Przetargi.pl
„Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Gromnik – sezon zimowy 2019/2020”

Gmina Gromnik ogłasza przetarg

  • Adres: 33-180 Gromnik, Witosa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146514202 , fax. 146514095
  • Data zamieszczenia: 2019-09-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gromnik
    Witosa 2
    33-180 Gromnik, woj. małopolskie
    tel. 146514202, fax. 146514095
    REGON: 85166095000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gromnik.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Gromnik – sezon zimowy 2019/2020”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg gminnych oraz wewnętrznych na terenie Gminy Gromnik, w zakresie odśnieżania i zwalczania śliskości zimowej w sezonie zimowym 2019/2020r. 2. Zakres usług dotyczący zimowego utrzymania dróg w ramach niniejszej specyfikacji obejmuje: a) usuwanie śniegu z całej szerokości dróg (aby nie powodować jej zwężenia), b) zapewnienie ciągłej przejezdności dróg, c) przygotowanie materiałów do zwalczania śliskości, d) zwalczanie tj. zapobieganie powstaniu i likwidowanie śliskości zimowej przez stosowanie materiałów uszorstniających, e) utrzymanie stanu gotowości osób i środków technicznych zapewniających przystąpienie do odśnieżania, posypywania czy odśnieżania z posypywaniem dróg. 3. Drogi gminne i wewnętrzne na terenie Gminy Gromnik objęte akcją zimowego utrzymania podzielono na 11 następujących części/rejonów: Rejon I: Brzozowa I Lp. Nazwa drogi Długość 1. Oleksówka (Faściszowa) 500m 2. Podlesie Główne (do lasu) 1600m 3. Podlesie w kierunku Olszewski 1200m 4. Podlesie w kierunku Kuczaj – Cieśla i Knapik 1000m 5. Podlesie w kierunku Maniak- Wnęk – Piech + Gadek Józef 2170m 6. Oleksówka Główna 440m 7. Wróblówka koło Zygmunta Wróbla 790m 8. Kieroniówka 240m 9. Jasnochówka 1150m 10. Cieślówka 160m 11. Podlesie w kier. Gucwa Kazimierz 950m 12. W kier. Bień (od drogi Kieroniówka) 150m+100m RAZEM REJON I: 10,45 km Rejon II: Brzozowa II Lp. Nazwa drogi Długość 1. Kurasiówka (Wyszczekaniec w lewo) 350m 2. Kopruchówka – Wierzchownia 1650m 3. Polichty+Gniadek Albin 150m 1000+150m 4. Osyskówka (do ostatniego domu) + 150m (Włudyka) 600m+150m 5. Rojkówka (do Piątek + dalszy odcinek 500 m za górę) 470m+500m 6. Biernatka 250m 7. Koło Cieśli w kier. Klimczaka + Gniadek Józef (150) 600m 8. W kier. Falkowski 550m 9. W kier. Gniadek (OSP) 280m 10. Stawki - Potoki (od Domu Ludowego) 1500m 11. Brzozowa – Siemiechów Koło Smagacza (Wyszczekaniec w prawo) 220m 12. Bieniówka (w kier. Zaba pod kościół) 1000m RAZEM REJON II: 9,27 km Rejon III: Polichty Lp. Nazwa drogi Długość 1. W kier. Brzozowej 870m 2. Sucha Góra 1520m 3. W kier. Jastrzębia 620m 4. Koniuszówka 1100m 5. Mrozikówka 680m 6. Buchniorka (pod pierwsze zabudowanie) 630m 7. W kier. Gawlik 780m RAZEM REJON III: 6,20km Rejon IV: Chojnik I Lp. Nazwa drogi Długość 1. Babia Góra 1400m 2. Koło Plebanii 1240m 3. Mikos - Kwaśny 1000m 4. Przez Wieś 3700m 5. W kier. Watroba 500m 6. Boryce 300m 7. Zagumnie 1580m 8. Za torami w kier. Wójcik 300m 9. Las Wiejski + szkoła 850m 10. Koło Kapałka 130m RAZEM REJON IV: 11,00 km Rejon V: Chojnik II Lp. Nazwa drogi Długość 1. Za torami w kier. Wąsowski 370m 2. Baboniówka 2680m 3. W kier. Słowik (Lichwin) 420m 4. W kier. Siedlisk 170m 5. Europejska 1200m 6. Koło Piekarni 2280m 7. Baboniówka koło Zabawa 290m 8. Krzyżowatki 740m 9. W kier. Kras Jan 450m 10. Lataniny w kier. Siedliska 240m RAZEM REJON V: 8,84 km Rejon VI: Golanka Lp. Nazwa drogi Długość 1. W kier. Cisie - Kuraś 1500m 2. Droga przy starej kapliczce 290m 3. W kier. Szczudrawy + przez las 300m 4. W kier. Adamskiego 300m 5. Ptasi Dzioł (pod drugi dom) 1200m 6. W kier. Słowik 140m 7. W kier. Kopek 100m 8. Koło Sterkowiec Michał 500m 9. W kier. Rzepiennik do granicy 500m 10. Dojazd do szkoły 100m RAZEM REJON VI: 4,93km Rejon VII: Rzepiennik Marciszewski Lp. Nazwa drogi Długość 1. Droga gminna od wojewódzkiej do granicy z Golanką 4600m 2. Od skrzyżowania w kier. Rzepiennik Strzyżewski 900m 3. Koło pańskiego lasu 1500m 4. Do Pana Sromek 300m 5. Pod Wiatrak 500m 6. Cudek - Witek 500m 7. Koło potoku 400m 8. Rupiówka 400m 9. Koło figury 250m 10. W kier. Ciszek Halina 250m 11. Koło Pani Kluz 250m 12. W kier. Sobczyk Emilia 300m 13. Droga gminna od wojewódzkiej do granicy z Ciężkowicami 2500m 14. Od skrzyżowania w kier. Rzepiennik Strzyżewski 400m 15. Od skrzyżowania w kier. Gromnika 700m 16. Od drogi gminnej w kier. Rzepiennik Strzyżewski 400m 17. Od drogi gminnej do granicy z Golanką 850m RAZEM REJON VII: 15,00km Rejon VIII: Gromnik I Lp. Nazwa drogi Długość 1. Poźnianka do Poźniński 1420m 2. Pozna (Kącina) 550m 3. Ul. Parkowa + dojazd do szkoły 900m 4. Ul. Narutowicza pod Słota 320m 5. Ul. Narutowicza od góry 130m 6. Ul. Zakładowa do Kurczab 750m 7. Ul. Sportowa 450m 8. Ul. L. Czarnego – łącznik do powiatowej + na Polichty 1700m + 410m 9. Osiedle Jagiellońskie 1000m 10. Ul. Dąbrowa 1630m 11. Ul. K. Jadwigi + dojazd pod kościół 320m 12. W kier. Kurczab Halina (odcinek za osiedlem do góry) 200m 13. Ul. Witosa 1200m 14. Ul. Graniczna w kier. Chojnik 500m 15. Ul. Graniczna w kier. Siemiechów do ronda 980m 16. Ul. Tarnowska (boczna) za torami 630m 17. Ul. Jasna 100m 18. Do Michał Dębosz Pozna 300m RAZEM REJON VIII: 13,49 km Rejon IX: Gromnik II Lp. Nazwa drogi Długość 1. Ul. Piłsudskiego 400m 2. Ul. Słowackiego 230m 3. Ul. Sienkiewicza 140m 4. Ul. Młodości 650m 5. Ul. Zacisze ( do Oślizło) 500m 6. Ul. Widok (od dr powiatowej do Adamczyk) 2160m 7. Ul. Gen. Andersa 1600m 8. Ul. Westerplatte (rondo - Golanka) 1180m 9. Ul. Strzeleckiego 1400m 10. Ul. Łokietka 1000m 11. Ul. Sucharskiego 360m 12. Ul. Kościuszki 200m 13. Do wysypiska (początek od ul. Andersa) 1000m 14. Ul. 3-go Maja 1750m 15. Ul. Słoneczna 150m 16. Ul. Monte Cassino 3100m 17. Ul. Szydłowa 300m 18. Ul. Okulickiego 300m 19. Ul. Mickiewicza 250m 20. Ul. Przychodzkiego do kładki 250m 21. Ul. Przychodzkiego (za Białą) 600m 22. Ul. Wodna (do oczyszczalni) 610m 23. W kier. Patyk 410m 24. W kier. Sowa góry 100m RAZEM REJON IX: 18,64 km Rejon X: Siemiechów I Lp. Nazwa drogi Długość 1. Kamionka (ul. Niepodległości) 3650m 2. Kamionka Dolna 1900m 3. Wielkie Góry do granicy z Wróblowicami 5650m 4. Siemiechów (koło Zubek) - Lichwin 1650m 5. Lichwin pod Wał 1780m 6. W kier. Ozga Ryszard 400m 7. W kier. Jucha/Zelek 400m 8. Wołówka (od Łazarz do Kiosk) 1550m 9. Wołówka (Baumat – Wojtanowicz) 850m 10. Wołówka pod Niemiec (odcinek od góry 100m, odcinek od dołu 250m) 350m 11. Góry koło Kucharzyk Janusz (2 drogi) 700m 12. Wołówka w kier. Duda Szczepan 300m 13. Za szkołą w kier. Malik (+rozjazdy) 3680m 14. Od Kiełbasa pod rondo Granica 1470m 15. W kier. Piech 520m 16. W kier. Gądek Tadeusz – Gądek Maria (od drogi gminnej Góry) 1050m RAZEM REJON X: 25,90 km Rejon XI: Siemiechów II Lp. Nazwa drogi Długość 1. Pod Kościńską 300m 2. W kier. Smosna Kazimierz 1300m 3. Wróblowice - Łęg 830m 4. W kier. Łazarek Tadeusz 500m 5. Koło cmentarza – Iwaniec 2400m 6. Pod Krakowskiego (od drogi gminnej) 920m 7. Pod sołtysa (do Gądek Małgorzata) 500m 8. Domy za sołtysem – Grys 300m 9. Wróblowice – granica (za sklepem) 810m 10. Granica – Brzozowa – Sternówka 4350m 11. W kier. Kwiek Stanisław - Kierońska 420m 12. Od Pajor do Sówka 1510m 13. Koło Mrzygłód (+rozjazdy - Kaczmarczyk) 500m 14. W kier. Stępek Rafał - Kucharczyk 1360m 15. W kier. Wąs (Sołtys Aneta + rozwidlenie pod Gucwa) 570m 16. Od drogi Sternówka w kier. Brzozowa 500m 17. Granica w kierunku Gurnisiewicz 250m 18. Granica w kierunku Maślanka 350m 19. k/Ośrodka Zdrowia w kierunku Jucha - Jurek 300m RAZEM REJON XI: 17,17 km Łączna długość dróg objętych akcją zimowego utrzymania na terenie Gminy Gromnik wynosi: 140,89 km. Podany powyżej kilometraż dróg jest orientacyjny, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia do odśnieżania dodatkowych odcinków dróg, weryfikacji ich długości. 4. Wymagania dotyczące wykonania usługi przy zimowym utrzymaniu dróg: • Wymagania materiałowe i jakościowe. 1) Do odśnieżania oraz usuwania śliskości zimowej mogą być stosowane przez Wykonawcę wyłącznie pojazdy zarejestrowane oraz posiadające dopuszczenie do ruchu na drogach publicznych i wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej zgodnie Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2016, poz. 1038); min. jeden pojazd /jeden rejon. 2) Do zapobiegania powstawaniu, likwidacji i łagodzenia śliskości zimowej będą stosowane materiały uszorstniające w postaci piasku, kruszyw naturalnych lub sztucznych o uziarnieniu do 4mm – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. 2005r., nr 230, poz. 1960). 3) Operatorem sprzętu może być kierowca pojazdu posiadający odpowiednie uprawnienia tj. wymaganą kategorię prawa jazdy, znajomość obsługiwanego sprzętu i przeszkolenie do pracy przy zimowym utrzymaniu dróg. Technika odśnieżania nie może utrudniać ruchu pojazdów. 4) Pracownicy obsługujący sprzęt muszą być wyposażeni w telefony komórkowe z uwagi na wymaganą całodobową dyspozycyjność. 5) W przypadku awarii pojazdu wykonującego usługi Wykonawca zapewni na własny koszt zastępczy pojazd spełniający wymagania zawarte w niniejszej SIWZ. Zamawiający nie będzie ponosił z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów. 6) W przypadku, gdy Wykonawca nie zapewni zastępczego pojazdu oraz kierowcy, Zamawiający zleci osobie trzeciej wykonanie zastępczej usługi. Strony ustalają, że Zamawiający obciąży Wykonawcę kosztem zapewnienia zastępczego zimowego utrzymania dróg oraz nałoży karę pieniężną w wysokości określonej w umowie. 7) W przypadku wystąpienia nadzwyczajnych warunków atmosferycznych (intensywne, długotrwałe opady śniegu, zawieje, zamiecie śnieżne) Wykonawca winien zabezpieczyć specjalistyczny sprzęt konieczny do likwidacji tych skutków w ramach zawartej umowy. Zamawiający również nie będzie ponosił z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów. • Wymagania w zakresie zimowego utrzymania dróg. 1) Jezdnia odśnieżona na całej szerokości - min. 3,5 m (aby nie powodować jej zwężenia), 2) Zapewnienie ciągłej przejezdności dróg, 3) Likwidowanie śliskości na jezdniach poprzez posypywanie materiałami uszorstniającymi w postaci piasku, kruszyw naturalnych lub sztucznych o uziarnieniu do 4mm. O wyborze rodzaju oraz proporcji materiału decyduje Wykonawca. Likwidowanie śliskości winno być prowadzone w sposób skuteczny. Wykonawca wskaże w ofercie rodzaj materiału stosowanego do zwalczania śliskości. 4) Do posypywania dróg Wykonawca używa zakupionych we własnym zakresie materiałów szorstkich oraz organizuje zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa miejsce oraz sposób składowania tych materiałów. 5) Droga musi zostać posypana równą warstwą materiałów szorstkich na całej długości i szerokości. 6) Decyzję o rozpoczęciu i zakończeniu akcji zimowej podejmuje Zamawiający. 7) W przypadku wystąpienia opadów śniegu w godzinach nocnych tj. od godz. 22:00 do godz. 6:00 Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia akcji bez konieczności wydania dyspozycji przez Zamawiającego. 8) Ustala się maksymalny czas rozpoczęcia akcji max. do 60 minut od wezwania przez koordynatora, tj.: sołtysa, pracownika Urzędu Gminy pełniącego nadzór nad akcją zimowego utrzymania dróg lub przystąpienie do pracy nastąpi nie później niż po upływie 60 minut po zakończeniu opadu. W przypadku opadów nocnych nie później niż przed godziną 600 rano. Czas rozpoczęcia akcji jest jednym z kryteriów oceny ofert. 9) Wykonawca usługi odpowiedzialny jest za jakość świadczonych usług i ich zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi w przedmiocie zamówienia oraz za zgodność z poleceniami danego sołtysa i pracownika pełniącego nadzór nad akcją zimowego utrzymania dróg z ramienia Urzędu Gminy Gromnik. 10) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia zgodnie z zapisami umowy stanowiącej Załącznik nr 6 do SIWZ. 11) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę jak również podwykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia. 12) Wykonawca ponosi odpowiedzialność cywilno-prawną za wszelkie szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałych na skutek nie wykonania lub nienależytego wykonania przyjętej usługi. W myśl powyższego, Wykonawca zobowiązany będzie w trakcie realizacji niniejszego zamówienia posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. 13) Wykonawca jest zobowiązany do dokonania wizji lokalnej w terenie (na własny koszt) oraz do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny wartości prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy. • Zastrzeżenia Zamawiającego. 1) Zamawiający zastrzega sobie możliwość odśnieżania czy posypywania powyższych dróg własnym sprzętem, będącym na stanie Urzędu Gminy Gromnik. 2) Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za faktycznie wykonaną ilość kilometrów w danym rejonie. 3) O rodzaju świadczonej usługi - przykładowo: odśnieżanie kolejno posypywanie czy jednoczesne odśnieżanie z posypywaniem dróg, decyduje Zamawiający. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli prawidłowości wykonywania usługi polegających na kontroli grubości pozostawienia śniegu na jezdni, szerokości odśnieżania, ilości rozsypanych środków oraz szerokości i długości odcinków posypanych materiałem uszorstniającym. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca ponosi kary pieniężne w wysokości określonej w umowie. 5) Zamawiający zastrzega sobie możliwość /przed podpisaniem umowy/ kontroli wymaganego sprzętu. • Sprzęt techniczny 1) W zakresie wyposażenia umożliwiającego zimowe utrzymanie dróg Wykonawca winien zapewnić w każdym rejonie, co najmniej jeden pojazd; ciągnik kołowy lub inny sprzęt wyposażony w pług do odśnieżania oraz rozsiewacz do usuwania śliskości/oblodzeń, dopuszczony do ruchu na podstawie ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2018 poz. 1990). Uwaga! W przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę na kilka części zamówienia musi dysponować w/w sprzętem dla każdej części (rejonu) oddzielnie. Niedopuszczalne jest dysponowanie tym samym sprzętem w różnych rejonach – akcja zimowa winna być prowadzona w każdym rejonie w sposób sprawny. • Zasady postępowania w czasie wykonywania prac zleconych przez Zamawiającego: 1) Przestrzeganie przepisów: a) Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2018 poz. 1990), b) Ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 2068), c) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. 2005r., nr 230, poz. 1960). Gdziekolwiek w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w załącznikach do Specyfikacji pojawia się znak towarowy, patent lub pochodzenie Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych. Znaki towarowe, patenty lub pochodzenie powinny być uwzględniane jako definicje standardu a nie jako określone marki zastosowane.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia (Załącznik nr 2 do SIWZ).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. Oświadczenia i dokumenty składane wraz z ofertą: 1. Do oferty Wykonawca winien dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wynikającym ze wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiącego odpowiednio wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców w/w oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1. 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu o którym mowa w ust 1. 5. Jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia /Załącznik nr 4 do SIWZ/. 6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia /konsorcjum/ winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo) chyba, że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia czego niezbędne będzie załączenie do oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 7. Inne dokumenty, które należy dołączyć do oferty: 1) Formularz ofertowy wg wzoru zawartego w Załączniku nr 1 2) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie (jeżeli dotyczy). 7.2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej 1. W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 2. Każdy z Wykonawców, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP (informacje z otwarcia ofert), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP (Załącznik nr 5). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3. Oświadczenie winno być złożone w oryginale/formie pisemnej na adres siedziby Zamawiającego: Urząd Gminy Gromnik, ul. Witosa 2, 33-180 Gromnik (dziennik podawczy/sekretariat). 2. Zgodnie z art. 26 ust. 2f PZP: Jeżeli okaże się to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 3. Forma składania dokumentów: 1) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 PZP, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 570); W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę dokumenty; 2) oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia /dalej Rozporządzenie/, dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale; 3) dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; 4) poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą; 5) poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej; 6) zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w Rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości; 7) dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 4. Dodatkowe informacje 1) W zakresie nie uregulowanym w SIWZ, zastosowanie mają przepisy Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 poz. 1126).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach