuje członkom komisji problemowych oraz Zamawiającemu co najmniej 5 dni przed każdym spotkaniem materiały (treści) służące przygotowaniu do aktywnego uczestnictwa w warsztatach. c) organizację otwartych spotkań konsultacyjnych dla mieszkańców służących: analizie głównych problemów w ramach zdiagnozowanych powiązań w ramach obszaru funkcjonalnego, ustaleniu wstępnych propozycji projektów rozwiązujących analizowane problemy, ustaleniu planów działań z wyszczególnieniem projektów priorytetowych. Spotkania odbędą się na terenie każdej z gmin - partnerów projektu Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny. Spotkania należy poprzedzić publikacją ogłoszeń na co najmniej 4 lokalnych portalach internetowych oraz w co najmniej 2 dziennikach i 2 tygodnikach prasowych dystrybuowanych w formie drukowanej na terenie MOF. Treść ogłoszenia Wykonawca przekazuje również Zamawiającemu i do urzędów gmin, na terenie, których odbędzie się dane spotkanie. Wykonawca z każdego spotkania sporządza raport (zawierający również projektowaną treść części Strategii będącą przedmiotem spotkania konsultacyjnego) i przekazuje Zamawiającemu w ciągu 10 dni od spotkania celem opublikowania na stronach internetowych. Jednocześnie Wykonawca uruchomi adres poczty elektronicznej służący zbieraniu uwag do opublikowanego raportu zgłaszanych przez mieszkańców. Uwagi zbierane są przez okres 14 dni od dnia opublikowania raportu. Następnie w ciągu 7 dni Wykonawca przekazuje Zamawiającemu raport z konsultacji internetowych z propozycją uwzględnienia bądź nieuwzględnienia poszczególnych uwag. Zamawiający przyjmuje bądź odrzuca propozycje i informuje o swojej decyzji Wykonawcę w ciągu 7 dni. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania opinii wszystkich jednostek samorządu terytorialnego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego na temat projektu opracowania. Wykonawca przeprowadzi strategiczną ocenę oddziaływania na środowisko zgodnie z art. 46 ustawy z dn. 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. nr 199 poz. 1227 z późn. zm.) Opracowanie należy dostarczyć w formie drukowanej oraz elektronicznej w formacie PDF oraz formatach umożliwiających edycję w pakiecie biurowym np. doc, xls (po 8 egzemplarzy). Wykonawca jest też zobowiązany przygotować streszczenie opracowania w formie prezentacji multimedialnej oraz przedstawić ją na zorganizowanej przez siebie konferencji podsumowującej opracowanie strategii, którą należy zorganizować na terenie obszaru funkcjonalnego. Wykonawca publikuje ogłoszenia o konferencji na co najmniej 4 lokalnych portalach internetowych, w co najmniej 2 dziennikach i 2 tygodnikach prasowych dystrybuowanych w formie drukowanej na terenie MOF, zapewnia wyposażone sale i serwis kawowy. Termin wykonania: do dnia 1 września 2014r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 732200000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 4 000,00 PLN Słownie: cztery tysiące złotych 00/100. 2.W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym ze poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym. gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z 9.11.2000 r. o utworzeniu PARP (Dz.U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275 ze zm.) 3.W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Więcbork nr 45 8162 0003 0019 0004 2000 0120 (decyduje DATA UZNANIA WPŁATY NA KONCIE Zamawiającego). Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. 4. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w pkt 1 dokument wadium należy dołączyć do oferty. 5.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 6.Oferta, do której nie będzie dołączone wadium, spowoduje wykluczenie wykonawcy przez zamawiającego. Wadium w przypadku wykonawców działających wspólnie może być wniesione przez jednego z wykonawców - pełnomocnika, z zaznaczeniem że jest przez niego wnoszone w imieniu wykonawców. 7.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza oraz w przypadku jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium na pisemny wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert, 10.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie p.7, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Wykonawca, którego oferta została wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, w przypadku, gdy: Wykonawca odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; Wykonawca nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12.Wadium wnoszone w formie gwarancji winno zawierać w swej treści: 1) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie się do zapłaty kwoty wadium na wypadek gdyby Wykonawca: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 2)dokładne określenie przedmiotu postępowania, 3)kwotę zobowiązania, 4)termin ważności, 5)klauzule dodatkowe np. nakazujące zwrot dokumentu po jego wygaśnięciu. 13.Pozostałe formy wniesienia wadium winny zawierać wszystkie elementy wynikające z odnośnych i obowiązujących przepisów. 14.Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.chojnice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach