Przetargi.pl
1. Budowa drogi leśnej pożarowej nr ewid.5,3,4 na długości łącznej 10,5km położonej w obrębie ewidencyjnym Wyszewo, Wiewiórowo, Nacław, Kościernica - gminy Manowo i Polanów. 2. Budowa drogi leśnej pożarowej nr ewid.2 na długości łącznej 7,7km położonej w obrębie ewidencyjnym Wyszewo, Wiewiórowo, Karsinka, Rekowo - gminy Manowo i Polanów.

Nadleśnictwo Manowo ogłasza przetarg

  • Adres: 76-015 Manowo, Manowo 54
  • Województwo:
  • Telefon/fax: tel. 094 3183291 , fax. 094 3183281
  • Data zamieszczenia: 2013-04-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Manowo
    Manowo 54 54
    76-015 Manowo
    tel. 094 3183291, fax. 094 3183281
    REGON: 33004410500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Skarb Państwa PGL Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    1. Budowa drogi leśnej pożarowej nr ewid.5,3,4 na długości łącznej 10,5km położonej w obrębie ewidencyjnym Wyszewo, Wiewiórowo, Nacław, Kościernica - gminy Manowo i Polanów. 2. Budowa drogi leśnej pożarowej nr ewid.2 na długości łącznej 7,7km położonej w obrębie ewidencyjnym Wyszewo, Wiewiórowo, Karsinka, Rekowo - gminy Manowo i Polanów.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia i zakres prac objęty postępowaniem: CZĘŚĆ I-wsza - droga nr ewid.5,3,4 o długości łącznej 10,5km. Adres obiektu: działki nr 210/3, 236/3, 242/1, 264/1, 269/9, 286/1, 287, 288/1, 289/1, 290/6, 291/1, 292/1, 293/5, obr. Wyszewo, działki nr 139/5, 140, 158/3, 159/3, 160/3, 161, 189/1, 190/1, 209, 235, obr. Wiewiórowo, gm. Manowo; działka nr 88, obr. Nacław, działki nr 68, 89/1, 90/1, 115/1, 116/1, 117/1,118, obr. Kościernica, gm. Polanów; pow. koszaliński, woj. Zachodniopomorskie ZAKRES PRAC: Zakres opracowania Niniejsze opracowanie obejmuje wykonanie budowy drogi leśnej pożarowej nr ewidencyjny 5, 3, 4 na długości łącznej 10,5 km położonej w obrębie ewidencyjnym Wyszewo, Wiewiórowo, Nacław, Kościernica, gminy Manowo, Polanów - wg projektu. Stan istniejący Teren opracowania zlokalizowany jest na obszarze Nadleśnictwa Manowo w obrębie geodezyjnym Wyszewo, Wiewiórowo w gminie Manowo oraz w obrębie Nacław, Kościernica w gminie Polanów. Droga leśna pożarowa nr 5 ujęta w dokumentacji ma swój początek w miejscowości Wyszewo - km 0+000, a koniec w km 6+530,13. W km 6+530,13 swój wspólny bieg rozpoczyna droga nr 3 i 4, aż do km 7+438,87. Od km 7+438,87 do końca opracowania czyli km 10+493,20 swój bieg posiada droga nr 4. W km 10+501,48 droga pożarowa nr 4 posiada zjazd na drogę wojewódzką nr 206, który nie jest objęty przebudową w ramach niniejszego opracowania. Przedmiotowe drogi pożarowe znajdują się bezpośrednio w lesie, posiadają nawierzchnię z żużla, gruntową oraz z brukowca. Stan utrzymania nawierzchni jest różny. Nawierzchnia z żużla jest utrzymana w stanie dobrym. Nawierzchnia gruntowa jest utrzymana w stanie dobrym (droga nr 5, 4) oraz złym (wspólny przebieg drogi nr 3 i 4). Nawierzchnia z brukowca jest utrzymana w stanie dobrym. Nawierzchnie z żużla oraz gruntowe posiadają zbyt małe spadki poprzeczne oraz brak ściętych poboczy przez co nie mają ujścia wody opadowe. Nawierzchnie gruntowe (wspólny przebieg drogi nr 3 i 4) posiadają liczne koleiny oraz są porośnięte bujnymi trawami. Drogi prowadzone w wykopie posiadają zbyt rzadko rowy odwadniające. Na skutek zalegania wód opadowych oraz napływu wód z przyległych skarp, następuje postępująca degradacja stanu nawierzchni. W porze mokrej droga o nawierzchni gruntowej (wspólny przebieg drogi nr 3 i 4) jest odcinkowo nieprzejezdna dla pojazdów samochodów osobowych. Drogi o wszystkich rodzajach nawierzchni nie posiadają uformowanego typowego korpusu drogowego w postaci spadków daszkowych nawierzchni, obustronnych poboczy oraz w razie potrzeby rowów odwadniających. Szerokość jezdni jest często nienormatywna, tj. poniżej 3,5 m wolnej szerokości, na łukach poziomych nie występują poszerzenia, brak wystarczającej ilości mijanek oraz zbyt małe promienie łuków wyokrąglających na zjazdach. Przebieg trasy należy miejscami wyprostować z uwagi na jej niepotrzebną krętość. W km 0+413 oraz 9+001 występują istniejące przepusty betonowe, których stan jest zadowalający i nie przewiduje się konieczności ich przebudowy. Na terenie inwestycji występują urządzenia infrastruktury technicznej w postaci przewodów rurowych przepustów. Rzędne wysokościowe istniejącego terenu zawierają się w zakresie od 45 do 100 m n.p.m. Stan projektowany Zgodnie z założeniami Inwestora projektuje się wykonanie budowy drogi leśnej pożarowej o łącznej długości 10,5 km o następujących parametrach: - prędkość projektowa 30 km na godz., - jezdnia jednopasowa o szerokości 3,5 m o spadku daszkowym i=4procent, - obustronne pobocza o szerokości po 0,75 m o spadku i=6 procent, - skarpy nasypu o pochyleniu 1:1,5 m lub rowy odwadniająco-odparowujące trójkątne o głębokości minimum 0,5 m, skarpy wewnętrzne rowu o pochyleniu 1:1,5, skarpy zewnętrzne rowu o pochyleniu 1:1, Na łukach poziomych o wartości promienia R mniejsze od 250 m projektuje się poszerzenie jezdni od 0,25 m do 1,0 m. Dla łuków poziomych o wartości promienia Rwiększe od150 m projektuje się pochylenie poprzeczne jezdni jednostronne o wartości od i=4procent do i=5procent . Zmiany pochylenia poprzecznego jezdni oraz szerokości (dla poszerzeń) należy dokonywać na prostych przejściowych o długości 15 m. Pochylenie poprzeczne poboczy na odcinkach krzywoliniowych o pochyleniu jezdni innym niż na odcinku prostym powinno wynosić: - 6procent jeżeli jest to pobocze po wewnętrznej stronie łuku, - tyle co pochylenie jezdni - jeżeli jest to pobocze po zewnętrznej stronie łuku. W odstępach do 300 m oraz na wzniesieniach należy lokalizować dwa rodzaje mijanek, pierwszy o długości 23 m i szerokości 3 m, drugi o długości 50 m i szerokości 5 m, o skosach wjazdowych i wyjazdowych 1:5 oraz spadku poprzecznym jak przyległej jezdni. Dłuższe mijanki będą pełniły częściowo funkcję składnic drewna. Zjazdy należy wykonywać o szerokości 3,5 m z obustronnymi poboczami o szerokości po 0,75 m, krawędzie wyokrąglać łukami o wartości R=11 m (dla zjazdów na działki leśne), o wartości R=15 m (dla zjazdów na drogi pożarowe). W zależności od potrzeb wykonać należy rowy odwadniające o parametrach jak dla drogi pożarowej. Niweleta jezdni będzie składać się z odcinków o stałym pochyleniu o wartości od i=0,2procent do i=7,03procent, krzywych wypukłych od R=300 m do R=1000 m oraz krzywych wklęsłych od R=500 m do R=4000 m. Na odcinkach od km 8+896 do km 8+969, od km 9+051,5 do km 9+148,5 oraz od km 9+993,5 do km 10+412,5 należy dostosować niweletę projektowanej jezdni do niwelety istniejącej nawierzchni z brukowca, którą należy oczyścić. Projektowaną nawierzchnię z kruszywa należy dobudować na zasadzie poszerzenia do istniejącej nawierzchni z brukowca, która ma pozostać w kształcie i wysokości jak w terenie. Spadki podłużne oraz poprzeczne przedstawione na projekcie zagospodarowania terenu oraz profilu podłużnego dla wymienionych powyżej trzech odcinków drogi należy przyjąć jako orientacyjne, a nie wiążące dla realizacji budowy. Konstrukcja nawierzchni Dla potrzeb dokumentacji geotechnicznej wykonano 22 otwory badawcze na obszarze objętym opracowaniem. Z opracowania wyłączono otwory od nr 14 do 22, znajdujące się poza przedmiotowymi drogami leśnymi nr 5, 3, 4. W otworach nr 1-7, 9, 11, 13 w warstwie wierzchniej stwierdzono występowanie nasypu budowlanego w postaci żużla, gruzu o miąższości od 0,05 do 0,4 m. W otworze nr 8, nasypu budowlanego w postaci piasku średniego z domieszką kamieni o miąższości 0,05 m. Natomiast w otworach nr 10, 12, gleby o miąższości od 0,3 do 0,5 m. Poniżej wierzchniej warstwy w otworach nr 1, 3-13 zalegają grunty w postaci piasków drobnych, średnich, grubych z domieszką kamienia i żwiru o miąższości warstwy od 1,8 do 2,1 m. W otworze nr 2 zalegają piaski pylaste o miąższości 2,4 m. Swobodne zwierciadło wody gruntowej nawiercono w otworze nr 1 na głębokości 2,0 m oraz w otworze nr 12 na głębokości 1,1 m. Karpinę powstałą w wyniku karczowania istniejącego poszycia leśnego oraz wykarczowane pnie drzew wraz z korzeniami należy złożyć na odkład w miejscu wskazanym przez Inwestora celem naturalnego rozkładu i uzyskania próchnicy. Pod projektowaną nawierzchnią jezdni, zjazdów i mijanek należy usunąć istniejące grunty organiczne na głębokość korytowania, do głębokości zalegania gruntów nośnych. Podłoże gruntowe po korytowaniu należy wyprofilować i zagęścić do Is większe równe1,00. W przypadku niemożności uzyskania Iswieksze równe1,00, grunt należy wymienić na nośny - rumosze niegliniaste, żwiry, pospółki, piaski grubo-, średnio- i drobnoziarniste, żużle nie rozpadowe. Do wykonania nasypów pod nawierzchniami utwardzonymi należy wykorzystywać tylko grunt nośny. Pod nasypy terenów zielonych można użyć dowolny grunt z wykopu. Do zaprojektowania konstrukcji nawierzchni przyjęto obciążenie ruchem jak dla KR1. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999r w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. nr 43 poz. 430 z dnia 14.05.1999r) przyjęto konstrukcję jezdni, mijanek oraz zjazdów indywidualnie: - warstwa ścieralna z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grubości 9 cm, - podbudowa zasadnicza z pospółki grubości 20 cm lub dopuszcza się zastosowanie podbudowy z destruktu gruzowego - betonowo-ceglanego, spełniającego warunki nośności, jako materiału równoważnego - podłoże nośne zagęszczone do Is większe równe1,00, grubość razem: 29 cm. Zgodnie z tabelą robót ziemnych grunt wykopu to 13961 m3, a grunt nasypu to 9512 m3. Przyjęto iż 30% gruntu z wykopu, tj. 13961X0,30=4189 m3 to grunt organiczny nie nadający się do wykorzystania dla wykonania nasypów pod nawierzchniami utwardzonymi. Grunt nośny potrzebny do wykonania nasypów należy pozyskać z wykopu. Nadmiar gruntu z wykopu należy rozplantować na przyległy teren i nie wywozić poza teren inwestycji. Miejsce wywozu uzgodnić z miejscowym leśniczym. Odwodnienie Wody opadowe z nawierzchni jezdni, mijanek, zjazdów oraz poboczy będą odprowadzane na przyległy teren zielony oraz do rowów odwadniająco-odparowujących trójkątnych o głębokości minimum 0,5 m i nachyleniu skarp wewnętrznych 1:1,5, zaś zewnętrznych 1:1. W miejscach zakończeń rowów, gdy ze względu na ukształtowanie terenu nie ma możliwości wypuszczenia wód z rowu na przyległy teren, należy wykonać doły chłonne - odparowujące. Zestawienie projektowanych nawierzchni drogi nr ewid. 5,3,4. - Długość 10,5 km - Nawierzchnia jezdni, mijanek, zjazdów, o nawierzchni z kruszywa 55443 m2 - Pobocza gruntowe jako zieleń 17433 m2 CZĘŚĆ II-GA Droga nr ewid.2 o łącznej długości 7,7km Adres obiektu: działka nr 264/1, obr. Wyszewo, działki nr 227/4, 228/3, 229/3, 258, 259, 260, 261, 262, 263, obr. Wiewiórowo, gm. Manowo; działka nr 257, obr. Karsinka, działki nr 150/4, 151, 152, 181, 182, 200, 201, 225, 226, 227/2, obr. Rekowo, gm. Polanów; pow. koszaliński, woj. Zachodniopomorskie Zakres opracowania Niniejsze opracowanie obejmuje wykonanie budowy drogi leśnej pożarowej nr ewidencyjny 2 na długości łącznej 7,7 km położonej w obrębie ewidencyjnym Wyszewo, Wiewiórowo, Karsinka, Rekowo, gminy Manowo, Polanów. Stan istniejący Teren opracowania zlokalizowany jest na obszarze Nadleśnictwa Manowo w obrębie geodezyjnym Wyszewo, Wiewiórowo w gminie Manowo oraz w obrębie Karsinka, Rekowo w gminie Polanów. Droga leśna pożarowa nr 2 ujęta w dokumentacji ma swój początek na skrzyżowaniu z drogą pożarową nr 5 - km 0+000, a koniec w km 7+749,17. W km 7+752,92 posiada zjazd na drogę pożarową nr 1. Przedmiotowa droga pożarowa nr 2 znajduje się bezpośrednio w lesie, posiada nawierzchnię z żużla oraz gruntową. Stan utrzymania nawierzchni jest przeciętny. Nawierzchnia z żużla oraz gruntowa posiadają zbyt małe spadki poprzeczne oraz brak ściętych poboczy przez co nie mają ujścia wody opadowe. Droga prowadzona w wykopie posiada zbyt rzadko rowy odwadniające. Na skutek zalegania wód opadowych oraz napływu wód z przyległych skarp, następuje postępująca degradacja stanu nawierzchni. Droga nie posiada uformowanego typowego korpusu drogowego w postaci spadków daszkowych nawierzchni, obustronnych poboczy oraz w razie potrzeby rowów odwadniających. Szerokość jezdni jest często nienormatywna, tj. poniżej 3,5 m wolnej szerokości, na łukach poziomych nie występują poszerzenia, brak wystarczającej ilości mijanek oraz zbyt małe promienie łuków wyokrąglających na zjazdach. Przebieg trasy należy miejscami wyprostować z uwagi na jej niepotrzebną krętość. W km 4+907 występuje istniejący przepust betonowy, którego stan jest zadowalający i nie przewiduje się konieczności jego przebudowy. Na terenie inwestycji występują urządzenia infrastruktury technicznej w postaci przewodów rurowych przepustu. Rzędne wysokościowe istniejącego terenu zawierają się w zakresie od 84 do 99 m n.p.m. Stan projektowany Zgodnie z założeniami Inwestora projektuje się wykonanie budowy drogi leśnej pożarowej o łącznej długości 7,7 km o następujących parametrach: - prędkość projektowa 30 km/godz., - jezdnia jednopasowa o szerokości 3,5 m o spadku daszkowym i=4%, - obustronne pobocza o szerokości po 0,75 m o spadku i=6%, - skarpy nasypu o pochyleniu 1:1,5 m lub rowy odwadniająco-odparowujące trójkątne o głębokości minimum 0,5 m, skarpy wewnętrzne rowu o pochyleniu 1:1,5, skarpy zewnętrzne rowu o pochyleniu 1:1, Na łukach poziomych o wartości promienia R mniejsze od 250 m projektuje się poszerzenie jezdni od 0,25 m do 0,5 m. Dla łuków poziomych o wartości promienia R mniejsze od150 m projektuje się pochylenie poprzeczne jezdni jednostronne o wartości od i=3 procent do i=4procent . Zmiany pochylenia poprzecznego jezdni oraz szerokości (dla poszerzeń) należy dokonywać na prostych przejściowych o długości 15 m. Pochylenie poprzeczne poboczy na odcinkach krzywoliniowych o pochyleniu jezdni innym niż na odcinku prostym powinno wynosić: - 6procent jeżeli jest to pobocze po wewnętrznej stronie łuku, - tyle co pochylenie jezdni - jeżeli jest to pobocze po zewnętrznej stronie łuku. W odstępach do 300 m oraz na wzniesieniach należy lokalizować dwa rodzaje mijanek, pierwszy o długości 23 m i szerokości 3 m, drugi o długości 50 m i szerokości 5 m, o skosach wjazdowych i wyjazdowych 1:5 oraz spadku poprzecznym jak przyległej jezdni. Dłuższe mijanki będą pełniły częściowo funkcję składnic drewna. Zjazdy należy wykonywać o szerokości 3,5 m z obustronnymi poboczami o szerokości po 0,75 m, krawędzie wyokrąglać łukami o wartości R=11 m (dla zjazdów na działki leśne), o wartości R=15 m (dla zjazdów na drogi pożarowe). W zależności od potrzeb wykonać należy rowy odwadniające o parametrach jak dla drogi pożarowej. Niweleta jezdni będzie składać się z odcinków o stałym pochyleniu o wartości od i=0,2procent do i=5,35procent, krzywych wypukłych od R=600 m do R=4000 m oraz krzywych wklęsłych od R=500 m do R=2500 m. Konstrukcja nawierzchni Dla potrzeb dokumentacji geotechnicznej wykonano 22 otwory badawcze na obszarze objętym opracowaniem. Z opracowania wyłączono otwory od nr 1 do 13, znajdujące się poza przedmiotową drogą leśną nr 2. W otworach nr 14-16, 18-22 w warstwie wierzchniej stwierdzono występowanie nasypu budowlanego w postaci żużla o miąższości od 0,05 do 0,2 m. W otworze nr 17, gleby o miąższości 0,2 m. Poniżej wierzchniej warstwy w otworach nr 15 i 16 zalegają grunty organiczne w postaci piasku drobnego i humusu o miąższości warstwy 0,6 m. W niższych warstwach stwierdzono występowanie piasków drobnych, średnich oraz grubych do głębokości 2,5 m. Swobodne zwierciadło wody gruntowej nawiercono w otworze nr 15 na głębokości 1,2 m, otworze nr 16 na głębokości 2,1 m, otworze nr 17 na głębokości 2,4 m oraz w otworze nr 20 na głębokości 1,8 m. Karpinę powstałą w wyniku karczowania istniejącego poszycia leśnego oraz wykarczowane pnie drzew wraz z korzeniami należy złożyć na odkład w miejscu wskazanym przez Inwestora celem naturalnego rozkładu i uzyskania próchnicy. Pod projektowaną nawierzchnią jezdni, zjazdów i mijanek należy usunąć istniejące grunty organiczne na głębokość korytowania, do głębokości zalegania gruntów nośnych. Podłoże gruntowe po korytowaniu należy wyprofilować i zagęścić do Is większe równe 1,00. W przypadku niemożności uzyskania Iswiększe równe1,00, grunt należy wymienić na nośny - rumosze niegliniaste, żwiry, pospółki, piaski grubo-, średnio- i drobnoziarniste, żużle nie rozpadowe. Do wykonania nasypów pod nawierzchniami utwardzonymi należy wykorzystywać tylko grunt nośny. Pod nasypy terenów zielonych można użyć dowolny grunt z wykopu. Do zaprojektowania konstrukcji nawierzchni przyjęto obciążenie ruchem jak dla KR1. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999r w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. nr 43 poz. 430 z dnia 14.05.1999r) przyjęto konstrukcję jezdni, mijanek oraz zjazdów indywidualnie: - warstwa ścieralna z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grubości 9 cm, - podbudowa zasadnicza z pospółki grubości 20 cm, lub dopuszcza się zastosowanie podbudowy z destruktu gruzowego - betonowo-ceglanego, spełniającego warunki nośności, jako materiału równoważnego - podłoże nośne zagęszczone do Is wieksze równe1,00, grubość razem: 29 cm. Zgodnie z tabelą robót ziemnych grunt wykopu to 7940 m3, a grunt nasypu to 5112 m3. Przyjęto iż 25procent gruntu z wykopu, tj. 7940x0,30=2382 m3 to grunt organiczny nie nadający się do wykorzystania dla wykonania nasypów pod nawierzchniami utwardzonymi. Grunt nośny potrzebny do wykonania nasypów należy pozyskać z wykopu. Nadmiar gruntu z wykopu należy rozplantować na przyległy teren i nie wywozić poza teren inwestycji. Odwodnienie Wody opadowe z nawierzchni jezdni, mijanek, zjazdów oraz poboczy będą odprowadzane na przyległy teren zielony oraz do rowów odwadniająco-odparowujących trójkątnych o głębokości minimum 0,5 m i nachyleniu skarp wewnętrznych 1:1,5, zaś zewnętrznych 1:1. W miejscach zakończeń rowów, gdy ze względu na ukształtowanie terenu nie ma możliwości wypuszczenia wód z rowu na przyległy teren, należy wykonać doły chłonne odparowujące. Zestawienie projektowanych nawierzchni - Długość drogi 7,7km - Nawierzchnia jezdni, mijanek, zjazdów, o nawierzchni z kruszywa 42283 m2 - Pobocza gruntowe jako zieleń 12205 m2
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331316
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: tak
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wyznacza się wpłatę wadium: Część I-wsza - 70 000 PLN Część II-ga - 53 000 PLN

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_manowo/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną