Przetargi.pl
ZDH/04/2019 – Dostawy siarczanu ołowiu PbSO4

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Metali Nieżelaznych Oddział w Legnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 59-220 Legnica, ul. Złotoryjska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 768 505 500, , fax. 768 505 501
  • Data zamieszczenia: 2019-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Metali Nieżelaznych Oddział w Legnicy
    ul. Złotoryjska 89
    59-220 Legnica, woj. dolnośląskie
    tel. 768 505 500, , fax. 768 505 501
    REGON: 27542000330000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.imn.legnica.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: IB

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZDH/04/2019 – Dostawy siarczanu ołowiu PbSO4
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są dostawy materiału ołowionośnego o charakterze siarczanu ołowiu (PbSO4) i następujących zawartościach analitycznych: Pb – min 30 % Sn – min 4,0 % Sb – max 0,5 % Bi – max 0,5 % S – max 10% As – max 0,5% Cu – max 3,0% Wilgotność – max 20 % W zakresie dostaw dopuszcza się postaci w/w siarczanu ołowiu w formach: • zbrylonej w konglomeraty o wielkości max 50 mm • pylistej • luźno związanych spieków wraz z możliwymi wtrąceniami Pb metalicznego (rozlewy, kawałki itp.) Ilość objęta zakresem dostaw: do 100 ton średniomiesięcznie. Czas realizacji dostaw: Dostawy realizowane będą w ciągu 6 miesięcy od daty zawarcia Umowy. Całkowita ilość objęta dostawą: 600 ton w ciągu trwania Umowy. Miejsce dostawy: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Metali Nieżelaznych Oddział w Legnicy – Zakład Doświadczalny Hutnictwa, ul. Złotoryjska 194, 59-220 Legnica (teren Huty Miedzi Legnica), magazyn materiałów wsadowych WPW TP15. Sposób pakowania i transportu: luzem pod przykryciem lub w kontenerach elastycznych typu BIGBAG, dowóz transportem drogowym. Realizacja dostaw następować będzie na koszt Wykonawcy przy użyciu jego własnych środków transportu lub będących w jego dyspozycji. Obowiązek związany z zachowaniem legalnych warunków transportu przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca. Koszt załadunku, przewozu i ubezpieczenia za czas przewozu ponosi Wykonawca. Rozładunek przedmiotu zamówienia należy do Zamawiającego. Zamawiający ma prawo do odmowy przyjęcia materiału, w przypadku, kiedy będzie on dostarczony w sposób technicznie uniemożliwiający rozładunek, lub zagrażający środowisku, zdrowiu i życiu osób (uszkodzone palety, zniszczone i nieszczelne kontenery elastyczne, itp.). Jeśli odmowa przyjęcia materiału będzie dotyczyła materiału stanowiącego odpad sprowadzony z zagranicy, Wykonawca i Zamawiający w zakresie postępowania reklamacyjnego bądź zwrotu materiału zobowiązani są do zachowania procedur wynikających z przepisów o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić transport przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Przedmiot zamówienia będzie dostarczany przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia. W zależności od rodzaju i charakteru materiału Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługę transportu przedmiotu zamówienia zgodnie z międzynarodową konwencją dotyczącą drogowego przewozu towarów i ładunków niebezpiecznych – ADR. Dodatkowo jeśli materiał będzie posiadał status odpadu, również zgodnie z Ustawą o odpadach oraz ustawą Prawo ochrony środowiska, a także z zgodnie z innymi przepisami w tym zakresie obowiązującymi w czasie dostawy w tym w szczególności zgodnie oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów. Jeśli Wykonawca będzie sprowadzał z zagranicy materiał ołowionośny posiadający status odpadu zobowiązany jest zastosować się do wymagań określonych w rozporządzeniu WE nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie przemieszczania odpadów (Dz. Urz. UE L 190 z 12.07.2006, str. 1, z późn. zm.) i ustawy O międzynarodowym przemieszczaniu odpadów oraz przepisów wykonawczych do ww. ustawy. Termin realizacji: 6 miesięcy od daty zawarcia umowy (warunkiem podpisania umowy jest uzyskanie przez Wykonawcę wszystkich niezbędnych decyzji administracyjnych wymaganych do prawidłowej realizacji umowy, o ile decyzje te będą wymagane) lub do czasu wyczerpania ilości objętej przedmiotem zamówienia. Okres realizacji zamówienia może być krótszy niż rok kalendarzowy, w przypadku, gdy będzie to wynikało z odrębnych zapisów decyzji zezwalającej na transgraniczne przemieszczenie odpadów. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedłużenia Umowy o kolejny 1 miesiąc w przypadku nie zrealizowania przez Wykonawcę maksymalnej ilości dostaw (600 ton) w okresie obwiązywania umowy. Ewentualne przedłużenie umowy zależy od decyzji Zamawiającego. Przedłużenie takie nie może naruszać przepisów szczególnych. W przypadku, gdy z różnych przyczyn nie będzie możliwe uzyskanie decyzji administracyjnych lub zgód organów, w tym także z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy, Zamawiający odstąpi od realizacji umowy, a Wykonawca nie będzie wnosił roszczeń z tego tytułu. Ogólne warunki. Jeśli dostarczany materiał będzie posiadał status odpadu, wówczas Zamawiający może go przyjąć w oparciu o posiadane pozwolenie zintegrowane o ile klasyfikowany będzie jako odpad o kodzie znajdującym się w wykazie odpadów dopuszczonych do odzysku w instalacji prowadzonej przez Zamawiającego. Wykaz odpadów dopuszczonych do odzysku znajduje się w Załączniku nr 10 do niniejszej specyfikacji. Ponadto jeśli materiał będzie posiadał status odpadu, który będzie pochodził z zagranicy oprócz zgodności z pozwoleniem zintegrowanym Zamawiającego, konieczne będzie, przed rozpoczęciem realizacji umowy, uzyskanie zezwolenia na transgraniczne przemieszczenie opadu. Obowiązki w tym opłaty wynikające z przepisów o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów ponosi Wykonawca. W przypadku, gdy dostarczany materiał będzie odpadem dostarczanym z terenu Polski Wykonawca zobowiązany jest wypełnić oświadczenie zamieszczone w Załączniku nr 6 stanowiącym oświadczenie o pochodzeniu odpadów. Oświadczenie to będzie stanowiło integralną część umowy. W przypadku dostawy materiału posiadającego status produktu Wykonawca spełni wszystkie aktualne wymogi prawne w zakresie wprowadzania do obrotu substancji chemicznych w ich postaci własnej, jako składników preparatów lub w wyrobach. Wykonawca zapewnia, iż dla dostarczanego materiału przewidziane jest zastosowanie jako surowca w produkcji stopów ołowiu, bądź zobowiązuje się w ciągu 1 miesiąca od dnia podpisania umowy takie zastosowanie uwzględnić. Zamawiający ma prawo wezwać Wykonawcę najpóźniej w terminie 7 dni od pierwszej dostawy do dostarczenia karty charakterystyki substancji niebezpiecznej wraz z załącznikami, sporządzoną zgodnie z przepisami Rozporządzenia REACH, o ile będzie wymagana. Kontrola jakości dostaw: Zamawiający ma prawo żądać od Dostawcy przy każdej z dostaw Świadectwa Kontroli Jakości Towaru bądź atestu z badań, wydanego na podstawie analizy wykonanej metodą akredytowanej, potwierdzającej spełnienie przez dostarczony towar wymagań jakościowych określonych w SIWZ. Świadectwo Kontroli Jakości nie może być wystawione wcześniej niż 7 dni przed dostawą i powinno zawierać informację o rzeczywistych stężeniach pierwiastków w dostarczanym materiale. Jednocześnie Zamawiający jest uprawniony do poboru próbek i dokonywania analizy chemicznej, obejmującej określenie zawartość Pb, Sn, Sb, Bi, S, As, Cu oraz wilgotności w każdej partii dostawy, we własnym, nieakredytowanym laboratorium. Wykonawca ma prawo do uczestniczenia w czynności poboru próbek, lub upoważnić do udziału w pobieraniu prób kierowcę dostarczającego materiał. Pobór prób odbywać się będzie zgodnie z Instrukcją poboru prób dla materiałów wsadowych i pomocniczych IMN o/Legnica, która stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ i będzie stanowić integralny załącznik do umowy o realizację niniejszego zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia i wszczęcia procedury reklamacyjnej w stosunku do partii towaru, która po dokonaniu analiz laboratoryjnych, nie spełni założonych wymagań analitycznych. Zamawiający, w przypadku materiałów nie objętych transgranicznym przemieszczaniem, ma również prawo do odmowy przyjęcia towaru bez jego rozładunku, i zwrotu do Wykonawcy, w przypadku stwierdzenia za pomocą wstępnej oceny wzrokowej skrajnej nieprzydatności dostarczonego materiału do celów produkcyjnych, np. niewłaściwej postaci fizycznej, znacznego zanieczyszczenia materiałem obcym, znacznym zawilgoceniem materiału itp. Zwrot materiałów stanowiących odpad sprowadzany z zagranicy realizowany będzie zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. W przypadku, gdy Wykonawca nie będzie zgadzał się z wynikami analiz przeprowadzonych przez Zamawiającego, Zamawiający dokona rozjemczej analizy dostawy w niezależnym, akredytowanym laboratorium uzgodnionym przez obie strony, na koszt Wykonawcy. Jeśli wynik analizy chemicznej w akredytowanym laboratorium wg tej samej metody analitycznej będzie zgodny z wynikiem uzyskanym w laboratorium Zamawiającego, Wykonawca wymieni przedmiot zamówienia na wolny od wad. Procedura wymiany towaru na wolny od wad, w przypadku materiału stanowiącego odpad sprowadzany z zagranicy musi być przeprowadzona z zachowaniem przepisów o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów. Zamawiający pokryje koszty analizy chemicznej akredytowanego laboratorium, gdy wynik potwierdzi jakość przedmiotu zamówienia, zgodną z deklaracjami Wykonawcy. Jednocześnie w przypadku, gdy wynik potwierdzi zgodność jakości przedmiotu zamówienia z wymaganiami SIWZ i deklaracjami Wykonawcy, Zamawiający zobowiązany jest przyjąć sporną partię materiału. Zamawiający zobowiązany jest zgłaszać Wykonawcy reklamacje ilościowe i jakościowe niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od daty odbioru partii materiału - pod rygorem pozostawienia ich bez rozpoznania i utraty przez Zamawiającego wszelkich roszczeń z tego tytułu. Każda reklamacja winna być potwierdzona protokołem reklamacyjnym. Rozpatrzenie reklamacji ilościowej i jakościowej nastąpi w terminie 7 dni roboczych od daty przedstawienia wyników analiz chemicznych dostarczonych przez akredytowane laboratorium. W przypadku dostarczenia materiału ołowionośnego niezgodnego z zamówieniem, Wykonawca, po zgłoszeniu reklamacji przez Zamawiającego, ma obowiązek w terminie 7 dni wymienić wadliwy materiał na wolny od wad w uzgodnieniu z Zamawiającym. W przypadku zwrotu materiału będącego odpadem sprowadzonym z zagranicy terminy zwrotu i wymiany zależne są od wymagań wynikających z przepisów o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów. Wykonawca jednocześnie zobowiązany jest w terminie 3 dni roboczych od zgłoszenia reklamacji złożyć oświadczenie o rozpoczęciu procedury zwrotu w ramach przepisów o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, jeśli takowe działania podejmie. Wszystkie koszty zwrotu, w tym także związane z wykorzystaniem przestrzeni magazynowej Zamawiającego, do czasu formalnej możliwości zwrotu materiału będącego odpadem przemieszczanym transgranicznie ponosi Wykonawca. Koszt opłaty magazynowej Zamawiający ustala się na poziomie 40 zł/tonę od każdej doby przetrzymywania zareklamowanego materiału. Zamawiający umożliwia Wykonawcy przekazanie do odpłatnego zagospodarowania przez Zamawiającego dostarczonego materiału, nie spełniającego kryteriów określonych zamówieniem i objętego reklamacją, jeśli charakter i rodzaj materiału jest prawnie możliwy do zagospodarowania w instalacjach Zamawiającego, a sam Wykonawca nie przystąpi do realizowania procedury zwrotu materiału i poinformowania o tym Zamawiającego stosownym oświadczeniem, wymaganym dla materiałów pochodzenia zagranicznego. Zagospodarowanie partii nie spełniającej wymagań jakościowych będzie następowało na zlecenie sporządzone przez Wykonawcę w terminie max. 5 dni roboczych od rozpatrzenia reklamacji na niekorzyść Wykonawcy. Koszt zagospodarowania 1 tony będzie wówczas wynosić równowartość ceny zakupu 1 t materiału, określonej w drodze niniejszego postępowania, i egzekwowany będzie od Wykonawcy w oparciu o sporządzoną przez Zamawiającego fakturę. Faktura zostanie wystawiona na stronę Wykonawcy w terminie max 3 dni roboczych od dnia złożenia wniosku o zagospodarowanie w instalacji Zamawiającego dostarczonej i zareklamowanej partii materiału. W przypadku braku złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o rozpoczęciu procedury zwrotu w terminie 3 dni lub braku złożenia zlecenia na odpłatne zagospodarowanie w terminie 5 dni, Zamawiający ma prawo obligatoryjnie wystawić fakturę za zagospodarowanie dostarczonej partii i obciążyć nią Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24313100-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości:  5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100); 2. Nie wniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy spowoduje że zostanie odrzucona zgodnie z brzmieniem art. 89 ust. 1 pkt. 7b Ustawy Pzp. 3. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert określonym w pkt. XIV SIWZ. 4. Wadium może być wniesione w jednej z następujących form: a) pieniądzu - wpłacone przelewem na rachunek Zamawiającego w BNP Paribas Bank Polska S.A. konto nr: 68 1750 1279 0000 0000 3493 0438, z adnotacją: "Wadium – ZDH/04/2019”. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2014 poz. 1804 j.t. ze zm.) W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji: W przypadku składnia oferty w postaci elektronicznej oryginał dokumentu wadium (poręczenia lub gwarancji) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia (wystawcy dokument), Wykonawca składa załączając na Platformie w zakładce „OFERTY” – poprzez wybranie polecenia „dodaj dokument". W przypadku składania oferty w formie papierowej wniesienia wadium w innych formach niż w pieniądzu, należy oryginał dokumentu dołączyć do koperty wraz z ofertą jako osobny dokument.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczegółowych warunków, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną