Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: „Słoneczna Gmina Psary – odnawialne źródła energii w budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Psary”,

Urząd Gminy w Psarach ogłasza przetarg

  • Adres: 42-512 Psary, ul. Malinowicka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 294 49 00 wew. 41, , fax. 32 294 49 01
  • Data zamieszczenia: 2020-02-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Psarach
    ul. Malinowicka 4
    42-512 Psary, woj. śląskie
    tel. 32 294 49 00 wew. 41, , fax. 32 294 49 01
    REGON: 53724300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.psary.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: „Słoneczna Gmina Psary – odnawialne źródła energii w budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Psary”,
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie (dla każdego obiektu osobny projekt), wykonanie prac budowlano-montażowych, uruchomienie i przeprowadzenie procedury włączenia instalacji wraz z przeprowadzeniem instruktażu dla użytkowników obiektów w zakresie obsługi instalacji oraz serwisowanie instalacji w okresie gwarancji i rękojmi. 2. W ramach zamówienia planuje się wykonanie: 2.1. Instalacji fotowoltaicznych o łącznej mocy 281,12KWp (0,2811MWe) zlokalizowanych na 64 nieruchomościach prywatnych należących do mieszkańców Gminy Psary w tym: a) o mocy 2,24 kWp, 8 szt. modułów – 5 szt. instalacji 11,2 kWp, b) o mocy 3,36 kWp, 12 szt. modułów – 12 szt. instalacji 40,32 kWp, c) o mocy 3,92 kWp, 14 szt. modułów – 18 szt. instalacji 70,56 kWp, d) o mocy 4,48 kWp, 16 szt. modułów – 8 szt. instalacji 35,84 kWp, e) o mocy 4,76 kWp, 17 szt. modułów – 8 szt. instalacji 38,08 kWp, f) o mocy 5,60 kWp, 20 szt. modułów – 6 szt. instalacji 33,60 kWp, g) o mocy 6,72 kWp, 24 szt. modułów – 3 szt. instalacji 20,16 kWp, h) o mocy 7,84 kWp, 28 szt. modułów – 4 szt. instalacji 31,36 kWp. 2.2. Instalacji kolektorów słonecznych zlokalizowanych na 24 nieruchomościach prywatnych należących do mieszkańców Gminy Psary w tym: a) zestaw 2 płyty, 250 litrów zbiornik – 10 szt. instalacji, b) zestaw 3 płyty, 300 litrów zbiornik – 13 szt. instalacji, c) zestaw 4 płyty, 400 litrów zbiornik – 1 szt. instalacji. 2.3. Instalacji powietrznych pomp ciepła do c.o. wraz z c.w.u. o łącznej mocy minimalnej 190,84kW zlokalizowanych na 15 nieruchomościach prywatnych należących do mieszkańców Gminy Psary. 2.4. Instalacji powietrznych pomp ciepła do c.w.u. o łącznej mocy minimalnej 6kW zlokalizowanych na 3 nieruchomościach prywatnych należących do mieszkańców Gminy Psary. 2.5. Instalacji gruntowej pompy ciepła mocy minimalnej 12,90kW zlokalizowanej na 1 nieruchomości prywatnej należącej do mieszkańca Gminy Psary. 3. Pełny, szczegółowy i wyczerpujący opis przedmiotu zamówienia został określony w: 3.1. Programach Funkcjonalno-użytkowych (PFU) z załącznikami - załączniki nr 3; 3.1.; 3.2.; 3.3.; 3.4. do SIWZ; 3.2. SIWZ wraz z załącznikami, 3.3. Umowie – załącznik nr 2 do SIWZ, 3.4. Odpowiedziach na pytania udzielanych w trakcie poprzedniej unieważnionej procedury przetargowej – załącznik nr 4 do SIWZ, jak i bieżącej procedury przetargowej (jeżeli dotyczy), 3.5. Uzgodnienia z narad koordynacyjnych na etapie realizacji robót. Wszystkie ww. dokumenty należy traktować jako wzajemnie się uzupełniające. 4. W celu wstępnego potwierdzenia na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 2 PZP spełniania przez Wykonawcę wymagań dla robót budowlanych określonych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, niniejszej SIWZ oraz załącznikach do SIWZ - w formularzu Oferty (załącznik nr 1A do SIWZ) Wykonawca złoży oświadczenie, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego określone w SIWZ oraz dokumentach wymienionych w tabelach od numeru 3 do 9 PFU – panele fotowoltaiczne załącznik nr 3 do SIWZ; kolektorów słonecznych - parametrów stawianych urządzeniom określonych na stronach od 17 do 22 PFU załącznik nr 3.1. do SIWZ; powietrznych pomp ciepła do c.o. wraz z c.w.u. - parametrów stawianych urządzeniom określonych na stronach od 14 do 17 PFU załącznik nr 3.2. do SIWZ; powietrznych pomp ciepła do c.w.u. - parametrów stawianych urządzeniom określonych na stronach od 14 do 17 PFU załącznik nr 3.3. SIWZ; gruntowej pomp ciepła do c.o. wraz z c.w.u. - parametrów stawianych urządzeniom określonych na stronach od 15 do 18 PFU załącznik nr 3.4. do SIWZ. 5. Wyroby budowlane zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą być oznakowane znakiem CE, B, posiadać odpowiednie certyfikaty, być wolne od wad i usterek, być dopuszczone do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, odpowiadać, co do jakości, wymaganiom określonym ustawą o wyrobach oraz ustawą PB. 6. Klauzule społeczne. Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy PZP. 6.1. Zamawiający wymaga, aby w ramach realizacji zamówienia czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót (wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie wynikające z przedmiaru robót) były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca (tzw. pracownicy fizyczni). Obowiązek ten nie obejmuje zatem takich czynności jak projektowanie, usługi geodezyjne i pomiarowe, kierowanie budową lub robotami, dostawy materiałów budowlanych. 6.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez niego, przez podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 6.1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 6.2.1. żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 6.2.2. żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 6.2.3. przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 6.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w terminie 7 dni od doręczenia wezwania, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę, podwykonawcę a także dalszego podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 6.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia: 6.3.1. oświadczenie Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy; 6.3.2. poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie odpowiednio Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: imię, nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 6.4. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności i skutkować będzie naliczeniem kary. Postanowienia dotyczące dokumentowania realizacji zamówienia przy udziale osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz sankcje za nieprzestrzeganie ww. warunków realizacji zamówienia zostały opisane we wzorze umowy – załącznik nr 2 do SIWZ. 7. Wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy PZP. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy PZP. 8. Klauzula zastrzeżona, o której mowa w art. 22 ust. 2 ustawy PZP. Zamawiający nie zastrzega, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz inni wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych. 9. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania dla wszystkich użytkowników (art. 29 ust. 5 ustawy pzp): Na etapie tworzenia dokumentacji – Program Funkcjonalno-Użytkowy (dalej dokumentacja lub PFU) mieszkańcy mieli możliwość wnoszenia uwag do dokumentacji, w tym zgłaszania ewentualnych potrzeb w zakresie dostosowania rozwiązań do osób niepełnosprawnych. 10. Rozwiązania równoważne 10.1. Tam, gdzie w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, załącznikach, umowie, dokumentacji – PFU, został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), 2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), 5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 6) standardów emisyjnych, 10.2. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normą w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie. 10.3. Ilekroć w dokumentacji mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. 11. Termin gwarancji i rękojmi. 11.1. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji oraz rękojmi na wykonane usługi projektowe, roboty budowlano-montażowe i użyte materiały/urządzenia. 11.2. Okres rękojmi na wykonane prace projektowe liczony od daty podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru dokumentacji projektowej wynosi 5 lat. 11.3. Okres rękojmi na wykonane roboty wynosi minimum 5 lat, licząc od dnia protokolarnego odbioru końcowego robót, zgodnie z oświadczeniem złożonym w załączniku nr 1A do SIWZ – „Formularzu ofertowym”. 11.4. Okres gwarancji minimum na urządzenia oraz użyte materiały określa szczegółowo PFU. Uwaga nr 1: 1) Termin rękojmi na roboty budowlane stanowi kryterium oceny ofert. 2) Termin rękojmi należy zadeklarować w latach od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. 3) Określenie terminu rękojmi w Formularzu Ofertowym poniżej wymaganego minimum tj. 5 lat skutkować będzie odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. 4) W przypadku deklaracji w Formularzu Ofertowym terminu rękojmi powyżej określonego maksimum, do porównania złożonych ofert przyjęte zostanie 7 lat, natomiast w treści umowy – zgodnie z deklaracją Wykonawcy zawartą w Formularzu Ofertowym. 5) W przypadku gdy Wykonawca nie określi w Formularzu Ofertowym okresu rękojmi Zamawiający przyjmie rękojmię minimalną tj. 5 lat. 6) Okres rękojmi nie zostanie uznany za zakończony, dopóki nie zostaną usunięte przez Wykonawcę wady i usterki zgłoszone do czasu upływu terminu rękojmi, a potwierdzeniem zakończenia będzie podpisany przez obie strony protokół odbioru pogwarancyjnego. 7) Uprawnienia Zamawiającego wynikające z rękojmi za wady będą egzekwowane niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji jakości. 8) Jeżeli Wykonawca nie usunie wad lub usterek w okresie gwarancji jakości lub rękojmi w wyznaczonym na piśmie przez Zamawiającego terminie, Zamawiający po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy, może zlecić ich usunięcie osobie trzeciej na koszt Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45310000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca, pod rygorem odrzucenia oferty, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 30.000,00 zł (słownie złotych: trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium powinno być wniesione na podstawie art. 45 ustawy PZP przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek Zamawiającego - Bank Spółdzielczy w Będzinie Oddział Psary, o numerze: 44 843800010000025720160003 z adnotacją: „Wadium na zadanie pn.: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: „Słoneczna Gmina Psary – odnawialne źródła energii w budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Psary”. Uwaga nr 4: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium wniesione w formie poręczeń lub (i) gwarancji należy złożyć w formie oryginału przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego – kancelaria ogólna (parter). Oryginał gwarancji lub poręczenia Wykonawca może włożyć do koperty, w której składa ofertę, jednakże dokument ten musi istnieć indywidualnie i nie może stanowić części łącznej oferty (nie może zostać połączony z ofertą). 6. Wadium wniesione w formie poręczeń lub gwarancji będzie akceptowane przez Zamawiającego, jeżeli będzie zawierać wszystkie określone ustawą PZP przypadki utraty wadium przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana, klauzulę o nieodwołalności oraz zapewnienie bezwarunkowej wypłaty przez Gwaranta na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego pełnej kwoty wadium w przypadkach wymienionych w art. 46 ustawy PZP, tj.: a) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 7. Zamawiający w dowolnym czasie, jednak nie później niż na 3 dni przed upływem ważności wadiów, wzywa Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. 8. Zwrot lub zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z zasadami art. 46 ustawy PZP. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 11. Jeżeli Wykonawca jest podmiotem nie podlegającym reżimowi prawa polskiego i właściwości sądów polskich, w treści gwarancji musi figurować zapis o poddaniu sporów wynikających z wadium prawu polskiemu i polskiemu sądownictwu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz oświadczeń składanych w celu wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 1) W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w pkt 2 i 3 rozdz. XV – do oferty należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert Oświadczenia, zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1B-1 oraz Załącznik nr 1B-2 do SIWZ (oświadczenie z art. 25a PZP). Informacje zawarte w Oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2) W celu wstępnego potwierdzenia na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 2 PZP spełniania przez Wykonawcę wymagań dla robót budowlanych określonych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym i zapisach niniejszej SIWZ oraz załącznikach do SIWZ - w formularzu Oferty (załącznik nr 1A do SIWZ) Wykonawca złoży oświadczenie, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego określone w SIWZ oraz dokumentach wymienionych w tabelach od numeru 3 do 9 PFU – panele fotowoltaiczne załącznik nr 3 do SIWZ; kolektorów słonecznych - parametrów stawianych urządzeniom określonych na stronach od 17 do 22 PFU załącznik nr 3.1. do SIWZ; powietrznych pomp ciepła do c.o. wraz z c.w.u. - parametrów stawianych urządzeniom określonych na stronach od 14 do 17 PFU załącznik nr 3.2. do SIWZ; powietrznych pomp ciepła do c.w.u. - parametrów stawianych urządzeniom określonych na stronach od 14 do 17 PFU załącznik nr 3.3. SIWZ; gruntowej pomp ciepła do c.o. wraz z c.w.u. - parametrów stawianych urządzeniom określonych na stronach od 15 do 18 PFU załącznik nr 3.4. do SIWZ. 3) Pełnomocnictwo – wymagane, jeżeli ofertę w postępowaniu składa w imieniu Wykonawcy pełnomocnik. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są załączyć do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4) Zobowiązanie podmiotu trzeciego (w formie oryginału) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1C do SIWZ - jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach (zdolnościach technicznych lub zawodowych) innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP. Wykonawca, który w celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu, czyli wskazywać jego zakres, rodzaj, czas udzielenia a także istotne okoliczności, w tym wynikające ze specyfiki tego zasobu. Z treści dokumentu musi jasno wynikać: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem; d) jaki jest zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekazuje Zamawiającemu: a) oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi Wykonawcami, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu, w rozumieniu ustawy z dnia 26 stycznia 2017r. O ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017, poz.229 z późn. zm.) Wzór załącznika stanowi Załącznik nr 1G do SIWZ. b) dokumenty lub informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej). 2. Ofertę i jej załączniki stanowią: 1) wypełniony i podpisany załącznik nr 1A do SIWZ "FORMULARZ OFERTOWY", Formularz ofertowy zawiera m.in. oświadczenie Wykonawcy o okresie, na jaki zostanie udzielona rękojmia, oświadczenie o zapoznaniu się z PFU, oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę wymagań Zamawiającego stawianych dla robót budowlanych w zapisach SIWZ i PFU oraz oświadczenie o zapoznaniu się ze „wzorem umowy” i pełnej akceptacji postanowień w niej zawartych, 2) dokumenty i oświadczenia wymienione w rodz. XVI pkt 1. SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach