Przetargi.pl
Zadanie inwestycyjne w systemie „zaprojektuj i wybuduj” pn. Część nr 1 – Żelichowo – przebudowa mostu stałego na podnoszony lub zwodzony, oraz Część nr 2 – Rybina – przebudowa mostu kolejowego, dla projektu pn. Pętla Żuławska – Poprawa dostępności Nowego Dworu Gdańskiego drogą wodną działania 8.4. Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego w ramach osi priorytetowej 8 Konwersja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014–2020, przedsięwzięcia strategicznego Województwa Pomorskiego Rozwój ofert turystyki wodnej w obszarze Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej

Powiat Nowodworski ogłasza przetarg

  • Adres: 82-100 Nowy Dwór Gdański, ul. gen.Władysława Sikorskiego
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 552 473 668 , fax. 552 473 670
  • Data zamieszczenia: 2020-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Nowodworski
    ul. gen.Władysława Sikorskiego 23
    82-100 Nowy Dwór Gdański, woj. pomorskie
    tel. 552 473 668, fax. 552 473 670
    REGON: 19264480800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.nowydworgdanski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zadanie inwestycyjne w systemie „zaprojektuj i wybuduj” pn. Część nr 1 – Żelichowo – przebudowa mostu stałego na podnoszony lub zwodzony, oraz Część nr 2 – Rybina – przebudowa mostu kolejowego, dla projektu pn. Pętla Żuławska – Poprawa dostępności Nowego Dworu Gdańskiego drogą wodną działania 8.4. Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego w ramach osi priorytetowej 8 Konwersja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014–2020, przedsięwzięcia strategicznego Województwa Pomorskiego Rozwój ofert turystyki wodnej w obszarze Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części. Przedmiotem jest wykonanie w trybie "zaprojektuj i wybuduj" inwestycji, wg wykazu: 1. Część nr 1: Przebudowa mostu w miejscowości Żelichowo oraz budowa pomostów wraz z infrastrukturą. 2. Część nr 2: Przebudowa obrotowego mostu kolejki wąskotorowej oraz budowa pomostów pływających i rozbudowa pomostu stałego nad rzeką Szkarpawą w miejscowości Rybina, gm. Stegna. CZĘŚĆ NR 1 Przebudowa mostu w miejscowości Żelichowo oraz budowa pomostów wraz z infrastrukturą. Lokalizacja: 1. Lokalizacja inwestycji - nad rzeką Tugą w ciągu drogi powiatowej 2309G, w miejscowości Żelichowo, gm. Nowy Dwór Gdański, powiat nowodworski, województwo pomorskie kilometraż mostu – 0+126. Numer ewidencyjny mostu (JNI) – 01027958. Most wybudowano w roku 1999 r. 2. Inwestycja usytuowana jest poza obszarami objętymi ochroną przyrody. Najbliższym jest, usytuowany w odległości ponad 1 km na północ od przedmiotowego mostu, Obszar Chronionego Krajobrazu Rzeki Szkarpawy. Najbliższym rezerwatem przyrody jest, oddalony o około 8 km w kierunku północno-wschodnim, rezerwat ornitologiczny „Ujście Nogatu”. Granice obszarów europejskiej sieci ekologicznej Natura 2000 osop PLB280010 „Zalew Wiślany i soos PLH280007 „Zalew Wiślany i Mierzeja Wiślana” (z listy rządowej uzgodnionej z KE), przebiegają w odległości ponad 4 km w kierunku północno-wschodnim. Analizowany teren znajduje się na trasie wschodnioatlantyckiego szlaku wędrówki ptaków, łączącego lęgowiska w północnej Europie i zachodniej Syberii z zimowiskami w południowej i zachodniej Europie oraz północnej Afryce. 3. Inwestycja zlokalizowana jest na obszarze dorzecza Wisły, w regionie Wodnym Dolnej Wisły, w scalonej jednolitej części wód DW1904 Szkarpawa z przymorzem od Wisły Królewieckiej do Nogatu, na jednolitej części wód powierzchniowych PLRW20005149 Szkarpawa oraz jednolitej części wód podziemnych PLGW200016. 4. Przedmiotowe przedsięwzięcie wymagać będzie uzyskania decyzji środowiskowej na podstawie par.3 ust.1 pkt 63 b rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 71), przystanie śródlądowe, wykorzystujące linię brzegową na długości większej niż 20m. Stan faktyczny Parametry techniczno-użytkowe: 1. most posiada trzy przęsła o długości 17,35m, 24,30 m, 17,25 m; 2. układ belkowy stalowy, swobodnie podparty; 3. nawierzchnia jezdni z drewna; 4. balustrady stalowe; 5. powierzchniowy system odwodnienia. Założenia użytkowe 1. Zamawiający wyznacza jako wytyczną do projektowania nośność użytkową mostu na poziomie 12 ton (kategoria 5/S8) wg. Instrukcji do Określenia Nośności Użytkowej Drogowych Obiektów Mostowych (Załącznik nr 17 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z 01 czerwca 2004r. Ponadto należy wyznaczyć klasę obciążenia taborem samochodowym wg. PN-85/S-10030. 2. W ramach inwestycji przewiduje się udrożnienie szlaku żeglugowego poprzez przebudowę środkowego przęsła mostu jako podnoszonego lub zwodzonego. Planuje się odpięcie tego przęsła od elementów skrajnych i jego podnoszenie za pomocą czterech kolumn hydraulicznych na wysokość 3 m w stosunku do stanu obecnego oraz budowę dwóch pomostów pływających wraz z infrastrukturą znajdujących się po zachodniej części brzegu na północ i południe od mostu. Etapy realizacji inwestycji 1. Prace projektowe oraz wykonawcze muszą być oparte o Program funkcjonalno-użytkowy, oraz zmiany PFU, które stanowią załączniki do SIWZ. 2. Zakłada się II etapy realizacji zamówienia: Etap I - zaprojektowanie przebudowy wraz z nadzorem autorskim w etapie przebudowy; 1. Wykonawca opracuje projekty budowlane w zakresie wynikającym z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1129). 2. Wykonawca uzyska wszystkie wymagane przepisami opinie, uzgodnienia, zgody i pozwolenia, w tym pozwolenia wodno-prawne oraz pozwolenie na budowę. 3. W przypadku zaistnienia potrzeby wykonania dodatkowych opracowań i ekspertyz, niezbędnych do wykonania zamówienia - Wykonawca uzyska je własnym staraniem i nakładami. 4. W ramach realizacji części projektowej przedmiotu zamówienia Wykonawca opracuje: 1) Projekt koncepcyjny; 2) Projekt budowlany; 3) Projekt wykonawczy wielobranżowy; 4) Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych; 5) Kosztorys inwestorski; 6) Przedmiar robót; 7) Mapę do celów projektowych; 8) Decyzję o wycięciu drzew (jeśli będą potrzebne); 9) Operat wodno prawny wraz z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego dla przedmiotowej inwestycji; 10) Dokumenty związane z oddaniem obiektu do eksploatacji; 11) Projekt tymczasowej i docelowej organizacji ruchu. 5. Zamawiający wymaga przedłożenia do akceptacji każdego elementu projektowego przed jego skierowaniem do realizacji, w celu ustalenia zgodności z założeniami Programu funkcjonalno-użytkowego. 6. Dodatkowo Wykonawca przedstawi Zamawiającemu przed przystąpieniem do robót budowlanych: 1) Harmonogram rzeczowo – terminowo – finansowym, realizacji inwestycji (z podziałem na prace projektowe i budowlane); 2) Projekt zagospodarowania placu budowy; 3) Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BiOZ). 7. Z ramienia Zamawiającego formalnej akceptacji będzie dokonywał Inspektor nadzoru inwestorskiego, przy kontrasygnacie Inwestora. 8. Podkreślić należy, że ostateczne rozstrzygnięcia co do sposobu realizacji przedmiotu zamówienia określać będzie opracowana Dokumentacja projektowa tj.: 1) Projekt koncepcyjny; 2) Projekt budowlane; 3) Projekt wykonawczy; 4) Projekt powykonawczy (jako tzw. „Operat kolaudacyjny”), o zawartości: a. Dokumentacja budowy z naniesionymi zmianami dokonanymi w toku wykonywania robót; b. Decyzja pozwolenia na budowę wraz z załączonym Projektem budowlanym; c. Dziennik budowy; d. Protokoły odbiorów częściowych i końcowych; e. Rysunki, szkice i opisy służące realizacji obiektu; f. Operaty geodezyjne; g. Książki obmiaru; h. Dziennik montażu; i. Geodezyjne pomiary powykonawcze; 9. Dokumentacja powinna być wykonana w następującej formie: 1. Zatwierdzona „Koncepcja zagospodarowania terenu” wraz z wizualizacją - 2 egzemplarze, 2. Projekt budowlany dla wszystkich branż - 6 egzemplarzy; 3. Projekt wykonawczy dla wszystkich branż - 6 egzemplarzy; 4. Specyfikacja Techniczna Wykonania o Odbioru Robót Budowlanych- 3 egzemplarze; 5. Kosztorys inwestorski (dla każdej branży oddzielnie) - 2 egzemplarze; 6. Zbiorcze zestawienie kosztów – 1 egzemplarz; 7. Przedmiar robót - 3 egzemplarze; 8. Informacja BiOZ - 3 egzemplarze; 9. Harmonogram rzeczowo-terminowo-finansowy - 3 egzemplarze. 10. Całość dokumentacji w wersji elektronicznej (formaty WORD, DWG i PDF z tzw. warstwą tekstową) - 2 płyty. 10. Przedmiotowa dokumentacja projektowo-kosztorysowa powinna być opracowana zgodnie z obowiązującymi w tej materii przepisami prawa: 1) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2007 r., nr 86, poz. 579); 2) Ustawy z 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 933 z późn zmianami; 3) Ustawy z dnia 20 lipca 2017r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 310 z późn. Zmianami); 4) Rozporządzenia Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie warunków geotechnicznych posadawiania obiektów budowlanych (Dz. U. 2012 r. poz. 463); 11. W terminie do 4 tygodni od zawarcia Umowy, Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia i przedstawienia Zamawiającemu Projektu koncepcyjnego, (Koncepcji zagospodarowania terenu z wizualizacją), do jego zatwierdzenia. Nie wniesienie przez Zamawiającego uwag i zastrzeżeń w terminie 10 dni roboczych od jego przedstawienia, uprawniać będzie Wykonawcę do opracowania na jego podstawie dokumentacji projektowej, o której mowa powyżej. 12. Zakres zamówienia obejmuje także: 1) uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich stosownych decyzji administracyjnych, ekspertyz, uzgodnień i opinii niezbędnych do uzyskania ostatecznego pozwolenia na budowę/zgłoszenia wykonania robót oraz realizacji robót; 2) uzyskanie w imieniu Zamawiającego od wszelkich użytkowników sieci infrastrukturalnych technicznych warunków przyłączenia i realizacji robót; 3) zapewnienie obsługi geodezyjnej i geologicznej; 4) sprawowanie nadzoru autorskiego przez cały okres realizacji inwestycji oraz w okresie zgłaszania wad; 13. W przypadku użycia w dokumentacji określeń wskazujące na typ, znaki towarowe lub pochodzenie przedmiotu zamówienia należy odczytywać je wraz z wyrazami lub równoważne. Nazwy własne są przykładowe, określają klasę produktu i służą ustaleniu standardu - nie wskazują na konkretny wyrób lub konkretnego producenta. Wykonawca oferując przedmiot równoważny do opisanego w specyfikacji jest zobowiązany zachować równoważność w zakresie parametrów użytkowych, funkcjonalnych, gabarytowych i jakościowych, które muszą być na poziomie nie niższym od parametrów wskazanych przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że oferowane artykuły są równoważne w stosunku do wymagań określonych przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. 14. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny projektowy zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia celu jakiemu ma służyć, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. 15. Wykonawca zobowiązany będzie do przeniesienia majątkowych praw autorskich oraz świadczenia nadzoru autorskiego. 16. Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację robót. 17. Wykonawca zgłosi do organów administracyjnych zamiar rozpoczęcia oraz zakończenia robót budowlanych wraz z kompletem wymaganych dokumentów. 18. Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zastosowana zostanie tzw. "procedura odwrócona", o której mowa w art. 24aa ustawy Pzp. 19. Zamawiający stosując powyższą procedurę, w pierwszej kolejności dokona wstępnego badania i oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz czy jego oferta nie podlega odrzuceniu, a następnie wezwie Wykonawcę którego oferta będzie najkorzystniejsza do uzupełnienia oferty o dokumenty potwierdzające spełnianie warunków postępowania i ogłosi jego wynik poprzez stosowne zawiadomienie 20. Wykonawca zobowiązany jest w trakcie opracowania dokumentacji projektowej uwzględnić wymogi zawarte w art. 29 ust. 5 ustawy Pzp, tj. uwzględnić wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowanie z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników. 21. Zgodnie z wskaźnikami procentowymi kosztów zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U, z 2004 r., Nr 130, poz. 1389), koszt prac projektowych nie może wynieść więcej niż: od 4,5 % do 6 % wartości planowanych prac budowlanych. ETAP II - Przebudowa mostu oraz budowa dwóch pomostów pływających wraz z infrastrukturą. W ramach zamówienia zostanie wykonana przebudowa środkowego przęsła mostu jako podnoszonego lub zwodzonego. Wybór opcji należy do Wykonawcy. 1. W przypadku mostu podnoszonego przewiduje się wykonanie robót budowlanych o następującym charakterze: 1) rozłączenie przęsła środkowego od przęseł skrajnych i jego demontaż; 2) naprawa żelbetowej konstrukcji przyczółków mostowych według potrzeb; 3) naprawa i zabezpieczenie antykorozyjne pozostałych konstrukcji; 4) palowanie dla potrzeb posadowienia nowych elementów mostu; 5) wykonanie czterech pylonów betonowych wyposażonych w prowadnice i powiązanie ich z przęsłami skrajnymi; 6) instalacja czterech cylindrów hydraulicznych; 7) instalacja mechanizmu hydraulicznego (olejowego) podnoszenia przęsła środkowego; 8) instalacja dwóch zespołów napędowych wyposażonych w silniki elektryczne (współpracujące na zasadzie mostu elektrycznego), pompę zębatą, rozdzielacz hydrauliczny oraz aparaturę sterowania i automatyki; 9) skrócenie oraz montaż segmentu środkowego; 10) wykonanie prowadnic przejścia żeglugowego; 11) budowa przyłącza elektroenergetycznego niskiego napięcia; 12) przebudowa nawierzchni drogowej według potrzeb; 13) montaż oznakowania drogowego, sygnalizacji świetlnej, zapór drogowych oraz oznakowania nawigacyjnego. 2. W przypadku mostu zwodzonego przewiduje się wykonanie robót budowlanych o następującym charakterze: 1) rozcięcie przęsła środkowego jego demontaż, 2) naprawa żelbetowej konstrukcji przyczółków mostowych według potrzeb, 3) naprawa i zabezpieczenie antykorozyjne pozostałych konstrukcji, 4) palowanie dla potrzeb posadowienia nowych elementów mostu, 5) wykonanie dwóch pylonów betonowych wyposażonych w prowadnice i powiązanie ich z filarami środkowymi; 6) instalacja konstrukcji zwodzenia, 7) instalacja mechanizmu zwodzenia przęsła środkowego, 8) instalacja jednego zespołu napędowego wyposażonego w silnik elektryczny; 9) skrócenie oraz montaż segmentu zwodzonego, 10) wykonanie prowadnic przejścia żeglugowego, 11) budowa przyłączy elektroenergetycznych niskiego napięcia, 12) przebudowa nawierzchni drogowej według potrzeb, 13) montaż oznakowania drogowego, sygnalizacji świetlnej, zapór drogowych oraz oznakowania nawigacyjnego. 14) montaż automatyki do zwodzenia zdalnego wraz z monitoringiem wizyjnym. 3. Roboty montażowe wykonane zostaną metodami tradycyjnymi, z zastosowaniem narzędzi ręcznych, zasilanych w energię elektryczną z miejskiej sieci niskiego napięcia (przyłącze docelowe), przy wspomaganiu specjalistycznym sprzętem dźwigowym. Palowanie pod budowę prowadnic wykonane będzie za pomocą specjalistycznego sprzętu z napędem silnikami spalinowymi. Niezbędne urządzenia dźwigowe oraz transportowe również z napędem silnikami. 4. Pomosty pływające wraz z infrastrukturą: 1) 2 x Ponton pływający konstrukcji stalowej dł. 12,0m, szer. 2,4m, z pokładem: deska sosnowa; 2) 4 x Montaż pala kotwiącego L=9,0m; 3) 2 x Trap; 5. Infrastruktura towarzysząca: 1) umocnienie brzegu płytami betonowymi – pow. 210 m2; 2) nawierzchnia z betonowych płyt – pow. ok. 160 m2; 3) nawierzchnia z kostki betonowej – pow. ok. 120 m2; 4) zagospodarowanie terenu i pokrycie roślinnością niską (tj. rośliny do wysokości 40 cm np. trawy, krzewy płożące, kwiaty) – pow. ok. 350 m2; 5) rozbudowa sieci energetycznej dla potrzeb podnoszenia mostu i oświetlenie terenu (pomosty, infrastruktura); 6) wyposażenie przeciwpożarowe i ratunkowe; 7) zbiorniki na śmieci i odpady stałe; 8) tablica informacyjna. 6. Zakres zamówienie obejmuje: 1) kompleksowe wykonanie robót budowlanych zgodnie z zaakceptowaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową i Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz ostateczną decyzją o pozwoleniu na budowę/zgłoszeniem wykonania robót wraz z zakupem i montażem niezbędnego wyposażenia; 2) wykonanie robót budowlanych w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r., Prawo Budowlane, (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333) dalej jako ustawa Pb, przepisami wykonawczymi do w/w ustawy, innymi obowiązującymi aktami prawa odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia, aktualnymi polskimi normami i normami branżowymi oraz właściwymi przepisami bhp i ppoż; 3) wykonanie robót budowlanych z materiałów i urządzeń własnych. Wszystkie stosowane materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty oraz muszą spełniać niezbędne wymagania zgodne z Polskimi Normami; 4) do wykonania inwestycji muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2014 r., (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 215 z późn. zmianami) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy; 5) zagospodarowanie terenu budowy oraz jego zabezpieczenie; 6) wykonanie robót tymczasowych, które mogą być potrzebne podczas wykonywania robót podstawowych; 7) oznaczenie terenu budowy lub innych miejsc, w których mają być prowadzone roboty podstawowe i tymczasowe; 8) przedstawienie stosownych dokumentów związanych z przetransportowaniem odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy oraz ich zmagazynowaniem w miejscu unieszkodliwiania odpadów; 9) utrzymanie ładu i porządku na terenie budowy, a po zakończeniu robót usunięcia poza teren budowy wszelkich urządzeń tymczasowego zaplecza oraz pozostawienie całego terenu budowy i robót czystego i nadającego się do użytkowania; 10) zorganizowanie i kierowanie budową w sposób zgodny z Dokumentacją projektową i obowiązującymi przepisami bhp oraz zapewnienie warunków ppoż. określonych w przepisach szczegółowych; 11) informowanie Zamawiającego o terminie robót ulegających zakryciu oraz o terminie odbioru robót zanikających (odbiór dokonany przez Zamawiającego). Jeżeli Wykonawca nie poinformował o tych terminach Zamawiającego, zobowiązany jest odkryć roboty lub wykonać otwory niezbędne do zbadania robót, a następnie przywrócić roboty do stanu poprzedniego, na swój koszt; 12) udostępnienie terenu budowy innym Wykonawcom wskazanym przez Zamawiającego w czasie realizacji przedmiotu umowy; 13) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części, uzbrojenia podziemnego zlokalizowanego w miejscu robót bądź majątku Zamawiającego - naprawienie ich i doprowadzenia do stanu poprzedniego, na swój koszt; 14) strzeżenie mienia znajdującego się na terenie budowy w terminie od daty przejęcia terenu budowy do daty dokonania odbioru końcowego; 15) zorganizowanie zaplecza socjalno-technicznego budowy w rozmiarach koniecznych do realizacji przedmiotu umowy; 16) prowadzenie dziennika budowy i wykonanie obmiarów ilości wykonanych robót; 17) poprawne oznakowanie robót; 18) organizowanie regularnych narad koordynacyjnych z udziałem przedstawicieli Zamawiającego oraz innych zaproszonych osób. Celem narad koordynacyjnych będzie omawianie bieżących spraw dotyczących wykonania i zaawansowania prac. Terminy narad koordynacyjnych będzie ustalał Zamawiający również na wniosek Wykonawcy. Częstotliwość narad koordynacyjnych ustalą strony umowy. Narady będą prowadzone i protokołowane przez Zamawiającego, a kopie protokołu będą dostarczone wszystkim osobom zaproszonym na naradę; 19) niezwłoczne informowanie Zamawiającego, nie później jednak niż w terminie 3 dni od dnia powzięcia wiadomości, o wszelkich nieprawidłowościach oraz zagrożeniach powstania nieprawidłowości mogących mieć jakikolwiek wpływ na sytuację Zamawiającego w sprawach objętych niniejszą Umową; 20) oznakowanie stref niebezpiecznych i uniemożliwienie dostępu osób trzecich; 21) w przypadku konieczności zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót, należy opracować projekt organizacji ruchu drogowego na czas prowadzenia robót, który po zaopiniowaniu przez Komendę Powiatową Policji w Nowym Dworze Gdańskim i zarządcę drogi należy złożyć wraz ze stosownym wnioskiem do zatwierdzenia przez organ zarządzający ruchem drogowym; 22) prowadzenie w trakcie robót nadzoru archeologicznego (ratowniczych badań archeologicznych wyprzedzających) i konserwatorskiego wraz z kosztami badań, nadzorów; 23) wykonanie na własny koszt powykonawczej dokumentacji projektowej; 24) przygotowanie rozliczenia końcowego robot; 25) skompletowanie i przedstawienie zamawiającemu dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, w tym inwentaryzacji geodezyjnej-powykonawczej. 7. Przy realizacji robót Wykonawca musi przestrzegać przepisów dotyczących ochrony środowiska, a w szczególności: 1) segregować i właściwie utylizować odpady; 2) w sąsiedztwie zabudowy mieszkalnej nie prowadzić prac w porze nocnej, w godz. 22 – 6; 3) stosować technologie ograniczające pylenie przy składowaniu i wykorzystaniu materiałów sypkich. 8. Zaleca się dokonania wizji lokalnej placu budowy, zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty (roboty płatne w formie ryczałtu) wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania. Zamawiający informuje, iż nie dokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę nie będzie skutkować konsekwencjami w postaci wykluczenia z postępowania bądź odrzucenia oferty. 9. Odbiór robót budowlanych powinien być dokonany zgodnie z Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. 10. Roboty tymczasowe i towarzyszące winny być wliczone oraz skalkulowane łącznie z robotami podstawowymi. 11. Sprzęt budowlany powinien posiadać aktualne przeglądy i badania. 12. Przedmiotowe zamówienie jest realizowane jako projekt, pn: "Pętla Żuławska - Poprawa dostępności Nowego Dworu Gdańskiego drogą wodną", w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 8 Konwersja, Działanie 08.04 Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Umowa o dofinansowanie projektu z dn. 11 grudnia 2017 r., nr RPPM.08.04.00-22-0043/16-00. 13. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a, ustawy Pzp wymaga aby Wykonawca lub Podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał pracowników na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zawarte zostały w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. 14. Rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: roboty rozbiórkowe; wykonanie konstrukcji żelbetowych i stalowych; wykonanie nawierzchni; renowacja konstrukcji podnoszenia przęsła - roboty naprawcze i konserwatorskie; roboty elektryczne; budowa przeprawy tymczasowej; roboty hydrotechniczne; roboty różne. CZĘŚĆ NR 2 Przebudowa obrotowego mostu kolejki wąskotorowej oraz budowa pomostów pływających i rozbudowa pomostu stałego nad rzeką Szkarpawą w miejscowości Rybina, gm. Stegna. Lokalizacja: 1. Lokalizacja inwestycji - Most jest usytuowany nad rzeką Szkarpawą w ciągu linii kolejki wąskotorowej. Dojazd drogą gminną od strony południowej rzeki Szkarpawy. Odległość od drogi wojewódzkiej 600 m. Most usytuowany jest w Rybinie. 2. Inwestycja usytuowana jest w Obszarze Chronionego Krajobrazu Rzeki Szkarpawa. Najbliższymi rezerwatami przyrody są: 1) oddalony o około 5 km w kierunku wschodnim, rezerwat ornitologiczny „Ujście Nogatu”, 2) w odległości około 7 km w kierunku północno-wschodnim, na terenie Parku Krajobrazowego „Mierzeja Wiślana” rezerwat ornitologiczny „Kąty Rybackie”. 3) Obszary europejskiej sieci ekologicznej Natura 2000 osop PLB280010 „Zalew Wiślany i soos PLH280007 „Zalew Wiślany i Mierzeja Wiślana” (z listy rządowej uzgodnionej z KE) znajdują się w odległości rzędu 6 km w kierunku wschodnim. Przez analizowany teren przebiega bardzo ważny wschodnioatlantycki szlak wędrówki ptaków, łączący lęgowiska w północnej Europie i zachodniej Syberii z zimowiskami w południowej i zachodniej Europie oraz północnej Afryce. 4) Przedmiotowe przedsięwzięcie wymagać będzie uzyskania decyzji środowiskowej na podstawie par.3 ust.1 pkt 63 lit. b, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 71), przystanie śródlądowe, wykorzystujące linię brzegową na długości większej niż 20m. 5) Przebudowywany most oraz budowane pomosty znajdują się w 15 km biegu rzeki Szkarpawy. 6) Rzeka Szkarpawa zalicza się do II klasy wodnej. Rejon 3 żeglugi śródlądowej. 7) Minimalna głębokość tranzytowa wynosi 1,8 m. jednak głębokość wynosi 3,4 metra rzadko spada poniżej 2m. Minimalna szerokość szlaku żeglownego 30m. 8) Poziom wody jest zmienny i zależy głównie od siły i kierunku wiatru. W okresie długotrwałych wiatrów NW do NE poziom wody w południowo-zachodniej części Zalewu oraz na rzekach Szkarpawa i Wielka Święta - Tuga może podnieść się o 0,7 – 0,9 m a nawet więcej, ekstremalnie do 2 m. Zjawisko, w którym dochodzi do podwyższenia się poziomu lustra wody w wyniku podnoszenia się stanu wody w zbiorniku końcowym nazywane jest cofką i występuje ono na analizowanym szlaku – od strony Zalewu. Przy wiatrach SE poziom wody opada znacznie poniżej poziomu średniego. Silne i szybkie wahania poziomu wody mogą stwarzać poważne niebezpieczeństwo nawigacyjne. W ciągu doby amplituda zmian poziomu wody może dojść nawet do 1,4 m. Największe wahania poziomu wody występują w SW akwenie Zalewu i ujściowych odcinkach rzek. 9) Rzeka Szkarpawa znajduje się w zarządzie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku Stan faktyczny Konstrukcja mostu kolejowego Most jest obiektem zabytkowym objętym ochroną Wojewódzkiego Konserwatora zabytków. Most został zbudowany w 1906 roku oraz odbudowany po II Wojnie Światowej w 1948 r. Most składa się z dwóch różnych konstrukcyjnie części. Od strony Stegny jest jedno przęsło stałe o rozpiętości teoretycznej 6,60 m z dźwigarów stalowych gorącowalcowanych z INP475 z jazdą górą na mostownicach. Przęsło jest oparte na przyczółku i filarze brzegowym. Nad rzeką znajdują się dwa przęsła obrotowe o rozpiętości teoretycznej 2x21,61=43,22m. Przęsła wykonano jako blachownice nitowane o wysokości środnika 1,80 m z jazdą pośrednią na mostownicach ułożonych na podłużnicach z dwuteowników NP280, opartych na poprzecznicach z dwuteowników NP320. Przęsła w położeniu otwartym mają konstrukcję dwuwspornikową opartą na filarze nurtowym wyposażonym w mechanizm obrotu wokół osi pionowej. Przęsła w położeniu zamkniętym mają schemat belki ciągłej dwuprzęsłowej opartej na filarze brzegowym, filarze nurtowym i przyczółku od strony Nowego Dworu Gdańskiego. Przyczółki ceglano - betonowe, filary masywne betonowe. Posadowienie na palach drewnianych wg informacji w Książce mostowej. Tor kolejowy na mostownicach z szyn S49 w rozstawie w świetle 750mm z odbojnicami z szyn staroużytecznych pochodzących z roku 1901. Dopuszczalna norma obciążenia B-750. Obecnie na moście jest wprowadzone ograniczenie prędkości do 5km/h. Stan techniczny mostu. Przęsło stałe Nie stwierdzono oznak przeciążenia ani uszkodzeń zagrażających bezpieczeństwu ruchu kolejowego. Zabezpieczenie antykorozyjne w wyniku wieloletniej eksploatacji uległo degradacji. Występują miejscowe złuszczenia powłok malarskich, korozja powierzchniowa oraz lokalnie korozja wżerowa w węzłach dolnych i w strefie łożysk. Tor na mostownicach w stanie ogólnym dobrym. Blachy przeciwpożarowe obluzowane, końce blach powyginane. Chodniki służbowe zużyte. Brak części desek nawierzchni chodników, deski częściowo spróchniałe. Balustrady stalowe skorodowane powierzchniowo, zamocowanie balustrad obluzowane. Balustrady nie mają wymaganego aktualnymi przepisami wypełnienia co max. 300 mm. Stan chodników jest zły, kwalifikujący się do całkowitej wymiany. Przęsła obrotowe. Nie stwierdzono oznak przeciążenia konstrukcji ani uszkodzeń zagrażających bezpieczeństwu ruchu kolejowego. Mechanizm obrotu sprawny, regularnie konserwowany. Elementy mechanizmu służącego do obrotu mostu są w stanie dostatecznym, jednak są na tyle wyeksploatowane, że należy je wymienić na nowe lub zregenerować, a całość wyregulować. Zderzaki przęseł obrotowych w ilości sztuk czterech są zużyte i należy je wymienić na nowe lub zregenerować. Ostateczna decyzja odnośnie regeneracji lub wymiany mechanizmów i zderzaków zostanie podjęta w czasie remontu mostu. Zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej w wyniku wieloletniej eksploatacji uległo degradacji. Występują miejscowe złuszczenia powłok malarskich, korozja powierzchniowa oraz lokalnie korozja wżerowa, nasilona w węzłach i na pasach dolnych dźwigarów. Tor na mostownicach w stanie ogólnym dobrym. Blachy przeciwpożarowe i przeciw wykolejeniowe obluzowane, końce blach powyginane. Pomost drewniany w poziomie toru na przęsłach zużyty. Miejscowe ubytki desek nawierzchni chodników, deski częściowo spróchniałe. Całkowity brak pomostu drewnianego na wspornikach stalowych mocowanych na zewnątrz dźwigarów głównych - brak zapewnienia bezpieczeństwa pracy na poziomie zgodnym z obecnie obowiązującymi wymaganiami Przyczółek od strony Stegny. Podpora nr 1. Nie stwierdzono oznak nieprawidłowej pracy przyczółka, nadmiernych osiadań lub odchylenia od pionu. Beton przyczółka zdegradowany pod wpływem czynników atmosferycznych, penetracja wody przez korpus, przecieki przez rysy w miejscach przerw w betonowaniu. Dolna część korpusu ceglana - głębokie ubytki cegieł. Ścianka kątowa podtrzymująca nasyp za przyczółkiem przemieszczona. Zamocowanie balustrady do skrzydeł przyczółka obluzowane. Filar od strony Stegny. Podpora nr 2. Nie stwierdzono oznak nieprawidłowej pracy filara, nadmiernych osiadań lub odchylenia od pionu. Beton filara zdegradowany pod wpływem czynników atmosferycznych, penetracja wody przez korpus filara, przecieki przez rysy w miejscach przerw w betonowaniu. Wegetacja roślin na ławie podłożyskowej. Filar obrotowy. Podpora nr 3. Nie stwierdzono oznak nieprawidłowej pracy filara, nadmiernych osiadań lub odchylenia od pionu. Beton filara zdegradowany pod wpływem czynników atmosferycznych, penetracja wody przez korpus filara, przecieki przez rysy w miejscach przerw w betonowaniu. Przyczółek od strony Nowego Dworu Gdańskiego. Podpora nr 4. Nie stwierdzono oznak nieprawidłowej pracy przyczółka, nadmiernych osiadań lub odchylenia od pionu. Beton przyczółka zdegradowany pod wpływem czynników atmosferycznych, penetracja wody przez korpus, przecieki przez rysy w miejscach przerw w betonowaniu. Dolna część korpusu ceglana - głębokie ubytki cegieł. Ścianka kątowa podtrzymująca nasyp za przyczółkiem przemieszczona. Tor na dojazdach do mostu Brak części dziobowej odbojnic. Stan toru dostateczny. Nasypy kolejowe na dojazdach do mostu. Na skarpach nasypów występują ubytki gruntu, powodujące zawężenie korony torowiska. Braki umocnienia skarp darnią pogłębiają proces niszczenia nasypów. Ścianki kątowe zabezpieczające torowisko za przyczółkami są częściowo przemieszczone wskutek podmycia w poziomie ich posadowienia. Niektóre ścianki są uszkodzone. Skarpa przyczółka od strony Nowego Dworu Gdańskiego jest prowizorycznie umocniona gruzem betonowym i podkładami żelbetowymi. Dalby i odbojnice. Nie stwierdzono uszkodzeń dalb i odbojnic spowodowanych np. uderzeniem jednostek pływających. Zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej w wyniku wieloletniej eksploatacji uległo degradacji. Występują miejscowe złuszczenia powłok malarskich i korozja powierzchniowa Założenia użytkowe Celem zadania jest poprawienie drożności rzeki Szkarpawy w celach żeglarskich w miejscowości Rybina. Zakres inwestycji obejmuje wyposażenie mostu w mechanizm umożliwiający pełną automatyzację oraz ogólna poprawę ogólnego stanu technicznego wraz z oznakowaniem nawigacyjnym oraz budowę jednego pomostu cumowniczego oraz budowa nowej części pomostu i przebudowa istniejącego pomostu stałego. Rozwiązanie architektoniczne mostu oraz pomostów powinno być skierowane na spójność z otaczającym krajobrazem. Zastosowane materiały muszą odpowiadać wymogą Ustawy o wyrobach budowlanych. Urządzenia muszą posiadać Krajowy Certyfikat Zgodności wydany przez uprawnioną Jednostką Certyfikującą. Urządzenie ma posiadać charakterystyki wynikające z aprobat technicznych IBDiM. Realizacja przedmiotu zamówienia na zapewnić poprawę komfortu użytkowników drogi wodnej i kolejowej. Etapy realizacji inwestycji 1. Prace projektowe oraz wykonawcze muszą być oparte o Program funkcjonalno-użytkowy, który stanowi załącznik do SIWZ. 2. Zakłada się II etapy realizacji zamówienia: Etap I - zaprojektowanie przebudowy wraz z nadzorem autorskim w etapie przebudowy 1. Wykonawca opracuje projekty budowlane w zakresie wynikającym z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1129). 2. Wykonawca uzyska wszystkie wymagane przepisami opinie, uzgodnienia, zgody i pozwolenia, w tym pozwolenia wodno-prawne oraz pozwolenie na budowę. 3. W przypadku zaistnienia potrzeby wykonania dodatkowych opracowań i ekspertyz, niezbędnych do wykonania zamówienia - Wykonawca uzyska je własnym staraniem i nakładami. 4. W ramach realizacji części projektowej przedmiotu zamówienia Wykonawca opracuje: 1) Projekt koncepcyjny (Koncepcję zagospodarowania terenu z wizualizacją); 2) Projekt budowlany stanowiący podstawę wykonania robót budowlanych i uzyskania pozwolenia na budowę; 3) Projekt wykonawczy wielobranżowy; 4) Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych; 5) Kosztorys inwestorski; 6) Przedmiar robót; 7) Mapę do celów projektowych; 8) Decyzję lokalizacji celu publicznego; 9) Warunki zabudowy; 10) Decyzję o wycięciu drzew (jeśli będą potrzebne); 11) Operat wodno - prawny wraz z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego dla przedmiotowej inwestycji; 12) Dokumenty związane z oddaniem obiektu do eksploatacji; 13) Projekt tymczasowej i docelowej organizacji ruchu. 5. Zamawiający wymaga przedłożenia do akceptacji każdego elementu projektowego przed jego skierowaniem do realizacji, w celu ustalenia zgodności z założeniami Programu funkcjonalno-użytkowego. 6. Dodatkowo Wykonawca przedstawi Zamawiającemu przed przystąpieniem do robót budowlanych: 1) Harmonogram rzeczowo-terminowo-finansowy realizacji inwestycji (z podziałem na prace projektowe i budowlane); 2) Projekt zagospodarowania placu budowy; 3) Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BiOZ). 7. Z ramienia Zamawiającego formalnej akceptacji będzie dokonywał Inspektor nadzoru inwestorskiego, przy kontrasygnacie Inwestora. 8. Podkreślić należy, że ostateczne rozstrzygnięcia co do sposobu realizacji przedmiotu zamówienia określać będzie opracowana Dokumentacja projektowa tj.: 1) Projekt koncepcyjny; 2) Projekt budowlany; 3) Projekt wykonawczy; 4) Projekt powykonawczy (jako tzw. „Operat kolaudacyjny”), o zawartości: a. Dokumentacja budowy z naniesionymi zmianami dokonanymi w toku wykonywania robót; b. Decyzja pozwolenia na budowę wraz z załączonym Projektem budowlanym; c. Dziennik budowy; d. Protokoły odbiorów częściowych i końcowych; e. Rysunki, szkice i opisy służące realizacji obiektu; f. Operat geodezyjny; g. Książka obmiaru; h. Dziennik montażu; i. Geodezyjny pomiar powykonawczy; j. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, która musi uzyskać pozytywne uzgodnienie Inspektora nadzoru inwestorskiego, oraz Zamawiającego. 9. Dokumentacja powinna być wykonana w następującej formie: 1. Zatwierdzona „Koncepcja zagospodarowania terenu” wraz z wizualizacją - 2 egzemplarze, 2. Projekt budowlany dla wszystkich branż - 6 egzemplarzy; 3. Projekt wykonawczy dla wszystkich branż - 6 egzemplarzy; 4. Specyfikacja Techniczna Wykonania o Odbioru Robót Budowlanych- 3 egzemplarze; 5. Kosztorys inwestorski - 2 egzemplarze; 6. Przedmiar robót - 3 egzemplarze; 7. Informacja BIOZ - 3 egzemplarze; 8. Harmonogram rzeczowo-terminowo-finansowy - 3 egzemplarze. 9. Całość dokumentacji w wersji elektronicznej (formaty WORD, DWG i PDF) - 2 płyty. 10. Przedmiotowa dokumentacja projektowo-kosztorysowa powinna być opracowana zgodnie z obowiązującymi w tej materii przepisami prawa: 1) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2007 r., nr 86, poz. 579); 2) Ustawy z 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 933 z późn zmianami; 3) Ustawy z dnia 20 lipca 2017r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 310 z późn. zmianami); 4) Rozporządzenia Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie warunków geotechnicznych posadawiania obiektów budowlanych (Dz. U. z 2012 r., poz. 463); 11. W terminie do 4 tygodni od zawarcia Umowy, Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia i przedstawienia Zamawiającemu Projektu koncepcyjnego, do jego zatwierdzenia. Nie wniesienie przez Zamawiającego uwag i zastrzeżeń w terminie 10 dni roboczych od jego przedstawienia, uprawniać będzie Wykonawcę do opracowania na jego podstawie dokumentacji projektowej, o której mowa powyżej. 12. Zakres zamówienia obejmuje także: 1) uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich stosownych decyzji administracyjnych, ekspertyz, uzgodnień i opinii niezbędnych do uzyskania ostatecznego pozwolenia na budowę/zgłoszenia wykonania robót oraz realizacji robót; 2) uzyskanie w imieniu Zamawiającego od wszelkich użytkowników sieci infrastrukturalnych technicznych warunków przyłączenia i realizacji robót; 3) zapewnienie obsługi geodezyjnej i geologicznej; 4) sprawowanie nadzoru autorskiego przez cały okres realizacji inwestycji oraz w okresie zgłaszania wad; 13. W przypadku użycia w dokumentacji określeń wskazujące na typ, znaki towarowe lub pochodzenie przedmiotu zamówienia należy odczytywać je wraz z wyrazami lub równoważne. Nazwy własne są przykładowe, określają klasę produktu i służą ustaleniu standardu - nie wskazują na konkretny wyrób lub konkretnego producenta. Wykonawca oferując przedmiot równoważny do opisanego w specyfikacji jest zobowiązany zachować równoważność w zakresie parametrów użytkowych, funkcjonalnych, gabarytowych i jakościowych, które muszą być na poziomie nie niższym od parametrów wskazanych przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że oferowane artykuły są równoważne w stosunku do wymagań określonych przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. 14. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny projektowy zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia celu jakiemu ma służyć, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. 15. Wykonawca zobowiązany będzie do przeniesienia majątkowych praw autorskich oraz świadczenia nadzoru autorskiego. 16. Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację robót. 17. Wykonawca zgłosi do organów administracyjnych zamiar rozpoczęcia oraz zakończenia robót budowlanych wraz z kompletem wymaganych dokumentów. 18. Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zastosowana zostanie tzw. "procedura odwrócona", o której mowa w art. 24aa ustawy Pzp. 19. Zamawiający stosując powyższą procedurę, w pierwszej kolejności dokona wstępnego badania i oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz czy jego oferta nie podlega odrzuceniu, a następnie wezwie Wykonawcę którego oferta będzie najkorzystniejsza do uzupełnienia oferty o dokumenty potwierdzające spełnianie warunków postępowania i ogłosi jego wynik poprzez stosowne Zawiadomienie 20. Wykonawca zobowiązany jest w trakcie opracowania dokumentacji projektowej uwzględnić wymogi zawarte w art. 29 ust. 5 ustawy Pzp, tj. uwzględnić wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowanie z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników. 21. Zgodnie z wskaźnikami procentowymi kosztów zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U, z 2004 r., Nr 130, poz. 1389), koszt prac projektowych nie może wynieść więcej niż: od 4,5 % do 6 % wartości planowanych prac budowlanych. ETAP II - Przebudowa mostu oraz budowa dwóch pomostów pływających i stałego wraz z infrastrukturą; 1. Harmonogram rzeczowo-terminowo-finansowy prac należy ustalić z Pomorskim Towarzystwem Miłośników Kolei Żelaznych, ul. Gniewska 21/B-43A, 81-047 Gdynia w porozumieniu z Zamawiającym. 2. Przewiduje się wykonanie robót budowlanych o następującym charakterze: Przebudowa mostu 1. Przebudowa i zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej. Całą konstrukcję stalową przęseł, balustrad, elementów urządzeń oraz dalb i odbojnic należy zabezpieczyć antykorozyjnie, aby nie dopuścić do nieodwracalnych uszkodzeń korozyjnych. Konstrukcję stalową należy oczyścić do stopnia czystości Sa2, w miejscach trudnodostępnych do stopnia St2 wg PN-EN ISO 12944. Elementy nadmiernie skorodowane należy wymienić na nowe. Dla elementów nośnych osłabienie przekroju w wyniku korozji nie powinno przekraczać 20%. Dla blach węzłowych zmniejszenie grubości nie powinno przekraczać 40%, minimalna wymagana grubość blach 6mm, lokalnie poza strefą zamocowania 5mm. Zabezpieczenie antykorozyjne wykonać przy użyciu systemowego zestawu farb o łącznej grubości 250 μm dla kategorii korozyjności C4 wg PN-EN ISO 12944. 2. Uszczelnienie styków blach uszkodzonych przez korozję szczelinową. Szczeliny powstałe wzdłuż krawędzi nitowanych blach należy po oczyszczeniu uszczelnić kitem poliuretanowym (materiał typu Sikaflex PRO3 WF lub jego odpowiednik). Naprawa elementów przęseł osłabionych przez korozję. Elementy nośne należy wzmocnić przez dodanie nakładek z blach. Uszkodzone blachy węzłowe należy wymienić na nowe o kształcie i przekroju wzorowanym na istniejącym. Połączenia nowych elementów z istniejącą konstrukcją wykonać na śruby sprężające klasy 10.9. Średnice i rozstawy śrub dostosować do istniejących układów połączeń nitowanych. 3. Naprawa balustrady na przęśle stałym i przyczółku od strony Stegny: Dodać na każdej balustradzie dwa poziome wypełnienia z płaskownika 50x5mm mocowane do istniejących słupków spoinami pachwinowymi, aby zagęścić rozstaw przeciągów <300mm. Obluzowane słupki zamocować na sztywno do betonowych skrzydeł przy użyciu wklejanych na żywicę kotew M10. 4. Obluzowane zamocowanie słupków do przęsła usztywnić przez dodanie blach węzłowych i poprawienie zamocowania. Elementy powyginane wyprostować. 5. Nowe balustrady na przyczółku od strony Nowego Dworu Gdańskiego. 6. Na skrzydłach przyczółka zamontować nowe balustrady o wysokości 1,10m wykonane z kątowników i płaskowników, wzorowane na balustradach przyczółka od strony Stegny. Zamocowanie słupków zakończonych blachami podstawy na wklejane na żywicę kotwy M10. Przebudowa podpór. Powierzchnie betonu i cegieł podpór oczyścić z luźnych fragmentów betonu, zacieków, zanieczyszczeń i roślinności. Przyczółki odkopać od zewnątrz na głębokość 0,5m. Rysy o rozwartości powyżej 0,5 mm zainiektować przy użyciu żywicy iniekcyjnej do uszczelniającego wypełnienia pęknięć zawilgoconych. Korpusy podpór i skrzydła wzmocnić pancerzem z torkretu o grubości nominalnej 6cm, zbrojonego siatką z pręta ø10mm o oczkach 10x10cm, kotwioną wklejanymi w beton prętami ø12mm w rozstawie 40x40cm. Na powierzchniach poziomych ław podłożyskowych, ściankach żwirowych, ułożyć warstwę naprawczą z PCC grubości 1-2cm. Powierzchnie betonu zasypywane gruntem pokryć izolacją cienką z żywic smołowo-epoksydowych do wysokości 20cm ponad teren. Naprawione, odsłonięte powierzchnie betonu należy pokryć powłoką na bazie żywicy akrylowej, zabezpieczającą przed wpływami atmosferycznymi. Przebudowa pomostów roboczych na przęsłach. Istniejące pomosty robocze drewniane należy zdemontować. Wykonać nowe pomosty z drewna dębowego o grubości 6cm zaimpregnowanego ciśnieniowo w celu zabezpieczenia przed wpływami atmosferycznymi. Przebudowa nawierzchni toru na obiekcie. Skorodowane, powyginane blachy przeciwpożarowe i przeciw wykolejeniowe należy wymienić na nowe. Uzupełnić części dziobowe mostownic. Należy wymienić mostownice nie nadające się do użytkowania. Umocnienie skarp w strefie przyczółków. Ubytki gruntu skarp nasypów należy uzupełnić, aby uzyskać stabilne podparcie betonowych ścianek kątowych zabezpieczających torowisko. Powierzchnie skarp należy umocnić geosiatkami oraz obsiać trawą na warstwie humusu. Istniejące ścianki żelbetowe kątowe wymienić na nowe, o wysokości H=100cm ze stopą o szerokości B=60cm. Szczeliny miedzy prefabrykatami uszczelnić paskami naklejonej papy termozgrzewalnej. Oznakowanie toru wodnego. Istniejące oznakowanie toru wodnego na czas robót zdemontować. Po zakończeniu prac należy oznakować po obu stronach przęsła obrotowego zgodnie z warunkami określonymi przez Dyrektora Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Gdańsku. Roboty montażowe wykonane zostaną metodami tradycyjnymi, z zastosowaniem narzędzi ręcznych, zasilanych w energię elektryczną z miejskiej sieci niskiego napięcia (przyłącze docelowe), przy wspomaganiu specjalistycznym sprzętem dźwigowym. Prace wykonane będzie za pomocą specjalistycznego sprzętu z napędem silnikami spalinowymi. Niezbędne urządzenia dźwigowe oraz transportowe również z napędem silnikami. Pomost stały 1. 1 x pomost stały (zamiast kładki dla obsługi) dł. 16,36 m, szer. 1,2 m, z podkładem: deska sosnowa; 2. 1 x pomost stały łączący w/w pomost stały z pomostem pływającym dł. 21,76m, szer. 1,80m, z podkładem: deska sosnowa. Pomost pływający wraz z infrastrukturą 1. 1 x Ponton pływający konstrukcji stalowej dł. 12,0m, szer. 2,4m, z pokładem: deska sosnowa; 2. 2 x Montaż pala kotwiącego L=9,0m; 3. 1 x Trap. Infrastruktura towarzysząca 1. Zagospodarowanie terenów zielonych i pokrycie roślinnością niską (tj. rośliny do wysokości 40 cm np. trawy, krzewy płożące, kwiaty) 2. Umocnienie brzegu płytami betonowymi ok. 132m2 3. Nawierzchnia z betonowych płyt i kostki betonowej ok. 26m2 4. Rozbudowa sieci energetycznej dla potrzeb obracania mostu i oświetlenie terenu lampami 5. Oznakowanie nawigacyjne 6. Wyposażenie przeciwpożarowe i ratunkowe; 7. Zbiorniki na śmieci i odpady stałe; 8. Tablica informacyjna. 9. Zakres zamówienie obejmuje: 1) kompleksowe wykonanie robót budowlanych zgodnie z zaakceptowaną przez Zamawiającego Dokumentacją projektową i Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz ostateczną decyzją o pozwoleniu na budowę/zgłoszeniem wykonania robót wraz z zakupem i montażem niezbędnego wyposażenia; 2) wykonanie robót budowlanych w sposób zgodny z przepisami ustawy Pb, przepisami wykonawczymi do w/w ustawy, innymi obowiązującymi aktami prawa odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia, aktualnymi polskimi normami i normami branżowymi oraz właściwymi przepisami bhp i ppoż; 3) wykonanie robót budowlanych z materiałów i urządzeń własnych. Wszystkie stosowane materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty oraz muszą spełniać niezbędne wymagania zgodne z Polskimi Normami. Do wykonania inwestycji muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2014 r., (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 215 z późn. zmianami) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy; 4) zagospodarowanie terenu budowy oraz jego zabezpieczenie; 5) wykonanie robót tymczasowych, które mogą być potrzebne podczas wykonywania robót podstawowych; 6) oznaczenie terenu budowy lub innych miejsc, w których mają być prowadzone roboty podstawowe i tymczasowe; 7) przedstawienie stosownych dokumentów związanych z przetransportowaniem odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy oraz ich zmagazynowaniem w miejscu unieszkodliwiania odpadów; 8) utrzymanie ładu i porządku na terenie budowy, a po zakończeniu robót usunięcia poza teren budowy wszelkich urządzeń tymczasowego zaplecza oraz pozostawienie całego terenu budowy i robót czystego i nadającego się do użytkowania; 9) zorganizowanie i kierowanie budową w sposób zgodny z Dokumentacją projektową i obowiązującymi przepisami bhp oraz zapewnienie warunków ppoż. określonych w przepisach szczegółowych; 10) informowanie Zamawiającego o terminie robót ulegających zakryciu oraz o terminie odbioru robót zanikających (odbiór dokonany przez Zamawiającego). Jeżeli Wykonawca nie poinformował o tych terminach Zamawiającego, zobowiązany jest odkryć roboty lub wykonać otwory niezbędne do zbadania robót, a następnie przywrócić roboty do stanu poprzedniego, na swój koszt; 11) udostępnienie terenu budowy innym Wykonawcom wskazanym przez Zamawiającego w czasie realizacji przedmiotu umowy; 12) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części, uzbrojenia podziemnego zlokalizowanego w miejscu robót bądź majątku Zamawiającego - naprawienie ich i doprowadzenia do stanu poprzedniego, na swój koszt; 13) strzeżenie mienia znajdującego się na terenie budowy w terminie od daty przejęcia terenu budowy do daty dokonania odbioru końcowego; 14) zorganizowanie zaplecza socjalno-technicznego budowy w rozmiarach koniecznych do realizacji przedmiotu umowy; 15) prowadzenie dziennika budowy i wykonanie obmiarów ilości wykonanych robót; 16) poprawne oznakowanie robót; 17) organizowanie regularnych narad koordynacyjnych z udziałem przedstawicieli Zamawiającego oraz innych zaproszonych osób. Celem narad koordynacyjnych będzie omawianie bieżących spraw dotyczących wykonania i zaawansowania prac. Terminy narad koordynacyjnych będzie ustalał Zamawiający również na wniosek Wykonawcy. Częstotliwość narad koordynacyjnych ustalą strony umowy. Narady będą prowadzone i protokołowane przez Zamawiającego, a kopie protokołu będą dostarczone wszystkim osobom zaproszonym na naradę; 18) niezwłoczne informowanie Zamawiającego, nie później jednak niż w terminie 3 dni od dnia powzięcia wiadomości, o wszelkich nieprawidłowościach oraz zagrożeniach powstania nieprawidłowości mogących mieć jakikolwiek wpływ na sytuację Zamawiającego w sprawach objętych niniejszą Umową; 19) oznakowanie stref niebezpiecznych i uniemożliwienie dostępu osób trzecich; 20) w przypadku konieczności zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót, należy opracować projekt organizacji ruchu drogowego na czas prowadzenia robót, który po zaopiniowaniu przez Komendę Powiatową Policji w Nowym Dworze Gdańskim i zarządcę drogi należy złożyć wraz ze stosownym wnioskiem do zatwierdzenia przez organ zarządzający ruchem drogowym; 21) prowadzenie w trakcie robót nadzoru archeologicznego (ratowniczych badań archeologicznych wyprzedzających) i konserwatorskiego wraz z kosztami badań, nadzorów; 22) wykonanie na własny koszt powykonawczej dokumentacji projektowej; 23) przygotowanie rozliczenia końcowego robot; 24) skompletowanie i przedstawienie zamawiającemu dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, w tym inwentaryzacji geodezyjnej-powykonawczej. 10. Przy realizacji robót Wykonawca musi przestrzegać przepisów dotyczących ochrony środowiska, a w szczególności: 1) segregować i właściwie utylizować odpady; 2) w sąsiedztwie zabudowy mieszkalnej nie prowadzić prac w porze nocnej, w godz. 22 – 6; 3) stosować technologie ograniczające pylenie przy składowaniu i wykorzystaniu materiałów sypkich. 11. Zaleca się dokonania wizji lokalnej placu budowy, zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty (roboty płatne w formie ryczałtu) wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania. Zamawiający informuje, iż nie dokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę nie będzie skutkować konsekwencjami w postaci wykluczenia z postępowania bądź odrzucenia oferty. 12. Odbiór robót budowlanych powinien być dokonany zgodnie z Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. 13. Roboty tymczasowe i towarzyszące winny być wliczone oraz skalkulowane łącznie z robotami podstawowymi. 14. Sprzęt budowlany powinien posiadać aktualne przeglądy i badania. 15. Przedmiotowe zamówienie jest realizowane jako projekt, pn: "Pętla Żuławska - Poprawa dostępności Nowego Dworu Gdańskiego drogą wodną", w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 8 Konwersja, Działanie 08.04 Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Umowa o dofinansowanie projektu z dn. 11 grudnia 2017 r., nr RPPM.08.04.00-22-0043/16-00. 16. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał pracowników na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zawarte zostały w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. 17. Rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: roboty rozbiórkowe; konstrukcje żelbetowe i stalowe; wykonanie nawierzchni; renowacja konstrukcji podnoszenia przęsła - roboty naprawcze i konserwatorskie; roboty elektryczne; budowa przeprawy tymczasowej; roboty hydrotechniczne; roboty różne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium: 1. Zamawiający ustalił wartość wadium o tej samej wartości dla Części nr 1 oraz Części nr 2. 2. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości 40.000,00 zł (na każda z części osobno). 3. Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej (musi być poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych oraz poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 299). 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na poniższy rachunek bankowy Zamawiającego: Żuławski Bank Spółdzielczy nr rachunku 43-8306-0003-0000-4734-2000-0120, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr ref: SR.272.24.2020.RG, Część nr ….”. 6. Wykonawca wnoszący wadium w pieniądzu zobowiązany jest do wpłacenia go odpowiednio wcześniej, tak aby znalazło się ono na koncie Zamawiającego przed datą i godziną składania ofert. 7. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej powinno być wystawione na: Powiat Nowodworski, ul. gen. Władysława Sikorskiego 23, 82-100 Nowy Dwór Gdański. Oryginał dokumentu należy złożyć w opisanej osobnej kopercie wraz z ofertą, natomiast potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię należy dołączyć do oferty. 8. Dokument poręczenia/gwarancyjny powinien przewidywać utratę wadium na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w pkt 9 i 10. 9. Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego, wraz z odsetkami, w przypadku, gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy będzie niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10. Ponadto Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Wadium musi zabezpieczać ofertę w całym okresie związania ofertą, który wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. 12. Zamawiający zwróci wadium dla Wykonawcy na zasadach określonych w art. 46 ustawy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia jest jako załącznik nr 7 do SIWZ UWAGA!!! Prosimy nie składać w/wym. Oświadczenia wraz z ofertą!!!

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach