Przetargi.pl
Zagospodarowanie terenu wokół Zalewu Miejskiego w Zamościu

Miasto Zamość ogłasza przetarg

  • Adres: 22-400 Zamość, Rynek Wielki
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 84 677 23 37 , fax. 846 393 054
  • Data zamieszczenia: 2020-04-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Zamość
    Rynek Wielki 13
    22-400 Zamość, woj. lubelskie
    tel. 84 677 23 37, fax. 846 393 054
    REGON: 95036874700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zamosc.um.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie terenu wokół Zalewu Miejskiego w Zamościu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zagospodarowania terenu wokół Zalewu Miejskiego w Zamościu, w ramach projektu pn. „Zwiększenie dostępności zalewu miejskiego w Zamościu jako miejsca aktywnej rekreacji w sąsiedztwie zamojskiego zespołu staromiejskiego”, dofinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020, Oś Priorytetowa 7 Ochrona Dziedzictwa Kulturowego i Naturalnego, Działanie 7.3 Turystyka przyrodnicza oraz z Budżetu Miasta Zamość w ramach zadania inwestycyjnego o nazwie „Zwiększenie dostępności zalewu miejskiego w Zamościu jako miejsca aktywnej rekreacji w sąsiedztwie zamojskiego zespołu staromiejskiego”. 2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych w następujących branżach i zadaniach określonych we wniosku o dofinansowanie ww. projektu, tj.: 1) branże: architektura, konstrukcyjno-budowlana, drogowa, elektryczna, elektroenergetyczna, mostowa, sanitarna, teletechniczna, 2) zadania: a) budowa ścieżki pieszo-rowerowej z uwzględnieniem przejść dla płazów. Trasa ścieżki pieszo-rowerowej przedstawia się następująco: - początek od skrzyżowania ul. Droga Męczenników Rotundy i ulicy Altanowej, - w pasie drogowym ulicy Altanowej w kierunku kanału odpływowego z Zalewu, - wzdłuż kanału odpływowego Zalewu, - przy dojściu do istniejącego obwałowania zalewu zaprojektowano pomost obserwacyjny/kładkę P1, - wzdłuż ulicy Źródlanej w okolicach południowego skraju zalewu, poza północna linią pasa drogowego, - wzdłuż południowego skraju lasu, - w kierunku ulicy Lipskiej, - na groblach zalewu, biegnąca w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara, okalająca plażę, - punkt końcowy ścieżki w sąsiedztwie ulicy Lipskiej. b) budowa parkingu: - budowa parkingu P2, - nasadzenia zieleni izolacyjnej i ozdobnej przy parkingu P2, - oznakowanie pionowe i poziome parkingu P2, - nasadzenia zieleni ozdobnej przy parkingu P1, - oznakowanie poziome parkingu P1. c) budowa oświetlenia: - budowa oświetlenia ścieżki pieszo-rowerowej wokół zalewu, - budowa oświetlenia parkingu P2, - demontaż nieczynnego oświetlenia, - przełożenie linii kablowej 15 kV Zamość Źródlana – Dom Dziecka, - przebudowa kolizji (przestawienie słupa oświetlenia ulicznego), d) wykonanie elementów małej architektury: - ławki, - kosze na śmieci, - stojaki na rowery, - tablice: edukacyjno-przyrodnicze, informacyjne, - infokioski, e) wymiana kontenerów wraz z zagospodarowaniem terenu wokół kontenerów: - wymiana istniejących kontenerów na terenie zalewu – montaż zespołu kontenerów 1 oraz zespołu kontenerów 2: • kontenery magazynowe, • kontenery socjalne: szatnia + umywalnia męska, szatnia + umywalnia damska, wc męski, wc damski, wc dla osób niepełnosprawnych + pomieszczenia dla matki z dzieckiem, • kontener obsługi, • kontener handlowy, - zagospodarowanie terenu wokół kontenerów: • wykonanie podłączenia do istniejącej sieci: wodociągowej, sanitarnej, energetycznej, • ogrodzenie terenu otwartego magazynu sprzętu wodnego zlokalizowanego przy kontenerach obsługi, • instalacja doziemna kanalizacji sanitarnej kontenerów sanitarnych, • remont placu manewrowego i utwardzeń przy zespole kontenerów, • wykonanie utwardzeń miejscowych terenu przy zespołach kontenerów, f) wykonanie zieleni: - wykonanie nasadzeń drzew, krzewów i bylin przy parkingach na terenie zalewu (zieleń wysoka – drzewa, średnia – krzewy, niska – łąka kwietna), g) budowa pomostu obserwacyjnego: - na trasie ścieżki pieszo-rowerowej, służącego do obserwacji przyrody i podziwiania krajobrazu. Pomost obserwacyjny na zachodniej grobli zalewu, skierowany w stronę lasu, pomost przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Pomost wykończony drewnianą barierką krzyżakową, wyposażony w ławki podwieszane, h) budowa monitoringu terenu, urządzeń transmisyjnych, rozbudowa centrum monitoringu: - budowa kanalizacji teletechnicznej ze studniami teletechnicznymi, kablami teleinformatycznymi i elektrycznymi, - budowa zewnętrznych kamer monitoringu terenu (kamery obrotowe, kamera z mikrofonem), - budowa kabli i urządzeń dla potrzeb systemu monitoringu wizyjnego umożliwiającego dozór terenu, - hotspoty, i) budowa bezprzewodowego dostępu do Internetu, - budowa punktów bezprzewodowego dostępu do Internetu, j) budowa instalacji elektrycznych zasilania urządzeń monitoringu oraz bezprzewodowego dostępu do Internetu: - budowa instalacji elektrycznych zasilania urządzeń monitoringu - budowa instalacji bezprzewodowego dostępu do Internetu, k) budowa urządzeń odnawialnych źródeł energii: - panele fotowoltaiczne na dachu kontenerów sanitarnych i magazynowych, l) budowa remizy dla zwierząt, pełniącej również funkcję arboretum: - remiza – położona na terenach polnych niewielkie powierzchniowo obszary pokryte drzewami, krzewami i inną roślinnością zapewniającą korzystne warunki osłonowe oraz żerowe dla zwierząt dziko żyjących, - nasadzenia drzew i krzewów, - utworzenie punktu obserwacyjnego, który będzie tworzyła kamera szybkoobrotowa z mikrofonem, m) budowa pomostu obserwacyjnego – kładki - pomost obserwacyjny – kładka rekreacyjna usytuowana nad rowem melioracyjnym, w ciągu ścieżki rowerowej, łączącej groblę okalającą zalew z terenem przyległym. Kładka wyposażona w skrajnię dla ruchu pieszych oraz taras widokowy od strony zalewu. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakres robót do wykonania zawarty jest w projektach budowlanych, projektach wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załączniki do SIWZ oraz w Polskich Normach lub aprobatach technicznych, warunkach technicznych wykonawstwa i odbioru robót. 4. Zamawiający w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia informuje, że: 1) zmienił rodzaj nawierzchni na ścieżce pieszo-rowerowej. Nawierzchnię ścieżki pieszo-rowerowej na wszystkich odcinkach należy wykonać jako nawierzchnię bitumiczną, 2) budowa parkingów nie obejmuje budowy parkingu P1 (parking P1 został wykonany w ramach odrębnego zamówienia), 3) budowa oświetlenia ścieżki pieszo-rowerowej wokół zalewu obejmuje tylko odcinki ścieżki pieszo-rowerowej, na których zostały zaprojektowane słupy oświetlenia o wysokości 3,0 m. Budowa oświetlenia ścieżki pieszo-rowerowej wokół zalewu nie obejmuje odcinków ścieżki pieszo-rowerowej, na których zostało zaprojektowane oświetlenie lampami niskimi, 4) budowę monitoringu terenu należy wykonać wg opracowania szczegółowego, wykonanego przez LINETEL MEDIA Sp. z o.o., ul. M. Rapackiego 11, 20-150 Lublin „Wymiana kontenerów wraz z zagospodarowaniem tereny wokół kontenerów oraz budowa systemu monitoringu terenu wraz z bezprzewodowym dostępem do Internetu” – „Budowa kanalizacji teletechnicznej ze studniami kablowymi i kablami światłowodowymi; Budowa teletechnicznej infrastruktury monitoringu terenu wraz bezprzewodowym dostępem do Internetu i zasilaniem elektrycznym”, 5) szczegółowa tematyka prezentacji oraz lokalizacja infokiosków zostanie ustalona i przekazana Wykonawcy na etapie budowy, 6) istniejące cztery obiekty kubaturowe jako toalety, przebieralnie i pomieszczenia magazynowe, przeznaczone są do rozbiórki w ramach przedmiotowego zamówienia, 7) wbudowane oprawy oświetlenia ze źródłem światła LED powinny posiadać certyfikat wydany przez jednostkę oceniającą zgodność, 8) dopuszcza w trakcie prowadzenia robót dokonywanie robót zamiennych, w tym zmiany technologii i sposobu wykonywania elementów robót oraz wprowadzenie robót zamiennych w stosunku do robót przewidzianych w dokumentacji projektowej, nieobjętych umową podstawową a niezbędnych do jej prawidłowego wykonania. Roboty zamienne mogą być dokonane: a) na wniosek Zamawiającego, w trakcie prowadzenia robót w zakresie zmiany technologii i sposobu wykonania elementów robót (w stosunku do robót przewidzianych w dokumentacji projektowej), jeżeli z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań opisanych w umowie i załącznikach. Dopuszcza się tylko w przypadkach, gdy proponowane rozwiązanie nie spowoduje zwiększenia kosztów wykonania robót. W tym przypadku nadzór inwestorski sporządza opinię w sprawie ich wykonania, celem akceptacji przez Zamawiającego, b) na wniosek Wykonawcy, w trakcie prowadzenia robót w zakresie zmiany technologii i sposobu wykonywania elementów robót (w stosunku do robót przewidzianych w dokumentacji projektowej), gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami. Dopuszcza się je tylko w przypadkach gdy proponowane przez Wykonawcę rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje umowa i załączniki do niej, a jednocześnie nie spowoduje zwiększenia kosztów robót. W tym przypadku, Wykonawca przedstawia opis proponowanych zmian i wycenę kosztów, tj. kosztorys różnicowym, który stanowić będzie różnicę pomiędzy kosztorysem ofertowym dla robót podstawowych, a kosztorysem robót zamiennych. Kosztorys zamienny należy opracować na zasadach określonych dla kosztorysu robót dodatkowych. O konieczności wykonania robót zamiennych Wykonawca pisemnie powiadamia Zamawiającego. Wykonawca w terminie 7 dni od daty otrzymania tego pisma sporządza kosztorys różnicowy. Wniosek taki wymaga akceptacji nadzoru autorskiego, nadzoru inwestorskiego i Zamawiającego. Zamawiający zastrzega, że w przypadku wprowadzenia zmiany w dokumentacji projektowej na wniosek Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia projektu zamiennego, zawierającego opis proponowanych zmian, rysunki i wycenę kosztów. Projekt taki wymaga pisemnej akceptacji nadzoru autorskiego, nadzoru inwestorskiego i Zamawiającego. Projekt zamienny, Wykonawca opracuje na własny koszt, własnym staraniem i uzyska niezbędne zgody, opinie itp., łącznie ze zmianą decyzji administracyjnych dotyczącym projektu, w tym: Decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie, Decyzji Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Lublinie, Delegatura w Zamościu, Decyzji pozwolenia na budowę wydanej przez Wojewodę Lubelskiego i/lub Prezydenta Miasta Zamość (w zależności od zmienianego zakresu rzeczowego projektu). Zamawiający informuje również, że wprowadzenie zmiany w dokumentacji projektowej wymaga również zgody Instytucji Finansującej projekt. Roboty zamienne, mogą być wprowadzone na podstawie protokołu konieczności, zaakceptowanym przez Zamawiającego. 9) w przypadku ograniczenia zakresu rzeczowego robót objętych umową (roboty zaniechane), wraz ze zmniejszeniem wynagrodzenia Wykonawcy, proporcjonalnie do wartości ograniczonego lub zmniejszonego zakresu rzeczowego przedmiotu umowy i bez odszkodowania dla Wykonawcy. Zamawiający może postanowić o ograniczeniu zakresu rzeczowego robót objętych umową na skutek wprowadzenia robót zamiennych oraz ograniczenia zakresu rzeczowego robót objętych umową (roboty zaniechane), wraz ze zmniejszeniem wynagrodzenia Wykonawcy, proporcjonalnie do wartości ograniczonego lub zmniejszonego zakresu rzeczowego przedmiotu umowy i bez odszkodowania dla Wykonawcy. Zamawiający poinformuje o tym fakcie Wykonawcę w formie oświadczenia, które po uzgodnieniu wartości wynagrodzenia podlegającego obniżeniu przybierze formę aneksu do umowy. Jeżeli wartość prac niewykonanych nie wynika z dokumentacji kontraktowej, a Strony w terminie 7 dni od daty złożenia przez Zamawiającego oświadczenia o ograniczeniu prac nie osiągną porozumienia odnośnie wartości tych prac, to wartość tych prac wyceni powołany przez Strony biegły, którego wynagrodzenie zostanie przez Strony uzgodnione i pokryte po połowie. 10) materiały z odzysku pozostają do dyspozycji Zamawiającego. 11) Wykonawca robót zobowiązany jest do odzyskania materiałów z rozbiórki oraz przekazania ich i przewiezienia własnym transportem wraz z rozładunkiem, w miejsce wskazane miejsce przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do ręcznego rozebrania istniejących nawierzchni wykonanych z płyt betonowych, 12) materiały z rozbiórki nie mogą być zmieszane lub zanieczyszczone gruntem powstałym podczas rozbiórki ręcznej i mechanicznej lub zanieczyszczone w sposób uniemożlwiający ich ponowne wykorzystanie. Materiały z rozbiórki, nadające się do ponownego wbudowania, Wykonawca zobowiązany jest ułożyć na paletach w sposób umożliwiający ich transport. Wykonawca (kierownik budowy) przy udziale inspektora nadzoru po dokonaniu rozbiórki materiałów, sporządzi protokół zawierający wykaz ilościowy materiałów i przekaże go do Zamawiającego celem weryfikacji i akceptacji, 13) materiały z rozbiórki nie nadające się do ponownego wykorzystania, Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować we własnym zakresie, 14) w przypadku braku możliwości zagospodarowania urobku ziemnego przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania go we własnym zakresie. 5. Szczegółowe warunki wykonania przedmiotu zamówienia zostały określone w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 8 do SIWZ. 6. Zamawiający zwraca szczególną uwagę, że: 1) umowa na wykonanie przedmiotu zamówienia będzie umową ryczałtową, 2) Wykonawca w wynagrodzeniu ryczałtowym za wykonanie przedmiotu zamówienia zobowiązany jest uwzględnić wszystkie koszty wykonania robót opisanych w załączonej dokumentacji projektowej, a także koszty wynikające z zapisów SIWZ, 3) w przypadku wynagrodzenia ryczałtowego przedmiar robót nie determinuje zakresu prac objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze robót zestawienia mają jedynie zobrazować skalę robót budowlanych i pomóc w oszacowaniu kosztów wykonania zamówienia. Załączone do SIWZ przedmiary robót stanowią jedynie materiał pomocniczy i nie mogą stanowić jedynej podstawy wyceny ryczałtowej całości przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę, 4) w celu prawidłowej wyceny ryczałtowej całości przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę, zaleca się by Wykonawca: a) zapoznał się z dokumentacją projektową (projekty budowlano – wykonawcze, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych) oraz uwagami zawartymi w SIWZ, które stanowią podstawę do wyceny ryczałtowej całości przedmiotu zamówienia. Kompletna dokumentacja projektowa stanowi załącznik do postępowania przetargowego, b) dokonał wizji lokalnej terenu inwestycji i jego otoczenia w celu uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia, na własną odpowiedzialność, na własny koszt i ryzyko, c) w oparciu o lit. a i b dokonał własnej weryfikacji zakresu rzeczowego i obmiarowego przedmiarów robót w stosunku do dokumentacji projektowej oraz proponowanej technologii robót. Wykonawca ma prawo we własnym zakresie skorygować w przedmiarach robót ilość i zakres robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji projektowej, 5) oferta Wykonawcy powinna obejmować wszystkie niezbędne roboty budowlane zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia, 6) w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót i prac większej ilość obmiarowej robót niż ujętych w projekcie, nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia, 7) ewentualny brak w przedmiarze robót prac koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku wykonania ich na podstawie projektu w ramach ustalonego wynagrodzenia. W związku z powyższym, Wykonawca nie może powoływać się na jakiekolwiek braki w przedmiarze i w oparciu o nie żądać zwiększenia wynagrodzenia. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji, Wykonawca zobowiązany jest wystąpić do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty, 8) w ramach wynagrodzenia podanego w ofercie Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót przewidzianych w dokumentacji projektowej w zakresie opisanym w pkt 1 – 4 oraz warunkach i obostrzeniach określonych w dokumentach składających się na decyzje administracyjne. 7. Zamawiający informuje, że występujące w SIWZ i w załącznikach do SIWZ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzują produkt lub usługę dostarczaną przez konkretnego Wykonawcę, nie mają na celu uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów i zostały użyte wyłącznie w celu wskazania założonego standardu przyjętych rozwiązań. Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem, że będą one posiadały nie gorszą właściwość i jakość w stosunku do opisywanej. Zamawiający informuje, że w przypadkach, w których wskazał w SIWZ i w załącznikach do SIWZ, w opisie przedmiotu zamówienia odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ i w załącznikach do SIWZ. Za produkt równoważny Zamawiający uzna jedynie taki, który ma tożsame lub nie gorsze parametry jakościowe i użytkowe w stosunku do opisanego. Opisane w dokumentacji parametry techniczne urządzeń (np. rejestratory, oprawy) są parametrami minimalnymi, użytymi wyłącznie w celu wskazania założonego standardu przyjętych rozwiązań. Zamawiający dopuszcza zastosowanie urządzeń o lepszych parametrach jakościowych i użytkowych. 8. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zawarł w pkt 26 SIWZ oraz w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. 9. Zamawiający informuje na podstawie art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, że rozwiązania projektowe zawarte w dokumentacji projektowej, stanowiącej załączniki do SIWZ, uwzględniają określone w przepisach prawa wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. 10. Lokalizacja obiektu budowlanego: województwo: lubelskie, miasto: Zamość, Zalew Miejski oraz tereny przyległe wokół Zalewu Miejskiego w Zamościu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45220000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. poz. 299).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.zamosc.um.gov.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przekaże Zamawiającemu na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy Prawo zamówień publicznych oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych – według wzoru określonego w załączniku nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Dokumenty dotyczące innych podmiotów, na zasobach których polega Wykonawca na zasadach określonych w pkt 22a ustawy Prawo zamówień publicznych 2.1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt III.3) ogłoszenia. 2.2. Wykonawca, który w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia lub jego części, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; propozycja wzoru zobowiązania została określona w załączniku nr 7 do SIWZ. 2.3. Zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2.4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, złożył w odniesieniu do tych podmiotów, dokumenty określone w pkt pkt III.4) ogłoszenia, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Dokumenty dotyczące podwykonawcy Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt III.3) ogłoszenia. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 4. Dokumenty, które składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie 4.1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – każdy z nich: 1) składa wraz z ofertą oświadczenie z pkt III.3) ogłoszenia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia, 2) składa oświadczenie, o którym mowa w pkt III.7) ogłoszenia, o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej – w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.zamosc.um.gov.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, 3) będzie zobowiązany do złożenia dokumentów, określonych w pkt III.4) ogłoszenia, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (w odniesieniu do każdego z tych Wykonawców), 4) będzie zobowiązany do złożenia dokumentów dotyczących tego Wykonawcy, określonych w pkt III.5.1) ppkt 1 ogłoszenia, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, w takim zakresie w jakim każdy z tych Wykonawców, wykazuje spełnianie warunku udziału w postępowaniu, określonych w pkt III.1) ogłoszenia 4.2. Wykonawcy wspólnie ubiegających się o zamówienie dołączają do oferty pełnomocnictwo wskazujące, czy pełnomocnik uprawniony jest do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Z pełnomocnikiem tym będzie prowadzona wszelka korespondencja wiążąca dla wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 5. Dokumenty, o których mowa w pkt III.4) ogłoszenia, w odniesieniu do podmiotów zagranicznych 5.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III.4) ogłoszenia: 1) ppkt 1 SIWZ – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Prawo zamówień publicznych – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) ppkt 2 – 4 SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, wystawionym: - w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w pkt 5.1 ppkt 1 oraz ppkt 2 lit. b – nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, - w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w pkt 5.1 ppkt 2 lit. a – nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5.3. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt pkt III.4) ppkt 1 ogłoszenia, składa dokument, o którym mowa w pkt 5.1 ppkt 1 ogłoszenia, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach