Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie 14-dniowego turnusu rehabilitacyjnego usprawniająco-rekreacyjnego nad polskim morzem dla 40 osób niepełnosprawnych i 2 opiekunów grupy w ramach projektu systemowego pn.: Aktywizacja zawodowa i społeczna wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych i osób niepełnosprawnych.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 49-300 Brzeg, ul. Wyszyńskiego 23
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 416 95 05 , fax. 77 416 95 05
  • Data zamieszczenia: 2014-04-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
    ul. Wyszyńskiego 23 23
    49-300 Brzeg, woj. opolskie
    tel. 77 416 95 05, fax. 77 416 95 05
    REGON: 53142275000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pcprbrzeg.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie 14-dniowego turnusu rehabilitacyjnego usprawniająco-rekreacyjnego nad polskim morzem dla 40 osób niepełnosprawnych i 2 opiekunów grupy w ramach projektu systemowego pn.: Aktywizacja zawodowa i społeczna wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych i osób niepełnosprawnych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu: a) 14-dniowego turnusu rehabilitacyjnego usprawniająco-rekreacyjnego nad polskim morzem dla 40 osób niepełnosprawnych i 2 opiekunów grupy w ramach projektu systemowego pn.: Aktywizacja zawodowa i społeczna wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych i osób niepełnosprawnych. b) warsztatów z programem rozwoju kompetencji oraz aktywności zawodowej i społecznej (zajęcia z doradcą zawodowym, socjalnym i psychologiem: trening kompetencji społecznych i zawodowych, trening interpersonalny, trening rozwoju osobistego i asertywności) w ramach projektu systemowego pn.: Aktywizacja zawodowa i społeczna wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych i osób niepełnosprawnych. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia ośrodka przystosowanego dla osób niepełnosprawnych położonego w miejscowości nadmorskiej nad polskim morzem. Uczestnikami turnusu będą osoby ze schorzeniami: choroba psychiczna, choroby neurologiczne, dysfunkcja narządu ruchu, w tym poruszające się na wózkach, dysfunkcja narządu wzroku, dysfunkcja narządu słuchu, schorzenia układu krążenia, schorzenia układu oddechowego, choroby układu pokarmowego, padaczka, z cukrzycą, z upośledzeniem umysłowym. Dbając o jakość usług i dobro uczestników (poprawa stanu zdrowia) oraz wysoki poziom świadczonej rehabilitacji Zamawiający kieruje się przepisami ujętymi w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych: wpisów do rejestru organizatorów turnusów, wpisów do rejestru ośrodków, w których odbywają się turnusy, wykwalifikowana kadra ośrodka. Zamówienie obejmuje w szczególności: a.zakwaterowanie uczestników turnusu w pokojach 1- lub 2-osobowych o podwyższonym standardzie. Wszystkie powyższe pokoje z pełnym węzłem sanitarnym dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych (łazienka, toaleta) oraz TV, b.pełne wyżywienie (śniadanie, obiad dwudaniowy plus deser, kolacja) w stołówce położonej na terenie ośrodka, Zamawiający dopuszcza śniadanie i kolacje w formie bufetu szwedzkiego, c.bezpłatną całodobową opiekę medyczną (stała opieka lekarska i pielęgniarska), d.opłacenie przez Wykonawcę taksy klimatycznej za wszystkich uczestników turnusu, e.przeprowadzenie 2 badań lekarskich (pierwsze zakończone wskazaniem zabiegów leczniczych, drugie badanie po zakończeniu turnusu), f.przeprowadzenie zabiegów rehabilitacyjnych dla wszystkich uczestników turnusu (min. 2 zabiegi rehabilitacyjne dziennie dla jednego uczestnika wg zaleceń lekarza ośrodka oraz ćwiczenia grupowe), g.zapewnienie bazy zabiegowej ośrodka: fizykoterapię, masaże, kinezyterapię, hydroterapię, magnetoterapię, światłolecznictwo, gimnastyka indywidualna i zbiorowa, h.zapewnienie uczestnikom zajęć integracyjnych, i.zapewnienie doradcy zawodowego, socjalnego i psychologa posiadających wiedzę i doświadczenie oraz wykształcenie do wykonywania określonego doradztwa. Doradcy powinni posiadać co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe w pracy z osobami niepełnosprawnymi oraz co najmniej pięcioletnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć indywidualnych i grupowych dla osób niepełnosprawnych. j.łączny czas zorganizowanych zajęć grupowych z zakresu doradztwa socjalnego, zawodowego, psychologicznego na turnusie w wymiarze 54 godzin lekcyjnych. Zajęcia grupowe powinny odbyć się w podziale na 3 grupy po max.15 osób w grupie. Każda z grup obejmuje po 18 godzin lekcyjnych, w zakresie doradztwa socjalnego (6 godzin), zawodowego (6 godzin) i psychologicznego (6 godzin). k.w każdym dniu prowadzenia zajęć grupowych należy zapewnić min. dwie przerwy kawowe (kawa, herbata, woda, ciastka). l.wystawienie zaświadczeń zawierających logo PO KL i EFS, potwierdzających ukończenie warsztatów dla przeszkolonych uczestników turnusu, m.transport, ubezpieczenie uczestników i autobusu. Wykonawca zobowiązuje się do oznakowania miejsc, z których korzystać będą uczestnicy turnusu (budynek, sala zajęciowa itp.) poprzez umieszczenie plakatów informacyjnych dotyczących projektu oraz współfinansowania przez Unię Europejską dostarczonych przez Zamawiającego. Wymagania szczegółowe dotyczące Wykonawcy: 1.Organizator i Ośrodek przyjmujący osoby niepełnosprawne na turnus rehabilitacyjny musi posiadać aktualny wpis do rejestru ośrodków i organizatorów, o którym mowa w § 11 i 17 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz. U. z 2007r. Nr 230, poz. 1694). 2.Zawiadomienie o wpisie do rejestru ośrodków i organizatorów powinno zawierać informację o rodzajach realizowanych turnusów rehabilitacyjnych w tym o turnusie rehabilitacyjnym, w którym będą uczestniczyć osoby z następującymi dysfunkcjami lub schorzeniami: choroba psychiczna, choroby neurologiczne, dysfunkcja narządu ruchu, w tym poruszające się na wózkach, dysfunkcja narządu wzroku, dysfunkcja narządu słuchu, schorzenia układu krążenia, schorzenia układu oddechowego, choroby układu pokarmowego, padaczka, z cukrzycą, z upośledzeniem umysłowym. 3.Ośrodek winien znajdować się nad polskim morzem, w odległości od linii brzegowej nie większej niż 500m. 4.Ośrodek ten musi znajdować się nad polskim morzem w odległości do max. 530 km od miasta Brzeg (województwo opolskie) wg trasy optymalnej obliczonej przez wyszukiwarkę tras www.mapa.targeo.pl, trasa może obejmować odcinki płatne. 5.Nie dopuszcza się, aby ośrodek był położony na wzgórzu, w miejscu do którego dojazd jest bardzo stromy (uczestnicy turnusu to osoby z dysfunkcją narządu ruchu. 6.Zakwaterowanie wszystkich uczestników turnusu w pokojach: 1- lub 2-osobowych o podwyższonym standardzie, z oddzielnymi łóżkami. Wszystkie powyższe pokoje z pełnym węzłem sanitarnym dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych tj. umywalka, prysznic, wc w każdym pokoju (z całodobowym dostępem do ciepłej wody). Każdy pokój musi być wyposażony w jednoosobowe łóżka z pościelą (wyklucza się łóżka piętrowe), szafy ubraniowe, krzesła i stoliki, TV oraz czajnik bezprzewodowy. 7.Zakwaterowanie opiekunów grupy w pokojach 1-osobowych, lub w pokoju 2-osobowym o podwyższonym standardzie, z pełnym węzłem sanitarnym tj. umywalka, prysznic, wc w każdym pokoju (z całodobowym dostępem do ciepłej wody). Każdy pokój musi być wyposażony w jednoosobowe łóżka z pościelą (wyklucza się łóżka piętrowe), szafy ubraniowe, krzesła i stoliki, TV oraz czajnik bezprzewodowy. Opiekunowie to delegowani przez Zamawiającego pracownicy PCPR. Ich pobyt ma zapewnić stały monitoring realizowanych usług oraz pomoc osobom niepełnosprawnym. 8.Całodzienne wyżywienie w skład którego wchodzą: śniadanie, obiad dwudaniowy plus deser, kolacja, z zachowaniem diet wynikających z posiadanych schorzeń (w tym dietę cukrzycową), w stołówce położonej na terenie ośrodka. Zamawiający dopuszcza śniadanie i kolacje w formie bufetu szwedzkiego. 9.Dokonanie rekompensaty za śniadanie w dniu rozpoczęcia turnusu dla każdego uczestnika turnusu i opiekunów w formie ciepłej kolacji w ustalonym wspólnie z opiekunem grupy terminie. 10.Dokonanie rekompensaty za kolację w dniu zakończenia turnusu dla każdego uczestnika turnusu i opiekunów w formie zapewnienia suchego prowiantu na czas podróży. 11.Bezpłatną całodobową opiekę medyczną (stała opieka lekarska i pielęgniarska w tym możliwość szybkiej konsultacji psychiatrycznej w razie potrzeby). 12.Przeprowadzenie 2 badań lekarskich (pierwsze zakończone wskazaniem zabiegów leczniczych, drugie badanie po zakończeniu turnusu). 13.Przeprowadzenie zabiegów rehabilitacyjnych dla wszystkich uczestników turnusu (min. 2 zabiegi rehabilitacyjne dziennie dla jednego uczestnika wg zaleceń lekarza ośrodka oraz ćwiczenia grupowe). 14.Zapewnienie bazy zabiegowej ośrodka: fizykoterapię, masaże, kinezyterapię, hydroterapię, magnetoterapię, światłolecznictwo, gimnastyka indywidualna i zbiorowa. Baza zabiegowa musi znajdować się na terenie Ośrodka. 15.Zapewnienie doradcy zawodowego, socjalnego i psychologa posiadających wiedzę i doświadczenie oraz wykształcenie do wykonywania określonego doradztwa. Doradcy powinni posiadać co najmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w pracy z osobami niepełnosprawnymi. 16.Zakres tematów warsztatów dla doradców: a.Psycholog - umiejętność rozwiązywania problemów, asertywność w relacjach z otoczeniem w tym z pracodawcami, budowanie pozytywnych więzi z otoczeniem, umiejętność autoprezentacji. b.Doradca socjalny - wprowadzenie do systemu pomocy społecznej, instytucje pomocy społecznej, wprowadzenie do ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, umiejętność praktycznego wykorzystania przepisów ustaw. c.Doradca zawodowy - wprowadzenie do ustawy o instytucjach rynku pracy, umiejętność pisania CV, badanie możliwości zawodowych uczestników szkolenia, doradztwo grupowe i indywidualne w zakresie rynku pracy. 17.Przeprowadzenie warsztatów z programem rozwoju kompetencji oraz aktywności zawodowej i społecznej (zajęcia doradcą zawodowym, socjalnym i psychologiem: trening kompetencji społecznych i zawodowych, trening interpersonalny, trening rozwoju osobistego i asertywności). 18.Łączny czas zorganizowanych zajęć grupowych z zakresu doradztwa socjalnego, zawodowego, psychologicznego na turnusie w wymiarze 54 godzin lekcyjnych. Zajęcia grupowe powinny odbyć się w podziale na 3 grupy po max.15 osób w grupie. Każda z grup obejmuje po 18 godzin lekcyjnych, w zakresie doradztwa socjalnego (6 godzin), zawodowego (6 godzin) i psychologicznego (6 godzin). 19.W każdym dniu prowadzenia zajęć grupowych należy zapewnić min. dwie przerwy kawowe (kawa, herbata, woda, ciastka). 20.Zapewnienie sal wykładowych wyposażonych w rzutniki multimedialne i ekrany, w których wykładowcy poszczególnych grup poprowadzą zajęcia grupowe z uczestnikami projektu. 21.Wydanie zaświadczeń zawierających logo PO KL i EFS, potwierdzających ukończenie warsztatów wraz z rejestrem zaświadczeń. 22.Do dyspozycji uczestników turnusu należy udostępnić nieodpłatnie atrakcje Ośrodka, np. basen, boisko, salę fitness/siłownię. 23.Ubezpieczenie NNW dla każdego uczestnika turnusu i opiekuna obejmujące dojazd uczestników turnusu z miejsca zamieszkania do miejsca odbywania się turnusu oraz dojazd z miejsca odbywania się turnusu do miejsca zamieszkania uczestników turnusu, całodobowy 14 dniowy pobyt na turnusie rehabilitacyjnym, na kwotę nie niższą niż 10 000 zł na jedną osobę. W razie wystąpienia wypadku, Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia protokołu okoliczności i przyczyn wypadku związanego z uczestnictwem w turnusie jak i w drodze do i z miejsca turnusu. 24.Wykonawca zapewni nieodpłatny pobyt opiekunów grupy wyznaczonych przez Zamawiającego przez cały czas trwania turnusu wraz z ich zakwaterowaniem, wyżywieniem, ubezpieczeniem NNW na kwotę nie niższą niż 10 000 zł i opłatą uzdrowiskową/klimatyczną. 25.Wykonawca zapewni bezpieczny dojazd oraz powrót na zorganizowany turnus dla osób niepełnosprawnych wraz z opiekunami oraz ich bagażu. 26.Wykonawca poniesie wszelkie koszty opłat związanych z przejazdem przez płatne autostrady, opłaty parkingowe itp. 27.Wyjazd nastąpi z Brzegu (parking przy Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Wyszyńskiego 23 nie wcześniej niż o godz. 8.00) do miejsca realizacji turnusu. Powrót z miejsca pobytu na turnusie do Brzegu nastąpi w dniu zakończenia turnusu, po obiedzie i wykwaterowaniu, nie później niż do godz. 21.00 (parking przy Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Wyszyńskiego 23). 28.Autobus winien być sprawny technicznie, z klimatyzacją, posiadać ubezpieczenie OC, NNW oraz aktualne badania techniczne. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania wizji na terenie ośrodka zgłoszonego w dokumentach przetargowych celem określenia zgodności jego opisu ze stanem faktycznym. Liczba uczestników może ulec zmianie i tak: a)Jeżeli Zamawiający zgłosi zmniejszenie ilości uczestników turnusu o nie więcej niż 10% najpóźniej do 1-go dnia przed umownym terminem rozpoczęcia turnusu, to Zamawiający nie poniesie kosztów umownych świadczeń przewidzianych dla uczestników turnusów, których nieobecność została zgłoszona. b)Jeżeli Zamawiający zgłosi zwiększenie ilości uczestników turnusu o nie więcej niż 10 %, najpóźniej do 1-go dnia przed umownym terminem rozpoczęcia turnusu to Zamawiający zapłaci umowną cenę świadczeń przewidzianych dla uczestników turnusów. Obowiązki i czynności związane z realizacją turnusu rehabilitacyjnego: 1.Wykonawca będący organizatorem turnusu zapewni dla każdego uczestnika turnusu: a)realizację turnusu dla osób niepełnosprawnych, w szczególności z dysfunkcjami: choroba psychiczna, choroby neurologiczne, dysfunkcja narządu ruchu, w tym poruszające się na wózkach, dysfunkcja narządu wzroku, dysfunkcja narządu słuchu, schorzenia układu krążenia, schorzenia układu oddechowego, choroby układu pokarmowego, padaczka, z cukrzycą, z upośledzeniem umysłowym. b)kadrę gwarantującą prawidłową organizację i przeprowadzenie turnusu (w tym możliwość szybkiej konsultacji psychiatrycznej w razie potrzeby), c)przeprowadzi badanie lekarskie zakończone wskazaniem zabiegów leczniczych, d)zapewni przeprowadzenie minimum dwóch zabiegów rehabilitacyjnych dziennie dla jednej osoby niepełnosprawnej będącej uczestnikiem turnusu, wg zaleceń lekarza ośrodka, e)zapewni łączny czas zorganizowanych zajęć grupowych w wymiarze nie mniejszym niż sześć godzin dziennie, f)zapewni zajęcia specjalistyczne związane z rodzajem turnusu i uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności osób biorących w nim udział, g)bezpłatny dostęp do wózka inwalidzkiego ręcznego. 2.Zamawiający zastrzega również, iż do obowiązków Wykonawcy będzie należało: a)niezwłoczne zawiadomienie Zamawiającego o każdym przypadku przerwania turnusu rehabilitacyjnego przez jego uczestnika, b)wystawienie faktur VAT po uzyskaniu informacji od Zamawiającego o przyjęciu prawidłowo wypełnionych i złożonych w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Brzegu dokumentów z realizacji zadania, c)wystawienie faktur VAT na nazwisko każdego uczestnika turnusu obejmujących dofinansowanie ze środków PFRON, których płatnikiem będzie Zamawiający, po uzyskaniu informacji od Zamawiającego o przyjęciu dokumentów dotyczących realizacji zadania, d)wystawienie faktur VAT na nazwisko każdego uczestnika turnusu obejmujących pozostałą część kwoty zadania ze środków EFS, których płatnikiem będzie Zamawiający, po uzyskaniu informacji od Zamawiającego o przyjęciu dokumentów dotyczących realizacji zadania, e)wynagrodzenie obejmujące wysokość dofinansowania ze środków PFRON i EFS Wykonawca przelicza do rzeczywistej liczby dni pobytu uczestnika na turnusie, f)ustawienie w widocznym miejscu tablicy informacyjnej dostarczonej przez Zamawiającego o dofinansowaniu ze środków EFS pobytu uczestnika na turnusie osób niepełnosprawnych i zwrotu tablicy informacyjnej w stanie nienaruszonym w dniu zakończenia turnusu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853125004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 14 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga od wykonawców wnoszenia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pcprbrzeg.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach