Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Niemce w sezonie 2020/2021

Gmina Niemce ogłasza przetarg

  • Adres: 21-025 Niemce, ul. Lubelska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 817 561 521 , fax. 817 561 790
  • Data zamieszczenia: 2020-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Niemce
    ul. Lubelska 121
    21-025 Niemce, woj. lubelskie
    tel. 817 561 521, fax. 817 561 790
    REGON: 43101952000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.niemce.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Niemce w sezonie 2020/2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest : Przedmiot zamówienia obejmuje prowadzenie prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg w granicach administracyjnych gminy Niemce w sezonach 2020/2021, Przedmiotem zamówienia jest usługa zimowego utrzymania dróg i chodników w Gminie Niemce w sezonach 2020-2021z podziałem na 2 rejony. Usługa polega na utrzymaniu przejezdności dróg i przechodniości chodników tj. usuwaniu śniegu i śliskości zimowej w okresie zimowym trwającym od grudnia do kwietnia, wykonawca obowiązkowo udostępnia do używania zamawiającemu system monitoringu-lokalizacji sprzętu odśnieżającego na pługi i piaskarki. Wykonawca przy utrzymywaniu dróg i chodników powinien zachować szczególną staranność przy odśnieżaniu miejsc z których korzystają osoby niepełnosprawne i jeśli pozwala na to sytuacja w pierwszej kolejności utrzymywać takie miejsca. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kierowców i operatorów sprzętu odśnieżającego. Świadczenie usług odbywać się będzie według zapotrzebowania, sprzętem Wykonawcy wskazanym w ofercie po dokonaniu przez Zamawiającego zgłoszenia telefonicznego lub mailem. Przez zimowe utrzymanie dróg należy rozumieć stałe, mechaniczne utrzymanie jezdni dróg i parkingów w czasie akcji zimowego utrzymania, polegające na: a) Pługowaniu, zgarnianiu śniegu i błota pośniegowego z całej szerokości jezdni i parkingów przy użyciu jednostek sprzętowych wyposażonych w pługi przez cały okres występowania opadów śniegu oraz po ich zakończeniu, prowadzące do oczyszczenia ze śniegu i lodu w przeciągu trzech godzin od ustania opadów. Wykonawca tak musi dobrać sprzęt, aby przy umiarkowanych opadach w ciągu trzech godzin odśnieżyć podstawowym sprzętem (pługiem)cały rejon. Śnieg należy zgarniać na pobocza dróg. Zgarniany śnieg nie może blokować cały rejon. Śnieg należy zgarniać na pobocza dróg. Zgarniany śnieg nie może blokować zjazdów indywidualnych, miejsc parkingowych oraz chodników. Jedynie przy bardzo obfitych opadach lub dużych zaspach wykonawca w uzgodnieniu z zamawiającym może stosować do odśnieżania cięższy sprzęt typu ładowarka nie uzbrojony w gumowy lemiesz. b) Posypywaniu solą (środkiem chemicznym) i piaskiem na całej szerokości jezdni lub zraszaniu solanką za pomocą jednostek sprzętowych, specjalnie do tego przystosowanych, skutkujące usunięciem z jezdni śliskości zimowej na drogach o nawierzchni asfaltowej i betonowej (kostka) oraz w razie konieczności na skrzyżowaniach i łukach dróg o nawierzchni utwardzonej tłuczniem. Zamawiający może zadysponować posypywanie wyłącznie miejsc niebezpiecznych(skrzyżowania, zakręty, wzniesienia), wykonawca musi stosować się do tych zaleceń. c) W przypadku obfitych opadów śniegu w pierwszej kolejności powinien być odśnieżony minimum jeden pas ruchu oraz wykonane mijanki na drogach w całym rejonie tak, aby cały rejon był przejezdny. Przez zimowe utrzymanie chodników i kładek dla pieszych należy rozumieć stałe, mechaniczne (z dopuszczeniem ręcznego) utrzymanie nawierzchni chodników w czasie akcji zimowego utrzymania, polegające na: 1) Usuwaniu śniegu w trakcie trwania opadów, prowadzące do oczyszczenia ze śniegu i lodu w przeciągu trzech godzin od ustania opadów, co najmniej 1m szerokości chodników wraz ze spryzmowaniem śniegu w miejscach nie utrudniających ruchu pieszego (zabronione jest formowanie pryzm pod drzewami lub w ich najbliższym otoczeniu) przy użyciu pługów o masie własnej pojazdu nie przekraczającej 2,5 tony i szerokości roboczej pługa od 1,0m do 1,5m. W przypadku odśnieżania szerokości tylko 1m, należy dodatkowo wykonywać mijanki dla wózków dziecięcych i wózków osób niepełnosprawnych. Wykonawca tak musi dobrać sprzęt, aby przy umiarkowanych opadach w ciągu trzech godzin odśnieżyć jednym pługiem wszystkie chodniki w rejonie. Odśnieżanie chodników musi odbywać się w tym samym czasie, co odśnieżanie dróg -niedopuszczalne jest aby wykonawca najpierw odśnieżył drogi i dopiero wtedy rozpoczynał odśnieżanie chodników. W miejscach, w których zastosowanie pługów jest niemożliwe ze względu na szerokość chodnika lub obciążenie wykonawca zobowiązany jest do odśnieżania odśnieżarkami spalinowymi z napędem na koła oraz dodatkowo narzędziami ręcznymi i ręcznego posypywania piaskiem. 2) Zapobieganiu śliskości poprzez posypanie oczyszczonej ze śniegu powierzchni piaskiem lub innym materiałem uszorstniającym (cała powierzchnia utrzymywana). Zapobieganie śliskości chodników musi odbywać się w tym samym czasie, co utrzymywanie dróg. 3) W razie potrzeby, wywożenie spryzmowanego na chodnikach i placach śniegu w uzgodnieniu z Zamawiającym na wskazane przez niego miejsce; Długość sezonu odśnieżania w którym wykonawca zobowiązany jest do realizacji usługi: od listopada do kwietnia. Usługa realizowana będzie we wszystkie dni tygodnia, również w święta. W pozostałych miesiącach nie ma obowiązku realizacji usług. W przypadku opadów śniegu lub oblodzenia w innych miesiącach wykonawca może w uzgodnieniu z zamawiającym realizować zimowe utrzymanie dróg. Jeżeli Zamawiający poinformuje Wykonawcę o potrzebie odśnieżania wszystkich odcinków dróg i chodników na terenie gminy Niemce to Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do odśnieżania we wszystkich rejonach jednocześnie przy użyciu całości sprzętu wykazanego w ofercie. Rozpoczęcie odśnieżania i usuwania śliskości musi rozpocząć się niezwłocznie lecz nie później niż w ciągu 1 godziny od wystąpienia opadów lub śliskości lub powiadomienia przez zamawiającego o konieczności odśnieżania. Jest to tak zwany czas reakcji wykonawcy. W okresie podwyższonej gotowości wykonawca może zaproponować krótszy czas reakcji co będzie dodatkowo punktowane. W przypadku opadów nocnych i oblodzenia występujących po godzinie 23:00 rozpoczęcie usuwania śniegu i oblodzenia powinno rozpocząć się nie później niż o 4:00. Przekroczenie wymaganego czasu reakcji sankcjonowane jest karami umownymi. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia do odśnieżania dodatkowych odcinków dróg i chodników, zmianę ich długości lub odśnieżania własnym sprzętem, będącym na stanie Urzędu Gminy. Zamawiający dopuszcza możliwość przydzielenia będącym na stanie Urzędu Gminy. Zamawiający dopuszcza możliwość przydzielenia poszczególnych dróg z jednego rejonu innemu wykonawcy po powiadomieniu wykonawców tak, aby maksymalnie wykorzystać sprzęt posiadany przez wykonawców, a przez to zwiększyć efektywność odśnieżania. Zmiany takie mogą mieć charakter stały lub czasowy. Zamawiający wprowadzi na czas trwania akcji zimowej następujące stopnie gotowości zimowego utrzymania : 1) stopień "A" - dyżur całodobowy 2) stopień "B" - dyżur 16-sto godzinny 3) stopień "C" - dyżur 8-mio godzinny Zamawiający w zależności od potrzeb ma prawo wskazania Wykonawcy odcinki dróg i chodników do odśnieżania w pierwszej kolejności. Wybrany wykonawca będzie zobowiązany do wyznaczenia na terenie gminy Niemiec bazy w której prowadzone będą dyżury zimowego utrzymania i w której stacjonować będzie zadysponowany sprzęt. Usunięcie śniegu i śliskości w całym rejonie powinno nastąpić w ciągu 3 godzin od momentu ustania zjawiska, które je wywołały (ustanie opadów śniegu, ustanie zawiewania, ustanie marznącego deszczu, itp.). Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania w pierwszej kolejności odśnieżania interwencyjnego tj. odcinków dróg wskazanych telefonicznie przez Zamawiającego okażdej porze dnia i nocy. W przypadku awarii sprzętu Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie podstawić nowy sprzęt zdatny do kontynuowania pracy. Wykonawca zobowiązany jest do jednoczesnego utrzymywania dróg i chodników oddzielnymi sprzętami co będzie kontrolowane za pomocą między innymi systemu monitoringu pojazdów. Brak pracującego sprzętu w rejonie w odpowiedniej liczbie po przekroczeniu czasu reakcji będzie karane. W przypadku wątpliwości dotyczących konieczności odśnieżania lub intensywności usuwania oblodzenia wykonawca powinien skonsultować się z zamawiającym przed rozpoczęciem działań np. ustalenie godzin odśnieżania mało uczęszczanych dróg. Zamawiający nie określa z góry standardów utrzymania dróg i nie przydziela tych standardów do odcinków dróg. Sprawy te będą na bieżąco ustalane z zamawiającym w celu racjonalnego wykorzystania sprzętu. Zamawiający może nakazać wstrzymanie odśnieżania lub usuwania oblodzenia w wybranych miejscach lub czasie, uznanych przez zamawiającego jako nieracjonalne -wykonawca ma obowiązek zastosowania się do tych zaleceń. W przypadku długotrwałych obfitych opadów śniegu (lub innych anomalii) kolejność odśnieżania dróg zostanie ustalona z Zamawiającym. Do wywozu śniegu wykonawca może stosować dowolne pojazdy samowyładowcze o tonażu nie przekraczającym dopuszczalnej masy całkowitej pojazduna danej drodze. Do załadunku spryzmowanego śniegu należy wykorzystywać te same ładowarki co do odśnieżania lub narzędzi ręcznych. Pojazdy podczas wykonywania prac związanych z zimowym utrzymaniem muszą wysyłać żółte ostrzegawcze sygnały świetlne. 3.11. Wykonawca we własnym zakresie zapewnia materiały szorstkie (piasek) oraz środki chemiczne (sól, solanka) do zwalczania śliskości zimowej i organizuje ich składowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Koszty materiałów do zwalczania śliskości należy uwzględnić w cenie za kilometr pracy piaskarek z włączonym posypywaniem. Środki i sprzęt używane do odśnieżania i usuwania śliskości zimowej nie mogą powodować obrażeń ludzi, uszkodzeń pojazdów (np. kamienie wyrzucane przez piaskarkę) lub powodować zniszczenia dróg, chodników i pasów zieleni. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę, jak i podwykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków wynikające z nieprawidłowej realizacji zamówienia wykonywanej przez siebie i podwykonawców (w tym zaniechania wykonywania usługi). Wykonawca zobowiązany będzie w trakcie realizacji niniejszego zamówienia posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków związanych z wykonywaniem usługi. Wykonawca będzie patrolował drogi we własnym rejonie w sezonie zimowym pod kątem zapewnienia właściwego utrzymania. Wykonawca zapewnia łączność telefoniczną z Zamawiającym w ciągu całej doby i bezpośrednią łączność z operatorami pługów. Wykonawca we własnym zakresie sporządzi dla każdego miesiąca pisemne zestawienie przepracowanych kilometrów (pługi i piaskarki), godzin(pozostały sprzęt)z wyszczególnieniem każdego dnia i uzyska od osoby wskazanej przez zamawiającego pisemne potwierdzenie wykonanej pracy. Zestawienie musi zawierać co najmniej następujące informacje:-datę-liczbę przepracowanych kilometrów/godzin dla każdego sprzętu danego dnia-potwierdzenie liczby przepracowanych kilometrów/godzin przez osoby upoważnione przez zamawiającego. W przypadku rejonów obejmujących kilka sołectw może zaistnieć konieczność potwierdzania u więcej niż jednej osoby. Monitoring pojazdów 2) Wykonawca udostępnienia zamawiającemu do używania system monitoringu pojazdów o parametrach spełniających wymagania opisane w SIWZ. Wykonawca ma obowiązek używania systemu monitoringu pojazdów. System monitoringu pojazdów musi zostać udostępniony nie później niż 14dni od podpisania umowy lub od początku miesiąca dla którego zaoferowano monitoring-zależnie który termin upłynie później. Udostępnienie zamawiającemu systemu monitoringu pojazdów nie może naruszać praw autorskich osób trzecich. 3) System monitoringu pojazdów ma kontrolować pracę co najmniej pojazdów wymienionych poniżej:-wszystkie pługi drogowe,-wszystkie pługi chodnikowe,-wszystkie piaskarki drogowe,-wszystkie piaskarki chodnikowe. 4) System monitoringu musi spełniać następujące minimalne wymagania techniczno-funkcjonalne: -Jednoczesny dostęp do systemu dla trzech przedstawicieli zamawiającego przez internet, przez przeglądarkę internetową lub inne bezpłatne oprogramowanie. -Lokalizacja oparta na systemie pozycjonowania satelitarnego (GPS lub Glonass lub Galileo) z dokładnością nie mniejszą niż 10m, z bieżącą wizualizacją na mapie z widocznymi drogami. -Pozycjonowanie pojazdów co 3 sekundy lub częściej. -Opóźnienie pomiędzy aktualną pozycją pojazdu, a pozycją wykazaną w systemie na mapie nie dłuższe niż 5 minut. 5) W przypadku gdy pojazd jest poza zasięgiem transmisji danych, system musi uzupełniać dane z tego okresu w momencie dotarcia do zasięgu sieci.-Dostępna historia przejechanych tras z 2 ostatnich miesięcy w formie mapowej. Historia przejechanych tras musi być dostępna dla zamawiającego również przez okres co najmniej 14 dni od zakończenia okresu monitorowania pojazdów w celu dokonania weryfikacji i rozliczeń. W przypadku pojazdu z pługiem system monitoringu musi rozróżniać przejazd z podniesionym i opuszczonym pługiem. Zliczanie przejechanych kilometrów dla każdego pojazdu osobno z możliwością rozróżnienia przejazdów roboczych i przejazdów na pusto. 6) W przypadku oddzielnej piaskarki wystarczające jest tylko monitorowanie pozycji piaskarki w czasie posypywania. Jeśli system rejestruje cały czas jeżdżenia piaskarką, to wymagane jest rozróżnienie przejazdów na pusto i przejazdów z posypywaniem. Ze względu na trudności techniczne wykazania pracy piaskarki zamawiający nie wymaga czujników sprawdzających czy z piaskarki wylatuje materiał. 7) W przypadku piaskarki połączonej z pługiem system monitoringu musi rozróżniać kiedy wykonywane jest samo pługowanie, kiedy wykonywane jest jednoczesne pługowanie i posypywanie, kiedy samo posypywanie, a kiedy przejazdy na pusto. Ze względu na trudności techniczne wykazania pracy piaskarki zamawiający nie wymaga czujników sprawdzających czy z piaskarki wylatuje materiał. 8) Rozróżnienie poruszania się pojazdów i postoju pojazdów powyżej 1 minuty, jeśli system monitoringu pokazuje na mapie więcej niż jeden pojazd jednocześnie, musi być możliwa identyfikacja poszczególnych pojazdów. Miesięczne raportowanie poszczególnych czasów pracy sprzętu np. w formie tabeli z łącznym miesięcznym podsumowaniem (może być wersja elektroniczna zamiast papierowej). 9) Wykonawca udostępnienia zamawiającemu do używania system monitoringu pojazdów o parametrach spełniających wymagania opisane w SIWZ. Wykonawca ma obowiązek używania systemu monitoringu pojazdów. System monitoringu pojazdów musi zostać udostępniony nie później niż 14dni od podpisania umowy lub od początku miesiąca dla którego zaoferowano monitoring-zależnie który termin upłynie później. Udostępnienie zamawiającemu systemu monitoringu pojazdów nie może naruszać praw autorskich osób trzecich. Zimowym utrzymaniem objętych będzie: a. drogi gminne – około 140 km, b. drogi lokalne – około 20 km, c. chodniki – około 10 km.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wymagane jest wniesienie wadium przetargowego w kwocie: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach : 3.1. pieniądzu; 3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3.3. gwarancjach bankowych, 3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm. ) UWAGA Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 ustawy p.z.p, tzn. „przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego”. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 (Dz. U z 2002 Nr 72 poz. 665 j. t.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów. Wadium wnoszone przelewem (art. 45 ust. 7 ustawy pzp) uważa się za wniesione w terminie jeżeli wpłynie na konto Urzędu Gminy w Niemcach przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego w : BS NIEMCE 29 8702 0001 0000 0026 2000 0050. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w rozdziale XVII SIWZ, dokumenty te należy dołączyć do oferty. 5. Szczegółowe informacje na temat form wnoszenia wadium, terminu zwrotu wadium zawarto art.45-46 ustawy pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach