Przetargi.pl
Zielony Klachowiec – utworzenie parku sportowo-rekreacyjnego przy ul. Górnośląskiej w Łaziskach Górnych

Miasto Łaziska Górne ogłasza przetarg

  • Adres: 43-170 Łaziska Górne, Plac Ratuszowy 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 324 80 00 , fax. 32 324 80 06
  • Data zamieszczenia: 2023-04-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Łaziska Górne
    Plac Ratuszowy 1
    43-170 Łaziska Górne, woj. śląskie
    tel. 32 324 80 00, fax. 32 324 80 06
    REGON: 276257601
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.laziska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zielony Klachowiec – utworzenie parku sportowo-rekreacyjnego przy ul. Górnośląskiej w Łaziskach Górnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na zaprojektowaniu i budowie parku sportowo-rekreacyjnego Zielony Klachowiec przy ul. Górnośląskiej w Łaziskach Górnych. W zakres zadania wchodzą następujące elementy:• trasa rolkowa,• ścianki wspinaczkowe,• parking dla samochodów osobowych,• ścieżki piesze,• oświetlenie parkowe,• ławki parkowe,• kosze na śmieci,• stojaki na rowery,• pergola,• rabaty,• łąki kwietne,• trawniki dywanowe,• nasadzeniaPowierzchnia działki 4520/178: 28 936,00 m2Powierzchnia projektowanej trasy rolkowej: 1 751,00 m2Powierzchnia nawierzchni bezpiecznej: 290,00 m2Powierzchnia projektowanego parkingu: 300,00 m2Powierzchnia projektowanych ścieżek pieszych: 590,00 m2Powierzchnia nawierzchni żwirowej: 200,00 m2Powierzchnia rabat: 315,00 m2Powierzchnia łąk kwietnych: 1760,00 m2Powierzchnia projektowanych trawników: 6299,00 m2Powierzchnia istniejącej zieleni: 17 431,00 m2Powyższe wskaźniki należy traktować jako orientacyjne, podlegające uszczegółowieniu na etapie opracowywania docelowego projektu budowlanego.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i jego zakres został określony w załącznikach do niniejszej specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) tj.:- w załączniku nr 1 „Przedmiot zamówienia”- w załączniku nr 2 „Przedmiar robót”, - w załączniku nr 3 „Program funkcjonalno-użytkowy”- w załączniku nr 4 „Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45212200-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga złożenia wadium. Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości 20 000 zł ( słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).2.Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje się nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art.98 ust.1 pkt 2 i 3 oraz ust.2 ustawy Pzp.4.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego tj.Urząd Miejski w Łaziskach Górnych,Plac Ratuszowy 1,43-170 Łaziska Górne,na rachunek bankowy: Mikołowski Bank Spółdzielczy w Mikołowie,nr rachunku: 44 8436 0003 0000 0026 9001 0006.5.Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.6.Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 27.2 SWZ wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.7.Niedopuszczalne jest złożenie skanu dokumentu wadium (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej bądź e-poręczenia) opatrzonego podpisem kwalifikowanym, zaufanym bądź osobistym Wykonawcy.8.Zwrot wadium - zgodnie z art. 98 ust. 1 do 5 ustawy Pzp.9.Zatrzymanie wadium - zgodnie z art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.10.Oferty Wykonawców, którzy nie wniosą wadium lub wniosą w sposób nieprawidłowy zostaną odrzucone (art. 226 ust. 1 pkt. 14 ustawy Pzp).11.Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.12.W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądza przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), w treści tego dokumentu winni zostać wymienieni wszyscy Wykonawcy tworzący konsorcjum.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu o których mowa art.112 ust.2 ustawy Pzp dotyczące:-zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.-uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnychZamawiający nie określa warunku w tym zakresie.-sytuacji ekonomicznej lub finansowej.Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.-zdolności technicznej lub zawodowej.Na potwierdzenie spełnienia warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej:a) wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:- wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną (w ramach jednej umowy), obejmującą wybudowanie ścianki wspinaczkowej składającej się z minimum 4 elementów lub obejmującą dostawę wraz z montażem ścianki wspinaczkowej składającej się z minimum 4 elementówlub- wykonał należycie co najmniej jedną dostawę wraz z montażem (w ramach jednej umowy), obejmującą ściankę wspinaczkową składającą się z minimum 4 elementów.UWAGA:1) Potwierdzenie spełniania warunku w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej nastąpi w „Wykazie robót budowlanych” (Załączniku nr 7 do SWZ) .2) W przypadku, gdy w/w zakres robót budowlanych będzie stanowił część robót o szerszym zakresie, wykonawca zobowiązany jest w „Wykazie robót budowlanych” wyodrębnić rodzajowo roboty odpowiadające warunkowi, o którym mowa powyżej.3) Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej (doświadczenia) musi być spełniony:- przez wykonawcę samodzielnie, lub:- przez jeden podmiot udostępniający wiedzę i doświadczenie (podwykonawcę) samodzielnie,- w przypadku wykonawców występujących wspólnie: samodzielnie przez jednego z wykonawców występujących wspólnie.Uwaga: Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać robotę budowlaną, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.b) wykonawca winien wykazać, że skieruje do realizacji zamówienia:1) co najmniej jedną osobę uprawnioną do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Osoba ta będzie pełnić funkcję Projektanta w/w specjalności i zakresie.2) co najmniej jedną osobę uprawnioną do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Osoba ta będzie pełnić funkcję projektanta w/w specjalności i zakresie.3) co najmniej jedną osobę uprawnioną do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Osoba ta będzie pełnić funkcję kierownika robót w/w specjalnościi zakresie.4) co najmniej jedna osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Osoba ta będzie pełnić funkcję kierownika robót w/w specjalności i zakresie.Ta sama osoba może posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami w różnych specjalnościach.Osoby posiadające wymagane uprawnienia winny być zrzeszone we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dn. 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa.Osoby, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia, muszą posiadać wymagane uprawnienia, wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane .), a także Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2019..831) lub równoważne tzn. odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w ustawie w Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.Potwierdzenie spełniania powyższego warunku w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej nastąpi w Wykazie osób skierowanych do realizacji zamówienia (Załącznik nr 8 do SWZ) .
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-04-18

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach